Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wysoka temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam podobny problem do tych opisanych, ale:

Audi A4 B5 1.8 Sedan z LPG z klimą

-tak jak inni wąż dolny od chłodnicy zimny, a górny strasznie gorący,

-nagrzewnica odpowietrzona, czyszczona, oba węże gorące,

-jakieś lekkie ciśnienie w układzie, węże twarde, ale da się zgnieść palcami (ten gruby u góry przy chłodnicy), jak otworze korek to słychać "psss" i węże miękkie,

-pompa wody nowa, ostatnia mi się takie ciśnienie zrobiło że stara pompa zaczęła cieknąć przez wał,

-korek od zbiorniczka wyrównawczego nowy, poprzedni moim zdaniem też był dobry, ale jest nowy,

-temperatura oleju od 95-100 stopni, ile w ogóle ma być, (na liczniku)

-temperatura wody, czujnik chyba walnięty bo zawsze 90 stopni, (na liczniku)

Czy to może być zatkana chłodnica, czy co? Mechanik mi mówił coś o jakiś małym obiegu ale nie wiem o co chodzi za bardzo.

Opublikowano

Mechanik mi mówił coś o jakiś małym obiegu ale nie wiem o co chodzi za bardzo.

to znaczy,że termostat się nie otwiera i obieg cieczy jest w małym obiegu,bez udziału chłodnicy,

górny wąż będzie gorący a dolny zimny,

temp. oleju i wody powinny być zbliżone,

temp. na blacie będzie około 90 st.C bo na zewnątrz chłodno i cały czas pracuje też wisco

Opublikowano (edytowane)

Czyli co jest popsute , co trzeba wymienić? Ten termostat powoduję mały obieg, i to jego trzeba wymienić?

Edytowane przez Haveaudia4b5
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam podobny problem (A4 B5 1.9 AFN 96 rok). Przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem pompę wody (SKF), trójnik wraz czujnikiem temperatury (oryginał ASO) i korek zbiorniczka wyrównawczego (oryginał ASO). Po wymianie wszystkiego sprawdzając temperaturę na klimatroniku (kanał 49) temperatura rośnie można powiedzieć w normalnym tempie. Tyle tylko, że niestety rośnie do 98 stopni i waha się w tej okolicy. Górny wąż po rozgrzaniu jest ciepły, dolny niestety zimny. Pomyślałem że termostat nie otwiera dużego obiegu i wymieniłem termostat na nowy (oryginał ASO, stary też był oryginał ASO wymiony jakieś 3 lata temu) Niestety po wymianie termostatu dalej to samo. Z kratek dmucha normalnie ciepłym powietrzem. Dodam, że przed wymianą rozrządu, pompy wody, czujnika temperatury i tych wszystkich rzeczy na klimatroniku temperatura była OK czyli 90 stopni. Dzisiaj podepnę się VAGiem i tam jeszcze sprawdzę temperatury. Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić? Możliwe, że nowa pompa wody (SKF) jest uszkodzona?

Edytowane przez Mastahkilla
Opublikowano

Panowie w zime prawie wogole nie otwiera sie termostat bo masz wlaczone ogrzewanie plus zimno na dworze a silnik tez musi sie rozgrzac w kazdym ukladzie chlodzenia robi sie cisnienie jesli robi ci "pss" to dobrze gorzej jak ci robi "psssssssssssssssssssssssss" to moze byc uszczelka pod glowica. A co do temperatury to moze nawet dochodzic do 110 na klimatroniku jesli jest goraco i jedziesz po miescie

Opublikowano

witam mam problem z temperaturą silnika pokazuje na zegarach ok108 na klimatroniku 109 . Wymieniłem nową chłodnice oba czujniki termostat pompe wody rozrząd . Auto po przejechaniu ok 2 km ma juz 90 stopni . silnik 1.9 115 kM 2001 AJM

Wąż górny gorący jak cholera a dolny i płyn w zbiorniczku zimne ogrzewanie na 28 stopniach leci lekko ciepłe

Opublikowano

Siemanko, ja też tak mam, po 2-3 km temp pokazuje 90 stopni. Przejadę z 10 km temp rośnie o kreskę powyżej 90 stopni. Wymieniłem tydzień temu, rozrząd, pompę wody termostat Wahler, dużo innych rzeczy i mi pokazuje temp na 2 kresce ponad 90 stopni, mechanik mi mówi, że tak ma być ponieważ te termostaty otwierają się dopiero przy 92 stopniach także temp zawsze będzie większa..

