Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasłonięcie chłodnicy?? można?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
julo23 Ja dziś specjalnie obserowałem temp. Zrobiłem zimnym autem rundkę po mieście, może 2 km, postał może z pół godziny. Znowu ze 2 km.

No i poźniej siekłem małą trase bocznymi drogami, tak z 17km. W połowie drogi wskazówka było możne na 70. Ale nie doszła do 90. W drodze powrotnej też nie. Z tym że grzałem na AUTO - ok 21stopni. Mróz był -6.5

Jutro jadę tą samą drogą i sprawdze jeszcze raz.

Jak myslicie ? Termostat wymieniać ?

Zależy na jakich obrotach główne jechałeś. Jak ok 1800-2000obr to miałeś małe szanse przy tych ustawieniach na osiągnięcie 90st.

Opublikowano

Na takich niskich obrotach raczej.

Opublikowano

Ostatnio zrobiłem sobie taki test. Temperatura ok -12st, jest rano, odpalam auto i daję po chwili cztery kreski na dmuchawie które utrzymuję przez całą drogę i temperaturę 21st. Starałem się jechać w zakresie 1800-2200 obr. Nie udało mi się uzyskać wyższej temperatury jak ok 70st przez 25km drogi. Po ok 15km miałem już te 70st i dalej wskazówka już nie chciał iść. Następnym razem przy prawie takiej samej temperaturze zewnętrznej ustawiłem tak jak mam zawsze w zimie 19st, wentylator jedna kreska i tak ją trzymałem aż do uzyskania 90st. Obroty 1800-2200 do osiągnięcia 70st które wyskoczyły po ok 5km. Później starałem się poruszać z zakresie 2000-2500obr. Po przejechaniu 12km było 90st które już się do końca drogi utrzymywały mimo późniejszego zwiększenia obrotów wentylatora na 4 kreski. Sami widzicie, że na osiągnięcie przez silnik 90st ma wpływ wiele czynników. Dodam że próby były robione bez żadnych kartoników. Termostat i czujnik temperatury G2/G62 (wszystko z ASO) wymienione niedawno.

Opublikowano

Mam bardzo podobne obserwacje co kolega Pretor

W dużej mierze nagrzanie silnika id nawiewu klimatronkia ,spróbujcie go wyłączyć na 5 km od samego rana jak ruszacie.

Opublikowano

jak wyłączysz to ci będą szyby parować ;)

włącz auto i niech samo pracuje, ewentualnie na jedną kreskę ;)

Opublikowano

Czytałem w innych tematach, że klimatyzacja wyłącza się przy temperaturze poniżej 5st, a uruchamia się dodatkowa nagrzewnica (oczywiście przy włączonym klimatroniku) - tyle, że to dotyczyło deasli. A jak jest w przypadku benzyny? Od kilku dni śmigam na wyłączonym ECON i nie zauważyłem żeby szybciej się nagrzewał - dalej jest słabo...

Opublikowano

Ja zastanawiam się czy potrzebuje wymienić termostat i czujnik, bo niby nie jest tak źle ale mogłoby być lepiej....

Auto 8 godzin na mrozie stało.

Po 5 min, spokojnej jazdy 1700-2100 obr. wskaźnik wstaje z 50*C

po 7 min, wskaźnik pokazuje 60*C

po 12 min. pokazuje 70*C.

po ok 20min. było chyba 80*C i audi skończyła bieg. :wink:

Klimatronik na jedną kreskę i 21*C. Na początku przez 2 min. włączona funkcja odparowania szyby. (nawiew)

Kartonik czy pomaga czy nie... - jest włożony.

EGR odłączony.

Jak myślicie kupować nowy termostat i czujnik w ASO ?

Pretor - ja mierzyłem w minutach nie kilometrach.

Opublikowano

Mam podobnie tzn po około 13 km łapie mi 90 stopni,nie raz jak mam np 70 stopni to przeciągnę autko przez pare sekund do 3 tyś i szybko wskakuje 90.termostat do wymiany,rok temu nie miałem tego problemu jak zamontowałem nowy termostat:decayed:rok to troche mało jak na wahler-a ale cóż poradzić...

Opublikowano

Jak tam uważacie, ja wkładam kartonik od dwóch lat i zrobie 5km i mam juz prawie 90st.. KARTONIK JEST THE BEST

Opublikowano
Jak tam uważacie, ja wkładam kartonik od dwóch lat i zrobie 5km i mam juz prawie 90st.. KARTONIK JEST THE BEST
do benzynki to juz w ogóle głupota gdzie nagrzewa sie kazda w pare chwil :facepalm:
Opublikowano

gupota czy nie oszczednosci sa wazne

Opublikowano

Kolego ale akurat o dieslach gadamy.

Pozatym nie czytasz poprzednich postów. Ja mam kartonik.

