prof87 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Witam, posiadam od niedawna Audi A4 B8, no i teraz przez pierwsze minusowe temperatury zdarzyła mi się raz taka sytuacja, że po przejechaniu odcinka w którym auto zdąrzyło zagrzać sie do 90 C i wyłączeniu silnika, właczył mi sie automatycznie wentylator i tak działał przez może 2 min.... Troche mnie to zaniepokoiło i chcę sie upewnić czy to normalne?? Zimą auto miało 90 C i już się włacza wentylator ???
wrclaguna Opublikowano 25 Grudnia 2012 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Jakieś błedy ? moze DPF sie dopalał
dziadek Opublikowano 25 Grudnia 2012 Opublikowano 25 Grudnia 2012 zacznij od napisania jaki silnik bo nawet nie wiadomo czy diesel czy benzyna
emiliano12 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Prawdopodobnie masz wszystko ok jeżeli nie masz tak cały czas za każdym razem, ja u siebie też zauważyłem kiedyś nawet przy chłodnych dniach że wentylator potrafił się włączyć i to nawet nie po jakimś wielkim przegonieniu fury:wink: , aha - u mnie to CAGA 143KM, pozdr
prof87 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2013 Sory że tak późno Panowie, u mnie silnik 2.0 TDI 170 KM, w sumie dopiero raz mi sie tak stało choć od niedawna mam dopiero ten samochód.
omnix20 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Witam. Ja mam podobny problem. Mianowicie to to ze po wylaczeniu silnika wiatraki chodza. Obroty tez przed wyl byly troszke wyzsze. Rozumiem ze moze to byc sprawa wypalania dpf. Ale mam z tym taki problem ze ja mam usuniety dpf. Czy zatem moze byc to wina zle wgranego sterownika po usunieciu pdfa? Prosze o pomoc bo nie wiem co mam z tym zrobic
proximpuh Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Witam. Ja mam podobny problem. Mianowicie to to ze po wylaczeniu silnika wiatraki chodza. Obroty tez przed wyl byly troszke wyzsze. Rozumiem ze moze to byc sprawa wypalania dpf. Ale mam z tym taki problem ze ja mam usuniety dpf. Czy zatem moze byc to wina zle wgranego sterownika po usunieciu pdfa? Prosze o pomoc bo nie wiem co mam z tym zrobic U mnie jest trochę inna sytuacja z obrotami CAHA 170 PS tez bez DPF-u, po odpaleniu obroty są normalne tzn lekko ponad 800, po chwili wzrastają do ok 1000 i tak trzymają się, różnie, czasami 5 min, 10 min a bywało, że nawet ok 20 do 30 min jazdy, po czym w pewnym momencie bliżej nieprzewidywalnym spadają do 800 i tak już jest do następnego odpalenia auta, czasami, ostatnio coraz rzadziej po odpaleniu jest normalnie:facepalm:
omnix20 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 U mnie tez jest program. I teraz nie wiem dokladnie gdzie moze lezec wina. Moze komputer dalej widzi pdf i dlatego funkcja dopalania nadal jest. Kiedys zadzylo mi sie po przejechaniu kilku kilometrow ze auto zaczelo lekko dymic na siwo. Przejechalem kilka kilometrow i dalej dymilo a po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu sie to skonczylo i nigdy wiecej sie nie pojawilo. Zastanawia mnie to czy tak wlasnie wygladalo dopalanie filtra.
Birkhof Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Panowie odkopuję temat, mam podobną sytuację. 2.0 tdi 170 KM. DPF nie wycięty. zakupiłem samochód 1,5 tygodnia temu, cały poprzedni tydzień jeździłem i nie zdarzyło się ani razu, żeby po wyłączeniu silnika chodził wiatrak przy chłodnicy. Zdarzyło mi się tak wczoraj i dzisiaj drugi raz (jeśli to mogło mieć jakieś znaczenie to w piątek miałem robiony rozrząd z całym osprzętem). Powiedzcie czy jest się czym martwić :-) czy to już tak ma być u niego .. edit: minęło 10 minut, poszedłem na parking i wentylator już nie pracował. Z jakiejś przyczyny się tak dzieje nie wiem tylko jakiej....
