Skocz do zawartości
IGNOROWANY

gwaltowne zgaszenie rozkreconej turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dosyc nietypowe pytanie :

mieszkam w kraju,w ktorym standarowa praktyka na przegladzie rejestracyjnym jest badanie spalin w nastepujacy sposob:

- 'diagnosta' rozkreca silnik metoda pedal gazu do oporu,obroty utrzymuja sie na poziomie ok 4-4,5 tys,tuz przed czerwonym polem. Robi tak kilkakrotnie po kilka dobrych sekund,po czym od tak po wykonanym pomiarze gasi silnik bez zwloki.

Pytanie,czy moze zarznac turbosprezarke taka jednorazowa akcja,ktorej dokonuja co rok? Oczywiscie nie ma za bardzo mozliwosci zazyczenia sobie delikatnego traktowania bo zaraz znajda Ci cos do czego sie przyczepia jak wytkniesz im blad.

Czy turbina przez kilkusekundowe rozkrecenie do max obrotow osiaga bardzo wysoka temperature czy dzieje sie to raczej podczas dlugotrwalej ostrej jazdy?

Opublikowano

pierwszy raz slysze o takim przegladzie a wracajac do tematu jezeli ci takowy diagnosta paluje jakis czas silnik i zaraz go gasi to faktycznie moze to bardzo wplynac na turbine

Opublikowano

czy ten kraj to czasem nie Niemcy?

jesli chodzi o krecenie to przeciez wsiadasz i za kilka minut jedziesz dalej wiec turbina nie ostygnie wiec nagar raczej jej nie grozi.

Opublikowano

Pewnie chodzi o Belgie :naughty: Co do turbiny to taka jednorazowa akcja jej nie zaszkodzi. Nie piłuje tak przeciez dlugo tylko kilka sekund, wiec bez obaw :decayed:

Opublikowano

Rozkręcona turbina po zgaszeniu silnika jest pozbawiona smarowania, poproś po prostu na przeglądzie ze względu na turbo o nie gaszenie natychmiast silnika.

Opublikowano

dziwna praktyka :shock3: turbo pomimo, że nie zagrzane po takim przegwiździe powinno trochę posmyrać na wolnych obrotach, tak mi sie wydaję :whistling:

Opublikowano

Kolego ,w dieslu zakres temperatur jest zupełnie inny niż w PB.

To co opisujesz ,czyli na postoju nie jest w stanie rozgrzać suszarki do niebezpiecznej temperatury.

ECU "wie" że stoisz w miejscu.Dawka paliwa jest dużo niższa od tej w "normalnym" trybie pracy czyli podczas jazdy.Poza tym na "postoju" generalnie nawet EGR pozostaje otwarty .co zmniejsza ciśnienie doładowania.

Nie masz powodu do zmartwień.

Ps.Obejrzyj youtube z silnikami pb 1,8T ,tam suszara jest biała.W dieslu nie ma takiej opcji.

Opublikowano

Tak to Belgia,Lukasz zgadles :D

Marek29,dziekuje za wyjasnienie sprawy,dokladnie o to mi chodzilo.

Coz tylko zal patrzec jak auto katuja... no coz nic nie poradzisz jak ktos ma wode zamiast mozgu. Niestety robia tak kazdemu wiec takie maja wytyczne.

Opublikowano

He he właśnie w tym miasteczku kupiłem autko:decayed: i to o czym piszesz trochę mnie zabolało:facepalm:

Opublikowano

Wszystko fajnie tylko ja się pytam co z ciśnieniem oleju w całym silniku w takim wypadku?

Teoretycznie pompa powinna chodzić ale czy faktycznie ciśnienie jest takie jak powinno?

Bardzo zdrowa procedura, nie ma co...

Opublikowano

Turbo dostaje ostro ja miałem test akurat podczas jazdy zgasł silnik zacial sie zawor w pompie ale to jeszcze dawno temu

Od razu pojawil sie luz wzdluzny turbo to co było w przewodzie od smarowania szybko znika. a potem kreci sie jakby na sucho.

Opublikowano

No ale z nimi nie wygrasz, dobrze że w naszym pięknym kraju przynajmniej u mnie nikt takich testów nie robi. Tylko kontrola zawieszenia, hamulców i po sprawie:decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...