Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Passat B5 wyłącza turbinę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.mam problem z teścia pasatem.Od jakiegoś czasu odłącza turbinę,mi się to stało na 4 biegu przy około 120 km/h.Wyskakuje błąd:

17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Jakie logi trzeba zrobić? Proszę o pomoc.

Opublikowano

Wygląda na przeładowanie, a tu są trzy najczęściej spotykane przyczyny N75 , nieszczelność , zapieczona turbina.

Opublikowano
Wygląda na przeładowanie, a tu są trzy najczęściej spotykane przyczyny N75 , nieszczelność , zapieczona turbina.

Tom czy n75 będzie pasował od mojego A4 bo to chyba te same silniki?

Opublikowano

Bedzie pasowal

Opublikowano
Wygląda na przeładowanie, a tu są trzy najczęściej spotykane przyczyny N75 , nieszczelność , zapieczona turbina.

żadna nieszczelność (czy to w dolocie powietrza doładowanego czy w układzie podciśnienia) nie powoduje przeładowania - gdzie taką teorię słyszałeś ?

Opublikowano

Chłopaki,zanim się zabiorę za czyszczenie turbiny,jakie uszczelki mam przygotować?Nie mogę unieruchomić auta na długo więc wolę już wszystko mieć.I tak z ciekawości ile kosztuje czyszczenie w warsztacie?

Opublikowano

ja płaciłem 150 zł za wyczyszczenie, turbinę wyciągałem sam także koszty mechanika już mi odeszły ;) a uszczelki metalowe także też nie wymieniałem żadnej

Opublikowano

Komplet uszczelek,turbo kol,pamiętaj o spływie oleju z turbo,tam tez jest uszczelka.

WD-40,papier ścierny lub gąbki do matowania trochę szmat i browarka:decayed:

Mimo tego ze mi nie przycinało jakoś specjalnie kierownic,po przeczyszczeniu była różnica:decayed:

Opublikowano

Witam Panowie.Sprawdziłem N75 ale niestety nie pasi z mojego A4,Pomiar omomierzem wynosi 16.4,a prąd jak w aku.U mnie w audi 17,5 więc N75 raczej dobre.Chyba pozostaje turbo do czyszczenia:eusathink:

Polatałem nim trochę i gdy nie przekraczam na biegach od 1-4 3k obrotów a cisnę na 5-6 to jest oki . Masakra:facepalm:

Opublikowano

Nie zrobiles logów i chcesz sie brac za wymiane czegokolwiek.

Zrob logi dynamiczne - 011,010 ,008 i 003 oraz Statyczne - 007 i statyczny w trybie Basic Settings - 011.

Zobacze logi bedzie dalsza rozmowa.

PS

Kazdy post ocierajacy się o wrozenie ze szklanej kuli... bede kasował bez ostrzezenia.

W sumie to powinienem watek wrzucic do kosza.

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie zrobiles logów i chcesz sie brac za wymiane czegokolwiek.

Zrob logi dynamiczne - 011,010 ,008 i 003 oraz Statyczne - 007 i statyczny w trybie Basic Settings - 011.

Zobacze logi bedzie dalsza rozmowa.

PS

Kazdy post ocierajacy się o wrozenie ze szklanej kuli... bede kasował bez ostrzezenia.

W sumie to powinienem watek wrzucic do kosza.

Pozdrawiam

Logi są zrobione,ale wystarczyło przeczytać mój pierwszy post,koledzy stwierdzili że błąd który się wyświetlił wystarczy do diagnozy.

przemik nie nerwowo,o to co napisałeś pytałem na początku.

choć w sumie nie bo logi zrobiłem statyczne bo wywala turbo ,ale dzisiaj zrobię chociaż do wywalenia.

Panowie wrzucam logi i proszę o opinie:

Log (0 - 010)

Log (1 - 007)

Log (2 - 008)

Log (3 - 003)

Log (4 - 011,011)

Opublikowano

Turbo przeładowuje na full. Reszta parametrów też to potwierdza : log 003 i 008. Standardem w Twoim i innych takich przypadkach jest wina zapieczonej zmiennej geometrii turbo więc tylko to jesteśmy Ci w stanie doradzić - jej czyszczenie. Teraz popatrz na swoje logi - w 011 BS na postoju oczywiście zmienna geometria pracuje poprawnie - zmienia się ciśnienie doładowania z trybu OFF na ON poprawnie i to nie ulega wątpliwości ale wystarczy, że turbo popracuje pod obciążeniem (silnik się buja na 3 biegu z pedałem w podłodze i juz jest widoczny problem) - kierownice spalin się przycinają w pozycji maksymalnego doładowania i dlatego rzeczywiste ciśnienie doładowania wynosi 2560 mbar aż do czasu kiedy sterownik silnika nie mogąc ogarnąć tego przeładowania podaje najwięcej impulsów sterujących na N75 w taki sposób by ten podawał jak najmniej pociśnienia na gruchę przy turbo. (Im większe procentowe wysterowanie N75 w grupie 011 tym N75 powinien zbijać jak najwięcej podciśnienia na gruchę przy turbo i podawać na nią jak najwięcej ciśnienia atmosferycznego by sztanga przy turbo opadła maksymalnie w dół ale N75 podaje swoje wyoskie procentowe wysterowanie czyli blisko 94% a grucha też swoje i dlatego sterownik silnika zmuszony jest podać tryb awaryjny podając stałe wysterowanie N75 w grupie 011 na poziomie 92.4 % (to jest wskazanie trybu awaryjnego w grupie 011 dynamicznej). Nic się tu więcej nie zrobi. Opisuję tutaj te zasady działania N75 i nie tylko by również inni koledzy na tym i innych forach wiedzieli na czym polega tryb awaryjny i mogli go rozpoznać (przynajmniej jeśli chodzi o grupę 011 i stałe wskazania 92,4% wysterowania dla N75 w ostatniej kolumnie - ta wartość czyli 92,4 % wskazuje właśnie na tryb awaryjny).

Opublikowano

Sztomel i o taką odp. mi chodziło dzięki i dam znać co wynikło z naprawy .

---------- Post dopisany 25-05-2013 at 17:08 ---------- Poprzedni post napisany 18-05-2013 at 21:05 ----------

Witam.Znowu jestem w kropce.Po wyjęciu turbiny okazało się że kierowniczki są ok a jest luz na wirniku.Co dalej?Czy jest to do naprawy?Bo wychodzi na to że wirnik mógł się przycinać

---------- Post dopisany 26-05-2013 at 22:34 ---------- Poprzedni post napisany 25-05-2013 at 17:08 ----------

No więc jestem po naprawie,sprawdziłem kilka turbin po regeneracji i ten luz jest na każdej,widać tak ma być.Co do całej naprawy to po przejechaniu kilku km. auto się zbiera,brak błędów(mam nadzieję że tak zostanie). Tylko słychać głośniejsze gwizdanie:whistling:,ale to mi akurat nie przeszkadza.Z naprawą zeszło mi się 1.5 dnia ,ale dla takiego laika jak ja to i tak szybko:decayed: . Dziękuję za pomoc i zainteresowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...