szymek Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Z powodu często występujących ostatnio mgieł postanowiłem zaopatrzyć moje audi w halogeny. Jako że w moim modelu halogeny w zderzaku nie występowały, więc trzeba było zaopatrzyć się w jakieś inne. Zaczynamy od zrobienia instalacji, potrzebne nam będą następujące rzeczy: -przekaźnik (30A z nogami 30, 85, 86, 87) -ok. 6 metrów kabla -przełącznik Podłączamy wszystko według schematu (przepraszam za jakość, ale narysowałem w paincie)i dajemy bezpieczniki na kablu, który idzie do halogenów i na kablu, który idzie od akumulatora i jak podłączamy przełącznik to prąd bierzemy po postojówkach który znajdziemy w skrzynce bezpieczników. Gdy już mamy wyprowadzone kable do zderzaka musimy zająć się najbardziej pracochłonną częścią, czyli umocowaniem halogenów, musiałem do oryginalnych mocowań dorobić blaszki żeby halogeny nie wystawały za bardzo do przodu. Następnym etapem jest wycięcie w kratkach dziur na halogeny: Gdy już wszystko mamy podłączone i przykręcone możemy się cieszyć halogenami i nowym przełącznikiem.
adadur Opublikowano 7 Grudnia 2006 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Zanim jeszcze to powiedz mi skad "+" do włącznik Jesli iść twym schamatem to bym narysował go tak (dodam że niewiem czy poprawieni bo nie wiem co pod przekaźnik ma byc popodpinane ale wg twojego schamtu):
szymek Opublikowano 7 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2006 Prąd do włącznika bierzemy po postojówkach, bo jak by to zrobić twoim schematem to halogeny włączałyby się niezależnie a to jest chyba niedozwolone.
adadur Opublikowano 7 Grudnia 2006 Opublikowano 7 Grudnia 2006 A to już schematu nie będę zmianiał - kto kumaty ten wie jak zmienić. Ale czy halogeny zapalą się jak będziemy tylko na postojowkach czy nie trzeba zapalić mijania - w oryginalnym podłączeniu. Jesli pod mijania to trzeba by łącznie z długimi to powiązać bo by gasły w momęcie przełączenia. Najprościej tak jak ty zrobiłeś.
Narcyz 35 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Powinien być prąd ze świateł mijania, wtedy zmieniając światła na drogowe halogeny zgasną.
seb-k Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Nie lepiej byłoby skorzystać z gotowca tj. wykręcić żarówki z przeciwmgielnych wbudowanych w lampy przednie, wpiąć się krótkimi 1-metrowymi kabelkami bezpośrednio do lamp przednich (trzeba tylko znaleźć kabelki w wiązce odpowiadające za + i - od przeciwmgielnych). Przedłużyć te kableki do halogenó i gotowe bez zabawy z przekaźnikami, dlugimi kablami, dodatkowymi switchami :?: :|
szogun0 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Nie lepiej byłoby skorzystać z gotowca tj. wykręcić żarówki z przeciwmgielnych wbudowanych w lampy przednie, wpiąć się krótkimi 1-metrowymi kabelkami bezpośrednio do lamp przednich (trzeba tylko znaleźć kabelki w wiązce odpowiadające za + i - od przeciwmgielnych). Przedłużyć te kableki do halogenó i gotowe bez zabawy z przekaźnikami, dlugimi kablami, dodatkowymi switchami :?: :| Każde takie połączenie i kabel to miejsce dodatkowego oporu i strat prądu. Poza tym zwiększa się możliwość awarii.
seb-k Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Cóż, po części zgodzę się z tym iż może dojść do awarii jeśli niezbyt dobrze zabezpieczymy kable.. wiadomo, woda itp. Porównując jednak rozwiązanie proponowane przez kolegę z moim dochodzę do wniosku, że w przypadku pomysłu kolegi zachodzi jeszcze większe prawdopodobieństwo awarii bo dochodzi zabezpieczenie przekaźnika, opór ten sam o ile w moim pomyśle nie mniejszy (krósze kable), pobór prądu jeśli się wyciągnie przeciwmgielne ten sam. Łatwość montażu w moim przypadku dużo lepsza. OCZYWIŚCIE nie mam w tym momencie tej wiązki kabli przed oczyma więc mogę się mylić... W jaki sposób zwiększa się możliwość awarii, opór i możliwość strat prądu (przecież mamy bezpiecznik) jeśli porównamy to z rozwiązaniem kolegi? Oczywiście żarówki w halogenach powinny mieć porównywalne zużycie prądu z wykręconymi żarówkami przeciwgielnych... inaczej potrzebny będzie jeszcze nowy bezpiecznik Pozdrawiam
Gość Kubowy Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 A jak jest w oryginalnych wersjach z halogenami - kiedy one mają działać, z postojówkami czy z mijania, i czy powinny gasnąć przy włączaniu drogowych? Mam jeszcze pytanka do SZYMKA? Gdzie umieściłeś przekaźnik? Jakie halogeny zamontowałeś, oryginalne z późniejszego modelu? [ Dodano: 10-01-2007, 17:08 ] I jeszcze jedno pytanko choć to nie ten temat: czy dobrze widzę że we wlocie powietrza masz termometr? też chce taki :053: Może napisz coś o tym ale w nowym wątku.
