Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu WAHLER


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w przypadku b5 raczej bezsensowne jest kupowanie termostatu w ASO skoro są w dużo lepszych cenach bardzo dobre termostaty behra, wahlera.

Opublikowano

Potwierdzam poprzedników także polecam wahlera, nigdy nie miałem problemów.

Opublikowano

Panowie jak to jest w waszych maszynach, ja kupilem samochod jakies 3 lata temu 2-3m po kupnie okazalo sie ze w aucie wgl nie bylo termostatu :/ okazalo sie ze go nie ma jak chcialem go wymienic poniewaz silnik sie nie grzal. Teraz od tamtego czasu mam tak ze autko łapie normalnie 90stopni jakos po 6-10km i jest ok dopuki jade ale wystarczy wchwile dluzej postac na swiatłach i temp. Zaczyna rosnąć... Albo po chwili dłuższej szybszej jazdy jak się gdzieś doslownie 1min zatrzymam rośnie... Dochodzi do okolo 98-100 i albo trzeba dodac gazu przez chwile obroty ok1,5k albo jak juz dluzej stoje to nie wiem czy cos tam sie włancza czy jak ale opada na 90... Co to może być? Bo nawet przy takiej pogodzie jak teraz sie to dzieje.

Opublikowano

Może wiskoza, może pompa wody... Uzupełnij profil bo nie wiadomo o jakim aucie rozmawiamy.

U mnie od trzech lat siedzi ori termostat i ładnie trzyma temperaturę.

Opublikowano

powiem tak rok temu zmieniłem na wahlera i teraz szukuje się do zmiany ale kupię też wahlera:decayed:

Opublikowano
Może wiskoza, może pompa wody... Uzupełnij profil bo nie wiadomo o jakim aucie rozmawiamy.

U mnie od trzech lat siedzi ori termostat i ładnie trzyma temperaturę.

A4 1,6 1998r

Opublikowano
Ja przed ubiegłą zimą kupiłem BEHR-a u kolegi z forum i jak na razie jest ok, ale generalnie takie rzeczy powinno się kupować w ASO, więc podjedź do nich, różnice w cenie są naprawdę niewielkie.

Ja termostat Wahlera u kolegi z forum kupiłem za 35zł (na allegro można kupić za 35zł już z wysyłką) w ASO Audi jak i ASO Skody powiedzieli mi 140zł za termostat :kwasny:

Więc nie wiem czy te równice w cenie są "znikome" :grin:

Opublikowano

Silnik mi się nie dogrzewał, więc obstawiłem, że Wahler zakończył żywot. Zakupiłem więc ori w salonie w Rybniku za 110zł z uszczelką.

Wczoraj podczas zmiany okazało się że jakiś kawałek plastiku utknął w otwartym termostacie. Skąd się tam wziął taki kawałek? Jakiś taki zatrzask, może

to element króćca?

Mimo wszystko założyłem ten nowy oryginalny termostat. Wahler poczeka na swoją kolej.

CameraZOOM-20130828195905325.jpg

CameraZOOM-20130828200219346.jpg

Opublikowano

Ja założyłem wahlera- po odpowietrzeniu ładnie 90stopni, przez drugi dzień również, ale już od trzeciego dnia chyba padł, bo temperatura ledwo do 60 sie podnosi. Czeka mnie kolejna wymiana? Dodam że podczas wymiany w króćcu już nie było mocowań(tych ala "zatrzasków plastikowych".Mogły one wpłynać na działanie termostatu? (kolega wyżej coś pisał że na otwartym termostacie utkneły mu te plastiki)

Opublikowano

kupiłem wahler 87', moze bedzie ok,znajomy wymienił na wahlera i juz 1,5 roku ładnie działa, w kulce rodziców tez wahler i tez pieknie 90 trzyma,mam zamiar sam wymienic,tylko nie wiem ja to z podejsciem bedzie dosyc ciasno tam koło alternatora, niby nic trudnego, ale jakis opis wymiany moze znajde

a za nowy płyn posłuży chyba Kuler K2 czerwony

Opublikowano

Witam. Czy ktoś z Was podczas wymiany termostatu połamał w obudowie te dwa ramiona w których trzyma się termostat?