Opublikowano

julo23 z tego co piszesz to wydaje mi się że auto rozgrzewa Ci się prawidłowo.

---------- Post dopisany at 07:07 ---------- Poprzedni post napisany at 07:04 ----------

Wiadomo że przydało by się szybciej, ale TDI tak już mają :wink:.

Opublikowano

No być może... ale @wesz82 pisze że po 12km ma 90*C

Ja przez te 20min, przejechałem ok. 18km.

90*C nie osiągnąłem nawet w drodze powrotnej. Może przez ogrzewanie zwiększone w drodze powrotnej... bo zabrałem 2 wymarzniętch robotników.

Opublikowano

julo23 zależy w jakim zakresie obrotów wesz82 jechał i jaka była temperatura zewnętrzna. Żeby mieć dokładne porównanie oba auta musiały by stać obok siebie całą noc i razem jechać przy podobnych obrotach taki sam odcinek drogi przy takim samym ustawieniu klimatronika. Ja po wymianie czujnika miałem jeszcze wątpliwości do do termostatu i go wymieniłem bo mam zamiar trochę pojeździć tym autem. Przy okazji wymieniłem jeszcze płyn G12++ i mam spokój w tym temacie.

Gość donuska90
Opublikowano

Po poradzie kolegi devastation,wymieniliśmy termostat. Teraz przy zasłoniętej chłodnicy,wymienionym termostacie i wyłączonym ogrzewaniu 90* łapie juz po 5km :)

Teraz moje pytanie - sprawdzać jeszcze ten czujnik czy to olać?

Opublikowano

Za poradami wielu kolegów wczoraj użyłem kartonika na chłodnicy . O kant spodni potłuc takie rozwiązanie .Na dworzu - 6 st.C . prędkość mała ok.1,8 -2,0 tyś obr/min i po 15 km w kabinie ukrop a na zegarze 80st. W drodze powrotnej bez kartona te same parametry. Może są tacy którym to pomaga ale u mnie to rożnicy specjalnej nie zrobiło. Silnik 1z to taka zimna kupa żelastwa i trudno to w zimę dogrzać jeżdżąc delikatnie stosownie do warunków na drodze.

Opublikowano
Za poradami wielu kolegów wczoraj użyłem kartonika na chłodnicy . O kant spodni potłuc takie rozwiązanie .Na dworzu - 6 st.C . prędkość mała ok.1,8 -2,0 tyś obr/min i po 15 km w kabinie ukrop a na zegarze 80st. W drodze powrotnej bez kartona te same parametry. Może są tacy którym to pomaga ale u mnie to rożnicy specjalnej nie zrobiło. Silnik 1z to taka zimna kupa żelastwa i trudno to w zimę dogrzać jeżdżąc delikatnie stosownie do warunków na drodze.

skoro dla ciebie ten silnik to zimna kupa, to sprzedaj i kup sobie benzynkę.

sprawdź termostat i czujnik temeratury, ale skoro mówisz, że w aucie masz gorąco to pewnie czujnik jest winien.

karton nie pomoże nikomu rozwiązać problemu z uszkodzonym termostatem czy czujnikiem temperatury!

karton można wsadzić do diesela, żeby trochę szybciej łapał temperaturę, do benzyny moim zdaniem całkowicie zbędne.

a z drugiej strony jak się jeździ do 2000rpm to też nie można wymagać żeby ci się diesel nagrzewał przy ujemnych temperaturach...

Opublikowano

No tak... ale przeciez nikt nie będzie pałował zimnego silnika.

Pozatym, nagłe zmiany temperatur - raczej są nie zdrowe dla silnika. Także takie stopniowe nagrzewanie - wydaje mi się że jest dobrą sprawą. Co innego spalanie na krótkich trasach - będzie niestety duże.

Mój cały ten kartonik wylądował w koszu.

Zapomniałem go wyjąć na myjce. :grin:

Dziś odwilż więc koniecznie trzeba było umyć auto z tego syfu.

Płyn G12+ sprawdzony. Temp. zamarzania prawidłowa, więc nie widziałem sensu wymiany.

Przy okazji wizyty w ASO, chyba sobie kupie termostacik i czujnik. Nie da mi to spokoju, takie życie w niepewności :grin::grin:

a nóż widelec mam niedokońca sprawny i będe sie do konca życia zastanawiał czy mi sie prawidłowo nagrzewa czy nie... :facepalm:

Nie mam dziś czasu szukać na forum, dlatego mam prośbę - może ktoś ma zapisane numery do AVF czujnika i termostatu. Może bym kupił w ASO przez aledrogo.

Opublikowano

Nikt nie mówi o pałowaniu ale do 2500 można spokojnie go wkręcać oczywiście nie z pedałem w podłodze i po 6-7km przy -5*C złapie prawidłową temp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...