Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak sprawdzic poziom oleju na MMI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To że w odmie nie ma oleju nie znaczy wcale, że przez nią go nie ubywa :)

Swoją drogą to dziwna sprawa z tym płynem wspomagania...

Być może ale jak ja miałem w odmie po 30km lejący się świerzo zalany olej a teraz go nie ma to chyba tak dużo go tędy nie ubywa, a do wspomagania hmm zminiłem odpowietrzyłem wedle ESLA pojechałem koło osiedla a reszte żona dziś jeździła i dopiero potem pojechałem dalej i zobaczyłem że jest róznica i nie musze dawać tyle gazu przy ruszaniu jak poprzednio że pedał gazu jest bardziej czuły

---------- Post dopisany 04-04-2014 at 22:52 ---------- Poprzedni post napisany 02-04-2014 at 22:28 ----------

Prosiłbym o małą poradę poza tą żeby kupić bagnet bo tym zajmę się jutro problem w tym że spodziewałem się ubytku oleju o kolejną kreskę i wskazania jednej mniej były ponad tydzień co dziennie sprawdzane

Teraz mam 557 km iiiiiiii MAX 3 razy sprawdzałem nawet pojechałem jeszcze raz wróciłem dalej MAX oleju przybyło pytanie tylko czemu?

Czy ten środek do paliwa mógł oczyścić tak syf ze środka ze zebiera się w misce??

Opublikowano

Na ten temat możemy prowadzić dywagacje następne dwieście stron wyprzedzając w tym samych "olejowców" i "spaleniowcow".:decayed: Bez konkretnej analizy stanu silnika polegającej miedzy innymi na sprawdzeniu kompresji, czy endoskopowaniu komory spalania wszystko inne będzie wróżeniem z fusów.

W 2.0tdi faktycznie przybywały ogromne ilości "oleju". Ale tam dotryskiwalo ON przez DPF-a. Przy bezpośrednim wtrysku faza "ssania" jest stosunkowo krótka.

Opublikowano

Dziękuje bganet zamówiony podobno wtorek dziś 630 km dalej MAX ale jak sprawdzam zaraz po zgaszeniu jest 2 kreski mniej i zaraz tak do minuty rośnie do MAX płyn chłodnicy nie ma plamek oleju poziom taki sam korek nie jest jakiś zamazany jak czytałem poprostu normalny co do mocy przekręciłem teraz 5k i 6k od kupienia to auto nie jechało tak jak teraz po prostu super tylko olej pytanie :

Co wykaże kompresja wiem jaka ma być i kosztuje 200 zl tu

Opublikowano

Wykaże, czy nie masz problemów z ciśnieniem w cylindrach. Inaczej mówiąc, czy któryś z tłoków/pierścieni nie puszcza. Jednak mimo wszystko kompresja może być rewelacyjna, a pierścienie zbierające będą zapchane i silnik będzie wciągał olej.

Opublikowano

Oddałem na wymianę mojego paździerza, i przypadkiem spotkałem kolesia A5 Cabrio z ubiegłego roku. Jemu wsuwa pn. litr na 1kkm. Sądząc jednak po kliencie, dawał ostro po garach, i tu leży problem.:decayed:

U niego olej kapał z rury:facepalm:

xy8j.jpg

xag5.jpg

Opublikowano

dołączę się do tematu gadałem już z wieloma mechanikami z autoryzowanych serwisów i wszystkie tfsi jak i tsi vw biorą olej więcej lub mniej jak za dużo pomaga wymiana odmy oraz aktualizacji oprogramowania silnika które zwiększa ciśnienie w skrzyni korbowej to pomaga lecz nie usuwa poboru oleju :wink: przynajmniej tyle się dowiedziałem :cheesy: mój 211ps bierze ok 300-400 ml na 1000km czyli niby całkowicie mieści się w normie jak na ten silnik a zalany jest aktualnie motulem SPECIFIC 504.00/507 :naughty: co do spalania przy s-tronicu oraz quattro 9-11 miasto w spokojnym stylu autostrada 8-10 jazda mieszana bo ciężko nie depnąć z tym silnikiem :naughty: i mimo wszystko kolejne już zamówione także będzie TFSI :wink: a aktualne do sprzedania

Opublikowano
Wykaże, czy nie masz problemów z ciśnieniem w cylindrach. Inaczej mówiąc, czy któryś z tłoków/pierścieni nie puszcza. Jednak mimo wszystko kompresja może być rewelacyjna, a pierścienie zbierające będą zapchane i silnik będzie wciągał olej.

Ale mój silnik chyba nie wsysa oleju to się uspokoiło chyba tylko coś się stało i zastanawiam się jak sprawdzić czy w oleju jest paliwo i skąd taki nagły przypływ na MMI przecież powinno być 2 mniej a jest max to znaczy ze coś sie musiało tam dostać

Pytanie Czy jak kompresja pokaże OK to moge wykluczyć przedostawanie się paliwa?

