Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głuche stukanie z puszki filtra powietrza - co to może być?


bania_85

Rekomendowane odpowiedzi

Głuche stukanie dobiega z filtra powietrza (przynajmniej w tym miejscu najlepiej je słychać po wyjęciu przewodu doprowadzającego do niego powietrze) i zdecydowanie stukanie się powiększa wraz z rozgrzaniem silnika. Stukanie przyspiesza wraz z obrotami silnika jak się doda gazu. Mam wrażenie że dobiega ono gdzieś z układu dolotowego.

Jedyne co udało mi się zauważyć to, że przy wciśnięciu siłownika klapy gaszącej stukanie ucicha i wtedy jest Ok.

Wiecie czym może być to spowodowane? A może stukanie to jest normalne w silnikach disla?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to być echo np dziurawego łącznika elastycznego? Może się jakoś przenosić ten dźwięk z łącznika elastycznego? Podejrzewam że jest tam dziura, ale zdziwiło mnie to że słychać to z filtra powietrza.

Dodam że samochód jest świeżo po wymianie rozrządu? Może to być przyczyną złego wykonania tej usługi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym zdjąć pokrywę i zobaczyć w moim przypadku wyleciał brok(zaślepka)od strony grodziowej z wałka rozrządu powodem była metaliczna praca silnika oraz dudnienie w okolicach filtra powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym zdjąć pokrywę i zobaczyć w moim przypadku wyleciał brok(zaślepka)od strony grodziowej z wałka rozrządu powodem była metaliczna praca silnika oraz dudnienie w okolicach filtra powietrza

W wałku rozrządu nie ma żadnych zaślepek, są natomiast w ośkach na krórych " kiwają się " dźwigienki napędzające pompowtryski :)

Z wałka rozrządu od strony grodzi napędzana jest pompa tandemowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jakieś inne propozycję? W najbliższym czasie jak czas oczywiście pozwoli, to pojadę na wymianę łącznika elastycznego i zobaczymy czy to coś zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadnięte zaślepki osi dźwigienek pompowtrysków i (lub) wytarty wałek rozrządu :(

albo dziury w popychaczach hydraulicznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do jakiegoś ogarniętego mechaniora , niech Ci zajży pod pokrywę rozrządu, bo tam znajdziesz przyczynę dunienia z filtra powietrza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym zdjąć pokrywę i zobaczyć w moim przypadku wyleciał brok(zaślepka)od strony grodziowej z wałka rozrządu powodem była metaliczna praca silnika oraz dudnienie w okolicach filtra powietrza

W wałku rozrządu nie ma żadnych zaślepek, są natomiast w ośkach na krórych " kiwają się " dźwigienki napędzające pompowtryski :)

Z wałka rozrządu od strony grodzi napędzana jest pompa tandemowa.

Witam zle sprecyzowałem wypadła zaślepka z ośki która smaruje dzwigienki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,miałem podobny dzwięk, mechanik obstawiał skrzywiony wałek rozrządu,po sprawdzeniu wyszło że jedna szklanka była trochę ''zmęczona''po wymianie dzwięk z puszki zanikł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w pierwszej chwili mechanik sprawdził te zaślepki, ale były one na swoim miejscu.

Do wymiany poszedł wałek, szklanki i uszczelki pompowtryskiwaczy, a w tym wszystkim najgorsze jest to że dudnienie dalej występuje, ale zmieniło swoją charakterystykę - trochę ucichło (obecnie słychać je tylko po zdjęciu przewodu dolotowego do filtra powietrza) i zwiększyła się częstotliwość dudnienia na niskich obrotach. Jedynie jak przymknie się ERG za pomocą zaworu gaszącego to dudnienie kompletnie ucicha i słychać tylko pracę silnika.

