Gość Shiftback Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Cześć wam. Posiadam 1.8T quattro od niedawna. Kupiłem ten samochód jako 150-konny co też daje się poznać podczas jazdy. Natomiast sprawdzam w chwili obecnej różnymi metodami, które udało mi się podpatrzeć na forum jakie tak na prawdę ten samochód ma wyposażenie, oznaczenia, osiągi itp rzeczy. W dowodzie rejestracyjnym mam wpis 132KW co jakby nie patrzeć wskazuje na 180-konną wersje silnika - poza tym po przeczytaniu tabliczki kodów wyposażenia też jest tam dość bogato wyposażone auto i również wskazuje silnik 1.8 132KW. Mam też kilka innych cennych spostrzeżeń, które pomogły by w rozwikłaniu tej rzeczy czyli takiej że na pewno nie mam 180KM pod maską, a i o te 150KM też siłuję się troche z pedałem gazu ( chociaż quattro musi swoje 4 kółka udźwignąć).... Jeśli ktoś mógłby pomóc, lub naprowadzić...
Magicbattle Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 pierwsze co musisz zrobic to tak jakie masz oznaczenie na silniku aeb czy ajl. przydal by sie wskaznik boost zeby zobaczyc ile ci pompuje turbol. ktos z okolicy ze sprawnym 180 KM sillnikiem abys zobaczyl jak to idzie albo sie scignac. i oczywiscie zapnij vaga moze masz auto w trybie awaryjnym i dlatego nie idzie jak powinno. nieszczelnosci w dolocie i te sprawy czy dziala zaworek n75 i te sprawy wyczyszczenie przepustnicy przeplywki raczej bym nie ruszal cholernie delikatne urzadzenie. zrob logi i wrzuc w odpowiednim dziale juz ci powiem co jest nie tak wtedy
Gość Shiftback Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Będę miał mały problem ponieważ za granicą siedzę tak więc cięzko znaleźć rywala na sprint. Druga rzecz: oznaczenia silnika to AJL ( na silniku i na tylnej tablicy znamionowej) Nie posiadam umiejętności VAG-owania jednak mam tu zaprzyjaźnionego mechanika może potrafić zrobić taki odczyt. Jak mierzyliśmy auto czujnikiem lakieru wynik wskazywał spore "nieprzyjemności" - mniemam że mogłbyć zmieniany silnik w najgorszym przypadku i poprostu nie został odpowiednio skonfigurowany - nie znam się jednak mogło tak być ( wstawili drugi AJL i tyle) - mimo to nie zauważyłem żeby dostał ąż tak żeby robić cały przód (~ 200km/h auto jak na ten rok idzie jak po sznurku) - może sam motor padł i zmiana była (włoski egzemplarz może go przegrzał poprzedni właściciel czy coś). Na kodach klimatronica mam wartość 0 - jak mniemam brak błędów ale jak mniemam też tam nic konkretnego nie znajde. ( chyba że tak to bede wdzieczny za podpowiedź) Czyli odczyt VAG byłby jakimś punktem zachaczenia już? Dzięki.
Wandej Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Cześć wam.Posiadam 1.8T quattro od niedawna. Kupiłem ten samochód jako 150-konny co też daje się poznać podczas jazdy. Natomiast sprawdzam w chwili obecnej różnymi metodami, które udało mi się podpatrzeć na forum jakie tak na prawdę ten samochód ma wyposażenie, oznaczenia, osiągi itp rzeczy. W dowodzie rejestracyjnym mam wpis 132KW co jakby nie patrzeć wskazuje na 180-konną wersje silnika - poza tym po przeczytaniu tabliczki kodów wyposażenia też jest tam dość bogato wyposażone auto i również wskazuje silnik 1.8 132KW. Mam też kilka innych cennych spostrzeżeń, które pomogły by w rozwikłaniu tej rzeczy czyli takiej że na pewno nie mam 180KM pod maską, a i o te 150KM też siłuję się troche z pedałem gazu ( chociaż quattro musi swoje 4 kółka udźwignąć).... Jeśli ktoś mógłby pomóc, lub naprowadzić... Jak masz z tyłu w bagażniku naklejkę to 150KM to silnik AEB a 180KM to silnik AJL:hi:
Gość Shiftback Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Hehe mam ją przed oczami zdjąłem ją bo ledwo żyła, umyłem, przetarłem i szok bo widze 132kw. Myślałem że mi tak kobitka zarejestrowała w dowód bo sie coś pomylili. Jednak AJL jak wół i 132KW. Mówie kupiłem go od handlarzy, bóg wie co mu było.... Dzięki Wandej - mam punkt zachaczenia... Może na hamownie z nim pojechać niech zmierzą? ---------- Post dopisany at 15:11 ---------- Poprzedni post napisany at 14:17 ---------- Pytanko co do VAG-a.... Nie znam kompletnie tematu - po takim pomiarze mechanik będzie wiedział co podać do przedstawiania czyli jeśli dobrze rozumiem włąśnie te logi? To bym poprosił o sprostowanie i zabieram sie do roboty.... Dzięki.