I pod czas pracy silnika to poza normalnymi odgłosami pracy na wolnych obrotach słychać takie jakby wycie, wibrowanie bardzo niskie tony najbardziej od strony skrzyni i filtra powietrza jednak wydaje mi się że wcześniej ich nie było jak nie raz tam coś sprawdzałem i słuchałem

Dobry wieczór otóż dziś na ciepłym silniku dalej MAX, ale podczas gdy silnik chodził i wyjąłem zawleczkę z miejsca na bagnet zrobiło tu przy tym korku takie BUM powietrza i silnik chciał przygasnąć ale zatkałem korek szybko, iii

dziwny dźwięk ( jak popy od pralki jak pompuje cała wode na chwilke znikł 2-3 sek. zgasiłem silnik i włożyłem wężyk tam gdzie bagnet wyssało około 50 ml oleju który troche pachnie bęzyną i sprawdziłem MMI 2 kreski mniej. potem też 2 kreski mniej.

Sprawdze wieczorem stan raz z korkiem raz bez korka czy

PYTANIE

Czy benzyna w oleju i jej opary mogą przy temp wytwarzać opary i robić złe ciśnienie w układzie olejowym?? czy ...

nawet jakby tam było trochę benzyny to i tak nie miało by to wpływu na ciśnienie w miśce olejowej ??

09.04.2014

Dziś przyszedł bagnet nastawiłem go na 39 bo jest skala 0-200

według tego linka powinno być ok

http://narzedzia.moto-profil.pl/images/stories/biuletyny/V2645.pdf

i silnik stal 2 godziny i pokazał 10

Czy według tego z tym sutawieniem moge teraz w miare dokładnie odczytywać wiem że silnik ma być ciepły i zrobie to ale dopiero wieczorem

po dolaniu róznicy jaką wypompowałem dzień wcześniej znów pokazał MAX wieczorem

tylko wczoraj na MMI pokazywał MAX wieczorem sparwdze i zobaczymy moja teoria po wielu stronach www jest taka żę co kolwiek jest w BG44k część tego środka dostaje się do oleju i opary działają negatywnie na dokładny pomiar bo podobno te sensory oleju sa na ciśnienie.

co do auta hmm zapala ciszej , chodzi ciszej turbine słychać ładny gwizd, spalanie ok, zbirera się jak nigdy ( nie do przesady poprostu telikatnie na gaz i czuć róznice iiiiiiiii

przy kupnie auta jeden wydech chodził bur bur bur (lewy ) - taki troche pierd , ale pomyślałem że tak ma być, po połowie baku z tym środkiem co podobno czyści też kat, obydwie rury robią bur bur bur - Czy też tak macie ??? dodam że ta lewa co robiła bur bur miała mniej oleju na niej jak kupowałem natomiast prawda była brudna

Przy okazji chciałem podziękować wszystkim co doczytali do teraz i poddają mi różne rozwiazania i możliwości,

Poproszę o pomysły co mogę sprawdzić tą kamerką i gdzie zajrzeć, kupiłem ją za 16.95 czyli jakieś 100 zł

Kamerka przyszła rano więć postanowiłem po testować nie miałem dużo czasu ale może ktoś się wypowie na temat stanu tych elementów które widać na video muszę ulepszyć kamerkę w skręcanie i zajrzeć jeszcze raz tu i tam.

To pierwsze testowe video uwagi mile widziane, wejście na bagnet zrobiłem po to by każdy wiedział że jest tam zwężenie dlatego bagnet jest skręcony i ciężko wchodzi,

---------- Post dopisany 15-04-2014 at 10:00 ---------- Poprzedni post napisany 06-04-2014 at 19:43 ----------

oto zdjęcie tłkoka

zdj_cie_t_oka_copy.jpg

---------- Post dopisany at 13:54 ---------- Poprzedni post napisany at 10:00 ----------

Oto zdj 4 świec nie wiem kiedy i czy były wymieniane od nowości 150 tys km stojąc przed autem nr 1 oznacza najbliższą i kolejno

zdj_cie_1.jpg

zdj_cie_2.jpg

zdj_cie_3.jpg

zdj_cie_4.jpg

Czy kolor lub wygląd którejś z nich może wskazywać że któryś tłok przepuszcza olej ?? czy po prostu są zużyte szukałem google i najbardziej odpowiadają zdj zużytych świec

Opublikowano

Świeczki wyglądają OK, ale dawno nie były wymieniane, bo sporo nagaru. Tłok(i)tez wydaja się czyste. Pewnie po tych specyfikach. Ile tam tego wlałeś?:decayed:

Wydaje mi się ze jak chcesz tym autem dłużej jeździć, a przeszkadzają ci te "fanaberie", musisz wymienić tłoki/pierścienie i przy okazji łańcuch.