Porównuje oryginalny z Wahlera i po włożeniu i przekręceniu Wahler nie trzyma się na tych ramionach. Czy będzie to miało jakiś wpływ podczas pracy, czy nie ma się czym przejmować?

Niestety podczas demontażu złamało się jedno ramie :/ Możecie mi coś doradzić?

Opublikowano

z tego co pamietam to jest tam w króćcu dosc pasowne miejsce na termostat? trzeba uwacaz zeby w dobrym polozeniu "usiadl" termostat i bedzie ok. u taty chyba 2 byly zlamane jak wymienialem. wlecial vernet 10 tys temu i jest ok do tej pory. ja w swoim takze mam verneta juz 6 tys od kwietnia i tez nie mam problemow.

Opublikowano

ŚLIWEK - dzięki za informację :)

Tak podejrzewam, że te ramiona nie mają wpływu na działanie termostatu, tylko ułatwiają montaż oryginalnego termostatu w bloku, bo zakłada się uszczelkę, termostat "wkręca" na ramiona i cały zestaw wciska w blok i przykręca śrubami... Niestety Wahler różni się troszkę budową od tej strony i nie ma szans zamontować go na tych ramionach...

Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?

Opublikowano

pytałem mechanika to powiedział ze ramiona wpływu na działanie nie maja,i ze czesto ułamuja sie, przydał by sie jakis manual z opisem wymiany,

Opublikowano
pytałem mechanika to powiedział ze ramiona wpływu na działanie nie maja,i ze czesto ułamuja sie, przydał by sie jakis manual z opisem wymiany,

Wymieniałem dwa razy termostat i nic się nie ułamało :wink: Po spuszczeniu płynu wyleci jeszcze troszkę po wymontowaniu termostatu.

Wymontować wąż płynu chłodzącego od króćca połączeniowego termostatu płynu chłodzącego -patrz strzałka-.

(Wymieniając w swoim odkręciłem króciec wchodzący do bloku silnika nie w miejscu zaznaczonym strzałką)

A10_1120.jpg

Wykręcić śruby -1- króćca połączeniowego -2- i wyjąć króciec połączeniowy razem z termostatem płynu chłodzącego -4- i pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -3-.

N19_0232.jpg

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

Wykręcić przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara termostat płynu chłodzącego -poz. 2- ok. 90° (1/4 obrotu) -patrz strzałka- i wyjąć z króćca połączeniowego.

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]–[/TD]

Zdjąć pierścień uszczelniający typu o-ring -1-.

[/TABLE]

A19_0548.jpg

Wskazówka

Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring.

Oczyścić lub wygładzić powierzchnię uszczelniającą pierścienia uszczelniającego typu o-ring.

[TABLE=class: cc abstand-standard einzug-standard]

[TD=class: einzug-liste]Włożyć termostat płynu chłodzącego -3- z nowym pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -2- w króciec połączeniowy -1-.

Podczas osadzania pałąk termostatu musi znajdować się w położeniu poziomym, jak pokazano na rysunku.

[/TD]

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste][/TD]

[/TD]

[/TABLE]

A19_0549.jpg

Następnie obrócić termostat płynu chłodzącego o 90° (1/4 obrotu) zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Zwilżyć pierścień uszczelniający typu o-ring dodatkiem do płynu chłodzącego.

Wlać płyn chłodzący.

[TABLE]

[TD=class: spalte-text][TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard absatz-hervor]

Sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego

[/TABLE]

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

[TD=class: einzug-liste]–

Podgrzać termostat w wodzie.

