Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kłopoty z olejem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1 litr na 10 tyś km dla v6 to nic nadzwyczajneczgo , szczególnie ze ludzie nie po to sobie kupują takie auto zeby jezdzić 50km/h . mi na 10 tyś bierze nie cały litr przy dynamicznej jeżdzie, przbieg auta to 136 tyś , olej wymieniany regularnie w serwsie przez 125 tyś , a potem u mnie tylko jedna wymiana jak narazie... dla porównania miałem już zdrowe 1.8 turbo to palio mniej oleju ale wkońcu dwa tłoki mniej ....

Popieram. mój ASN ma 290 przelotu i wciąga 1- 1,3 litra od wymiany do wymiany. A co do norm producentów to jak ktoś wcześniej napisał chodzi tylko o zaoszczędzenie roboty mechanikom w aso. Dla porównania niektórzy producenci silników przemysłowych/ rolniczych podają że silnik od wymiany do wymiany oleju (zazwyczaj około 500 mth) ma prawo wziąć pojemność układu, czyli w tym wydaniu od 8 litrów kończąc na 20-30 przy jakimś większym V8. Co prawda mówię teraz o dieslach, ale normy widać jakie są. :)

Opublikowano

Mam pytanie lepiej lać 5w30 czy 5w40 ? Czeka mnie wymiana , a poprzednio miałem 5w30 , i który olej wybrać Motul czy może Valvoline ?

Opublikowano

Valvoline 5w30

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie lepiej lać 5w30 czy 5w40 ? Czeka mnie wymiana , a poprzednio miałem 5w30 , i który olej wybrać Motul czy może Valvoline ?

Osobiście wybrałem 5W40 (np. Motul X-cess 5w40), ale z drugiej strony wystarczy, że olej będzie zgodny z normą VW504 00 (5W30) lub VW502 00 (5W40, 0W40, 10W40) a jeśli zaś chodzi o markę to takiego, który na rynku niemieckim jest zaklasyfikowany do pełnych syntetyków.

I wymiana co max. 15tys.km

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

panowie do asn wchodzi 6.3 litra oleju teraz pyatnie czy to do max na czy 3/4 bo mój bagnet mnie denerwuje

Opublikowano (edytowane)

Bagnet masz czarny z plastiku na którym ledwie co widać czy jasny z włókna szklanego?

6,3l wchodzi na totalnie pusty silnik, a przecież zawsze coś zostanie, chyba, że przechylisz auto i zostawisz odkręcony korek na całą noc :wink:

BTW, w ori instrukcji napraw piszą by pomiar poziomu robić kilka minut po zgaszeniu silnika oraz by olej miał ok. 60st.C :exclamation:

Chodzi o to, by oddać rzeczywisty jego poziom w trakcie pracy silnika a nie jak niemal cały spłynie do miski po kilku godzinach stania.

Tak więc na zimnym będzie go w okolicach max. poziomu - a może nawet nieco ponad - i nie powinno to być szkodliwe.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

z czarnego plastiku niestety .w (ack)j był lepszy mojm zdaniem . max to pierwsza grube wciecie pod kulką

Opublikowano

(Nie)stety VAG wycofał te z włókna szklanego, bo pod wpływem temperatury łuszczyły się a potem łamały - tak się kiedyś u mnie stało.

Ale co ich tknęło by dać plastik w czarnym kolorze... :facepalm:

Opublikowano

jedyna rada pomalować np jaką farbą co wytrzyma tenperaturę i olej

Opublikowano

piszecie motul valvoline ja mam zalanego 5w30 shell helix bo wkoncu zmienilem z 0w30 autko ma 133tys mil czyli na europejskie 214 tys

Opublikowano

zrobi mi ktoś zdjecie swojego bagnetu olejowego z (ASN) i niech zaznaczy kąkretnie gdzie jest max

Opublikowano (edytowane)

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8WjJOLXBNS1lFS00/view?usp=sharing

MIN i MAX to te dwa skrajne wgłębienia, które są wyraźnie oddalone od pozostałych, ułożonych obok siebie :hi:

Tu masz ładnie opisane:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8c3E3TklIMHVXQ2c/view?usp=sharing

strzałka i niebieskie pole pokazuje optymalny poziom oleju (blisko poziomu MAX).


piszecie motul valvoline ja mam zalanego 5w30 shell helix bo wkoncu zmienilem z 0w30 autko ma 133tys mil czyli na europejskie 214 tys

Tu nie marka a spełniana norma ma większe znaczenie, a co za tym idzie inne parametry ma przez to olej.

Te z normą VW502 00 (generalnie 5W40) mają wyższą lepkość w 100st.C od tych co spełniają normę VW504 00 (tylko 5W30).

