r7adek Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Witam. Od pewnego czasu zauważyłem, że jak dochodzi do 3 tyś obrotów spada moc, tak jakby odcinało dopływ paliwa, następnie jak już przekroczy 3 tyś, lub jeśli lekko zdejmę nogę z gazu i ponownie wcisnę jedzie normalnie. Ma ktoś przypuszczenia co może być przyczyną ? 1
clinque Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 pod haslem notlauft, miliony przypadkow opisywane na tym forum, 99% przypadkow to turbo do czyszczenia...
Charry1989 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Witam Przyłączę się do pytania kolegi. Mam Audi A4 B5 1997r. 90 km. Jakieś pół roku temu wstawiłem auto na warsztat z powodu braku mocy i wymiany rozrządu. Po podłączeniu do komputera okazał się że miałem błąd przepływomierza powietrza, notlauft, spowodowany pękniętym wężem od turbiny, uszkodzony był też czujnik podawania temperatury paliwa w pompie, wymieniłem te wszystkie rzeczy, problemy znikneły. Auto ma 383 tyś przebiegu. Po pół rocznym spokoju znowu zauważyłem podobne objawy auto przyspieszało do 130-140 z wielkim bólem, jadąc pod górkę zwalniało mimo tego że miałem gaz wciśnięty do deski. Przyjechałem na warsztat na Vagu pojawiły się dwa błędy sygnalizujące awarię zaworu N75, wymieniłem, oraz problem z ciśnieniem, jak się okazało wąż który był wcześniej wymieniany pękł. Było to nowy waż tyle że zamiennik, zakupiłem oryginalną używkę za 150 zł. Vag nie pokazuję teraz żadnych błędów, auto fajni się wzbiera, ale gdy go przeciągam na biegach tak do 3,2 tys obr to jakby ktoś odciął mu dopływ powietrza, auto traci moc łapie muła. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu, auto znowu zaczyna jechać to ww. wymienionych obrotów i dzieje się to samo. Co może byc tego przyczyną? Powinienem przeczyścić turbo? w tym motorze turbo jest bez zmiennej geometrii. Za wszelkie porady sugestie dziękuje
andrzej22 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Przy tych turbinach zaworek n75. Najlepiej kupic nowy bo reanimacja na niewiele sie zdaje.
junior_tdi Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 1. Przewody podciśnieniowe sprawdzić, najlepiej wymienić na silikony 2. zawór n75 to dwie podstawowe rzeczy
andrzej22 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 1. Przewody podciśnieniowe sprawdzić, najlepiej wymienić na silikony2. zawór n75 to dwie podstawowe rzeczy Tam n75 działa na nadcisnieniu, sprężynka pęka a przewody rzeczywiście są blisko siebie i mogą byc przetarte albo nieszczelne na króćcach.
Charry1989 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Właśnie wróciłem do domu, wracając wyjechałem na obwodnicę, w porównaniu do dzisiejszej jazdy z rana auto jechało tak jakby lepiej, mam tu na myśli to że jak rano na trójce przeciągnałem do 100km to odczułem ten spadek mocy, zgasiłem, odpaliłem i tak go poprzeciągałem na niższych biegach, zasugerowałem się tym co mówił mi znajomy w pracy. Że być może przez to że ten zaworek N75 nie pracował i był pęknięty wąż turbina zawaliła mi się olejem i zblokowała, czy też zapiekła. Teraz mając 3 bieg na 4,5 tys obr. miałem 115 i auto mi nie było spadku mocy dopiero na 4 biegu tak przy 140 nastąpiło odcięcie. Wyłączyłem włączyłem wrzuciłem 5tke i auto się wzbierało ze 130, do 140 i znowu jakby ręką odjął tą moc. Wiem że pewnie bez wrzucania logów się nie obejdzie? Czy może macie jakąś sugestie? Tak nasłuchałem się i naczytałem na forach o podobnych przypadkach i wiele wskazuję mi na to bym przeczyścił turbinę lub podmienił przepływomierz powietrza. Chociaż z tym drugim myślę że wczoraj powinienem widzieć jakiś błąd na Vagu, a nic takiego nie było. Wężyki wizualnie nie wyglądają na sparciałe, ani przetarte. ---------- Post dopisany at 22:31 ---------- Poprzedni post napisany at 22:22 ---------- Dodam jeszcze że stary zaworek próbowałem reanimować, ale gdy go podłączałem to raz chodził raz nie, reagował na stukniecie i wtedy załapywał, obecnie przełożyłem używane zawór oryginalny i ten elektrozawór pracuje dobrze, przynajmniej tak mi się wydaję. Jedynym mankamentem wczoraj jak auto było podłączone to brak ciśnienia turbinie, ale to przez tą pękniętą rurę. Teraz kwestia jest taka czy może ten brud który się tam uzbierał się przepali czy też trzeba będzie przeczyścić tą turbinę, albo zregenerować, myślę że zanim podejmę się tego 3 kroku to spróbuję ją przeczyścić.
Syllwek Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Kolego a sprawdzałeś przewody od podciśnienia? U mnie jeden spadł z króćca i jazda była jak dieslem bez turbo po założeniu jak ręka odjął problem .
marjon Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 miałem to samo w zeszłym roku. turbo na stole rozebrane i wyczyszczone i jak reka odjal:wink:
Charry1989 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Tak sprawdzałem te wężyki i wszystkie są szczelne i i wpięte tam gdzie trzeba, w tym tygodniu podejmę się czyszczenia turbiny, dam znać czy problem leżałem w tym miejscu. Pozdrawiam
tajesi1003 Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 turbo na stół i do czyszczenia ,miałem to samo
Masterek Plasterek Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 U mnie w autku po przeczyszczeniu turbo stał się taki sam przypadek z mocą . Dalej z nim walczę , wymieniłem węże podciśnienia , zaworki . Ale po przekroczeniu 140 traci moc i staje się mułem . Mam silnik 1,9 tdi 110km AVG
wydra Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 sam czyściłeś turbo ? w tej turbinie pierścień sterujący zmienną geometrią jest niesymetryczny czego nie widać gołym okiem. W przypadku odwrotnego jego założenia będzie występował notlauf tak jak by kierownice stały
Lele Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 u mnie tez po czyszczeniu byl spokoj na 2 miesiace, weze od podcisnienia dobre, to moze byc ten zaworek n75?? gdzie on sie znajduje??
wydra Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 na jakimś forum znalazłem że przy czyszczeniu warto przeszlifować lekko powierzchnię kierownic na styku z gorącą częścią - tam gdzie osadza się najwięcej sadzy. Czyszcząc swoją turbinę tak zrobiłem i po ok 30tys dalej jest OK w pierwszych silnikach w których zastosowano vnt czyli afn/asv itp jest tzw "gruba" geometria która częściej się zapieka od tej w nowszych wozach trzeba raz na jakiś czas dać w palnik bo inaczej 2 razy w roku czyszczenie
Masterek Plasterek Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Sam czyściłem turbo . po rozebraniu zaznaczyłem sobie wszystkie części z kad i gdzie mają być . Pomyłki z pierścieniem raczej nie ma . Turbo i tak mi cieknie troszke wiec szybciej wymienie je na nowe .
patrycjusz91 Opublikowano 27 Października 2022 Opublikowano 27 Października 2022 Przepływomierz u mnie i spokoj
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się