Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[AJM] Bulgotanie w nagrzewnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam nastepujacy problem:

- po dodaniu gazu do 2tys. i puszczeniu słychac bulgotanie w desce rozdzielczej podejrzewam ze to w nagrzewnicy.

-kolejna sprawa to ubytek płynu chłodzącego po przejechaniu 1tyś, km dolałem ok 200ml do poprzedniego stanu.

zauważyłem że centralnie pod zbiorniczkiem wyrównawczym sa ślady kapania, jakby płynu, wsadziłem reke pod zbiorniczek i jest tam rurka ok2cm czesc zbiorniczka która była mokra. może to z tego ubytek płynu?

zastanawiam sie czy to czasami nie uszczelka pod głowica:facepalm:

dodam że z temperaturą ok normalnie sie rozgrzewa trzyma 90 stopni, poziom oleju bez zmian, kolor spalin normalny rano troche kopci ale jak sie rozgrzeje to ok

autko ma juz 280tys

z góry dzieki za pomoc

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

No objawy ewidentnie wskazują na uszczelke głowicy , sprawdz po trasie czy węże twarde. Ja tak jeździłem ażzaczęła nagrzenica ciec no i jeszcze musiałem wymieniać a jak wiadomo trochę roboty przy tym jest.

Opublikowano

mój ajm tez tak miał bulgotanie zaczęło się w lipcu i jeździłem nie było ubytków płynu z czasem brak ogrzewania (wymieniłem nagrzewnice) później twarde węże itp , później płyn połykał zapowietrza się cały czas , robiłem test miesiąc temu na uszczelkę i niestety są spaliny w układzie chłodzenia :( za tydzień w końcu to robię bo teraz jak dostanie po piździe porządnie potrafi się przegrzać

Opublikowano

Ja tez tak mam i dalej jezdze 0 ubytkow plynu i zadne odpowietrzanie nic nie da wcale to nie musi byc uszczelka

U mnie to wystepuje tylko ponizej 5 stopni jak jest cieplej cisza brak problemu wiec nie wydaje mi sie zeby to uszczelka

Na moje ucho i rozum to raczej przez swiece dogrzewajace w kruccu , a po 2 to do momentu otwarcia termostatu tylko bulgota a po 3 to tak jakmby pompa wody na wolnych obrotach nie pompowala pod odpow.cisnieniem

Opublikowano

mój już z dwa lata bulgocze i żadnego ubytku płynu

Opublikowano

No ja tez nie zauwazylem ubytkow plynu wiec jezdzic nie szukac dziury bo sie zawsze cos znajdzie

Opublikowano

zrob test na spaliny w plynie wtedy duzo sie wyjasni:wink:

Opublikowano

u mnie też bulgocze czasem....po mroźnych nocach szczególnie :wink: ....płyn stoi od wymiany do wymiany.....spalin nie mam w układzie....

jeździć ...nie szukać ,nie kombinować....

Opublikowano

popieram jak wyzej

a z ciekawosci zapytam

Czy tym co bulgocze macie na kruccu przy bloku 3 swiece zarowe?

Opublikowano
Witam mam nastepujacy problem:

- po dodaniu gazu do 2tys. i puszczeniu słychac bulgotanie w desce rozdzielczej podejrzewam ze to w nagrzewnicy.

-kolejna sprawa to ubytek płynu chłodzącego po przejechaniu 1tyś, km dolałem ok 200ml do poprzedniego stanu.

zauważyłem że centralnie pod zbiorniczkiem wyrównawczym sa ślady kapania, jakby płynu, wsadziłem reke pod zbiorniczek i jest tam rurka ok2cm czesc zbiorniczka która była mokra. może to z tego ubytek płynu?

zastanawiam sie czy to czasami nie uszczelka pod głowica:facepalm:

dodam że z temperaturą ok normalnie sie rozgrzewa trzyma 90 stopni, poziom oleju bez zmian, kolor spalin normalny rano troche kopci ale jak sie rozgrzeje to ok

autko ma juz 280tys

z góry dzieki za pomoc

mialem identycznie,tez bulgotalo,tez mokro pod tym kroccem w zbiorniczku najpierw myslalem ze to korek puszcza ale okazalo sie ze to podciekalo z weza powrotu do zbiorniczka,jaka masz tam opaske?jesli samozaciskowa wymien na skrecana.ogolnie po przejechaniu 5 km w ukladzie juz powinno byc lekkie nadcisnienie.

Opublikowano

U mnie też bulgocze, do tego korek ciągle upuszcza ciśnienie wraz z odrobiną płynu. Nie mam złudzeń i kompletuje graty do wymiany UPG. Martwi mnie tylko zapach glikolu wewnątrz auta zaraz po włączeniu nawiewu przez chwilę. Mam nadzieję że nie wykończyłem nagrzewnicy tym zwiększonym ciśnieniem w układzie:facepalm:

Opublikowano

Witam, ja miałem to samo .Bulgotało , słabe ogrzewanie itd.

Ściąłem głowice i okazało się że puszczało na trzecim cylindrze . Po wymianie uszczelki i oczywiście zrobieniu głowicy , rozrządu .Cena za usługę z robotą 1700 zł .Wszystko wróciło do normy .

Opublikowano

Ja z ogrzewaniem nie mam problemu. Wszystko wskazuje na to że to dopiero początki "obsiadania głowicy". A powiedz mi czy po wymianie PUG po ok 12 godzinach od jazdy jak odkręcisz korek to masz charakterystyczne "psyt" ? i czy wąż od chłodnicy na rozgrzanym jest twardy?

Opublikowano

wąż powinieneś umieć ścisnąć ....

Opublikowano

Po ostrzejszej jeździe to ugnie się pod palcami ale żeby ścianki węża się spotkały to bardzo ciężko jest

Opublikowano

jakby był twardy nie do ugięcia to bym się matwił

Opublikowano

Ugiąć się da i to bez większych problemów,ale to nie znaczy że jest dobrze jak korek cały czas upuszcza ciśnienie i ciągle to bulgotanie. Za tydzień będę miał już wszystkie części do wymiany UPG i chyba nie ma na co czekać bo jak wciągnie płyn np. przy powrocie z urlopu to:facepalm: Koszt samych części to 700zł.

Opublikowano

jesli slychac bulgotanie to uklad jest zapowietrzony jesli ciezko jest go odpowietrzyc znaczy ze gdzies lapie powietrze

u mnie odpowietrzal sie dopiero przy 2500rpm

a po ostrzejszej jezdzie plyn znikal

ogrzewanie sie tracilo samo

potem cisnienie w ukladnie bylo takie ze opaski na wezach nie wytrzymywaly i plyn uciekal z kazdego weza

przyczyna uszczelka pod glowa na 3 cylindrze kolo duzego kanalu wodnego

korek i zbiorniczek czysty spalin nie czuc a mimo to uszczelka byla przyczyna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...