mario357 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 ja jak wymieniłem na zamiennik termostat, samochód dalej nie trzymał odpowiedniej temperatury wywaliłem zamiennik i wsadziłem orginał z ASO i wszystko wróciło do normy
machina Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Czyli termostat za szybko się otwiera, jeśli dobrze rozumiem? Kup oryginalny, jak widać jest przez wiele osób zachwalany i jak będziesz miał szczęście to będzie ok:wink:
sebul Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Ja mam Wahlera i dziala jak zloto. Zaczyna mnie juz smeiszyc powoli to " kup ori , bo zamienniki to kontorli jakosci nie przechodza" . Gdyby tak bylo to by firma upadla juz dawno....opanujcie sie.
turzol Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Ja mam Wahlera i dziala jak zloto. Zaczyna mnie juz smeiszyc powoli to " kup ori , bo zamienniki to kontorli jakosci nie przechodza" . Gdyby tak bylo to by firma upadla juz dawno....opanujcie sie. Tobie działa, autorowi tematu jak widać nie pracuje poprawnie. U żony w aucie miałem 3 pod rząd walniete termostaty tejże firmy i dla mnie to bubel
karo-servis Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 mam identycznie w swoim AVF musze coś pomyśleć bo więcej pali przez niedogrznie ile kosztuje orginał termostat?
Kamil457 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2013 Dzwonilem do ASO audi w lubinie - ori termostat 103zl + 7,8zl za oring. najprawdopodobniej dzisiaj albo jutro wymienie i dam znac czy cos sie zmienilo. Wadliwego wahlera normalnie powinni mi przyjac na reklamacje/oddac kase ?
Fr0styyy. Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Dzwonilem do ASO audi w lubinie - ori termostat 103zl + 7,8zl za oring. najprawdopodobniej dzisiaj albo jutro wymienie i dam znac czy cos sie zmienilo. Wadliwego wahlera normalnie powinni mi przyjac na reklamacje/oddac kase ? Tak, od tego jest gwarancja
patryk10015 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 ja tam w gwarancje nie wierzę zawsze znajdą jakiś powód żeby towaru nie wymienić albo nie zwrócić pieniędzy
Kamil457 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2013 termostat już jest. Idę wymieniać - dam znać co i jak. Jeszcze się okaże, który będę oddawał ---------- Post dopisany at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany at 15:13 ---------- A więc Panowie wszystko jasne - zamontowany oryginalny termostat i po przejechaniu ~5km temperatura na zegarze troszkę ponad 70st. Po przejechaniu ok 10km temperatura prawie 90st. Także myślę, że to o to chodziło Nie wiem jak ma się do tego temperatura na dworze (~0st) a wczoraj było ~ -5st.. ale jest widoczna duża zmiana. Podejrzewam, że jak się już wszystko ładnie odpowietrzy i doleję G12 (muszę dokupić bo troszkę brakło) to wszystko będzie dobrze. Taka mała ciekawostka - po włożeniu starego termostatu do garnka z wodą - zaczął się otwierać dopiero przy ~ 90st. Pomiar dokonany czujnikiem temp. z multimetrem METEX. Jeśli chodzi o takie moje naoczne porównanie 3 termostatów, to stary wymontowany Wahler (z elementem gumowym) i nowy Wahler (bez gumowych elemetów; który źle działał) udało mi się ręcznie otworzyć. Oryginalny termostat z ASO (Bosch) stawiał dużo większy opór i zbytnio mi się nie udało (nie chciałem nic pogiąć). Tak więc wnioski chyba nasuwają się same Dzięki wszystkim za pomoc Za kilka dni napiszę, jak to wszystko działa. Pozdrawiam
julo23 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Ja właśnie dziś też zamówiłem, niestety przez pośrednika, więc będzie troszkę drożej ale za to ory z ASO. Zacząłem w ciemno od termostatu. Wydaje mi się że to jest winowajca. Jezdziłem 2 dni temu prawie cały dzień i cały czas 70*C, dopiero jak mu przyłożyłem to momentalnie miał 90*C ale zaraz temp. spadała do 70*C jak uspokoiłem jazdę. temp na zew. była ok -7 Dziś było -2*C, i miał temp. 85*C cały czas. Przy spokojnej jeździe. Takie objawy u pacjenta
Kamil457 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 u mnie wogole nie sposob bylo go zagrzac. Jechalem trase 100km i nie mial wiecej niz 70st. zobaczymy w sobote. Znowu bedzie trasa 100km to sprawdze ten nowy termostat, ale wydaje mi sie ze bedzie dobrze, a napewno jest o wiele lepiej
gregfr Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 hmmm.... do tej pory tez mialem w trasie na autostradzie caly czas ~ 70*C i myslalem ze to norma, bo przeciez w trasie to sie nie da go dobrze dogrzac przez ped powietrza, ale mowicie ze to nie jest normalne i powinien miec 90? Wymienic termstat ? w sumie dawniej spalal mi nawet 4,5 - 5,5 l na trasie, a teraz praktycznie nie spada ponizej 6,5.... kupuje termostat!
gregfr Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 tak zrobie, zobaczymy co bedzie ze spalaniem
Kamil457 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 powiem wam, że dzisiaj (+5st) zrobiłem dystans 10km trasa, trochę po mieście i znowu 10km trasa i podczas powrotu auto miało ok 80st na wskazówce.. Czy ja je za delikatnie traktuje? (120km/h na 6 biegu) Czy tak po prostu ma być? Co ma jeszcze na to wpływ? P.S. Oddali mi kasę za niesprawnego Wahlera. Powiedziałem im co i jak, że auto nie osiągało temperatury i pokazałem dowód zakupu oryginalnego i to chyba było kluczowe posunięcie, bo już chcieli wyskakiwać z "reklamacją gwarancyjną". Oddali kasę, a termostat znowu trafił na półkę (widziałem) i czeka na kolejnego szczęśliwca - zwyczajne hamstwo
turzol Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Jak masz ustawiony klimatronic w tym czasie? Jeździsz z włączony/wyłączonym ECON?
Kamil457 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 hm.. klimatronic miałem dzisiaj ustawione na 16st a przycisk ECON włączony, czyli świeciła dioda.
turzol Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 z załączonym ECON nie działa elektryczny dogrzewacz zamontowany w Twoim aucie. Pojeździj bez załączonego ECON i sprawdź jak się będzie nagrzewać - daje sobie ręke uciąć że 90st na vag i na blacie złapiesz w 8-10minut jazdy
Kamil457 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 dlaczego tak mało ludzi tak się zna.. pojadę dzisiaj na przejażdżkę, żeby sprawdzić. Może niepotrzebnie termostat w ogóle wymieniałem? Chociaż i na włączonym ECON widać różnice.. turzol, możesz coś więcej napisać o tym dogrzewaczu elektrycznym? Co to za ustrojstwo? Jak się w takim razie ma do tego przycisk ECON? Ekonomiczniej na niższej temperaturze silnika jeździć (więcej pali) czy z dogrzewaczem, który włącza się poprzez wyłączenie trybu ECON ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się