Kolega @marcinoslo ma podkręcony na ok. 300KM, dolewa olej i cieszy się jazdą. :wink:

Opublikowano

Chcieliśmy pojeździc okolo 4 lat tym autem jeszcze wlałem 1 puszke do 1 baku paliwa i jedna puszke przy wymianie oleju do przepklukania nic wiecej. Te zdjecia świec byly na po rozgrzanym silniku jak wròciłem ze świecami. Teraz juz nie ma tam środkow to zalewam olej nowy jutro zeruje km i zczytuje bagnet i zobaczymy pozdrawiam

Opublikowano

Gdzieś wyczytałem ze w bezpośrednim wtrysku branie oleju było poniekąd "zaprogramowane" żeby obniżyć trochę temp. spalania. Jednak dopóki nie znajdę źródła należy traktować to jako plotkę:decayed:

Opublikowano
Gdzieś wyczytałem ze w bezpośrednim wtrysku branie oleju było poniekąd "zaprogramowane" żeby obniżyć trochę temp. spalania. Jednak dopóki nie znajdę źródła należy traktować to jako plotkę:decayed:

Czy myślisz jak spytam w ASO to udzielą mi na to odpowiedzi ?? poza taka że taka jest norma .

Chiałbym żeby zostało na 0.3L na 1000km a co do 300KM hmm prawie codziennie jeżdżę z 4 letnia córką wszędzie gdzie musze jechać wiec przy tym aucie odpada.

a puszki są po 325ml tylko ta do paliwa jest na 75 L paliwa więc wlałem 300 ml. zmieniłem odmę i świece i filtr powietrza teraz olej i zobaczymy Pozdrawiam i dziękuję

Opublikowano

Obniżyć temperaturę spalania, ale niby jak?

Świece wyglądają w porządku, gdyby były czarne to byłby problem.

Opublikowano

Olej zmieniony trochę się wylało ale mam 3.7L czyli 3.75 L oleju przed spuszczeniem MMI pokazało ubytek 4 kresek zrobione 1080km nie wiem ile idzie do filtra ile odliczyć? może ktoś wie. Wlałem 3.6L i na zimnym silniku było 2 kreski na bagnecie potem dolałem 1 L i było 30 kresek troche ponad na ciepłym po odczekaniu było 21 a podobno Max to 24. więc teraz wiem jak z czytywać a że 1 kreska to około 50 ml to zobaczymy za tydzien mam do zrobienia 600km to się coś okaże ale to po autostradzie a do tego czasu to ze 300 km po mieście zobaczymy napisze co i jak Pozdrawiam

Czy ktoś wie ile oleju znajduje się w filtrze oleju ??

Opublikowano

Filtr oleju jest zamontowany "do góry nogami" :wink: Myślę ze max. 50mlL

Obniżyć temperaturę spalania, ale niby jak?

Świece wyglądają w porządku, gdyby były czarne to byłby problem.

Dla mnie tez jest to bez sensu. Po to jest bezpośredni wtrysk żeby paliwo efektywniej się spalało. Olej ma sporo wyższą temperaturę spalania od benzyny.

Jak już napisałem u siebie w temacie, olej w moim starym silniku był sporo ciemniejszy jak w nowym po przejechaniu 1kkm. Czyli coś tam przedostaje się do komory spalania i z powrotem.

Wygląda na to ze bez wymiany pierścieni nie ma szans na poradzenie sobie z tym problemem. Można to powiedzieć na podstawie wypowiedzi setek użytkowników tych motorów.

Opublikowano

Ostatnie obserwacje:

- 90% po mieście - po 800km dolałem 0.4l

- 90% po autostradkach i poza miastem - 1500km przejechane i ciągle nie mam alarmu ...

Opublikowano
Ostatnie obserwacje:

- 90% po mieście - po 800km dolałem 0.4l

- 90% po autostradkach i poza miastem - 1500km przejechane i ciągle nie mam alarmu ...

ja mam na odwrot, jak po miescie wolno sie tocze to nic nie bierze a wyjade na autobahn i po 150 km dwie kreski mniej na mmi, jakis kosmos, auto za 150 kola i takie jaja

Opublikowano

U mnie na mieście 'pije' bo jeżdżę dynamicznie albo w totalnym korku ...

BTW. mówicie wszyscy o kreskach w mmi! A u mnie na wskaźniku w mmi 2g jest tylko min i max i żadnych kresek pomiędzy nimi, tylko ciągły słupek czerwony ilości oleju?!

Opublikowano

Niemożliwe :) ten pasek się zmniejsza/zwiększa zależnie od poziomu :). Póki co u mnie po 4,5kkm jest cały czas max :) mimo że nogę mam czasem ciężką i pokręcę trochę silnik :)

Opublikowano
U mnie na mieście 'pije' bo jeżdżę dynamicznie albo w totalnym korku ...

BTW. mówicie wszyscy o kreskach w mmi! A u mnie na wskaźniku w mmi 2g jest tylko min i max i żadnych kresek pomiędzy nimi, tylko ciągły słupek czerwony ilości oleju?!

Bo nie ma kresek pomiędzy:wink: Tylko pod Min i Max.

oelstand-2999237916797814928.JPG

Nie wiem gdzie się ww u kolegów pojawiają?

Opublikowano

griga u mnie dokładnie jest jak na Twoim obrazku, nie ma ani kresek ani nic się nie zwiększa ani zmniejsza .... może mamy za tanie mmi ? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...