Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w sprawdzeniu sond


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Wywala mi błędy od sond, przy każdym odpaleniu. Skasuje, a zaraz znowu powracają. Tak mam sekwencje, ale nie jeżdzę na gazie od dłuższego czasu. Zrobiłem małe logi, nie wiem czy dobrze, może ktoś rzuci okiem.

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Interesuje mnie czemu wartości sond są cały czas niezmienne?

Opublikowano

A jakie bledy ci wywala podaj numer bledu.

1. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.

VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)

Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.

Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF

Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda

Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.

Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.

Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

Opublikowano
A jakie bledy ci wywala podaj numer bledu.

1. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.

VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)

Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.

Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF

Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda

Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.

Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.

Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

Przetestuje :decayed:

Opublikowano

Wywala mi te błędy

00525 - Oxygen Sensor (G39)

27-10 Implausible Signal - Intermittent

00555 - Oxygen (Lambda) Sensor 2 (G108)

27-10 Implausible Signal - Intermittent

Dodam, że jak je skasuję i wystarczy, że włączę zapłon i znów są. Jutro sprawdzę tak jak kolega pisze i dam znać co i jak:)

Opublikowano
A jakie bledy ci wywala podaj numer bledu.

1. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.

VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)

Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.

Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF

Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda

Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.

Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.

Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

Życze powodzenia w 2.6 z 95r :grin:

Opublikowano

Mi regularnie wywala błąd sondy

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High

P1113 - 35-10 - - - Intermittent

Jak wykonuję te testy sond to wszystko jest ok.

Dodam że mam sekwencję i nie byłem jeszcze na regulacji :kox:

Nie jestem pewien czy mam sprawne sondy i jechać na regulację? czy te błędy wyskakują dlatego że instalka niewyregulowana?:eusathink:

Opublikowano
Mi regularnie wywala błąd sondy

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High

P1113 - 35-10 - - - Intermittent

Jak wykonuję te testy sond to wszystko jest ok.

Dodam że mam sekwencję i nie byłem jeszcze na regulacji :kox:

Nie jestem pewien czy mam sprawne sondy i jechać na regulację? czy te błędy wyskakują dlatego że instalka niewyregulowana?:eusathink:

a zrobiles za pewne powyzej 20kkm na tej instalce?

Zreszta bezsensowna rzecza by bylo jechac na regulacje z bledami sondy bo zawsze krzaki wyjda. Sprawdz napiecia sond multimetrem i ewentualnie zmien a pozniej dopiero zajmij sie LPg

Opublikowano

właśnie nie bo dopiero ok 3k :wink:

Nie wiem czy wcześniej była dobra bo nie miałem kabelka żeby sprawdzić błędy.

W innym wątku wyczytałem, żeby zrobić logi w kanale 31 czy 34? Jakie tam powinny być wartości? Logować na benzynie czy lpg? przed logowaniem wyczyścić błędy jeżeli są?

Opublikowano
właśnie nie bo dopiero ok 3k :wink:

Nie wiem czy wcześniej była dobra bo nie miałem kabelka żeby sprawdzić błędy.

W innym wątku wyczytałem, żeby zrobić logi w kanale 31 czy 34? Jakie tam powinny być wartości? Logować na benzynie czy lpg? przed logowaniem wyczyścić błędy jeżeli są?

Skasuj błędy i pojeździj na PB ,odczytaj błędy i będziesz wiedział czy to wina LPG czy PB

Opublikowano

Czy może wreszcie ktoś napisać jakim zakresie oscylują sondy na rozgrzanym silniku, wepnę się miernikiem dzisiaj.

Opublikowano
czy może wreszcie ktoś napisać jakim zakresie oscylują sondy na rozgrzanym silniku, wepnę się miernikiem dzisiaj.