Wandej Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Hehe mam ją przed oczami zdjąłem ją bo ledwo żyła, umyłem, przetarłem i szok bo widze 132kw.Myślałem że mi tak kobitka zarejestrowała w dowód bo sie coś pomylili. Jednak AJL jak wół i 132KW. Mówie kupiłem go od handlarzy, bóg wie co mu było.... Dzięki Wandej - mam punkt zachaczenia... Może na hamownie z nim pojechać niech zmierzą? ---------- Post dopisany at 15:11 ---------- Poprzedni post napisany at 14:17 ---------- Pytanko co do VAG-a.... Nie znam kompletnie tematu - po takim pomiarze mechanik będzie wiedział co podać do przedstawiania czyli jeśli dobrze rozumiem włąśnie te logi? To bym poprosił o sprostowanie i zabieram sie do roboty.... Dzięki. Jak masz tak na wlepce to powinien byc AJL. Jeszcze możesz zdjąć pokrywe plastikowa z silnika i tam gdzie jest zaczep od podwieszania go powinien być wykropkowany kod:wink:
Magicbattle Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 no wlasnie o ten kod mi najbardziej chodzilo od dekla silnika. jak tam masz ajl to wiadomo ze 180KM powinno byc. potem trzeba zajac sie vagiem. jesli mowisz ze faktycznie nie idzie jak powinien to obstawiam na poczatek zaworek n75 ale to ci wyjdzie na vag jak beda bledy. jesli mechanik jest ogarniety niech zrobi ci logi i jak mozesz to wklej je w watek vag.
Gość Shiftback Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 zrobiłem runde. tak od 2500 do 6000 kręciłem jakoś idzie ale bez szału. Niby trudniej ma bo 4 koła naped jednak to nie nie bedzie 180 kucyków - do 150 bym to naciągnął ale też z bólem... Włączyłem kanał klimatronic na 28 (obroty sprężarki) jest jednakowa wartość 440. nie zmienia sie. W ogóle to nie wiem czy powinna - ale taka ciekawostka. Jeśli ktoś z użytkowników posiada AJL'a 180ps prosiłbym rzeby podrzucił prostą rzecz - czyli czy po prostu "wbija w fotel" taki samochód. Dzięki Devastation - sprawdze w piątek te rzeczy i spróbuje namierzyć tu jakoś VAG.
