Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

wahacze - jak zdiagnozować, który wahacz jest wadliwy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego ale jak masz źle ustawioną zbieżność to auto się inaczej prowadzi i ogólnie można to spokojnie wychwycić :wink:

Opublikowano

panowie stuki z prawej przedniej strony jest wyrażniejszy i w miejscu jak kręcę to słychać jak skrzypi jakiś pomysł, który to wahacz jutro mam wolne i mam zamiar sprawdzić dokładnie który to wahacz. Narazie podejrzewam łącznik stabilizatorów albo dolny wahacz. Tłucze się tylko na dziury w momencie jak samochód podskoczy czyli moment jak przez próg zwalniający przejeźdzam.

Opublikowano
u mnie ten sam problem

ale okazalo sie ze to nie wina wahaczy

tylko łozysko z przodu w prawym kole sie rozwalilo i kolo stuka na dołach;)

kazda ingerencja w zawieszenie wymaga ustawienia zbieżności !

Bzdura !! Zbieżność trzeba robić przy wymianie końcówek drążków lub samych drążków kierowniczych. Przy wymianie wahaczy, łożysk w kole, amortyzatorów i sprężyn nie trzeba robić zbieżności...

BZDURA

Kolego mój brat ma warsztat i zmieniając czesto np tuleje wahaczy i sworznie auto miało widocznie rozwaloną zbieżność.

Jak nie będzie cieło opon to masz farta po prostu

Opublikowano

Jeżeli chodzi o samo wskazanie które dokładnie wahacze są do wymiany to radził bym jechać do jakiegoś warsztatu i za pare groszy niech posprawdzają bo jak u mnie nawa już że głowa boli i byłem na stacji diagnostycznej to gościu powiedział że tu nic nie ma jest wszystko ok jak z fabryki to stwierdziłem że gościu chyba jest pijany i tam raczej wszystkiego nie przeświecą dokładnie. a co do wymiany po jednym to chyba nie ma sensu. a co do zbierzności to mi w warsztacie powiedzieli że przy wymianie kompletu to zbieżność też musi być

Opublikowano

ale w przypadku kiedy jeden wahacz jest wywalony to po co wymieniać całe zawieszenie jak można tylko dwa górne ew. dolne wymienić?

Mi było by szkoda wyrzucać dobre wahacze ew. co wy z nimi robicie wymiana zawieszenia połowa jest dobry jak macie na złom oddawać ja przyjme dobre wahacze z chęcią lemforder w cenie złomu :)

Opublikowano

no może i tak by było można jakiś sens to jeszcze by to miało ale u mnie to 2 sa z prawej i 1 z lewej u góry a jak parami to wiecej wiec mi sie lepiej kalkuluje całe a u ciebie jak jest jeden to wsumie bez sensu wydawac np. 1400zł jak można z 300 i po sprawie

Opublikowano
u mnie ten sam problem

ale okazalo sie ze to nie wina wahaczy

tylko łozysko z przodu w prawym kole sie rozwalilo i kolo stuka na dołach;)

kazda ingerencja w zawieszenie wymaga ustawienia zbieżności !

Bzdura !! Zbieżność trzeba robić przy wymianie końcówek drążków lub samych drążków kierowniczych. Przy wymianie wahaczy, łożysk w kole, amortyzatorów i sprężyn nie trzeba robić zbieżności...

BZDURA

Kolego mój brat ma warsztat i zmieniając czesto np tuleje wahaczy i sworznie auto miało widocznie rozwaloną zbieżność.

Jak nie będzie cieło opon to masz farta po prostu

Widocznie mam farta od niecałych 10lat :facepalm:

Opublikowano

a czy ktoś z was mniej wiecej jest w stanie określić ile tak powinno wytrzymać zawieszenie febi przy rocznym przebiegu autka okolo 12-15 tyś

Opublikowano

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zalezy od wielu czynnikow. Jednia robia 50kkm na MS i maja cisze, a ktos inny zrobi tylko 30kkm na czyms teoretycznie gorszej firmy.

Opublikowano
u mnie ten sam problem

ale okazalo sie ze to nie wina wahaczy

tylko łozysko z przodu w prawym kole sie rozwalilo i kolo stuka na dołach;)

kazda ingerencja w zawieszenie wymaga ustawienia zbieżności !

Bzdura !! Zbieżność trzeba robić przy wymianie końcówek drążków lub samych drążków kierowniczych. Przy wymianie wahaczy, łożysk w kole, amortyzatorów i sprężyn nie trzeba robić zbieżności...

BZDURA

Kolego mój brat ma warsztat i zmieniając czesto np tuleje wahaczy i sworznie auto miało widocznie rozwaloną zbieżność.

