Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasłonięcie chłodnicy?? można?


tobi665

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Wczoraj wsadziłem sobie tekturę przed chłodnice. I samochód zauważalnie szybciej sie zagrzewa.

Czy mozna tak jeździć z zasłoniętą całkiem chłodnicą??

Stanie sie coś?

Termostat i czujnik ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie wczoraj zakryłem calutką hehe

żadnych tras nie robie, jedynie traski po 15km hehe czasem 40km bachnę w jedną strone hehe

czyli przyciąć to?? ale połowe po szerokości czy w dół??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak w moim pasku zasłaniałem ubiegłej zimy bo miałem uwalony termostat który sie zamykał calkowicie dopiero przy 65 st silnik max osiągał te 78 stopni przy ostrej jeździe a po wymianie mam na vagu 95 wiec jest ok i ładnie grzeje wiec pewnie zasłaniac nie trzeba bedzie choc nie zaszkodzi pół chłodnicy zasłonic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też grzeje, ale po zasłonięciu klimatronik puszcza już ciepłe (znaczy drugą kreske puszcza) jakieś 2xszybciej, a 90C łapie też znacznie szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przecież i tak najpierw idzie chłodzenie na mały obieg,więc jak takie przysłanianie pomaga biorąc pod uwagę że mamy sprawny termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia, zasłoń to zobaczysz że szybciej grzeje hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zasłaniam cała chłodnice jak temperatura spada ponizej zera.

auto zdecydowanie szybciej sie nagrzewa, szczegolnie przy jezdzie na krotkich odcinkach.

uwazam ze warto to robic nawet przy w pełni sprawnym termostacie, bo termostat zamyka duzy obieg tylko z jednej strony a drugą stroną i tak grawitacyjnie ucieka cieplo z silnika do chlodnicy:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma rację pandamix ale trzeba wziąć też pod uwagę, że chłodnica nie jest całkowicie przeszkodą dla powietrza i dostaje się ono do komory silnika skutecznie go chłodząc. dlatego nawet w sprawnym układzie wyraźnie szybciej się zagrzeje gdyż mniej zimnego powietrza będzie w komorze silnikowej....dużo też robi osłona pod silnikiem, ważne aby była cała i w całości przykręcona do podwozia, aby pęd powietrza nie był zasysany od dołu...

co do samej przesłony powinno się przesłaniać w pionie, aby w razie czego ławo było usunąć w przypadku zbytniego nagrzewnia się silnika, nie parząc przy tym rąk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie polonez tutaj zasłonienie chłodnicy nic nie da termostat i tak dopiero przy prawie 90 stopniach puszcza obieg na chłodnicę ale każdy robi jak uważa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zasłaniam całą, ale zawsze mozna poeksperymentować

przy jedzie z predkoscia 120km/h bez zasłonięcia na VAG-u jest 90 stopni

po zasłonieciu i przy tej samej predkosci jest 91.5 stopni

w mieście nie przekracza 92 stopni

silnik trzy razy szybciej sie nagrzewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie polonez tutaj zasłonienie chłodnicy nic nie da termostat i tak dopiero przy prawie 90 stopniach puszcza obieg na chłodnicę ale każdy robi jak uważa

więc wytłumacz skąd się bierze zimne powietrze w komorze i jak temu zaradzić

tu nie chodzi o otwarcie termostatu tylko szybsze nagrzanie silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zasłaniam chłodnice na zime szczególnie że więcej jeżdżę na krótkich trasach , nie cała ale tak z 2/3 i też silnik szybciej łapie temp, mniej zimnego powietrza wpada do komory silnikowej i nie chłodzi tak silnika szczególnie jak sie ma obudowę pod silnikiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie polonez tutaj zasłonienie chłodnicy nic nie da termostat i tak dopiero przy prawie 90 stopniach puszcza obieg na chłodnicę ale każdy robi jak uważa

Pojeździj sobie na dużym mrozie to zobaczysz jak leci wskaźnik paliwa w dół. Ponadto wisko zaciąga mroźne powietrze chłodząc silnik i mimo sprawnego termostatu długo trwa przy ogrzewaniu kabiny rozgrzanie silnika. Zwłaszcza jak auto stoi pod chmurką a jak to się uda to wystarczy chwilowy postój i temperatura cieczy spada. Częściowe zasłonięcie chłodnicy przyspiesza nagrzanie się silnika oraz utrzymywanie temperatury jego pracy. Jest to na pewno z zyskiem dla kieszeni kierującego i trwałości silnika ale trzeba uważać aby nie przegrzać silnika. Osobiście częściowo przesłaniałem chłodnicę od około -10-15 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na to, że robię dość krótkie odcinki. Zawsze na zimę wkładam karton przed chłodnice. Samochody się zmieniają, lecz fizyka zawsze będzie się rządziła swoimi prawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mi przypomnieliście o kartoniku :naughty: Ale już przygotowany :jerk:

Że tak powiem:

Audi nie Audi - zima to zima :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że warto zasłonić trochę chłodnicę, szczególnie jak ktoś robi krótkie odcinki i w dodatku ma visco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja u siebie też chyba zasłonie, a co mi tam skoro i tak mam dupnięty termostat i krótkie odcinki tylko jeżdżę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chyba częściowo zapłonie chlodnice. Mimo nowego czujnika temperatury i termostatu (kupione w ASO) trochę długo się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...