Na ciepłym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju leci dym (przed wymianą wałka też leciał, ale czytałem że to normalne), a dodatkowo po wymianie po odkręceniu korka zaczęło chlapać olejem (niestety nie wiem jak było przed wymianą, bo wcześniej odkręcałem korek tylko na zimnym silniku)

Macie jeszcze jakieś pomysły, bo mechanikowi się skończyły i nie wie czym może to być spowodowane:(

Tak poza tematem zapytam: może to być spowodowane złym ustawieniem rozrządu? Ewentualnie spowodowane tym że rozrząd był ustawiony wcześniej źle, a teraz jest poprawnie, ale się już coś poprzestawiało w silniku? A może ja jestem przewrażliwiony i to jest normalne w tych silnikach? - nigdy wcześniej nie miałem disla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,miałem podobny dzwięk, mechanik obstawiał skrzywiony wałek rozrządu,po sprawdzeniu wyszło że jedna szklanka była trochę ''zmęczona''po wymianie dzwięk z puszki zanikł

Potwierdzam, to samo miałęm w alhambrze wymiana szklanek pomogła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-avf-dziwne-odbijanie-filtrze-powietrza-226479/

---------- Post dopisany at 13:23 ---------- Poprzedni post napisany at 13:19 ----------

U mnie w pierwszej chwili mechanik sprawdził te zaślepki, ale były one na swoim miejscu.

Do wymiany poszedł wałek, szklanki i uszczelki pompowtryskiwaczy, a w tym wszystkim najgorsze jest to że dudnienie dalej występuje, ale zmieniło swoją charakterystykę - trochę ucichło (obecnie słychać je tylko po zdjęciu przewodu dolotowego do filtra powietrza) i zwiększyła się częstotliwość dudnienia na niskich obrotach. Jedynie jak przymknie się ERG za pomocą zaworu gaszącego to dudnienie kompletnie ucicha i słychać tylko pracę silnika.

Na ciepłym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju leci dym (przed wymianą wałka też leciał, ale czytałem że to normalne), a dodatkowo po wymianie po odkręceniu korka zaczęło chlapać olejem (niestety nie wiem jak było przed wymianą, bo wcześniej odkręcałem korek tylko na zimnym silniku)

Macie jeszcze jakieś pomysły, bo mechanikowi się skończyły i nie wie czym może to być spowodowane:(

Tak poza tematem zapytam: może to być spowodowane złym ustawieniem rozrządu? Ewentualnie spowodowane tym że rozrząd był ustawiony wcześniej źle, a teraz jest poprawnie, ale się już coś poprzestawiało w silniku? A może ja jestem przewrażliwiony i to jest normalne w tych silnikach? - nigdy wcześniej nie miałem disla

Cisnienie smarowania jest prawidlowe?

chlapanie z korka wlewu oleju jest normalne.

sprobuj posluchac innego auta z takim silnikiem. w rurze dolotowej zawsze troche slychac prace powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja też się tym przejmowałem ale przy wymianie rozrządu w ASO mechanik mi powiedział że to jest normalny odgłos a też napierałem na pogubione broki albo powycierane szklanki ale sprawdzili te zaślepki i wszystkie były na miejscu wałek był ok a szklanki trzymały ciśnienie i nie były powycierane.Więc ja się tym za bardzo nie przejmuję po naradzie z mechanikiem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja też się tym przejmowałem ale przy wymianie rozrządu w ASO mechanik mi powiedział że to jest normalny odgłos a też napierałem na pogubione broki albo powycierane szklanki ale sprawdzili te zaślepki i wszystkie były na miejscu wałek był ok a szklanki trzymały ciśnienie i nie były powycierane.Więc ja się tym za bardzo nie przejmuję po naradzie z mechanikiem:)

No mnie niestety denerwuje to że samochód jest dużo głośniejszy niż po zakupie i muszę to jakoś zlikwidować - co prawda jeszcze nie wiem jak, ale może na wiosnę się uda, jak sam się za niego wezmę :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez kupiłem A4 niedawno tzn 2 lata mam już ją i powiem Ci tak że jak się przesiadłem z poprzedniego auta do Audi to była różnica kolosalna w wyciszeniu ale im mam ją dłużej to też mi się wydaje że zaczyna coraz głośniej silnik pracować w środku zaczyna być coraz głośniej ale według mnie jest tylko kwestia przyzwyczajenia i tego że człowiek za bardzo się wsłuc**je cały czas myśląc czy coś się nie psuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja swoją mam dopiero od miesiąca, a przy zakupie niestety nie było tego słychać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się do tematu...

czy ten dźwięk to coś takiego jak u mnie w załączonym filmie?

słychać od samego początku a zwłaszcza po zbliżeniu na prawą stronę silnika

niski dźwięk w stylu puf puf albo dub dub

Tdi pracuje - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was dysponuje zdjęciami pokazującymi umiejscowienie tych broków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...