Mateusz892 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 Mam u siebie problem z lekko podwyższoną temperaturą cieczy. Mianowicie na klimatroniku na kanale 49 temperatura wynosi miedzy 95 a 97 stopni czasem wejdzie na 98. Po podłączeniu komputera jest podobnie. Co może być przyczyną? Termostat wymieniony miałem w połowie stycznia (niestety sam tego nie robiłem, więc nie wiem jakiej firmy został założony).
k232 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 33 minuty temu, Mateusz892 napisał: Po podłączeniu komputera jest podobnie Tzn jak podobnie? Iloma stopniami różni się temp na kompie i na zegarze?
Mateusz892 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 (edytowane) Max 1 stopień . Z tym zegarem tez mam problem ponieważ mam na nim 100 stopni ale jak uruchamiam auto to jest od razu 70. Zrobilem test zegarów i nie działają tak jak należy. Zatrzymuje się wskazówka właśnie na 100 . Edytowane 28 Lutego 2017 przez Mateusz892
k232 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 Najpierw wymień czujnik temp na oryginalny. A później będziemy myśleć do dalej jak coś będzie nie tak.
Mateusz892 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 A komputer nie pokazałby uszkodzonego czujnika?
k232 Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 Nie zawsze, mi czujnik przekłamywał jakieś 10 stopni a błędu nie było.
Langista Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 Komputer pokaże błąd dopiero jak w ogóle nie będzie kontaktu z czujnikiem (spalony np.) A ten jest już na wykończeniu, lub uszkodzony i nie pokazuje jak powinien. Miałem to samo, po wymianie czujnika temperatury (tego co idzie do ECU) problemy znikły. Skoro robiłeś test zegarów i wyszedł negatywnie, to moim zdaniem zegary winne. Temperatura podczas jazdy (97-100 stopni) to może nie normalna temperatura, ale też nie ma się czego obawiać. Sprawdzałeś ile masz płynu w zbiorniczku przy rozgrzanym silniku? (tj : po przejechaniu 10 km - w tedy silnik osiąga temperaturę mniej więcej roboczą). Ja na początku (po wymianie czujnika i termostatu) miałem temperatury ok 100 stopni, bo układ gdzieś był trochę zapowietrzony, jednak z czasem się odpowietrzył i teraz normalnie wszystko śmiga.
Mateusz892 Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 2 godziny temu, Langista napisał: Komputer pokaże błąd dopiero jak w ogóle nie będzie kontaktu z czujnikiem (spalony np.) A ten jest już na wykończeniu, lub uszkodzony i nie pokazuje jak powinien. Miałem to samo, po wymianie czujnika temperatury (tego co idzie do ECU) problemy znikły. Skoro robiłeś test zegarów i wyszedł negatywnie, to moim zdaniem zegary winne. Temperatura podczas jazdy (97-100 stopni) to może nie normalna temperatura, ale też nie ma się czego obawiać. Sprawdzałeś ile masz płynu w zbiorniczku przy rozgrzanym silniku? (tj : po przejechaniu 10 km - w tedy silnik osiąga temperaturę mniej więcej roboczą). Ja na początku (po wymianie czujnika i termostatu) miałem temperatury ok 100 stopni, bo układ gdzieś był trochę zapowietrzony, jednak z czasem się odpowietrzył i teraz normalnie wszystko śmiga. Płynu mam milimetr poniżej max. Dolewalem po wymianie termostatu bo spadło lekko poniżej minimum, ale wtedy wskazówka działała normalnie. Czyli pewnie licznik do naprawy.
k232 Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 Zawsze po wymianie termostatu i odpowietrzeniu po jakimś czasie trzeba coś dolać płynu.
wyzyk83 Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 licznik zostaw w spokoju przyjrzyj się czujnikowi kup ori albo vernet
Langista Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 Moim zdaniem nie ma co nowego czujnika kupować, jak masz możliwość, przejedź się z podłączonym komputerem. Nie ma opcji żeby czujnik cały czas pokazywał wyższą temperaturę, jak będzie uszkodzony, to komputer będzie pokazywał zmienne temperatury o bardzo dużych różnicach.
