Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzęgło się ślizga po chipie 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!! Mam a4 b8 143 KM i zmieniłem oprogramowanie we włoskiej firmie MrMotors. Po zmianie wyszło mi 185 KM - tylko wystąpił problem tzn. jadąc na biegach 3-6, przy obrotach 1900 daje cały gaz no i występuje tu jakiś poślizg tzn. obrotomierz skacze mi do ok 2500 ciągnąc jak na automacie poczym spada do ok 2100 i no i w tefu dostaje mocy i już normalnie ciągnie. Natomiast zmieniając biegi powyżej 2500 obrotów nic takiego się nie objawia tak samo jak i na zimnym silniku. Myślałem że pewnie pada sprzęgło, więc założyłem nowe i dalej jest bez zmian. Znajomy stwierdził że jest problem z wysprzęglaniem. Ale nie sztuka wymienić pół samochodu żeby dojść co to może być. \
Może ktoś mi podpowie co teraz zrobić, bo samochód po zmianie zaczął w końcu jechać bo na starej mapie to była straszna porażka.



http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/sachs-dual-mass-flywheel-and-sre-clutch-kit-for-2-0-tdi-audi-a4-a5-b8-platform.html


cytuje  wrclaguna

Cytuj

0B1198141GX taki zestaw wrzucałem :hi:
U mnie siedzi z A6 4G 0B1 141 117 K

Kody silnika CGLC CGLD CGLE



ETKA podaje ze silnik 3.0 TDI ( CLAB) w manualu ! ......ma ten sam docisk

 


jeszcze jedna uwaga :wink: w A4 B8 POLIFT ten zestaw pojawił sie jako doposazenie :)


 

Opublikowano

Jak masz wykres to wklei tutaj :)

Opublikowano

niestety nie mam

Tzn. ? masz gotowca ?

Opublikowano

wiesz akurat znam właściciela i niestety gotowców to oni nie mają. Poprostu Skoda jako salon ma autoryzację i może zmieniać oprogramowania nawet w nowych samochodach nie tracąc gwarancji, minus jest tego taki że niestety nie mają hamowni. ale firma nie wgrywa gotowców, program jest przygotowywany dla każdego z osobna samochodu.[br]Dopisany: 11 Listopad 2011, 21:36_________________________________________________wiesz akurat znam właściciela i niestety gotowców to oni nie mają. Poprostu Skoda jako salon ma autoryzację i może zmieniać oprogramowania nawet w nowych samochodach nie tracąc gwarancji, minus jest tego taki że niestety nie mają hamowni. ale firma nie wgrywa gotowców, program jest przygotowywany dla każdego z osobna samochodu.

Opublikowano

a jakieś poprawki na bieżąco?

Opublikowano

To co opisałeś to typowy objaw ślizgającego się sprzegła. Zanim wymienisz pół auta jedź najpierw na hamownie i zmierz jaki silnik mam moment obrotowy w tym zakresie obrotów gdzie występuje uślizg.

Możesz też sprawdzić Vagiem czy w tym zakresie obrotów nie masz przeładowania.

Jeśli auto nie było hamowane i mówisz że nie masz gotowca to powiedz w jaki sposób auto było strojene?? Były robione jakieś pomiary na drodze pod obciążeniem itp. ??

Opublikowano

Sprzegło pisze ze mial wymieniane :mysli:

Opublikowano

a moze ma kickback'a na 500 niuta* po tym programie :decayed:

poza tym to tez nie widzę nic innego co mogłoby się uślizgiwać, nawet jeśli jest nowe, świeże sprzegło

*abstarhuje

a, no i pytanie siwy8416 pisząc sprzęgło jest nowe to oczywiście tarcza z dociskiem była wymieniona?

Opublikowano

dociskiem była wymieniona?

A powierzchnia na dwumasie krzywa:) ciekawe czy sprzęgło przynajmniej miało szanse się ułożyć czy od razu dostało po d*pie.

Opublikowano

Jedz chlopaku na hamownie i zmierz ja bo dla mnie smierdzi tu duzym niutem :kox:

Opublikowano

Jedz chlopaku na hamownie i zmierz ja bo dla mnie smierdzi tu duzym niutem :kox:

Więcej jak 380-390 przy jakiś 2500rpm to niema pomiar wskazany ale tu coś nie tak tez ze sprzęgłem jest

Opublikowano

gotowiec to cos przygotowane dla jednego auta (nazwijmy wzorcowego) wgrywane (powielane) na inne auta - to, ze mapy z gotowca podgrywano na to co zczytano z Twojego auta nie ma tu nic do rzeczy

Jezeli nieproporcjonalnie oborty rosna wzgledem predkosci to ja widze 3 potencjalne przyczyny:

- sprzeglo sie slizga (sprzeglo to nie tylko tarcza - tam jest wiecej czesci...)

- popsul sie obrotosciomierz

- masz automatyczna skrzynie biegow

te CRy niezaleznie od wersji mocowej maja taka sama pompe CR i wtryski (przynajmniej tak ma caga 143ps i caha 170ps) jak i sprzeglo jest takie samo (240mm) wiec takiego rzedu krecenie jakies straszne chyba nie jest...

Z oczywistych wzgledow jezdzenie na jakies hamownie z tak wyraznie slizgajacym sie sprzeglem jest zwyczajnie bez sensu

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

I jak kolego wiadomo coś z tym ślizganiem??

Opublikowano

Ja też obserwuję wątek z ciekawością... :decayed:

Opublikowano

Tez czekam na rozwiązanie tego wątku bo ja również mam program zrobiony- 170 PS i 410N i jest OK :>.

Opublikowano

po krótkim czasie problem się rozwiązał!! a tak apropo sprzęgła to zostało wymienione całe kompletne poza kołem dwu masowym bo było wymienianie 20 tyś wcześniej na gwarancji. została wgrana ponownie mapa lecz z nieco mniejszym momentem i teraz jest wszytko ok. teraz ma 190 km 390 Nm. Wcześniej miałem b6 1.9 tdi 170 km które spalało max 6l/100 km a ta b8 to 7,5-8,00/100 km. nie wiem czy u mnie jest tylko takie spalanie czy u wszystkich. Poza tym można zauważyć że coraz nowszy model to nawet blacharka jest coraz gorsza!

Jeżeli chciał by ktoś odnowić swój lakier tj. jak z salonu a nawet lepiej to mam znajomego który posiada autoryzację w tym temacie. Naprawdę rewelacja a efekty można zobaczyć na www.zadbaneauto.pl. okolice Rzeszowa. w razie pytań można pisać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...