Termostatu nie sprawdza się na gorącej wodzie bo termostat na wodzie inaczej pracuje niż na rozgrzanym płynie z tego co mi wiadomo.

Ja na razie jeżdżę tak jak mam, jak wywali pod 120 stopni wtedy będę się przejmował a to mnie na razie nie wkurza tak bardzo :D

Opublikowano

Siemanko, ja też tak mam, po 2-3 km temp pokazuje 90 stopni. Przejadę z 10 km temp rośnie o kreskę powyżej 90 stopni. Wymieniłem tydzień temu, rozrząd, pompę wody termostat Wahler, dużo innych rzeczy i mi pokazuje temp na 2 kresce ponad 90 stopni, mechanik mi mówi, że tak ma być ponieważ te termostaty otwierają się dopiero przy 92 stopniach także temp zawsze będzie większa..

Termostatu nie sprawdza się na gorącej wodzie bo termostat na wodzie inaczej pracuje niż na rozgrzanym płynie z tego co mi wiadomo.

Ja na razie jeżdżę tak jak mam, jak wywali pod 120 stopni wtedy będę się przejmował a to mnie na razie nie wkurza tak bardzo :D

to dlaczego skoro ta temperatura to norma 110 stopni to czemu dolna rura jest zimna termostat powinien dawno puscic

wydaje mi sie że troche za dużo ma 110 stopni a termostat powinien juz dawno puscic a dolna rura jest zimna

Opublikowano

No 110 trochę za dużo, nie mam pojęcia co może być, nie wydaje mi się, ze wszystkie termostaty jakie wymieniłeś były wadliwe ;D

Odpowietrzenie układu na pewno nic nie da bo gdyby układ był zapowietrzony to przy takiej temp działy by się cuda..

Hmm.. co by tu można Ci jeszcze napisać.

Opublikowano

dziwne jest to ze jezdze teraz bez termostatu i jest temperatura 80 st na kanale 49 a na kanale 51 90 st jak włoże termostat to na zegarach jest 110 st i na klimatroniku tez 110 chłodnica i wąż dolny zimne a bez termostatu jest ok

Opublikowano

Uuu to już coś więcej niż moja wiedza sięga :P

To najlepszym rozwiązaniem będzie jak będziesz śmigał bez termostatu. Przynajmniej się nie będziesz wkurzał, że Ci temp rośnie :D

Opublikowano

witam ponownie termostat wymieniony na oryginał . termostat zakładamy w zaleznosci jaki jest płyn wlany czerwony czy zielony, jeśli zielony to termo febi jak czerwony to gatz czy jakoś a zakres temperatury pracy silnika w audi a4 b5 115 koni to od 89 do 110 stopni tak jest na kompie serwisowym i tak powiedzieli w serwisach audi w szczecinie i w poznaniu i jesli węże sie nie robią twarde woda sie nie gotuje to jest normalne zjawisko że jest 110 stopni a i jeszcze byl przewód podciśnienia który audi steruje temperaturą .Może komuś moje męki pomogą :grin:

Opublikowano

Też mam problem z temp, a nie będę zakładał nowego tematu, więc opisze tutaj.

Auto grzeje się na postoju, na klimatroniku wskazuje kolo 100 stopni, natomiast na VAGu od 94 do 97 (na zegarach 90, jak przekroczy 100stopni na klimatroniku, to temp na blacie też rośnie, więc rzecz normalna).

Co sprawdziłem:

-czujnik temperatury raczej sprawny, skoro na VAGu i klimatroniku wartości są podobne, a była sprawdzana temp z zbiorniczku czujnikiem i była około 4-5 stopni niższa niż na klimatroniku, nawet jak się zwiększało obroty i temp rosła

-pompa wody też wydaje się sprawna, skoro przy wyższych obrotach ciśnienie wracającego płynu chłodniczego znacząco rosło

-termostat się otwiera, bo przy nagrzanym motorze węże górne i dolne gorące

-uszczelka pod głowicą to nie jest, bo nie kopci, oleju ubywa a nie przybywa, tak samo płyn chłodniczy. Węże mogę ugnieść bez problemu, nie robi ciśnienia

-wiskoza-niby chodzi razem z obrotami, po zwiększeniu obrotów dmucha mocniej

W zimie nie miałem ogrzewania, teraz też powietrze leci ciepłe, nie gorące. Węże od nagrzewnicy obydwa są ciepłe, więc podejrzewam, że gdzieś przytkana.

