Gość harry19-19 Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Witam Panowie teraz jest różnica lepszy start na zimnym i jeszcze lepiej auto zbiera się na obroty a pod silnikiem sucho , szkoda że przez prawie 3 lata użytkowania auta nie zwróciłem na to uwagi ;/.
swist007 Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) u mnie sytuacja była taka - pierwsza pompa ori luk'a puszczała paliwo i hamulce osłabły (kilka gwałtownych hamowań i pedał sztywny) - następnie wymiana na używaną, po pewnym czasie zaczął pokazywać się olej w przewodach do podciśnienia. i auto nie pracuje zbyt równo, czasami szarpnie silnikiem jak stoję na światłach, odpalanie też słabo - a teraz się waham, czy kupić zestaw uszczelek tak jak to zrobił kolega harry19-19 za 200zł i reanimować luka, czy kupić boscha (w intercarsie za 762zł już można dostać) albo coś takiego ori Bosch audi w używaną nie bardzo chce już inwestować zwłaszcza że te z indeksem Q trzymają się powyżej 300zł tylko ciekawostką jest że w intercarsie pompa podobna do mojego starego luk'a kosztuje 1900zł Edytowane 29 Listopada 2014 przez swist007
elmer80 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Pompa tandemowa 038145209NUszczelka metalowa 038145215Wąż odpowietrzający 038121473 ja to zmieniłem i jest ok kolega w AWX też założył z literą N od VW Touran do 150,- do wyrwania na spokojnie na szrocie
swist007 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Pompa tandemowa 038145209N Uszczelka metalowa 038145215 Wąż odpowietrzający 038121473 ja to zmieniłem i jest ok kolega w AWX też założył z literą N od VW Touran do 150,- do wyrwania na spokojnie na szrocie a czemu wymieniłeś ten wąż? 038121473
elmer80 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Bo był spuchnięty co widać na zdjęciu poniżej i kleił się jak rozpuszczona guma. Skoro miałem to na wierzchu grzechem byłoby nie wymienić. wysłane z Commodore 64
peju Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Czy uszkodzenie vacum/niepoprawnego cisnienia oprocz nierownego czasem odpalania moze rowniez skutkowac wiekszym spalaniem przy dodawaniu gazu i slabsza moca przy wiekszych predkosciach - slabo sie zbiera powyzej 100km/h, duzo slabiej niz wczesniej?
lukaszooo Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 Dodając gazu zawsze spalnie wzrasta Wróżenie z fusów, jesli wszystko jest ok vacum nie cieknie a kierownice w turbinie pracują to podciśnienie nie ma nic do mocy.
piotrsob1 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 jesli wszystko jest ok vacum nie cieknie a kierownice w turbinie pracują to podciśnienie nie ma nic do mocy. Taa, to odłącz przewód fi bodajże 4mm od trójnika podciśnienia zaraz za jego wyjściem z Vacu, zaślep trójnik ( żebyś się nie zabił, jak by trzeba było ostro hamować) i się przejedź
elmer80 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Po co? Lepsze wrażenia będą przy hamowaniu... bo przy rozpedzaniu takie sobie :-) wysłane z Commodore 64
Pawci_o Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Powiedzcie mi czy jak cieknie ropa z pompy vacum na zewnątrz to czy też się ona dostaje do oleju ??