dawid1987r Opublikowano 4 Maja 2013 Opublikowano 4 Maja 2013 Witam, u mnie jest podobnie tylko że silnik 1.8 TFSI. Jak go przegonie tzn 4 tys obr. temp silnika 90, po przejechaniu 6 km to załącza się wentylator. 2 miesiące temu dolałem płynu chłodniczego pod max i po 2 miechach spadł płyn pod kreskę min. Myślę że mógł się zapowietrzyć układ. 5 dni minęło jak dolałem pod max i na razie płyn jest w normie... Czy taka sytuacja jest normalna? 1
emiliano12 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 A może to wentylator wychładza jeszcze chłodnice klimatyzacji ? a nie koniecznie temp cieczy chłodzenia silnika. Ciekawe czy jak by pojeździć z wyłącząną klimatyzacją to też by się zdarzały takie sytuacje ..... pozdr
QaDo Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 @emiliano12, tak wentylator od klimy właśnie tak działa i strasznie hałasuje, silnik nie musi być wcale ciepły i ciecz. Kolego co do wzrastania obrotów, zniż temperaturę do 18*C lub całkiem wyłącz klimatronik, pewnie się uspokoją @dawid1987r, tak ma być, chyba chodzi o to by tych temperatur nie przekroczyć prawda ? Co do układu do raczej się wtedy odpowietrzył skoro poziom spadł, nie mogło być inaczej. Nie ma się co martwić, nie wiem jak 1.8, ale pewnie również samoczynnie się odpowietrza i nie trzeba żadnej filozofii, jedynie po kilku km zajrzeć i uzupełnić płyny.
Świetlikx Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Witam, poczytaj w tym wątku http://a4-klub.pl/2-0-202/wypalanie-dpf-jazdy-289284/ koledzy opisywali procedurę wypalania DPF i działania wiatraka po wyłączeniu silnika.
miszaGSXR Opublikowano 22 Czerwca 2016 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Panowie dzisiaj na postoju przy włączonym silniku i wyłączonej klimie samochód postał parenaście minut i jak podłączyłem vcds'a i wybrałem bloki pomiarowe od temperatur pokazywało 105stopni cieczy chłodzącej a na wyjściu chłodnicy 90stopni - czy w takim przypadku nie powinien się włączyć się automatycznie wentylator?
marcinwhite Opublikowano 22 Czerwca 2016 Opublikowano 22 Czerwca 2016 (edytowane) Bodaj nawet w instrukcji obsługi jest info o tym że wiatrak może pracować po zgaszeniu silnika - a na pewno gdzieś o tym czytałem. U mnie czasami też się to dzieje. Jeśli temperatura jest w normie czyli 90*C i nie faluje etc. to bym się nie przejmował. via Nexus6@Tapatalk Edytowane 22 Czerwca 2016 przez marcinwhite
miszax Opublikowano 22 Czerwca 2016 Opublikowano 22 Czerwca 2016 (edytowane) Ale u mnie przy 105 stopniach (a na zegarach twardo 90) żaden z wiatraków się nie włączył i nie mówię tu o wypadaniu dpf Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Edytowane 22 Czerwca 2016 przez miszax
marcinwhite Opublikowano 22 Czerwca 2016 Opublikowano 22 Czerwca 2016 A temperatura rosła dalej? Może zegar względem czujnika jest tak skalibrowany? via Nexus6@Tapatalk
miszax Opublikowano 22 Czerwca 2016 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Temperatura na Vcds nadal rosła. Który czujnik wyzwala pracę wiatraka? Jak sprawdzic czy to jest poprawnie skalibrowane? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Frank91 Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Witam ja tez chcialbym sie zapytac bo nie wiem czy to normalne autko fajnie wskakuje na 90 st i tak trzyma ale po wylaczeniu silnika wyje wentylator jakies 3-4 minuty audi 1.8tfsi 160 km quatro
aiwer Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 (edytowane) Jak dla mnie to te auta wam sie przegrzewają, skoro wiatrak musi chodzi po zgaszeniu w celu schłodzenia płynu, choc samo działanie wiatraka na wyłączonym silniku to dla mnie coś czego nie pojmuję Nie rozładowuje to czasem aku? Co do sprawdzania temp. płynu po zgaszeniu, to w B5 miałem tak, ze po zgaszeniu i po odpaleniu po ok 10 min, wskazówka na desce wskazywała ok 110st ale po chwili spadała na 90st i tak już stała. Ale nigdy, wiatrak nie chodził na zgaszonym silniku. Edytowane 27 Lipca 2017 przez aiwer
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się