I teraz pytania, wina nagrzewnicy? Przeczytałem chyba cały dział dotyczący układu chłodzenia, ktoś wymienił termostat i pomogło, ale skoro się otwiera to może być coś z nim nie tak?

Nie chcę doprowadzić do zagotowania płynu, dlatego też przy takich temp daje sobie spokój.

Opublikowano

a wentylator (ten od klimy) załącza Ci się jak jest nagrzany? u mnie też tak było że temperatura się podnosiła i winowajcą okazał się wentylator klimatyzacji, sprawdź na krótko czy działa i będziesz wiedział co i jak :)

Opublikowano

A w jakiej temp ma się włączać? Nie zauważyłem, żeby się włączał w przypadku temperatury, na pewno chodzi po włączeniu klimatyzacji. Na postoju i tak się grzeje nawet z włączoną klimatyzacją. Ma jakiś drugi bieg w przypadku przegrzewania?

Opublikowano (edytowane)

powinien się włączyć jak temp wskoczy na 90 stopni, pod kierownica a dokładnie nad pedałami jest bezpiecznik i przekaźniki, ogólnie to ten wentylator ma dwa biegi, jeden od klimy a drugi od temp >90 stopni, może przekaźnik Ci padł, gdzies czytałem ze jest jakiś czujnik w chłodnicy i on jest odpowiedzialny za włączenie się tego wiatraka ale niech wypowiedzą się znawcy co dokładnie to wiedza :) chyba na tym forum czytałem o tym czujniku

Edytowane przez lukirks83
Opublikowano (edytowane)

Napisze dla potomnych. Czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora elektrycznego znajduje się nad dolnym wężem chłodnicy. Długa nasadka 30 i można go odkręcić po zdjęciu tego węża od chłodnicy i spuszczeniu wcześniej wody. Powinien się włączyć 1 bieg przy temp 95 stopni i schłodzić do 84, 2 bieg przy 102 i zejść z temp. do 91 (dane z org. termowłącznika). Łatwo go sprawdzić na krótko odpinając wtyczkę.

Mój wentylator na krótko chodzi, ale wymiana termowłącznika nic nie dała, bo dalej wentylator się nie włącza, a czujnik był sprawdzony zarówno we wrzątku jak i po podgrzaniu zapalniczką z podpiętą wtyczką i chodzi.

Sprawdziłem czujnik temp przy głowicy, nawet wymieniłem na oryginalną używkę i jest sprawny.

Wymontowałem termostat i sprawdziłem czy się odpowiednio otwiera i nie zacina i jest wszystko ok.

Przepłukałem cały układ, zmieniłem płyn na G12. Ostatnia rzecz jaka mi została do wymiany, to pompa wody. Jak to nie pomoże, to zostawię to tak jak jest i będę schładzał klimatyzacją, bo więcej pomysłów nie mam.

Numery części jak by ktoś chciał, jako że mam wszystko przed nosem:

-termowłącznik 3 pinowy 191959481C

-czujnik temp. wody 059919501

Edytowane przez Wafel1
Opublikowano

Siema mam problem z wentylatorem elek. chłodnicy ;/
Wentylator elek. włącza się kiedy chce nawet na zimnym a nie raz wogole. Co może być przyczyną że chodzi mu jak się podoba ?

Jak odłączę kostkę z termowłacznika to co się będzie działo wen elek. od chłodnicy będzie chodzić cały czas ?

Opublikowano (edytowane)

Jak odłączę kostkę z termowłacznika to co się będzie działo wen elek. od chłodnicy będzie chodzić cały czas ?

jak odłączysz wtyczkę nie będzie chodził w ogóle w przypadku temperatury. Będzie chodził tylko z włączoną klimatyzacją. Ale nie warto odłączać, bo będzie się przegrzewał w korkach i na postoju, bo w czasie jazdy to i tak wpada powietrze i do tego chodzi wisko.

Sprawdź tak jak Ci napisałem na pw.

Edytowane przez Wafel1
Opublikowano

Powiem tak wszystko działa jak powinno. W dni powyżej 30 stopni miasto to i tak temp przekracza 90 C ;/ Dni chłodniejsze np nie wiem 23 C wszystko jest idealnie trzyma równo 90C miasto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...