aprox99 Opublikowano 5 Czerwca 2019 Opublikowano 5 Czerwca 2019 (edytowane) Z tymi olejami to niekończąca się historia. W instrukcji obsługi pisze wyraźnie i dokładnie jaką normę ma olej spełniać i jeśli ją spełnia to jest ok. Rozumiem że można polecić opony bo zużycie bieżnika albo głośność jest parametrem odczuwalnym.Czym kierują się ci co jakiś olej polecają? chyba tym że ktoś im go też polecił i tak dalej to leci i reklamą albo walorami smakowo-zapachowymi? Edytowane 5 Czerwca 2019 przez aprox99
KINIAM Opublikowano 5 Czerwca 2019 Opublikowano 5 Czerwca 2019 38 minut temu, aprox99 napisał: 1. Z tymi olejami to niekończąca się historia. W instrukcji obsługi pisze wyraźnie i dokładnie jaką normę ma olej spełniać i jeśli ją spełnia to jest ok. 2. Czym kierują się ci co jakiś olej polecają? chyba tym że ktoś im go też polecił i tak dalej to leci i reklamą albo walorami smakowo-zapachowymi? 1. Tak teraz to jest temat rzeka nawet wytrawni trybolodzy miewają problemy. Olej spełniający normę OK ale można wybrać ten lepszy i gorszy produkt, pomijam markę i wydatki na reklamy. Oleje niby takie same a bazy i dodatki , lepkość kinematyczna, HTHS mocno mogą się różnić. Shell musi się reklamować a taki Quaker połknięty przez Shella robić tego nie musiał produkował wyśmienite oleje, armia USA je używała. 2. Rzeczywiście użytkownik co ma jeden wózek i zmienia olej raz do roku jest raczej mało wiarygodny chociaż i on zauważy pozytywne różnice. Ale oby to nie było tak, że po remoncie silnika np. ALT - ka bez jego docierania mechanicy zalewają gęstą oliwę a właściciel póki co się cieszy, że silnik cichy i oleju nie bierze. Są jednak fachmani olejowi, którzy wiedza o co chodzi z tymi olejami. 3. Osobiście jak właściciel nie ma zdania co do oleju to zawsze mówię aby zaczął od olejów Neste Oil lub Fuchsa. Tym co mają zaufanie do Motula radzę czasem zwrócić uwagę na oleje Yacco. Dla wymagających Mitasu, Xado, oszczędnych Gulf. Mobil lub Castrol to ja poproszę ten produkowany ale nie na Polskę.
aprox99 Opublikowano 6 Czerwca 2019 Opublikowano 6 Czerwca 2019 Jeździłem 16 lat Fordami i lałem wszystko nawet mineralne i nigdy nie miałem problemów typu branie oleju czy z silnikiem. Uważam że temat olejów jest przereklamowany
jedenastka Opublikowano 7 Czerwca 2019 Opublikowano 7 Czerwca 2019 jeżeli ktoś robi 11 tyś miasto jak ja to po co mam przepłacać ? mannol dpf wychodzi 100 zł z filtrem i wymianą.
aprox99 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Jeżdżę na mannolu 5w30 i bez problemu, apropo w Niemczech był bdb w testach. Niektórzy kupują najdroższe oleje żeby sumienie było spokojne
davis693 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Ja obecnie jeżdze na motul x-clean+ podobno na poziomie millersa, dużo nie przejechane ale wydaje się ok. Wcześniej był long life castrol edge titanium fst ll 5w30.
