Kruk_89 Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 hej podepne sie mam zalany castrol edge 10w60 bierze okolo 0,5 na 1000km co w zamian byscie polecili?
BeyerBrown Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) Możliwe, że pierścienie są zapieczone i stąd te spore przepalanie... ja bym w takim przypadku spróbował je rozruszać i postąpił tak: Wlać środek płuczący do starego, rozgrzanego oleju na 15-20min. -> wylanie go -> zalanie silnika specjalnym olejem płuczącym (o niskiej lepkości) na 30-40min. -> spuszczenie -> wlanie Motula X-cess 5W40 Lub jakiegokolwiek innego 5W40 zgodnego z normą VW502 00 Edytowane 27 Lipca 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 a inni co myślą warto spróbować czy raczej remont mnie czeka?
boro81 Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 kolego u mnie też jak miałem zalanego Castrola EDGE żarła go jak głupia , zmieniłem na valvoline i problem w dużej mierze zniknął .
Kruk_89 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 za 2 tygodnie robie plukanke i przechodze na motula zobaczymy jak nie pomoze to remont elo ponownie Płukanka zrobiona nowy olej to motul 5w40 x-clene autko jak by ciszej pracuje ale co ciekawe wczesniej przy predkosci 180km zapalala sie mi kontrolka od smarowania teraz tego problemu niema bynajmniej narazie. co do spalania nie moge nic narazie powiedziec bo od wymiany przejechalem dopiero 200km
BeyerBrown Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 (edytowane) autko jak by ciszej pracuje ale co ciekawe wczesniej przy predkosci 180km zapalala sie mi kontrolka od smarowania teraz tego problemu niema bynajmniej narazie Zapowiada się dobrze Czerwona oliwiara zapalała Ci się wtedy przy zwalnianiu i zejściu z obrotów (gdy spadły np. poniżej 2000~1700rpm) czy gdy prułeś równo 180km/h i ani na chwilę nie zszedłeś z obrotów, tj. poniżej 4000~4500rpm? Co to był za olej dokładnie? Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 miałem i tak i tak ale głownie gdy chciałem dłuzej pognac te 180km teraz przejechałem tak niemal cały odcinek drogi od nidzicy do zjazdu na olsztyn i nic sie nie działo zobacze jutro jeszcze przy jezdzie do gdańska też ja pogonie troche mocniej jeśli się nie zapali to chyba bedzie good:) autko jak by ciszej pracuje ale co ciekawe wczesniej przy predkosci 180km zapalala sie mi kontrolka od smarowania teraz tego problemu niema bynajmniej narazie Zapowiada się dobrze Czerwona oliwiara zapalała Ci się wtedy przy zwalnianiu i zejściu z obrotów (gdy spadły np. poniżej 2000~1700rpm) czy gdy prułeś równo 180km/h i ani na chwilę nie zszedłeś z obrotów, tj. poniżej 4000~4500rpm? Co to był za olej dokładnie? ale ten który teraz zalałem czy ten do płukanki?
BeyerBrown Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 (edytowane) Ten stary Na Twoim miejscu zmierzyłbym mimo wszystko ciśnienie oleju, pomiar robi się dla silnika z olejem rozgrzanym do ok. 80st.C: wolne obroty: min. 1,5bar 2000rpm: minimum 3bar Aaaaa dobra, już widzę: hej podepne sie mam zalany castrol edge 10w60 bierze okolo 0,5 na 1000km co w zamian byscie polecili? nie ma pytania Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 tysiak pękł ale niestety nie moge za wiele powiedziec dlatego iz mialem wyciek oliwy poszla uszczelka taka zaraz za filtrem olejowym i cieklo. auto ganialem głównie okolo 4 tysiecy obrotow i mysle ze pol litra poszlo na 1000km ale nie wiem ile wycieklo tej oliwy a ile spalilo auto. chyba mam cos nie tak z czujnikiem poziomu oleju bo teraz rano patrze i mam mini a moze ciut pod a na fis pokazuje wszystko ok
BeyerBrown Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 (edytowane) Musisz zatem zrobić kolejne 1000km Olej wlej pod okolice MAX, tak nawet zalecają w instrukcji serwisowej by go na tym poziomie utrzymywać. Żeby FIS wyświetlił komunikat o niskim poziomie oliwy to musi jej być naprawdę mało, nie wiem czy czasem nie poniżej bagnetu. Edytowane 22 Sierpnia 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 (edytowane) zobaczę zaraz jak się sprawa ma na rozgrzanym oleju ile go tam będzie bo jeździłem trochę po mieście odczekam z pół godzinki i sprawdzę oleju było na mini dolałem 0,5litra teraz jest tak gdzies 2 moze 3 kreski na bagnecie Edytowane 22 Sierpnia 2015 przez Kruk_89
Koucz Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 hej podepne sie mam zalany castrol edge 10w60 bierze okolo 0,5 na 1000km co w zamian byscie polecili? Miałem zalany 10w60 i przez cztery miesiące jak jeździłem na takim oleju to wypiło go mało co. Jak zmieniłem na 5w40 Castrol Edge, sytuacja się zmieniła. Zrobiłem już 13 tys, wypiło jakieś 4 litry oleju, fakt ciężka noga robi swoje, no ale. Nadmienię że była robiona płukanka przy zmianie oleju. W przyszłym miesiącu zalewam motul i zobaczę co się będzie działo.
Robero321 Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Na Castrolu będzie Ci pił olej jak pijak pod sklepem. Zmień na Motula
BeyerBrown Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 X-clean 5W40 będzie idealny: https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40?f[quality]=31&f[range]=25 jest minimalnie lepszy od również polecanego X-cess'a: https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40? a przy tym kosztuje tyle samo, albo nawet ciut mniej za litr
Kruk_89 Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 wstepnie moge powiedziec ze po plukance i przejsciu na motula spalanie napewno spadlo i to duzo. ale mam pewien problem czasem na fis zaraz po zapaleniu auta pokazuje mi minimum oleju mimo iz jest prawie max a po przejechaniu kilku km wyskakuje ok i problem sie nie pojawia az auto znowu ostygnie i np na drugi dzien to samo ale nie zawsze co o tym sadzicie czujnik?
boro81 Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Kolego koucz również potwierdzam castrola żarła jak głupia . Teraz jeżdżę na Valvoline i problem w większej mierze znikł .
BeyerBrown Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 wstepnie moge powiedziec ze po plukance i przejsciu na motula spalanie napewno spadlo i to duzo. ale mam pewien problem czasem na fis zaraz po zapaleniu auta pokazuje mi minimum oleju mimo iz jest prawie max a po przejechaniu kilku km wyskakuje ok i problem sie nie pojawia az auto znowu ostygnie i np na drugi dzien to samo ale nie zawsze co o tym sadzicie czujnik? Objawy wskazują na uwalony czujnik. Jaki poziom oleju wskazuje czujnik w VCDS?
Kruk_89 Opublikowano 17 Września 2015 Opublikowano 17 Września 2015 nie mam pojecia musze sprawdzic przy najblizszej okazji powiem tak przejechalem kolejny tysiac km codow niema ale nie jest tez zle:) ubylo jakies 200ml co w porownaniu do 1l to jest roznica moze przy nastepnej plukance znowu sie polepszy:)
BeyerBrown Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 No wiesz Ty co... przepalanie spadło PIĘCIOKROTNIE a Ty twierdzisz, że cudów nie ma?? Pewnie, że mogłoby być lepiej, ale 200ml nie jest tragedią
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się