piotrsob1 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Niekoniecznie , inne elementy uszczelniające są odpowiedzialne za szczelność " do wnętrza silnika "
lukaszooo Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2014 (edytowane) Z racji tego że jest sporo nie potwierdzonych informacji chciał bym nieco rozjaśnić temat, mam nadzieje że mi pomożecie. Troszkę teorii Po co nam podciśnienie ???? Podciśnienie w naszych silnikach wykonuje funkcje sterowania wykonawczego jak i wspomagającego hamulce, sterowanie: zmienna geometrią turbiny, zaworem EGR, klapą gaszącą. Jak steruje ???? Podciśnienie podane na "gruszkę" w której osadzona jest membrana wciąga membranę w drugą stronę i wykonuje ruch dźwigni. Jak wytwarzane jest podciśnienie ???? Napęd pompie dostarcza wałek rozrządu. Jak widać na rysunku jej budowa i zasada działania jest banalna. Na wirniku zamontowanym mimośrodowo w stosunku do obudowy sa zamontowane łopatki. Gdy wirnik obraca sie mimośrodowo w jednym miejscu powstaje cieśninie a po przeciwnej stronie podciśnienie. Co to Tandem pompa ???? Pompa tandemowa są to dwie pompy połączone w jeden korpus: Vacum pompa czyli pompa podciśnienia, druga to pompa paliwa. W naszych dizelkach są w zasadzie 3 pompy paliwa: 1 w baku elektryczna,2 z tylu głowicy (nasza tandem pompa) jest to pompka rotacyjna, 3 pompowtrysk. Dlaczego to sie psuje ???? Vacum pompa czyli pompa podciśnienia jest to zwykła pompa rotacyjna, problem z niskim podciśnieniem powstaje przez wyrobiony wałek uszczelniający jak i wyrobienie samego korpusu. Zużycie przeważnie powstaje przez dostanie sie do pompy zanieczyszczeń które z racji podciśnienia przedostają sie bezpośrednio do pompy przez nieszczelności układu i niestety jest to nienaprawialne. Pompka paliwa w tandem pompie sama w sobie stanowi cos w rodzaju zaworu zwrotnego. Z pompką paliwa praktycznie nie ma problemów, część mechanicznie bardzo powoli sie zużywa ponieważ jest cały czas smarowana przez paliwo. Niestety często spotykamy sie wyciekami paliwa ale na szczęście jest to do uszczelnienia. Części 038 145 209 Pompa tandemowa Pompa tandemowa wychodziła w dwóch wersjach, starszej i nowszej. Starsza uszczelniana była dwoma gumowymi oringami, nowsza jedna metalową uszczelką. Starszy typ czyli 038 145 209 A uszczelniany był dwoma oringami 038 109 293 i 038 109 293 A. Nowszy typ czyli np z końcówką Q uszczelniany jest metalową podkładką 038 145 215 038 121 473 Wąż odpowietrzający Pompy tandemowe o numerze 038 145 209 wychodziły z różnymi oznaczeniami literowymi. Oryginalnie w audi A4 były montowane pompy vacum z końcówką Q, P. Dodatkowo wychodziły z końcówkami A,C,N,M. Do naszych A4 napewno pasują Q i N reszty niestety nie zweryfikowałem. Pompy tandemowe produkowało dwóch producentów LUK i BOSCH. W większości naszych aut siedzi pompa LUKa, BOSCH zastosował dwa bardzo ważne usprawnienia. Felerny króciec podciśnienia który w Lukach był zaklepywany i pod wpływem czasu latał na wszystkie strony i tworzył nieszczelność został przerobiony na wkręcany. Dodatkowo Bosch zastosował inne uszczelnienie dekla dzięki któremu praktycznie nie występuje problem cieknącego paliwa. Bosch na swoich pompach stosuje dodatkowe oznaczenie które odpowiada końcowym literom lecz do końca nie rozszyfrowałem tych oznaczeń. Występujące oznaczenia v130 v140 v200 W najnowszych pompach LUKa 038 145 209N króciec podciśnienie również jest juz wkręcany Częste pytania Jak wyjąć pompe tandemową ???? Opis zapożyczyłem z forum http://turbodiesel.hswg.pl/ Na początku musimy zdjąć plastikową rure dolotu. Gdy jej sie pozbędziemy naszym oczom ukaże sie pompa tandemowa Przed wykręceniem śrub