0.1v - 0.9v

Opublikowano

Dzięki kolego, konkretna odpowiedź w końcu. Błędy dziś znowu skasowałem i zaraz powróciły. Mierzyłem miernikiem i pokazuje 0.35V na obu i wskakuje na 0,8 przy rozruchu(oczywiście nagrzany silnik, nie wiem jak na zimnym). Wolne obroty, czy gazowanie 0.35 niezmiennie. Odpiąłem więc obie sondy i pojeździłem bez nich. Żadnej zmiany pracy silnika, czy dynamiki. Czy tak powinno być?

Opublikowano

Odepnij aku na 15 min i skasuj mape pb , podłącz i spr. jeszcze raz , warto spr. nieszczelności kolektora ssącego , silniczek krokowy , przepustnice ew. wyczyścić i adaptacja. Dynamiki nie będzie bo silnik jest w trybie awaryjnym ( bardzo uboga mieszanka , nie wskazana dalsza jazda ) spr. jeszcze czujnik temp.kolektora ssącego ile pokazuje, lubią padać i dają podobny efekt.:wink:

Opublikowano
Odepnij aku na 15 min i skasuj mape pb , podłącz i spr. jeszcze raz , warto spr. nieszczelności kolektora ssącego , silniczek krokowy , przepustnice ew. wyczyścić i adaptacja. Dynamiki nie będzie bo silnik jest w trybie awaryjnym ( bardzo uboga mieszanka , nie wskazana dalsza jazda ) spr. jeszcze czujnik temp.kolektora ssącego ile pokazuje, lubią padać i dają podobny efekt.:wink:

A w trybie awaryjnym właśnie mieszanka nie jest wzbogacana żeby było bezpieczniej? Przecież im bardziej ubogo tym wyższa temperatura spalania :)

Opublikowano

Właśnie dwa dni temu uszczelniałem kolektor, bo uszczelka poszła, Wszystko na 100% szczelne, wyczyszczony cały kolektor i przepustnica, aku odłączony był na całą noc, adaptacja robiona. Silniczek krokowy wymyty w benzynie.

Z dynamiką nie jest źle, ale to jednak nie to co było kiedyś. A jak sprawdzić czujnik temp. w kolektorze? vagiem czy miernikiem rezystancje mierzyć?

To ten przy przepustnicy czy w dolocie do cylindra?

Opublikowano

Witam Cie kolego. Tak sie sklada ze masz sondy wysypane. jesli trzyma ci napiecie mniejsze niz 0,5 v to mieszanka jest zubozana co prowadzi do wypalania gniazd zaworow. No i oczywiscie jest slabszy. Mialem tak samo z tym ze mi zalewalo silnik. wymien sondy. koniecznie boscha oryginalne. ngk i inne to chlam. nie oscyluja jak nalezy. i dalej nie jest ideolo. zalozylem boscha z oryginalnymi kostkami i jest miodek. przyspieszenie ksiazkowe mierzone g-techem. a adaptacji w tym silniku nie przeprowadzisz. on nawet nie ma przeplywki :-))

Opublikowano

Tak jak kolego mówisz. Sprawdziłem dzisiaj sondy jeszcze raz, plus pod czarny kabel i minus do masy, 0,35-36. Wartości te nie zmieniają sie przy dodaniu gazu, a powinny. Ewidentnie obie sondy leżą, ECU widzi ubogą mieszankę i dolewa paliwko. Spalanie 15/100 przy emeryckiej jeździe to trochę za duże. A wiem,że było wiele mniejsze .Kupię oryginalne używki bo zamienników nie chce.

Opublikowano

kolego w focie masz. jak wyzebrasz rabat za 208 zl nowki. uzywki nie wiadomo ile pochodza. mi palil 20-25 litrow. takze jeszcze ci malo pali. mi 15 litrow pali normalnie po wroclawiu

Opublikowano

Sprawdzałem sonde u kolegi w A6 i skacze ładnie, u mnie stoi jak kołek. Tak jak piszesz, w poniedziałek jestem w focie:wink:

Opublikowano

powodzenia. szczegolnie przy wymianie lewej od kierowcy. przyda sie pare h*ji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...