Jak nie będzie cieło opon to masz farta po prostu

Widocznie mam farta od niecałych 10lat :facepalm:

W każdym aucie które robiliśmy po wymianie tulei i sworzni trzeba było robić zbieżność. W wielowahaczu najmniej była odczuwalna zmiana ale jednak.

Kolego który pytasz o febi to lepiej kup ruville pewnie tańsze i lepsze:good:

Opublikowano
u mnie ten sam problem

ale okazalo sie ze to nie wina wahaczy

tylko łozysko z przodu w prawym kole sie rozwalilo i kolo stuka na dołach;)

kazda ingerencja w zawieszenie wymaga ustawienia zbieżności !

Bzdura !! Zbieżność trzeba robić przy wymianie końcówek drążków lub samych drążków kierowniczych. Przy wymianie wahaczy, łożysk w kole, amortyzatorów i sprężyn nie trzeba robić zbieżności...

BZDURA

Kolego mój brat ma warsztat i zmieniając czesto np tuleje wahaczy i sworznie auto miało widocznie rozwaloną zbieżność.

Jak nie będzie cieło opon to masz farta po prostu

Kolego nie wprowadzaj w błąd:

przy wymianie wahaczy nie trzeba zbieżności ustawiać - bo po co? ... - pomyśl... wahacz to element powtarzalny seryjnie - teoretycznie, bo jak wahacze produkowane są w szopie i mają przekłamanie w geometri to wiadomo ale to już kwestia wykonania (tolerancji) wahaczy i raczej to nie dotyczy renomowanych producentów.

Istnieje możliwość wymiany tulei metalowgo-gumowej np. w bananie - koszt ok. 80zł w przypadku Lemfordera. Pierw należy wycisnąć "starą" tulejkę a potem można montować nową z tym że problemem jest na jaką głębokość ją wcisnąć bo wówczas geometrię wahacza szlak trafia a tym samym i geometrie auta. W ASO mają do tego specjalny przyrząd - zapewne wciska tulejkę na odpowiednią głębokość odrazu (do zaparcia), inaczej należało by mierzyć osadzenie tulejki "starej" i tak montować nową.

także rozróżniaj prace - wymiana wahacza a wymiana tulei.

Opublikowano

U mnie mechanik (a jezdze do naprawde dobrych specow od VW/Audi w Krakowie na ul.Mokrej) sprawdzil wachacze bez rozkrecania, odpowiednio ruszal i naciagal kolo, naciagal wahacze po czym zdiagnozowal dokladnie ktore sa do wymiany i zasugerowal ze nie ma sensu wymieniac dobrych tylko te uszkodzone - stwierdzil ze czesto padaja chyba dolne i gorny banan i ze wymiana wszystkich to strata kasy... Zasugerowal zebym kupil Lemforder bo to oryginal tylko znaczek Audi ma zeszlifowany.

Tydzien pozniej jak kupilem czesci i przyjechalem na wymiane to okazalo sie ze idealnie zdiagnozowal - tzn rzeczywiscie po rozebraniu te ktore kazal kupic byly uszkodzone.

Od tamtej pory zrobilem juz ponad 60tys i wszystkie sa dalej sprawne: te wymienione i te oryginaly ktore sa w aucie od nowosci.

Takze moim zdaniem nie warto wymieniac calego kompletu, szkoda kasy.

Opublikowano

Najprościej złapać za koło rękoma w pozycji-godzina 9 godz. 15 godzina i ruszać prawo lewo nawet drobny luz będzie odczuwalny,najlepiej niech ktoś rusza kołem a samemu złapać wahacz powinno być czuć luzy chyba że ktoś ma palce z ołowiu i brak czucia.U mnie poszły górne wszystkie i końcówki drążka ,zakupiłem komplet Febi od naszego kolubowicza z forum tom77,polecał albo febi albo lema.Zbieżność robiłem bo zmieniałem końcówki przy wymianie samych wahaczy rzecz jasna bym nie ustawiał bo po co.Dolne są może i od nowości bo są ori górne zresztą też były ori i 3 lata na nich po kraju śmigałem.Więc dolnych nie zmieniłem jak coś to febi na zapas lezą i czekają.Sama wymiana też nie straszna taka zrobiłem sam podpierając się fotostory z forum,trzeba tylko dobre klucze i w moim przypadku musiałem do wykręcenia końcówki drążka użyć palnika bo zapiekło się na amen,końcówka z prawej też jeszcze ori była.