mocujących pompę, trzeba zdjąć z niej wąż paliwowy zasilający. Za pomocą szczypiec zsunąć opaskę i zsunąć wąż z króćca. Na wężu od podciśnienia założona jest jednorazowa opaska zaciskowa którą też trzeba jakoś zdjąć. Do wykręcenia zostały cztery śruby mocujące – dwie górne na klucz imbusowy 6, do których jest bardzo łatwy dostęp, oraz dwie dolne na klucz imbusowy 5. Jedna z nich znajduje się pod metalowym kolankiem układu chłodzenia. Ja robiłem to tak że wsadziłem w tą śrubę dłuższą część imbusowego klucza kątowego, a na krótszą założyłem klucz nasadowy z grzechotką, równolegle do pompy. Dzięki temu dosyć łatwo udała nam się ją wykręcić. Następny krok to odsunięcie pompy od głowicy (poleci trochę paliwa) i uniesienie jej delikatnie do góry. Na dolnym króćcu znajduje się wąż powrotu z czujnikiem temperatury paliwa G81. Tu też trzeba zsunąć opaskę samozaciskową i za pomocą płaskiego klucza zepchnąć wąż. Po tych operacjach ukaże nam sie takie coś Odsłonięte miejsce mocowania głowicy należy dokładnie oczyścić za pomocą szmatki. Jakie powinno być podciśnienie ???? Zdrowa pompa vacum powinna generować podciśnienie -0,8 -0,9 bara minimalne wystarczające podciśnienie to ok -0,7 bara. Jak sprawdzić podciśnienie ???? Najprostszym sposobem na pomiar podciśnienia jest wpięcie trójnika w układ możliwie blisko vacum i podłączenie wakuometru. Jesli po zgaszeniu silnika będziemy mieli spadek wartości, to po kolei trzeba zaślepiać podzespoły układu aż do znalezienia nieszczelności. Po dwu krotnym naciśnięciu pedału hamulca kończą mi sie hamulce czy to przez vacum ???? Tak jesli pompa jest na dobiciu pompa wyrabia tworzyć nowego podciśnienia i poprostu tracimy wspomaganie hamulcu. Mozesz podesłać film jak sprawdzić podciśnienie i jak zbudowana jest pompa ???? Prosze bardzo film przedstawiający test pompy i rozebranie jej na czynniki pierwsze Jeszcze cos przychodzi wam do głowy ??? Edytowane 17 Grudnia 2014 przez lukaszooo
elmer80 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 LUK 038145209N też ma zakręcany króciec podciśnienia :-) wysłane z Commodore 64
wrclaguna Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Pierwszy post uzupełniony wszelkie info tam znajdziecie .Tak przy okazji.......kiedys wymienialismy uszczelnienia vacum pmpy i wg.VIN ( dobierane w ASO) uszczelki były inne.Dlatego zawsze pasuje wczesniej rozebrac pompe i .sprawdzic
piotrsob1 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 (edytowane) Króciec M12x1,5 służy właśnie do pomiaru ciśnienia paliwa , specjalnego króćca do pomiaru podciśnienia nie stwierdziłem Edytowane 16 Grudnia 2014 przez piotrsob1
marcin78 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Wpodłącze sie w temat, wątek który założyłem nie daje odpowiedzi. Witam, moje auto ma dziwną przypadłość. Otóż, jeżeli jest zalany przynajmniej połową zbiornika paliwa, chodzi głośniej, bardziej twardo i słabiej przyspiesza. W momencie gdy wskazówka spada do rezerwy auto ciszej pracuje i wraca mu moc. Pomijam tu różnice ok 30 kg w paliwie ale silnik pracuje inaczej. Czy macie jakieś doświadczenia z tym związane ? Filtr paliwa wymieniony. Vaku było uszczelniane.
marcin78 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Króciec M12x1,5 służy właśnie do pomiaru ciśnienia paliwa , specjalnego króćca do pomiaru podciśnienia nie stwierdziłem Jakim miernikiem można sprawdzić to ciśnienie poliwa? Po uszczelnieniu pompy sprawdzałem Podciśnienie vakuometrem, jest ok.
piotrsob1 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Zwykłym manometrem , wypełnionym gliceryną, o zakresie pomiarowym 15 Barów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się