[/TABLE]

[/TD]

[TD=class: spalte-pfeil] [/TD]

[TD=class: spalte-marg] [/TD]

[/TABLE]

[TABLE=class: abstand-tabelle layoutnormal frameall]

[TR=class: th]

[TD=class: cellborderrightbottom-th, align: center]Początek otwarcia[/TD]

[TD=class: cellborderrightbottom-th, align: center]Koniec otwarcia[/TD]

[TD=class: cellborderrightbottom-th, align: center]Skok otwarcia[/TD]

[/TR]

[TR=class: td]

[TD=class: cellborderrightbottom, align: center]Ok. 87°C[/TD]

[TD=class: cellborderrightbottom, align: center]Ok. 102 °C 1)[/TD]

[TD=class: cellborderrightbottom, align: center]Min. 8 mm[/TD]

[/TR]

[TR=class: td]

[TD=class: cellborderright, colspan: 3] [TABLE=class: cc abstand-zelle einzug-standard]

[TD=class: einzug-liste]l [/TD]

1) Nie można sprawdzić.

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Opublikowano

:shock3: oh gracje seniore biszczan,gracje,perfecto manual,:hi:, elegirlo como presidente

---------- Post dopisany at 01:52 ---------- Poprzedni post napisany at 01:39 ----------

odpowietrza sie chyba układ samoistnie,jak jest pojemnosc układu, cos ok 6L ?myslałem zalac nowym płynem moze kuler K2 ,sciagał kolega waz z dołu chłodnicy przy zlewaniu, czy tym kranikiem co jest przy kruccu dolnym, ten kranik dosyc ciasno chyba otwiera sie wsumie nie odkrecałem go wiec nie wiem ,nawet w ktora strone nie wiem:grin:

Opublikowano

Jeśli spuścisz cały płyn to wejdzie coś koło 6L :) Przez kranik nic nie poleciało, ale wyjąłem zawleczkę z tego krócca i wyjąłem korek spustowy dopiero wtedy wyleciało(Oczywiście zawleczkę połamałem).

Dodatkowo możesz zdemontować wąż wchodzący do chłodnicy oleju żeby zleciało więcej płynu:

A19_0273.jpg

Odpowietrzanie układu:

Poluzować wąż płynu chłodzącego prowadzący do wymiennika ciepła układu ogrzewania i wyciągnąć go tak daleko, aż otwór odpowietrzający -patrz strzałka- w wężu płynu chłodzącego nie będzie przykryty przez króciec.

A19_0270.jpg

Wlać płyn chłodzący do momentu, w którym wypłynie on otworem odpowietrzającym w wężu płynu chłodzącego.

Nasunąć wąż płynu chłodzącego na króciec połączeniowy i zabezpieczyć go obejmą sprężynową.

W przypadku samochodu z ogrzewaniem postojowym włączyć ogrzewanie na ok. 30 s.

Zakręcić korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.

Uruchomić silnik.

Ustawić temperaturę na „HI“.

Wyłączyć sprężarkę układu klimatyzacji, w tym celu nacisnąć przycisk ECON.

Dioda świetlna w przycisku musi się świecić.

Przez 3 minuty pozostawić silnik pracujący na 2000 obr./min.

Pozostawić silnik pracujący tak długo na biegu jałowym, aż oba większe węże płynu chłodzącego na głównej chłodnicy będą ciepłe.

Przez 1 minutę pozostawić silnik pracujący na 2000 obr./min.

Wyłączyć silnik i pozostawić do ostygnięcia.

Sprawdzić poziom płynu chłodzącego.

W przypadku zimnego silnika poziom płynu chłodzącego musi znajdować się na oznaczeniu MAX.

W przypadku silnika, który osiągnął temperaturę roboczą poziom płynu chłodzącego może znajdować się powyżej oznaczenia MAX.

Opublikowano

piekny manula gracje seniore, jak nikt tego nie podwiesił to wnioskuje zeby to podwiescic w temacie ,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...