k232 Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 Jak czujnik jest uszkodzony to dlaczego nie ma opcji żeby pokazywał wyższą temp??
wyzyk83 Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 (edytowane) do langista Mateusz892 pisał wyżej że temperatura na zegarach pokrywa sie z vagiem także zegar jest ok czujnik pokaże błąd na vagu dopiero jak dojdzie do zwarcia nie zawsze uszkodzony czujnik objawia się błędem na vagu uszkodzony czujnik nie zawsze pokazuje różną temperaturę na vag i zegarach moze byc sytuacja ze uszkodzony czujnik pokaze taka sama temperature na vagu i liczniku ale bedzie ona przekłamywana zarówno może to byc 70 stopni a może byc 100 Edytowane 2 Marca 2017 przez wyzyk83
Langista Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 Mówię tylko po moim przykładzie, miałem uszkodzony czujnik, i po podłączeniu do kompa temperatura skakała sobie z 10 stopni do 150.
wyzyk83 Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 (edytowane) to po co piszesz ze nie ma kupowac czujnika tylko piszesz że winny jest zegar? napisałem ci wyzej jakie objawy są uszkodzonego czujnika podajesz na swoim przykladzie i a sam wymieniłeś czujnik Edytowane 2 Marca 2017 przez wyzyk83
fanthomas18 Opublikowano 3 Marca 2017 Opublikowano 3 Marca 2017 (edytowane) . Zawartość dodana 5 minutes later Dnia 28.02.2017 o 19:28, Mateusz892 napisał: Max 1 stopień . Z tym zegarem tez mam problem ponieważ mam na nim 100 stopni ale jak uruchamiam auto to jest od razu 70. Zrobilem test zegarów i nie działają tak jak należy. Zatrzymuje się wskazówka właśnie na 100 . Tu masz odpowiedź na swój problem, wg mnie ewidentnie coś z zegarami, zrób test zegarów, przy teście ustaw poprawnie wskazówki i wtedy porównaj wartości temp z silnika i zegarów Edytowane 3 Marca 2017 przez fanthomas18
Langista Opublikowano 3 Marca 2017 Opublikowano 3 Marca 2017 Dnia 2.03.2017 o 18:12, wyzyk83 napisał: to po co piszesz ze nie ma kupowac czujnika tylko piszesz że winny jest zegar? napisałem ci wyzej jakie objawy są uszkodzonego czujnika podajesz na swoim przykladzie i a sam wymieniłeś czujnik Napisałem na swoim przykładzie żeby zobrazować jakie odczyty daje uszkodzony czujnik, a z jego opisu widać było, że coś z zegarami nie tak, skoro zrobił test i nie wyszedł pomyślnie.
Mateusz892 Opublikowano 4 Marca 2017 Opublikowano 4 Marca 2017 A co myślicie o termostacie? Płaciłem za wymianę z dolewką płynu 80 zł, więc został pewnie zamontowany jakiś najtańszy. Może się juz wysłużył? Tak czy inaczej zacznę pewnie od czujnika i termostatu.
k232 Opublikowano 4 Marca 2017 Opublikowano 4 Marca 2017 Termostat Wahler a czujnik temp tylko oryginalny.
Langista Opublikowano 4 Marca 2017 Opublikowano 4 Marca 2017 (edytowane) Nie powiedziałbym, ja kupowałem Wahler i zapłaciłem 42 zł, a płyn chłodniczy to pewnie Ci nalał jakiś co mu zostało, i skasował 40 zł za 5 minut roboty No i gdyby termostat był nie sprawny, to albo bardzo długo by się dogrzewał, albo by się przegrzewał (mowa tu o temp powyżej 110 stopni) Edytowane 4 Marca 2017 przez Langista
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się