ks Opublikowano 31 Grudnia 2012 Opublikowano 31 Grudnia 2012 a zalozmy, ze jest -30 na zewnatrz... na glowicy jest ponad 100... nie wiem czy byloby to takie zdrowe jakby termostat sie otworzyl i przez kanaly w glowicy przeszloby -30. Termostat nie jest ze styropianu i takiej różnicy temperatur przed i za termostatem nie będzie nawet jak nie ma dziurki.
przemek4net Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Termostat nie jest ze styropianu i takiej różnicy temperatur przed i za termostatem nie będzie nawet jak nie ma dziurki. jezeli nie ma obiegu wody to nie ma najmniejszych szans by w poruszajacym sie aucie podgrzala sie chlodnica...
marek241 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2013 Z tego wynika że trzeba nim jeżdzić szybko lub trzynać go na każdym biegu ponad 2000 obrotów wtedy wskaźnik jest na 90 stopniach.
przemek4net Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 a kto powiedzial, ze jak wsakznik pokazuje 70stopni (po tym jak wczesniej pokazywal 90) to silnik ma 70 a nie np 95 stopni? Nie kombinowac tylko jezdzic
Dev Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 nawet jak wskaznik bedzie na 90 to i tak temp nie bedzie wieksza jak 80 wskazania na blacie to fikcja, trzeba loooknąc VAG-iem
dziadek Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 tak sobie dziś przeglądam internet a tu: Autokrata - Redakcja radzi: Niedogrzany silnik czyli niby to o czym ja pisałem tylko że to co czasem dziennikarze piszą woła o pomstę do nieba więc i tak niczego to nie wyjaśnia
przemek4net Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 nawet jak wskaznik bedzie na 90 to i tak temp nie bedzie wieksza jak 80wskazania na blacie to fikcja, trzeba loooknąc VAG-iem temperatura ale gdzie? plynu na glowicy, plynu w wezu powrotnym z nagrzewnicy a moze oleju w misce? W tym silniku po wlaczeniu ogrzewania szyb w 2 min temp POKAZYWANA mozna zbic do 60 i w niewiele dluzej odbudowac na obrotach Druga sprawa w tym silniku VAGiem nic sie nie sprawdzi (jest VCDS) Przemek 1
ks Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 nawet jak wskaznik bedzie na 90 to i tak temp nie bedzie wieksza jak 80wskazania na blacie to fikcja, trzeba loooknąc VAG-iem temperatura ale gdzie? plynu na glowicy, plynu w wezu powrotnym z nagrzewnicy a moze oleju w misce? W tym silniku po wlaczeniu ogrzewania szyb w 2 min temp POKAZYWANA mozna zbic do 60 i w niewiele dluzej odbudowac na obrotach Druga sprawa w tym silniku VAGiem nic sie nie sprawdzi (jest VCDS) Przemek Producent tak zaprogramował wskaźnik temperatury na liczniku, że nie pokazuje zawsze rzeczywistej wartości temperatury tylko czasami zaokrągla. Gdy wskaźnik pokazuje równo 90° to rzeczywista temperatura może być 85° lub 95°. Tak jest aby przeczulony użytkownik nie nękał serwisu na gwarancji, że auto nie trzyma właściwej tempperatury. . Dlatego też czasami jak wskaźnik pokazuje 90° to termostat jest jeszcze zamknięty. Niektórzy tunerzy potrafią przeprogramować licznik aby wskazywał dokładną temperaturę.
przemek4net Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 nawet jak wskaznik bedzie na 90 to i tak temp nie bedzie wieksza jak 80wskazania na blacie to fikcja, trzeba loooknąc VAG-iem temperatura ale gdzie? plynu na glowicy, plynu w wezu powrotnym z nagrzewnicy a moze oleju w misce? W tym silniku po wlaczeniu ogrzewania szyb w 2 min temp POKAZYWANA mozna zbic do 60 i w niewiele dluzej odbudowac na obrotach Druga sprawa w tym silniku VAGiem nic sie nie sprawdzi (jest VCDS) Przemek Producent tak zaprogramował wskaźnik temperatury na liczniku, że nie pokazuje zawsze rzeczywistej wartości temperatury tylko czasami zaokrągla. Gdy wskaźnik pokazuje równo 90° to rzeczywista temperatura może być 85° lub 95°. Tak jest aby przeczulony użytkownik nie nękał serwisu na gwarancji, że auto nie trzyma właściwej tempperatury. . Dlatego też czasami jak wskaźnik pokazuje 90° to termostat jest jeszcze zamknięty. Niektórzy tunerzy potrafią przeprogramować licznik aby wskazywał dokładną temperaturę. To, ze 90 stopni na wskazniku to przedzial znacznie wiekszy wiedza wszyscy chyba nie do konca zrozumiales mojego posta... napisze jasniej co chcialem przekazac: W tym silniku jest kilka czujnikow temp... np (bo jest ich wiecejj) czujnik do deski, czujnik na chlodnicy, czujnik temp oleju, czujnik temp spalin itp... wiec pytanie GDZIE TEMPERATURA wynosi te 90 (a moze 86)... odpowiedz jest jasna: w punkcie pomaru Jezeli mozna zbic poprzez wlaczenie ogrzewania szyby na wolnych obrotach w kilka min temp z 90 do 60 (czy moze z 86 do 60) i jednoczesnie temp oleju jest w okolicy 90st to jasne jest chyba dla kazdego, ze silnik jest nadal goracy, prawda? a jak przytrzyma sie na obrotach kilka minut albo wylaczy ogrzewanie i temp wraca do 90 to jasne jest chyba, ze w kilka min nie posgrzalismy silnikia o 30st a jedynie wychlodzony w nagrzewnicy plyn odzyskal cieplo od silnika? Pozdrawiam, Przemek
marek241 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Witam wracojąc do mojego samochodu A4 2.0 143KM SLine 2011 r. to dziś sprawdzałem jak się silnik nagrzeje a więc temperatura otoczenia plus 4 stopnie przejechamle jakies 15 kilometrów i temperatura silnika na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej pokazywała 90 stopni wiec ok lecz sprawdzilem jak tam pod maską i niestety przewód wchodzący i wychodzący z chłodnicy jak i ona sama zimna wiec termostat nadal się nie otworzył moim zdaniem to wyłącznie wina termostatu bo jaka by była inna przyczyna. Juz nie mówie o minusowych temperaturach bo temperatura jaką pokazuje na wyświetlaczu wacha się miedzy 70 a 90 stopni raz sie podniesie jak sa wyrzsze obroty silnika a przy nirzszych spada spowrotem. Wiec co z tym fantem zrobić Jechać do serwisu??????????
