Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skaczące obroty tiptronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pewien problem ze skaczącymi obrotami w tiptronicu, Audi A4 B5 2.8 Quattro. Podczas spokojnego przyspieszania obory falują o około 100-200 obr. Gdy wcisn mocniej gaz to redukuje. Z tego co już się dowiedzialem to może byc to problem ze świecami. Oleju jeszcze nie wymienialem w skrzyni bo z tego co slyszałem lepiej nie wymieniać bo później są problemy. Na forum nie moglem znaleźć podobnego tematu. Pozdrawiam :wink:

Opublikowano

heehe ciekawe ktory madry ci powiedzial ze w automacie lepiej oleju nie wymieniac???jasne ze trzeba i to razem z filtrem a zwlaszczaw automacie bo potem mozesz miec problem

Opublikowano

tak mi powiedzial facet w sklepie ze poki działa to nie ruszac bo po wymianie moga byc problemy.. sam w to trochę nie wierze

Opublikowano

sprzeglo hydrokinetyczne inaczej nazywane konwerterem jest problemem

Opublikowano

Tak jak pisze onsork, się sprzęgło zużyło. A olej się wymienia to wtedy się wolniej sprzęgło zużywa i nie tylko sprzęgło zresztą.

Opublikowano

5HP19FLA 2.8L V6 Midparts- Automatyczne skrzynie biegów

czyli 700pln i dodatkowo za wyciagniecie i ponowny montaz skrzyni z nowym konwerterem

pamietaj ze zamontowanie nowego konwertera nie jest czarna magia,

ale jezeli zrobi to jakis rzeznik lub kowal, ktory bedzie dociagal skrzynie srubami bo skrzynia nie pasuje swobodnie do silnika

zamiast poprawnie zamontowac konwerter

to czekaja Cie koszty w postaci nowej pompy skrzyni biegow i opowiesci ktore spowoduja ze bedziesz musial pokryc koszty niewiedzy chytrego i glupiego mechanika

jeszcze tu Regeneracja konwerterów MRC System

i jeszcze tu http://www.samko.pl/

...ale na poczatek zawsze warto podpiac sprzet diagnostyczny, jakis vag itd.

Opublikowano

Rozumiem, czyli poki co tego nie będę kupował, najpierw sproboje vaga podpiąć. onsork dzięki za linki :wink:

Opublikowano

vag raczej nic nie powie że uszkodzony konwerter - to jest usterka mechaniczne i już- jak chcesz to mam gdzieś sprawny, używany konwerter, który mi zalega:)

---------- Post dopisany at 15:00 ---------- Poprzedni post napisany at 14:58 ----------

onsork ma rację- sam sobie tak spier..lilem kiedyś pompę oleju;)

Opublikowano
vag raczej nic nie powie że uszkodzony konwerter - to jest usterka mechaniczne i już- jak chcesz to mam gdzieś sprawny, używany konwerter, który mi zalega:)

---------- Post dopisany at 15:00 ---------- Poprzedni post napisany at 14:58 ----------

onsork ma rację- sam sobie tak spier..lilem kiedyś pompę oleju;)

W blokach pomiarowych jest wartość poślizg konwertera można ocenić chociaż tak :decayed:

Opublikowano

Banan, który blok? Sprawdzę u siebie z ciekawości :)

Opublikowano

W bloku 007 :decayed:

Pozycja 3 - tryb lock-up Konwertera - TC OPEN ( brak lock-up ) , CONTROL ( częściowy poślizg ) , TC CLOSED ( pełny lock-up )

Pozycja 4 - poślizg Konwertera - przy Control powinien być między 20-120 RPM , przy TC Closed między 0 a 20 RPM

Opublikowano

Koledzy, odgrzeje kotleta, bo mam dokładnie identyczne objawy. Jak ktoś kto zna temat mógłby napisać jak się sprawa zakończyła? Dodam że jadąć w pozycji D obroty falują przy dodawani delikatnie gazu, natomiast jak przełącze na TIPA skakanie obrotonierza ustaje, jednak auto nie ma mocy. Czy to na pewno konwerter? U mnie jeszcze VAG pokazuje błąd 18258 P1850. Magistrala danych układu napędowego: brak informacji z komputera sterującego silnikiem. Dzięki za pomoc!

Opublikowano

Przepływomierz może wywoływać ten błąd czy wpływać na skaczące obroty i brak mocy przy normalnej jeździe? Czytałem linka co mi wysłałeś i tam kolega pisze ze mu auto nie jechało powyżej 3 tysięcy obrotów. U mnie jak daje buta to auto jedzie ładnie, przyspiesza równo do 5,5 tys/obr i biegi wrzuca lub zrzuca bez szarpnięć. Problem jest przy normalnej jeździe, kiedy dodajesz gazu a on nic, stoi na 2 tys/obr i faluje co 100-200 obrotów. Dopiero jak ma pedał już dość mocno wciśniety, wtedy robi kickdown i przyspiesza bez problemu, choć trochę słabiej niż wcześniej.

Opublikowano

sprzeglo hydrokinetyczne inaczej nazywane konwerterem jest problemem

Odgrzeję temat.

Ponieważ mam w 3.0 ASN Quattro problem z konwerterem (5HP19FLC) który sie nie spina.

Znaczy sprzęgło nie zasprzęgla.

Pytanie brzmi czy ktos wykonywał naprawę konwertera i moze napisać coś o efektach regeneracji.

Co ciekawe w sklepach podanych "regeneratorów" nie ma konwerterów do FLC.

Nowych konwerterów też nie znalazłem na ryku a ori w Audi to jakieś chore $$

GG

Opublikowano

Konwerter warsztaty przeważnie zrobią twój i odeślą z powrotem. a kiedyś nie byłem zadowolony z regeneracji w Polsce bo sprzęgło szybko się skończyło, ale jakość regeneracji przez te lata się poprawiła, są nowe maszyny, know-how itp. w niektórych firmach możesz dostać nawet 3 lata gwarancji na zregenerowany u nich konwerter.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...