aprox99 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Opublikowano 7 Czerwca 2019 (edytowane) Ten edge titanium II to ponoć według testów super olej, piszę wg. testów bo sam jakoś tych różnic nie odczuwam, leję olej co 20 tys. i sobie głowy nie zawracam. Starty z piskiem opon, żyłowanie silnika chyba bardziej zużywa elementy niż tańszy olej. Poza tym jeszcze nikt nie udowodnił że wlany olej był przyczyną awarii czy zatarcia silnika, brak oleju tak ale nie rodzaj Edytowane 7 Czerwca 2019 przez aprox99
Gość Opublikowano 12 Czerwca 2019 Opublikowano 12 Czerwca 2019 (edytowane) W dniu 7.06.2019 o 11:08, aprox99 napisał: leję olej co 20 tys. i sobie głowy uległeś widzę marketingowi i magii interwału long life ale ok, twoje auto i ty decydujesz co dla niego dobre a co złe, znam takiego co sam decydował i wymiał co 50 tys km w mercu wymiana oileju maksymalnie po 15 tys km a jeśli ktoś dużo jeździ po mieście to nawet co 10 tys km, marka raczej ma drugorzędne znaczenie, ważne żeby była specyfikacja VWAG, nie napiszę "aprobata VWAG" bo to inna kwestia, nie zapłacisz to nie masz Edytowane 12 Czerwca 2019 przez Gość
aprox99 Opublikowano 12 Czerwca 2019 Opublikowano 12 Czerwca 2019 (edytowane) Może nie reklamie longlife. Jak oni polecają co 30 tys. to chyba co 20 tys. nie zaszkodzi. To tylko 5 tys. więcej. Kiedyś testowali w Auto Bild oleje syntetyczne, wlali nowe do chyba 6 aut jeździli. Co 5 tys. km brali próbkę do laboratorium i sprawdzano własności smarne, itd. Do 60 tys. km nic się nie zmieniło dopiero po 60 tys. oleje zaczęły tracić parametry i krzywa poszła w dół. Technicy zresztą jak ja sam byli zdziwieni że te oleje są takie wytrzymałe. Gdzie jest prawda to ciężko ustalić.,, Z prawdą jak z d*pą, każdy ma swoją Edytowane 12 Czerwca 2019 przez aprox99
daw9 Opublikowano 6 Września 2019 Opublikowano 6 Września 2019 W dniu 7.06.2019 o 10:10, aprox99 napisał: Jeżdżę na mannolu 5w30 i bez problemu, apropo w Niemczech był bdb w testach. Niektórzy kupują najdroższe oleje żeby sumienie było spokojne A jaki dokładnie mannol lejesz?
Jaski19 Opublikowano 7 Września 2019 Opublikowano 7 Września 2019 Każdy będzie polecał swój olej Do 2.0 tdi Caga wchodzi 4,5l. Ja lałem Motula X-clean ale w tym roku chyba zaleję tańszy olej...
aprox99 Opublikowano 7 Września 2019 Opublikowano 7 Września 2019 (edytowane) Mannol 5W30 combi LL Do diesla 2l wchodzą dokładnie 5 l razem z filtrem Edytowane 8 Września 2019 przez aprox99
Ziomek84 Opublikowano 17 Września 2019 Opublikowano 17 Września 2019 dla ciekawy małe zestawienie koleś badał oleje na zimnym i na ciepłym ciekawie wypada Valvoline SynPower XL-III C3 5W30 Oleje silnikowe zestawienie / Motor Oil Comparison / Piotr Tester DOCS.GOOGLE.COM
Fatal1ty Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 (edytowane) Witam, A wiec przyszła pora na wymianę oleju w mojej b8 2.0 tdi. Co ile km wymieniacie filtry i jakie ? Ja pełny komplet filtrów wymieniłem na ostatniej wymianie oleju tj 11tys km temu. Teraz planuje wymianę wraz z olejem tylko filtr oleju. Edytowane 25 Września 2019 przez Fatal1ty
Ziomek84 Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 Od kilku lat do wszystkich swoich aut ładuje filtry Manna, średnio filtry powietrza i oleju wymieniam wraz z olejem po 10-12 tyś
Randor Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 (edytowane) 12 minut temu, jedenastka napisał: oby nie motul, strata kasy Fakt, że Motul mocno podupadł i jest mało opłacalny ale stwierdzenie, że to strata kasy jest mocno na wyrost. Edytowane 26 Września 2019 przez Randor
jony 2 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 28 minut temu, Randor napisał: Fakt, że Motul mocno podupadł i jest mało opłacalny ale stwierdzenie, że to strata kasy jest mocno na wyrost. To co teraz jest na topie
Randor Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 Na topie są oleje za grubą kasę i z krótkim interwałem wymiany. Modne i dobre są np. Ravenol, Meguin, Liqui Moly, Neste, Penrite, Amsoil itp. Co nie wlejesz będzie ok. Ważne żeby norma była spełniona.
smokehead Opublikowano 2 Października 2019 Opublikowano 2 Października 2019 (edytowane) Witam, to na jaki olej w koncu polecacie przejsc w cnha 190Km? 8tys temu byl zalany ineo 5w30 total long. edit: Czy Motul Specific 5W30 504.00/507.00 będzie spoko dla tego silnika? Edytowane 2 Października 2019 przez smokehead
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się