przemek4net Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Juz nie mówie o minusowych temperaturach bo temperatura jaką pokazuje na wyświetlaczu wacha się miedzy 70 a 90 stopni raz sie podniesie jak sa wyrzsze obroty silnika a przy nirzszych spada spowrotem. Wiec co z tym fantem zrobić Jechać do serwisu?????????? nic Ci nie zrobia bo tak jest w we wszystkich szmelcwagenach z tym silnikiem niezaleznie pod jaka marka sprzedawane Jezeli masz czas i zapal na szarpanie sie to poszukaj w instrukcji obslugi o tym jaka temperatura jest prawidlowa temp pracy - poczekaj na -10 i jedz do ASO z informacja, ze auto traci temp pracy (w instrukcji do exeo napisali, ze temp moze przy duzym obciazeniu wzrosnac ale nie napisali, ze ma prawo spadac ) Jak chcesz zobaczyc spadek temp przy +4 to wlacz ogrzewanie przedniej szyby... tez zleci na bank bez obrotow (w miescie w korku czy na postoju) Jak bedzie -10 i Ci zleci temp "naturalnie" to ubierz czapke irekawiczki i wylacz ogrzewanie.... bedzie wzrastac po pewnym czasie (tylko nie "chuchaj" na szybe ...bo zamarza:) ) Przemek ten typ tak ma, nic nie zdzialasz mimo, ze to ewidentny bug konstrukcyjny
Dev Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 ja nie mam takiego problemu w wieśvagenie zasłonieta chłodnica po całosci i brak problemów z nagrzewaniem silnika Amen
Dikson Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Ja mam 2.0 CR 2009r i jeżdżę do pracy 10 km i się nagrzewa szybko, nie spada temperatura, temp. Ogrzewania wewnętrznego 20,5 C. Może dlatego ze nie płacze z powodu spalania i jeżdżę jak poj..... Hehehe Spalanie średnie w mieście 8.0l I tak ok.
Sasal Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Trochę odświeżę temat, zima idzie... Panowie mam pytanie czy wiecie gdzie znaleźć czujnik płynu chłodniczego na wyjściu z chłodnicy? Ewentualnie jaki to on ma symbol w silniku 2.0TDi CR 143KM CAGA
mariusz2288 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Po zaslonieciu chłodnicy dużo lepiej
Jakub Wałkowski Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Witam mam takie pytanie posiadam audi a4 b8 Sline 143km 2011 r 47000tyś km nie wiem dlaczego wskaznik nie pokazuje temperatury 90 stopni. Po szybszej jeździe wskakuje na 90 ale gdy ustawie temperature nawiewu na 22 stopmie spada znow do 60 lub mniej. Czyżby to byla wina termostatu??? Jak tak to aż dziwne żeby w tak młodym samochodzie juz cos sie psuło. Proszę o pomoc co to może być. mam podobne audi tyle że z 2008 roku. Problem ten sam tyle że u mnie nawet cięzko jest osiągnąc 70 stopni. Na postoju nagrzewa sie do 90 jednak po przejechaniu 10km temperatura spada. przy temperaturze zewnętrznej +8 jest to moim zdaniem dziwne, zwłaszcza że wymieniłem termostat. Dodam że do pracy mam 25km i temperatura silnika nigdy nie osiąga 70 stopni. Ma ktoś podobny problem albo zna ktoś rozwiązanie??
matriw Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Jakub, miałem tak samo. Wcześniej przed wymianą termostatu: +7 ponad 100km z prędkością 140 i temperatura 70 stopni. Wymiana termostatu ta sama trasa, -12 na zewnątrz i temperatura płynu 90. A w mieście 70-75 Faktycznie chyba ten typ/ten termostat tak ma Jutro wlatuje kolejny mod: plexa na chłodnice Edytowane 2 Stycznia 2016 przez matriw
bodas Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Pleksa nic nie da; sprawdzałem. Przy obecnych temperaturach auto grzeje się godzinami i pali jak smok.
matriw Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Zastanawia mnie tylko czemu w VCDS widzę coś takiego jak: 1. Coolant temperature, która rośnie (i jest dla mnie z defaultu temperaturą płynu chłodniczego) oraz2. Coolant temperature at radiator outlet, które również rośnie na postoju, a maleje podczas jazdy. Jeśli dobrze myśle (i rozumiem język language;) )to: 2. to temperatura na wyjściu z chłodnicy. To że maleje podczas jazdy na mrozie to rozumiem, ale czemu rośnie na postoju? Ori termostat nie trzyma, czy co? Edytowane 2 Stycznia 2016 przez matriw
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się