Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie sposób dogrzać silnik - wskazówka max na 70 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja jak wymieniłem na zamiennik termostat, samochód dalej nie trzymał odpowiedniej temperatury wywaliłem zamiennik i wsadziłem orginał z ASO i wszystko wróciło do normy

Opublikowano
Czyli termostat za szybko się otwiera, jeśli dobrze rozumiem?

Kup oryginalny, jak widać jest przez wiele osób zachwalany i jak będziesz miał szczęście to będzie ok:wink:

Opublikowano

Ja mam Wahlera i dziala jak zloto. Zaczyna mnie juz smeiszyc powoli to " kup ori , bo zamienniki to kontorli jakosci nie przechodza" . Gdyby tak bylo to by firma upadla juz dawno....opanujcie sie.

Opublikowano
Ja mam Wahlera i dziala jak zloto. Zaczyna mnie juz smeiszyc powoli to " kup ori , bo zamienniki to kontorli jakosci nie przechodza" . Gdyby tak bylo to by firma upadla juz dawno....opanujcie sie.

Tobie działa, autorowi tematu jak widać nie pracuje poprawnie. U żony w aucie miałem 3 pod rząd walniete termostaty tejże firmy i dla mnie to bubel

Opublikowano

ok 130zł

a pali w ...uj wiecej

Opublikowano

Dzwonilem do ASO audi w lubinie - ori termostat 103zl + 7,8zl za oring. najprawdopodobniej dzisiaj albo jutro wymienie i dam znac czy cos sie zmienilo. Wadliwego wahlera normalnie powinni mi przyjac na reklamacje/oddac kase ?

Opublikowano
Dzwonilem do ASO audi w lubinie - ori termostat 103zl + 7,8zl za oring. najprawdopodobniej dzisiaj albo jutro wymienie i dam znac czy cos sie zmienilo. Wadliwego wahlera normalnie powinni mi przyjac na reklamacje/oddac kase ?

Tak, od tego jest gwarancja :wink:

Opublikowano

ja tam w gwarancje nie wierzę zawsze znajdą jakiś powód żeby towaru nie wymienić albo nie zwrócić pieniędzy

Opublikowano

termostat już jest. Idę wymieniać - dam znać co i jak. Jeszcze się okaże, który będę oddawał :D

---------- Post dopisany at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany at 15:13 ----------

A więc Panowie wszystko jasne - zamontowany oryginalny termostat i po przejechaniu ~5km temperatura na zegarze troszkę ponad 70st. Po przejechaniu ok 10km temperatura prawie 90st. Także myślę, że to o to chodziło :) Nie wiem jak ma się do tego temperatura na dworze (~0st) a wczoraj było ~ -5st.. ale jest widoczna duża zmiana. Podejrzewam, że jak się już wszystko ładnie odpowietrzy i doleję G12 (muszę dokupić bo troszkę brakło) to wszystko będzie dobrze.

Taka mała ciekawostka - po włożeniu starego termostatu do garnka z wodą - zaczął się otwierać dopiero przy ~ 90st. Pomiar dokonany czujnikiem temp. z multimetrem METEX.

Jeśli chodzi o takie moje naoczne porównanie 3 termostatów, to stary wymontowany Wahler (z elementem gumowym) i nowy Wahler (bez gumowych elemetów; który źle działał) udało mi się ręcznie otworzyć. Oryginalny termostat z ASO (Bosch) stawiał dużo większy opór i zbytnio mi się nie udało (nie chciałem nic pogiąć).

Tak więc wnioski chyba nasuwają się same :) Dzięki wszystkim za pomoc :) Za kilka dni napiszę, jak to wszystko działa.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja właśnie dziś też zamówiłem, niestety przez pośrednika, więc będzie troszkę drożej ale za to ory z ASO.

Zacząłem w ciemno od termostatu. Wydaje mi się że to jest winowajca.

Jezdziłem 2 dni temu prawie cały dzień i cały czas 70*C, dopiero jak mu przyłożyłem to momentalnie miał 90*C ale zaraz temp. spadała do 70*C jak uspokoiłem jazdę. temp na zew. była ok -7

Dziś było -2*C, i miał temp. 85*C cały czas. Przy spokojnej jeździe.

Takie objawy u pacjenta :grin:

Opublikowano

u mnie wogole nie sposob bylo go zagrzac. Jechalem trase 100km i nie mial wiecej niz 70st. zobaczymy w sobote. Znowu bedzie trasa 100km to sprawdze ten nowy termostat, ale wydaje mi sie ze bedzie dobrze, a napewno jest o wiele lepiej

Opublikowano

hmmm.... do tej pory tez mialem w trasie na autostradzie caly czas ~ 70*C i myslalem ze to norma, bo przeciez w trasie to sie nie da go dobrze dogrzac przez ped powietrza, ale mowicie ze to nie jest normalne i powinien miec 90? Wymienic termstat ?

w sumie dawniej spalal mi nawet 4,5 - 5,5 l na trasie, a teraz praktycznie nie spada ponizej 6,5.... kupuje termostat!

Opublikowano

Zmieniaj termostat.

Opublikowano

powiem wam, że dzisiaj (+5st) zrobiłem dystans 10km trasa, trochę po mieście i znowu 10km trasa i podczas powrotu auto miało ok 80st na wskazówce.. Czy ja je za delikatnie traktuje? (120km/h na 6 biegu) Czy tak po prostu ma być? Co ma jeszcze na to wpływ?

P.S. Oddali mi kasę za niesprawnego Wahlera. Powiedziałem im co i jak, że auto nie osiągało temperatury i pokazałem dowód zakupu oryginalnego i to chyba było kluczowe posunięcie, bo już chcieli wyskakiwać z "reklamacją gwarancyjną". Oddali kasę, a termostat znowu trafił na półkę (widziałem) i czeka na kolejnego szczęśliwca :) - zwyczajne hamstwo

Opublikowano

Jak masz ustawiony klimatronic w tym czasie? Jeździsz z włączony/wyłączonym ECON?

Opublikowano

z załączonym ECON nie działa elektryczny dogrzewacz zamontowany w Twoim aucie. Pojeździj bez załączonego ECON i sprawdź jak się będzie nagrzewać - daje sobie ręke uciąć że 90st na vag i na blacie złapiesz w 8-10minut jazdy

Opublikowano

dlaczego tak mało ludzi tak się zna.. pojadę dzisiaj na przejażdżkę, żeby sprawdzić. Może niepotrzebnie termostat w ogóle wymieniałem? Chociaż i na włączonym ECON widać różnice.. turzol, możesz coś więcej napisać o tym dogrzewaczu elektrycznym? Co to za ustrojstwo? Jak się w takim razie ma do tego przycisk ECON? Ekonomiczniej na niższej temperaturze silnika jeździć (więcej pali) czy z dogrzewaczem, który włącza się poprzez wyłączenie trybu ECON ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...