Dev Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 wbija, wbija :decayed::decayed:
Gość Shiftback Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 Pogrzebałem dziś troche i znalazłem coś takiego: Obydwa te węzyki raczej marne i zmieliłbym je w palcach ale zostawiłem. Co to może dokładnie być? (gdzies tam widzę, że mają chyba połączenie z turbo) Dzięki. <br /><br /> <br /><br />
Arek956 Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 zrobiłem runde. tak od 2500 do 6000 kręciłem jakoś idzie ale bez szału. Niby trudniej ma bo 4 koła naped jednak to nie nie bedzie 180 kucyków - do 150 bym to naciągnął ale też z bólem... Włączyłem kanał klimatronic na 28 (obroty sprężarki) jest jednakowa wartość 440. nie zmienia sie. W ogóle to nie wiem czy powinna - ale taka ciekawostka. Jeśli ktoś z użytkowników posiada AJL'a 180ps prosiłbym rzeby podrzucił prostą rzecz - czyli czy po prostu "wbija w fotel" taki samochód. Dzięki Devastation - sprawdze w piątek te rzeczy i spróbuje namierzyć tu jakoś VAG. Wbija w fotel i to dość mocno, ogólnie mój AJL (i chyba każdy tak ma) od dołu jedzie kiepsko, ale tak od 3,5tyś rpm naprawdę ładnie się zwija,na tyle dobrze że AJL-em można objechać inne trochę mocniejsze auta,bo ja odkąd mam auto łapałem się z kuzyna BMW 328i i do 120km/h byłem o długość auta przed nim potem powyżej 120km/h powoli mnie doganiał ale na 160km/h skończyliśmy więc jeżeli uważasz że auto kiepsko się zbiera to coś musi być nie tak i u mnie w ośce na 3 biegu jeszcze koła buksują
Gość Shiftback Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 No właśnie..... A ja się czuję jak w wiosenny, lekko wietrzny poranek. Takim autem nie powinienem redukować albo ciągnąć na 2-gim biegu do końca górki. Dzięki kolego za kontrast. Jeśli nie zdobędę logów jutro (jestem umówiony) to może dam przekrój przyśpieszenia na filmiku jakimś.... akurat tu mam gdzie go docisnąć. Wtajemniczeni by wtedy mieli rozeznanie choć i tak czeka mnie sprawdzanie i mam nadzieje że znajdę jakąś usterkę. Dziękówka.
emay Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 jedz na hamownie i problem będzie rozwiązany.
Gość Shiftback Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 No niestety odesłano mnie do firmy zajmującej się Audi z racji tego że małe zakłady nie zajmują się podobno VAG-iem itp itd. W co mi się wierzyć nie chce. Jednak Pan w Audi po podpięciu się do gniazda przed tylną kanapą stwierdził że nie mam błędów na poziomie sprężarki tylko błąd poduszki bocznej w fotelach ( co mnie ździwiło bo nie miałem pojęcia że tam są). Jakiś problem z ABSem do tego ale coś powiedział że wiąże się ze zmianą klocków czy coś. Pokazałem owe zagadnienia jak N75, DV czy BOV stwierdził że może być N75 nieotwierany czy coś. Mam termin na zostawienie auta jednak po wycenie się zdecyduje. Fakt iż widać że to kawał porządnego zakładu pewnie taka odpowiedź względem pozostawienia auta no i zarobku. Szkoda że logów wam nie mam jak podrzucic ale taka polityka (żebym za dużo nie wiedział). aha.... nie badał VAGiem tylko jakims innym.... Vaga odpali pewnie jak zostawie bryke...
Dev Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 To jakis kompletny dyletant podjedz na najblizszy spot, chlopaki sprawdza Ci co i jak
Gość Shiftback Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 ok. z innej beczki.... Czy te dwa wężyki które podałem wyżej ( do kolektora) jeśli były by uszkodzone komputer wywaliłby błąd? Na moje życzenie ponownie poprosiłem aby sprawdził układ turbo komputerem: z kartką gdzie przetłumaczyłem błąd n75 i innych możliwych usterek doładowania , którymi mnie poratowaliście. 0 błędów! Czy sama zmiana tych węzyków na nowe - szczelne może zlikwidować cały problem? Czy może tylko pytam czy też jest to kwestia większego kalibru. ( na moje oko mam 125 tak jakbym nie miał turbiny) Mam troche czasu spróbuje zamontować Boost na dniach. Dzięki za wsparcie:thumbup1: ---------- Post dopisany at 14:52 ---------- Poprzedni post napisany at 14:48 ---------- Z szacunkiem... co to jest spot? serwis pomoc obsługa techniczna?
Dev Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Szkoda pisaniny, zadzwon do mnie to powiem Ci co i jak nr masz ponizej
Gość Shiftback Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Tzn może nie będę terroryzował swoją "wiedzą" fachowców... Jeśli macie czas, chęć i wiedzę którą możecie się podzielić to zawsze lepiej zrobić i skumać samemu niż pchać auto do warsztatu.... Z braku narzędzi i lokum choćby ograniczam naprawy.... Jak mówi stare chońskie porzekadło: " Moje Autko będzie gonić - już niedługo 180 koni":dance: Pozdrówki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się