witjacrf Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Witam. Otóż mój samochód to Audi A4 B6 1.9TDI przelot: 202600km. Otóz sprawa dzieję się tak że po przejechaniu jakiś 40km (głównie autostradą) po zjechaniu z autostrady samochód ma dziwny spadek mocy objawiający się tym że: 1,2 zmiana na 3 dodanie gazu i po 0.5s samochód ciągnie. To samo na innych biegach jak odejmę gazu odczekam 0,5sekundy dodam ponownie gazu to samochód z 0.5s opóźnieniem zaczyna przyśpieszać. Na zimnym silniku ładnie od razu reaguje na gaz a po rozgrzaniu ma opóźnienie coż to i dlaczego? Z góry dzięki za pomoc, Sent from my iPhone using Tapatalk?
Sztomel Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Podejrzewam nieszczelność drobną w układzie podciśnienia - piszesz, że na zimnym silniku ładnie przyspiesza ale nie podejrzewam, że pałujesz mu od razu powyżej 2500 obrotów. Wykonasz logi dynamiczne (bo tylko na ich podstawie można wywnioskować co powoduje tak późną reakcję) i wkleisz je w tym lub nowym temacie to się zobaczy co jest nie tak. Nie będzie logów - ni ma diagnozy.
witjacrf Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Nie nie, na zimnym mialem na mysli po przejechaniu 10km i obrotach ok 2000rpm jest ok ale po przejechaniu 40km jak rowniez mam obroty 2000rpm to ma opoznienie w przyspieszaniu... A raczej reakcji na gaz. Sent from my iPhone using Tapatalk?
Pawlo 2004 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 0,5 sekundy opóźnienia?? Przecież to diesel.
witjacrf Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Moze 0,5 to przesada. Ale tak po 1sekundzie dopiero ciagnie. I jest cos nie halo bo inaczej jest jak jest zimny a jak cieply. Sent from my iPhone using Tapatalk?
songo Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 to może być efekt turbo dziury a co to takiego to wpisz w google i poczytaj.
kkam Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Na próbę odłącz przewód podciśnienia od EGR, zaślep go i sprawdź czy jest lepiej.
RoGaz50 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Moze 0,5 to przesada. Ale tak po 1sekundzie dopiero ciagnie. Sprawdź ewentualnie jeszcze wartość synchronizacji wałka rozrządu (log dynamiczny 004). Jak miałem u siebie synchro w granicach 1,7 - 2,2 (na plusie) to miałem właśnie takie zjawisko "minimalnie opóźnionego kopa". Po ustawieniu synchro na 0 (zero) - problem zniknął.
lukaszooo Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 synchro wcale nie powinno wynosic 0 synchronizacja powinna byc ustawiana pod konkretny silnik jeden dobrze chodzi na +2 drugi na 0 a trzeci na -1.3. Sprawdź szczelność dolotu bo według mnie masz minimalną nieszczelność i powstaje turbo dziura, przepatrz wszystkie złącza dolotu jesli zobaczysz olej na złączkach to bedziesz miał pewnosc ze jest nieszczelnoc
Pretor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Tolerancja synchronizacji jest -3/+3 ale najlepiej jak jest na 0. Jeśli jest wszystko ok z silnikiem to ustawienie na 0 jest optymalną wartością. Jeśli przestawiamy w jedną lub drugą stronę (w granicach tolerancji) to "korygujemy" jakieś niedomagania silnika, lub niektórzy celowo przestawiają chcąc uzyskać lepszą "górę" lub "dół" przy podnoszeniu mocy. Jeśli komuś silnik chodzi lepiej na innej wartości niż 0 to znaczy że coś jest nie tak.
lukaszooo Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Pretor jak zawsze masz racje celowo przestawia sie o 1stopien lecz jakie to ma skutki nie jestem do końca pewny. Wydaje mi sie ze jesli przestawimy na -1 to szybiej zacznie sie cykl czyli będzie większe ciśnienie sprężania co da nam mocniejszy start motoru i silniejszy dół, jesli natomiast przestawimy na + to wydech będzie dłużej otwarty i spaliny przy większych obrotach beda miały więcej czasu na wyjscie z cylindra, co da nam mocniejszą góre. Pretor dobrze to sobie tłumacze
Pretor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Dobrze kombinujesz, ale z tego co chłopaki piszą po różnych próbach ustawiania synchro to w praktyce tak to wygląda, że jak synchro jest na minus to wychodzi więcej KM więc góra mocniejsza, ale spalanie trochę rośnie. Ja tam nigdy z tym nie kombinowałem i zawsze ustawiam na 0 tak jak ma być, więc mogę tylko przekazać to co pisze większość kolegów którzy się tym bawili.
lukaszooo Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Jeśli ustawiając na - wychodzi więcej KM, to sprawa wygląda tak że zawory otwierają sie wcześniej, w związku z czym ciśnienie jest większe i jest więcej km. Ale dogłębnie zastanawiając się nad tym, jeśli wcześniej się otwierają to wcześniej się zamykają więc nie potrafię racjonalnie sobie tego wytłumaczyć
Pretor Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Dokladnie tak. Przestawiajac synchro celowo przestawiamy rozrząd. Dlatego ja ustawiałem na 0 bo moim zdaniem jest to optymalne ustawienie dla silnika. Co do przestawiajac na minus to sam nie wiem czy to coś daje (według kolegów tak). Może to jest tylko subiektywne odczucie. Trzeba by sprawdzić na hamowni różne ustawienia. Wysłane z mojego MT27i
lukaszooo Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Moze jest tak jak z wywaleniem kata. Wiele razy czytałem ze wywalenie kata daje 10KM, gdy wywaliłem kata u siebie jedyną różnicą jaka zauważyłem to zapach niedopalonych spalin
Dominik Tarasewicz Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Witam, nie chcę tworzyć nowego tematu więc się brzydko doczepię. Mam bardzo podobny problem z moją A4 ale turbodziura pojawia się dopiero po intensywnych opadach deszczu. Silnik pracuje normalnie równo, ale po dodaniu gazu jest lag na kilka sekund po czym ciągnie bardzo ładnie. Cały osprzęt był sprawdzony turbina jest w porządku, obstawiam że to coś z elektryką ewentualnie jakieś zwarcie czy coś. Wiem, że auto było "bite" w lewy bok więc może coś zostało uszkodzone i dochodzi tam woda?
veron Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 Witam, nie chcę tworzyć nowego tematu więc się brzydko doczepię. Mam bardzo podobny problem z moją A4 ale turbodziura pojawia się dopiero po intensywnych opadach deszczu. Silnik pracuje normalnie równo, ale po dodaniu gazu jest lag na kilka sekund po czym ciągnie bardzo ładnie. Cały osprzęt był sprawdzony turbina jest w porządku, obstawiam że to coś z elektryką ewentualnie jakieś zwarcie czy coś. Wiem, że auto było "bite" w lewy bok więc może coś zostało uszkodzone i dochodzi tam woda? Kolego spróbuj przeczyścic map sensor. Najlepiej jakimś odtłuszczającym środkiem. Ja używam brake cleaner k2. Tylko delikatnie żebyś nie uszkodził czujnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się