Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w sprawdzeniu sond


RobertWS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wywala mi błędy od sond, przy każdym odpaleniu. Skasuje, a zaraz znowu powracają. Tak mam sekwencje, ale nie jeżdzę na gazie od dłuższego czasu. Zrobiłem małe logi, nie wiem czy dobrze, może ktoś rzuci okiem.

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Interesuje mnie czemu wartości sond są cały czas niezmienne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie bledy ci wywala podaj numer bledu.

1. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.

VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)

Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.

Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF

Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda

Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.

Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.

Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie bledy ci wywala podaj numer bledu.

1. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.

VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)

Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.

Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF

Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda

Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.

Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.

Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

Przetestuje :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywala mi te błędy

00525 - Oxygen Sensor (G39)

27-10 Implausible Signal - Intermittent

00555 - Oxygen (Lambda) Sensor 2 (G108)

27-10 Implausible Signal - Intermittent

Dodam, że jak je skasuję i wystarczy, że włączę zapłon i znów są. Jutro sprawdzę tak jak kolega pisze i dam znać co i jak:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie bledy ci wywala podaj numer bledu.

1. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.

VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)

Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.

Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF

Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda

Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.

Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.

Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

Życze powodzenia w 2.6 z 95r :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi regularnie wywala błąd sondy

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High

P1113 - 35-10 - - - Intermittent

Jak wykonuję te testy sond to wszystko jest ok.

Dodam że mam sekwencję i nie byłem jeszcze na regulacji :kox:

Nie jestem pewien czy mam sprawne sondy i jechać na regulację? czy te błędy wyskakują dlatego że instalka niewyregulowana?:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi regularnie wywala błąd sondy

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High

P1113 - 35-10 - - - Intermittent

Jak wykonuję te testy sond to wszystko jest ok.

Dodam że mam sekwencję i nie byłem jeszcze na regulacji :kox:

Nie jestem pewien czy mam sprawne sondy i jechać na regulację? czy te błędy wyskakują dlatego że instalka niewyregulowana?:eusathink:

a zrobiles za pewne powyzej 20kkm na tej instalce?

Zreszta bezsensowna rzecza by bylo jechac na regulacje z bledami sondy bo zawsze krzaki wyjda. Sprawdz napiecia sond multimetrem i ewentualnie zmien a pozniej dopiero zajmij sie LPg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie bo dopiero ok 3k :wink:

Nie wiem czy wcześniej była dobra bo nie miałem kabelka żeby sprawdzić błędy.

W innym wątku wyczytałem, żeby zrobić logi w kanale 31 czy 34? Jakie tam powinny być wartości? Logować na benzynie czy lpg? przed logowaniem wyczyścić błędy jeżeli są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie bo dopiero ok 3k :wink:

Nie wiem czy wcześniej była dobra bo nie miałem kabelka żeby sprawdzić błędy.

W innym wątku wyczytałem, żeby zrobić logi w kanale 31 czy 34? Jakie tam powinny być wartości? Logować na benzynie czy lpg? przed logowaniem wyczyścić błędy jeżeli są?

Skasuj błędy i pojeździj na PB ,odczytaj błędy i będziesz wiedział czy to wina LPG czy PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może wreszcie ktoś napisać jakim zakresie oscylują sondy na rozgrzanym silniku, wepnę się miernikiem dzisiaj.

0.1v - 0.9v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, konkretna odpowiedź w końcu. Błędy dziś znowu skasowałem i zaraz powróciły. Mierzyłem miernikiem i pokazuje 0.35V na obu i wskakuje na 0,8 przy rozruchu(oczywiście nagrzany silnik, nie wiem jak na zimnym). Wolne obroty, czy gazowanie 0.35 niezmiennie. Odpiąłem więc obie sondy i pojeździłem bez nich. Żadnej zmiany pracy silnika, czy dynamiki. Czy tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij aku na 15 min i skasuj mape pb , podłącz i spr. jeszcze raz , warto spr. nieszczelności kolektora ssącego , silniczek krokowy , przepustnice ew. wyczyścić i adaptacja. Dynamiki nie będzie bo silnik jest w trybie awaryjnym ( bardzo uboga mieszanka , nie wskazana dalsza jazda ) spr. jeszcze czujnik temp.kolektora ssącego ile pokazuje, lubią padać i dają podobny efekt.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij aku na 15 min i skasuj mape pb , podłącz i spr. jeszcze raz , warto spr. nieszczelności kolektora ssącego , silniczek krokowy , przepustnice ew. wyczyścić i adaptacja. Dynamiki nie będzie bo silnik jest w trybie awaryjnym ( bardzo uboga mieszanka , nie wskazana dalsza jazda ) spr. jeszcze czujnik temp.kolektora ssącego ile pokazuje, lubią padać i dają podobny efekt.:wink:

A w trybie awaryjnym właśnie mieszanka nie jest wzbogacana żeby było bezpieczniej? Przecież im bardziej ubogo tym wyższa temperatura spalania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dwa dni temu uszczelniałem kolektor, bo uszczelka poszła, Wszystko na 100% szczelne, wyczyszczony cały kolektor i przepustnica, aku odłączony był na całą noc, adaptacja robiona. Silniczek krokowy wymyty w benzynie.

Z dynamiką nie jest źle, ale to jednak nie to co było kiedyś. A jak sprawdzić czujnik temp. w kolektorze? vagiem czy miernikiem rezystancje mierzyć?

To ten przy przepustnicy czy w dolocie do cylindra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cie kolego. Tak sie sklada ze masz sondy wysypane. jesli trzyma ci napiecie mniejsze niz 0,5 v to mieszanka jest zubozana co prowadzi do wypalania gniazd zaworow. No i oczywiscie jest slabszy. Mialem tak samo z tym ze mi zalewalo silnik. wymien sondy. koniecznie boscha oryginalne. ngk i inne to chlam. nie oscyluja jak nalezy. i dalej nie jest ideolo. zalozylem boscha z oryginalnymi kostkami i jest miodek. przyspieszenie ksiazkowe mierzone g-techem. a adaptacji w tym silniku nie przeprowadzisz. on nawet nie ma przeplywki :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolego mówisz. Sprawdziłem dzisiaj sondy jeszcze raz, plus pod czarny kabel i minus do masy, 0,35-36. Wartości te nie zmieniają sie przy dodaniu gazu, a powinny. Ewidentnie obie sondy leżą, ECU widzi ubogą mieszankę i dolewa paliwko. Spalanie 15/100 przy emeryckiej jeździe to trochę za duże. A wiem,że było wiele mniejsze .Kupię oryginalne używki bo zamienników nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego w focie masz. jak wyzebrasz rabat za 208 zl nowki. uzywki nie wiadomo ile pochodza. mi palil 20-25 litrow. takze jeszcze ci malo pali. mi 15 litrow pali normalnie po wroclawiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...