Sprinter Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Mam prośbę Szymek, zrób z bliska w dzień zdjęcie makro tego halogenu. Chciałbym zobaczyć jak wygląda efekt końcowy. Co to w ogóle za halogeny, z jakiego auta ?
areckid Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 A jak jest w oryginalnych wersjach z halogenami - kiedy one mają działać, z postojówkami czy z mijania, i czy powinny gasnąć przy włączaniu drogowych? U mnie (B5 05'99) mam przeciwmgielne w zderzaku, swieca tylko ze swiatlami mijania i drogowymi, na samych postojowych nie zalaczaja sie.
Gość Kubowy Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 A jak jest w oryginalnych wersjach z halogenami - kiedy one mają działać, z postojówkami czy z mijania, i czy powinny gasnąć przy włączaniu drogowych? U mnie (B5 05'99) mam przeciwmgielne w zderzaku, swieca tylko ze swiatlami mijania i drogowymi, na samych postojowych nie zalaczaja sie. Hm... Czyli nie wystarczy wziąść + z mijania bo jak przełączy się na drogowe to halogeny zgasną. Coś czuję że najprościej sterować zwykłym + z akumulatora, czyli włączasz kiedy chcesz
Sprinter Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Ja kiedyś wyrezałem w poprzednim audi halogeny i zasiliłem je bezpośrednio z aku, włączane były niezależnie. O tyle się to sprawdzało, że przy jeździe w totalnym mleku, same halogeny z postojowymi lepiej oświetlały, niż w połączeniu z mijania. Mijania świecą wysoko i psują widoczność.
M@rcus Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 A jak jest w oryginalnych wersjach z halogenami - kiedy one mają działać, z postojówkami czy z mijania, i czy powinny gasnąć przy włączaniu drogowych? U mnie (B5 05'99) mam przeciwmgielne w zderzaku, swieca tylko ze swiatlami mijania i drogowymi, na samych postojowych nie zalaczaja sie. A u mnie z kolei (B5 '00 - widać w pod avatarem) włączają się TEŻ na postojówkach i nie gasną po włączeniu drogowych.
szymek Opublikowano 11 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2007 Witam A więc tak halogeny mam podłączone po, postojówkach bo sprawdzałem u mojego ojca w BMW i on ma oryginalnie montowane i właśnie tak są podłączone i nie gasną przy drogowych. Halogenów nie adoptowałem z żadnego modelu auta kupiłem po prostu uniwersalne soczewkowe. Dzisiaj się postaram zrobić zdjęcie tych halogenów z bliska. [ Dodano: 10-01-2007, 17:08 ] I jeszcze jedno pytanko choć to nie ten temat: czy dobrze widzę że we wlocie powietrza masz termometr? też chce taki :053: Może napisz coś o tym ale w nowym wątku. Tak to jest termometr ale nie mam zdjęć z montażu, ale mogę coś napisać.
blind1 Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 koledzy a jak podpiete sa halogeny w ori 95-98 ? bo wymienilem i chce wcisnac je w zderzak i chyba bym podpiol jak byly tylko zeby dzialaly na tym samym wlaczniku bez zadnych dodatkowych czarow.
adadur Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 Orginalna instalacja to zupełnie inna bajka i samemu w ten sposób raczej będzie bardzo trudno to zrobić - chodzi o takie funkcje jak: po włączeniu halgenów po zgaszeniu świateł mijania halogeny już się nie zapalają trzeba ponownie kliknąc przycisk, podobnie jest po zgaszeniu auta.
blind1 Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 hmm.adadur ale przeciez do przednich lamp jest takie samo zlacze jak przy ori bylo a z tego co pamietam przy lampach nie bylo zadnych czarow wiec wydaje mi sie ze jest to jakas kombinacja kabli albo czary znajduja sie gdzies juz za ta zlaczka :gwizdanie:
adadur Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 bo nie napisaleś co wymieniłeś ... :gwizdanie: W takim przypadku nie sądze by to był jakiś większy problem - spróbuj dosztukować kabelki i zrobić test czy to zadziała. A co do montażu halogenów w zderzaku hmmm jak ma to jakoś wyglądąc to zderzach z 99-01 roku z ori halogenami w nim
blind1 Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 dzieki adadur, troszke mi ulzylo. a moze orientujesz sie jak te kable podpiac. jak to bylo w ori gdzie + a gdzie-. narazie mam wydatek na fele i oponki wiec w najblizszym czasie nie planuje zakupu zderzaka heh. koszty halogenow jeszcze podolam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się