rafal9119 Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Witam. Panowie mam takie pytanie ma ktos z was jakas fotoporade jak wymienic klocki z przodu w b5. przejrzałem cały warsztat ale nic tam nie znalazłem. zamierzam wymienic je sam a nie chciał bym czegos zjeba.. duzo grzebie przy aucie ale do heblow nigdy sie nie odzywałem ,wiec prosze o wyrozumiałosc.
MATIUS Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 zdejmujesz koło ..masz na wierzchu zacisk odkręcasz go są dwie sróby 13 chyba jedna od wew plus musisz sobie przytrzymać miedzy gumką a jażmem(góa i dół) jest miejsce odkręcasz (zacisk zostaje w ręku ) możesz go położyć no na wachaczu lub podwieśic na drucie .klocki masz na wierzchu wciskasz tłoczek (albo przżądem albo jakimś trzonkiem kiedy zacisk już jest luźny demontujesz prowadnice czyścisz smarujesz je od nowa Patrzysz jaki stan gumek czy nie są dziurawe zanim umieścisz klocki w jażmie to wyczyść takie miejsce w które wkłąda się klocek taki rowek możesz posmarować lekko smarem miedzianym bok klocka (blaszka po drugiej stornie okładzin . skłądasz wszystko do kupy w odwrotnej kolejnośći Pewnie masz Hamulce 280 mm /22 went czy pełne ? klocki z sprężyną u góry To jest moja procedura ja tak robiłem już kilka razy i wsio OK
Matek9292 Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Klucz dobajrze 17 i odkręcasz 2 śruby które trzymią kopyto,wyjezdzasz całym zaciskiem z tarczy,wyjmujesz klocki,tłoczek bardziej wsuwasz do środka,zakladasz nowe klocki,no i przykręcasz całe kopyto na swoje miejsce. Banalna robota powodzenia;))
MATIUS Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Piszę z pamięci ale chętnie posłucham twojego zdania bo wiem że w temacie Hamulców masz duzo większe pojęcie od nas
Dev Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 błędem jest wciskanie tłoczka bez odkręconego odpowietrznika stary zużyty płyn nigdy nie powinien wracać przez ABS do zbiorniczka
stomi Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Prosta robota, atakuj w ciemno tylko załatw sobie coś do wduszenia tłoczka bo klocki się nie zmieszczą, ja używam takiego francuza http://cdn.bricoman.pl/upload/products/zoom/klucz-francuski-35200mm-80003.jpg Do zrobienia w niedziele po kościele pod blokiem:decayed:
MATIUS Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 błędem jest wciskanie tłoczka bez odkręconego odpowietrznikastary zużyty płyn nigdy nie powinien wracać przez ABS do zbiorniczka no właśnie chyba odkręcałem z tego co Pamientam no ale dzięki za uwagę
rafal9119 Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Opublikowano 4 Marca 2013 skoro tak twierdzicie to w tygodniu zaryzykuje . a i jeszcze jedno jaki kupic plyn wrazie czego na dolewkie??
wesz82 Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Prosta robota, atakuj w ciemno tylko załatw sobie coś do wduszenia tłoczka bo klocki się nie zmieszczą, ja używam takiego francuza http://cdn.bricoman.pl/upload/products/zoom/klucz-francuski-35200mm-80003.jpg Do zrobienia w niedziele po kościele pod blokiem:decayed: :decayed::decayed: Ktoś zapomniał powiedzieć że klocki mogą być kierunkowe..... DOT4 taki kup na dolewkę,jak płyn był nie ruszany parę lat ja bym pojechał do warsztatu,zapłacił 70 zł i od razu wymienił płyn i odpowietrzył
adadur Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 błędem jest wciskanie tłoczka bez odkręconego odpowietrznikastary zużyty płyn nigdy nie powinien wracać przez ABS do zbiorniczka Zalozmy ze kolega po wymianie klockow wymieni takze plyn hamulcowy Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
rafal9119 Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Opublikowano 4 Marca 2013 moze i wymienie. a jeszcze jedno jak to jest z odpowietrzaniem musze i tylnie hamulce odpowietrzac czy tylko te co bede klocki wymieniał???
adadur Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 moze i wymienie. a jeszcze jedno jak to jest z odpowietrzaniem musze i tylnie hamulce odpowietrzac czy tylko te co bede klocki wymieniał??? przy wymianie klocków nic teoretycznie nie odpowietrzasz bo w hydraulikę nie ingerujesz Jak wymieniasz płyn ... to odpowietrzasz wszystko łącznie z pompą na sprzęgle.
rafal9119 Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Opublikowano 5 Marca 2013 i o to mi chodziło, pisałem wyzej ze w sprawach hebli to jestem zielony ale kiedys sie odwazyc. dzieki za pomoc ---------- Post dopisany at 14:56 ---------- Poprzedni post napisany at 09:49 ---------- kupilem klocki jutro zabieram sie za wymiane. a jeszcze jedno słyszał ktos o klockach KRAFt bo sprzedawca mi polecał ze niby takie dobre ale ja i tak wziełem TRW bo Ate nie mieli
adadur Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 i o to mi chodziło, pisałem wyzej ze w sprawach hebli to jestem zielony ale kiedys sie odwazyc. dzieki za pomoc ---------- Post dopisany at 14:56 ---------- Poprzedni post napisany at 09:49 ---------- kupilem klocki jutro zabieram sie za wymiane. a jeszcze jedno słyszał ktos o klockach KRAFt bo sprzedawca mi polecał ze niby takie dobre ale ja i tak wziełem TRW bo Ate nie mieli z tyłu klocka będzie taka naklejka, papier ściągacz przy montażu w zacisk. Mam nadzieję że smar miedziany i do prowadniczek też kupiłeś ale dev więcej pewnie na ten temat powie
Dev Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 smar miedziany nie za bardzo nadaje sie do trzpieni i prowadnic żre gumę, jak nie ma odpowiedniego smaru to warto nalac płynu hamulcowego
radioo11 Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 witam podlacze sie do tematu wymienilem u siebie klocki i niestety wyglada na to ze jeden zacisk od strony kierowcy z przodu nie odbija grzeje sie kolo strasznie i moje pytanie nie obejdzie sie na pewno bez wyjecia zacisku,wiem ze musze kupic zestaw naprawczy,tylko jaki czy jest jeden rodzaj zaciskow i jak sie wziac za regeneracje?
Dev Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 zacisków jest 4 rodzaje zdejmij go, tłoczek wypchnij powietrzem wyciagnij co trzeba, wyczysc, posmaruj, wymien co trzeba i poskładaj pamietaj o tym aby nie uciekł Ci płyn z układu bo bedziesz w czarnej d....
radioo11 Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 no podejrzewam ze troche plynu poleci jak odkrece zacisk.wiem ze chodzi ci o abs,ale pompa absu zapowietrzy sie gdyby polecial caly plyn z ukladu mam racje? jesli troszke mi poleci i potem wkrece zacisk to wystarczy tylko odpowietrzyc metoda"pompuj trzymaj"? prosze o rade jesli sie myle?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się