Opublikowano
u mnie ten sam problem

ale okazalo sie ze to nie wina wahaczy

tylko łozysko z przodu w prawym kole sie rozwalilo i kolo stuka na dołach;)

kazda ingerencja w zawieszenie wymaga ustawienia zbieżności !

Bzdura !! Zbieżność trzeba robić przy wymianie końcówek drążków lub samych drążków kierowniczych. Przy wymianie wahaczy, łożysk w kole, amortyzatorów i sprężyn nie trzeba robić zbieżności...

BZDURA

Kolego mój brat ma warsztat i zmieniając czesto np tuleje wahaczy i sworznie auto miało widocznie rozwaloną zbieżność.

Jak nie będzie cieło opon to masz farta po prostu

Kolego nie wprowadzaj w błąd:

przy wymianie wahaczy nie trzeba zbieżności ustawiać - bo po co? ... - pomyśl... wahacz to element powtarzalny seryjnie - teoretycznie, bo jak wahacze produkowane są w szopie i mają przekłamanie w geometri to wiadomo ale to już kwestia wykonania (tolerancji) wahaczy i raczej to nie dotyczy renomowanych producentów.

Istnieje możliwość wymiany tulei metalowgo-gumowej np. w bananie - koszt ok. 80zł w przypadku Lemfordera. Pierw należy wycisnąć "starą" tulejkę a potem można montować nową z tym że problemem jest na jaką głębokość ją wcisnąć bo wówczas geometrię wahacza szlak trafia a tym samym i geometrie auta. W ASO mają do tego specjalny przyrząd - zapewne wciska tulejkę na odpowiednią głębokość odrazu (do zaparcia), inaczej należało by mierzyć osadzenie tulejki "starej" i tak montować nową.

także rozróżniaj prace - wymiana wahacza a wymiana tulei.

Nie wprowadzam. Pisałem że większość przypadków to nie było zawieszenie wielowahaczowe. A mając stalowy jeden wahacz(jak jest w bardzo duzej ilości aut) i wymieniając tuleje rozwala się zbieżność.

Opublikowano
u mnie ten sam problem

ale okazalo sie ze to nie wina wahaczy

tylko łozysko z przodu w prawym kole sie rozwalilo i kolo stuka na dołach;)

kazda ingerencja w zawieszenie wymaga ustawienia zbieżności !

Bzdura !! Zbieżność trzeba robić przy wymianie końcówek drążków lub samych drążków kierowniczych. Przy wymianie wahaczy, łożysk w kole, amortyzatorów i sprężyn nie trzeba robić zbieżności...

BZDURA

Kolego mój brat ma warsztat i zmieniając czesto np tuleje wahaczy i sworznie auto miało widocznie rozwaloną zbieżność.

Jak nie będzie cieło opon to masz farta po prostu

Widocznie mam farta od niecałych 10lat :facepalm:

W każdym aucie które robiliśmy po wymianie tulei i sworzni trzeba było robić zbieżność. W wielowahaczu najmniej była odczuwalna zmiana ale jednak.

Kolego który pytasz o febi to lepiej kup ruville pewnie tańsze i lepsze:good:

kolego a to duza dużnica jest w jakosci miedy febi a ruville bo ja sie w tym nie orientuje poprostu mam okazje kupić po znajomości komplet febi za 1000 zł i dlatego o te sie pytalem ale jeżeli sa duzo gorszej jakości to będę musiał pomysleć

Opublikowano

kolego a to duza dużnica jest w jakosci miedy febi a ruville bo ja sie w tym nie orientuje poprostu mam okazje kupić po znajomości komplet febi za 1000 zł i dlatego o te sie pytalem ale jeżeli sa duzo gorszej jakości to będę musiał pomysleć

W jakości to powiedziałbym że ruville lepszy a kosztuje w granicach 800-900zl ale tak dokładnie nie kojarzę:wink:

Opublikowano

kolego a to duza dużnica jest w jakosci miedy febi a ruville bo ja sie w tym nie orientuje poprostu mam okazje kupić po znajomości komplet febi za 1000 zł i dlatego o te sie pytalem ale jeżeli sa duzo gorszej jakości to będę musiał pomysleć

W jakości to powiedziałbym że ruville lepszy a kosztuje w granicach 800-900zl ale tak dokładnie nie kojarzę:wink:

Ja u siebie nie mam żadnych sportowych zawieszenien wszstko jest fabryczne felgi też są normalne 15. bo rozumiem że niektuzi muszą kupować mocniejsze bo jak załozą większą fele to że szybciej sie zużywają ale bede musiał sie dowiedzieć ile kosztuje komplet tego ruville

Opublikowano
Opublikowano

aha no dzieki ci wielkie za pomoc pozdrawiam :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...