Z doświadczenia stwierdzam, że ten silnik preferuje 5W40 - olej nagrzewa się w nim do 115st.C, a nie do 120st.C, jak to było na 5W30.

Tzn. tyle zmierzył czujnik w misce olejowej... bo w pobliżu pieca na pewno jest gorętszy :wink:

:hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Valvoline 5W50 VR1 Racing. Taki tylko leję i śmiga aż miło.

Opublikowano

Witam a jamam duzy problem z ubytkiem oleju gdyż jest stan oleju po przejechaniu max200 kilometrów muszę dolać 1 litr oleju ale jak jeżdżę wolno po mieście to zrobię nawet 1200 kilometrów i muszę dolać 1litr to by nie było zle i znow to samo przejechane 100 kilometrów i znowu dolewka 1 litr jakas masakra nie rozumiem odma wyczyszczona zero wycieku oleju spod silnika czy moze tyle oleju wypić pompa oleju ale zaobserwowałem zawsze z rana ze przy odpaleniu silnika zakopci mi na okolo 10 sekund na niebieskoi jest sspokój jak jest ciepły a rok temu były wymienione uszczelniacze zaworów może znowu sie zrobiły twarde proszę o radę bo zawsze forum wiecej pomoże niz serwis dziękuję z góry

Opublikowano (edytowane)

zawsze z rana ze przy odpaleniu silnika zakopci mi na okolo 10 sekund na niebiesko

To nie jest normalne. Rano, to tylko biały dymek jest dopuszczalny, o ile płynu chłodniczego też nie ubywa.

Litr oleju to na 5-6tys.km może ten silnik chlapnąć, moje poprzednie A4 z tym silnikiem od wymiany do wymiany nie brało go praktycznie nic.

Jaki masz teraz olej zalany?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

zawsze z rana ze przy odpaleniu silnika zakopci mi na okolo 10 sekund na niebiesko

To nie jest normalne. Rano, to tylko biały dymek jest dopuszczalny, o ile płynu chłodniczego też nie ubywa.

Litr oleju to na 5-6tys.km może ten silnik chlapnąć, moje poprzednie A4 z tym silnikiem od wymiany do wymiany nie brało go praktycznie nic.

Jaki masz teraz olej zalany?

Teraz ma zalanego mobil 10w40 bo jest w tym pozeraniu najtańszy a mialem prędzej 5w30 castrola płyn chłodzący caly czas w normie nic nie ubywa tylko ten olej jak jechałem do Holandii to przy prędkości 120 kilometrów to wciągnął mi 3 litry juz nie wiem co jest kompresja jest po 12 barów na kazdym tłoku nie wiem czy to mało czy duzo? Ale chociaż by tyle nie brał oleju

Opublikowano (edytowane)

Nowe ASN-y mają kompresję od 10 do 14 bar, granica zużycia to 9 bar a dopuszczalna różnica między cylindrami to max. 3 bar.

Na 10W40 nie zalecałbym Ci długo jeździć (zakładam, że mimo wszystko spełnia normę VW502 00), ten silnik najbardziej lubi 5W40 :wink:

Skoro masz niebieski dymek to ewidentnie olej dostaje się do komory spalania :mysli:

Tę odmę na pewno dobrze sprawdziłeś? Zawór rozbierałeś?

Jeśli zawór się nie domyka to może powstać duże podciśnienie i olej zostanie zassany do kolektora dolotowego...



zawsze forum wiecej pomoże niz serwis dziękuję z góry

Z tym bym polemizował, bo ASO w trudnych sytuacjach korzysta z zaplecza technicznego Centrali w Ingolstadt, które zbiera również informacje z innych serwisów autoryzowanych. Na pewno tu dostaniesz darmową poradę, w serwisie na dzień dobry kasują 360zł :P

Ale za te 360zł potrafią sporo parametrów silnika zbadać a nie tylko gdybać :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Odma była czysta myślę ze działa bo w węzykach nie było oleju ale na pewno zmienię olej a mogą pójść gumki zaworów i bierze olej aha a ten zawór jest w odmie? Masz może masz schemat

Opublikowano (edytowane)

Chodzi mi o ten zawór:

https://www.youtube.com/watch?v=2BmTyQsuW8U

Jest rozbieralny, ale zalecałbym Ci przy tym dużą ostrożność, bo łatwo połamać w nim plastiki :facepalm:

Oczyść membranę ze szlamu i sprawdź ją pod kątem pęknięć.

Używek nie kupuj, szkoda nerwów i siana.

Nowy zawór niestety kosztuje 330zł... :kwasny:

Co do zaworów w głowicach to czekaj na wypowiedzi bardziej uczonych w piśmie ode mnie :wink:

Edytowane przez BeyerBrown

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...