Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dzienne okrągłe 4 LED w halogeny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
MOŻNA PODŁĄCZYĆ, żaden problem.

Musisz tylko zastosować odpowiedni rezystor plus dioda kierunkowa.

Rezystor dobierz wartością do różnicy pomiędzy parametrami żarówki LED a żarówką 21W (wystarczy, ja tak mam..nie musi być 55W. błędu nie ma) oraz odpowiedniej rezystancji. Na moje, powinieneś mieć rezystory 7om/20W (mam dokładnie taki) na stronę.

dioda kierunkowa to jest dioda prostownicza, blokująca przepływ prądu w drugą stronę w czasie gdy masz załączony jeden z obwodów.

chodzi o to aby nie wracał się prąd do MCE z DRL. diody muszą być 3, jedna na zasilanie DRL dwie na halogeny. jej obciążalność to minimum 3A(zastosowane rezystory)

Jeśli posiadamy dodatkowo CLH, to połączenie MUSI być wykonane. Inaczej stracimy przednie doświetlanie.

Gregorio można też pomyśleć aby DRL podłączyć tylko w wiązkę halogenów z odpowiednim opornikiem wstawionym równolegle. Dzięki temu nie mamy błędu na FIS i halogeny sterowane są włącznikiem świateł, aby mieć jeszcze automatyczne światła dzienne to zmieniamy kodowanie MCE na kanadyjskie i dzięki temu halogeny a w naszym przypadku DRL włączają się automatycznie po włączeniu zasilania i wyłączają po włączeniu świateł mijania. Minusy tego rozwiązania to:

- dzienne świecą się wraz ze światłami pozycyjnymi

- podświetlenie przycisków włączone cały czas od momentu przekręcenia kluczyka w pozycji zapłon

- halogeny/DRL świecą się cały czas od momentu przekręcenia kluczyka w pozycji zapłon

- jedyna możliwość wyłączenie DRL to włączenie świateł mijania

Opublikowano (edytowane)

No i tak szukam jakie zrobić światła do jazdy dziennej i trafiłem na te rozważania i to jest chyba jeden z lepszych pomysłów, ale jeszcze do przerobienia.

Zamiast wymieniać halogeny to nie prościej wstawić żarówki ledowe:

http://www.aliexpress.com/item/2-Piece-Lot-80w-cree-white-hb3-9005-hb4-9006-h8-h11-High-Power-LED-Car/1194437101.html

80w cree white h11 High Power LED Car fog running light bulbs 12V 24V lamp

Do tego przerobić instalacje, rezystor z diodami na zasilaniu, a sterowanie na przekaźniku tylko że załączenie zrobić ze stycznika ręcznego a nie od razu po zapłonie :D

Ciekawe jak to by wyszło.

Edytowane przez damianoss
Opublikowano

Siedzę w tym temacie chyba zbyt długo bo od wieków nikt mnie nie zaskoczył żadnym nowym pomysłem, Ty też nie ;) wszystko już było.

Twój ani oryginalny, ani legalny :hi:


W sumie żaden z punktów Twojego pomysłu nie jest nowy.


Uprzedzając pytania "To pokaż cwaniaku jak Ty to masz zrobione" to od razu odpowiem, że nie mam...

...do końca.

Mam wyjście z manetki tak jak ori DRL w A4 B5, idzie na moduł dodatkowych DRL (załączony w zestawie) bo nie chciało mi się robić sterownika dla DRL, ale takie połączenie nie wymaga tego żółtego kabla, który łączy się z pozycjami. Wszelkie kable od sterownika do lamp dodatkowych pociągnięte do kratek obok przeciwmgłowych i tak to zostawiłem. Niestety A4 B5 jest tak niewdzięczne, że żadne dodatkowe DRL nie pasują. Albo masz DRL albo wygląda dobrze.

Uprzedzając kolejne pytanie, na które też już odpowiadałem. A4 B5 miao DRL w światłach drogowych realizowane przez coś co wygląda jak układ lub coś z opornikiem bo i tak opisane jest na schemacie, ale fizycznie nie mam pojęcia jak to wygląda ani co w tym siedzi.

Oczywiście takie rozwiązanie jest w pełni legalne, czyli DRL w światłach drogowych o obniżonej mocy świecenia dla samochodów sprzed któregoś tam roku i nie wymaga żadnych oznaczeń na kloszu.

Opublikowano

To skoro mamy "forumowego ekspera" od świateł dziennych to ja mam pytanie i z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.

http://swiatla-dzienne.pl/-> dół strony -> Światła do jazdy dziennej OSRAM LeDriving Fog '2 w 1'

Czy takie światła 2 w 1 to opłacalna inwestycja? Tanie nie są, a ja nie za bardzo się orientuję w tych światłach DLR itp. I jak to jest z tą oszczędnością na paliwie, prawda czy mit?

Opublikowano (edytowane)

Jako, że ekspert nie odpowiedział to odpowiem ja. Czaję się na te lampki, btw na allegro są po 899zł. Są też innych firm.

Są cholernie drogie, ale wkładasz takie i masz wizualny spokój. Wkładasz zamiast ori przeciwmgłowych i wygląda o niebo lepiej od tego co próbuję zrobić, czyli DRL obok przeciwmgłowych. No i jak już mam wydać te 899zł to chciałbym pierw zobaczyć czy to faktycznie daje radę we mgle bo przeciwmgłowe też są ledowe.

Czy to opłacalne? Hmm, lampki, te, nie bo drogie, jazda na nich, oczywiście, że tak.

Zamiast obciążenia alternatora w postaci 110W przód + 10W tył + jakieś 10-20W na oświetlenie wnętrza masz tylko 10W obciążenia na lampkach ledowych.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Wsadź sobie lepiej DRL w długie na 30% za max 150 zeta, zamiast wyrzucać w błoto 9 stów.

Opublikowano

Jak by w karzdym aucie sie tak dała ale tak nie jest. Ja bym u siebie tak chciał zrobić ale bym musiał MCE wymienić.

Opublikowano

Ok, to powiedz mi jeszcze jedno. Jak sie zachowa MCE i kontrola żarówek w momęcie jak na przewody plusowe żarówek czy to do drogowych czy przeciwmgłowych podam plus z takiego moduliku. Widziałem juz efekty żarzenie kontrolek na desce od świateł drogowych.

Opublikowano

Ja mam ten moduł w B6 i on współpracuje zarówno z CAN, jak i z kontrolą żarówek, więc nie powinno być problemu.

Opublikowano

Pewnie MCE jest obojętne jak dostanie plusa na przewód wyjściowy

Opublikowano
jihaad ja użyłem tego zestawu i jak na razie jestem zadowolony, mocno świecą ,jak pojeżdżę to zobaczę czy nie parują i nie zakłócają CB:wink:
IMAG0823.jpg
IMAG0825.jpg
free photo upload

Siema.
Jak ledy się spisują?
Podeślij linka do nich

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie a jak ogarnąć przy tych drl ach info na wyświetlaczu o spalonej żarówce?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
4 minuty temu, Frimuś napisał:

Panowie a jak ogarnąć przy tych drl ach info na wyświetlaczu o spalonej żarówce?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
 

Nie ma takiej opcji.

Opublikowano
32 minuty temu, soulmaster3m napisał:

Nie ma takiej opcji.

Jest, odpowiedni opornik i po problemie ;)

Opublikowano
Jest, odpowiedni opornik i po problemie [emoji6]


Ale kosztem mijania czy tylnych pozycji.
Warto?
Zawartość dodana 1 minute later

Poza tym Led drl ma jakiś swój sterownik. Led pada a sterownik dalej zasila lampy, w większości przypadków "odpowiedni opornik" nic nie da.

Opublikowano

Skoro montujesz do świateł pmgielnych to informacja jest o nich, usunięcie błędu rezystorem jak najbardziej wskazana.
Niestety to jest minus LEDów, że dla obwodu stanowi przerwę, więc nie ma innego sposobu.
Znaczy się jest, ale trzeba by było wykonać odp sterownik, który pobiera prąd podobny do żarówki, a gdy LED padnie, zmniejszy tak by komputer mógł to wykryć.... Ogólnie nie opłacalna sprawa.
Już lepiej wrzucić MCE z Exeo, gdzie siedzą LEDy...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

No tak, ale montuje w miejsce, w otwór a nie w wiązkę świateł przeciwmgłowych. No chyba, że akurat tak zrobi, dalej pytam jaki sens skoro...

... minus? Ano taki, że świecisz DRL zrobiony na wiązce czyli i włączniku przeciwmgłowych to i pozycja przód/tył świeci. Wtedy to już nie jest DRL. Jest sens?

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Niestety, jeśli chce mieć zarówno DRL jak pmgielne to musi zastosować rezystory, przekaźnik i diodę.
Jeśli nie chce świateł przeciwmgielnych wtedy rezystory.
Żeby na FIS nic się nie świeciło

Może wykodować te światła, ale wtedy straci również tylne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...