Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Bremslicht uberprufen - jak się tego pozbyć ?


tomcio1600

Rekomendowane odpowiedzi

MAM TO SAMO I NIE WIEM CO ZROBIĆ Z TYM KOMUNIKATEM BRITESH LISHT ŚWIECI MI A KKIEDYŚ GASŁ CZ MOGĘ O JAKĄŚ RADĘ PROSIĆ AUDI A4 1,8 125 KM

[br]Dopisany: 08 Maj 2009, 16:03_________________________________________________ :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu sprawdzcie wszyscy swe czujniki plynu w zbiorniczkach i tyle

a co ma piernik do wiatraka? :cool1: jak nie mam plynu jest inny komunikat. Jak odlacze w ogole pompkę (a z nią tez czujnik) tez nie ma komunikatu o braku plynu. ale jaki ma to zwiazek z Bremslicht?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że świeci po przekręceniu kluczyka to normalka jak już wyżej ktoś napisał (ojciec ma tak w A3 np) , gorzej jak komuś nie gaśnie po wciśnieńciu hamulca, ja u siebie wymieniłem już czujnik przy pedale hamulca, kombinowałem z żarówkami, na Vagu 0 błędów, wszystko działa jak powinno a "BREMS LICHT" dalej świeci :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy sobie poradziliście z tym komunikatem choć sporo czasu minęło ale mam 2 spostrzeżenia.

1. U mnie czasami pojawia się ten komunikat ale dopiero kiedy wcisnę pedał hamulca - czyli coś nie tak.

Zauważyłem, że najczęściej po myjni albo deszczyku tak się dzieje - może jakieś styki, kabelki itp..

I nie wiem czemu ale raz pojawił mi się napis w jęz. angielskim nie pamiętam dokładnie co to był za napis ale na pewno wskazywał na 3 światło stopu. Sprawdziłem i faktycznie słabiutko się świeciła tylko połowa ledów. A że nie miałem czasu się tym zająć to zostawiłem sprawę i póki co samo zniknęło i nic się nie dzieje.

2. U kolegi w B6 pojawiał się ten komunikat a przyczyną było podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej.

Niby co ma piernik do wiatraka ale tam po wymianie żarówek przestało piszczeć i wyświetlać napis.

Może to jakiś zbieg okoliczności ale warto sprawdzić.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BREMSLICHT zawsze będzie się świecić po włączeniu zapłonu i to jest normalne. POX ma rację, sterownik po wciśnięciu hamulca sprawdza natężenie prądu płynącego w obwodzie świateł przez kilka sekund (również 3 światło w to wchodzi). Jeśli prąd jest w normie to wyświetla OK. Jak spali się którakolwiek żarówka to będzie krzyczał. Jeśli masz zaśniedziałe styki to rośnie ich rezystancja, łapiesz na niej spadek napięcia i spada Ci prąd żarówek. To powoduje błąd. Szukaj w instalacji.

Nie wiem jak jest w nowszych modelach z CANem, tam może być inaczej (np. każda lampa sterowana cyfrowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec i dzisiaj ja dolaczylem do grona posiadaczy owej kontrolki.

Dzisiaj swiecila sie kontrolka OK, po nacisnieciu pedalu hamulca wyswietlil sie komunikat:

CENTRAL BRAKE LIGHT --> i rzeczywiscie trzecie swiatlo stopu nie swieci sie.

Czy mozliwym jest aby sie nagle wszystkie diody popalily??

Co moze byc ewentualnym problemem?? Bo jakos dziwnie w spalenie sie wszystkich diod naraz nie wierze.

Pozdro

KERCZI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podsumuję troszkę temat bo widzę że każdy będzie gdybał a nic z tego nie będzie.

Po pierwsze kontrola żarówek jest przeprowadzana dopiero gdy dany obwód jest pod napięciem, czyli jeżeli mamy wszystko sprawne a przepaloną żarówkę to BREMSLIGHT zapali się dopiero gry wciśniemy STOP. a nie na odwrót zahamowanie mało by gasić komunikat.

Po drugie jeżeli diagnostyka nie wykazał uszkodzenia czujnika stopu i dodatkowo jesteśmy pewni że jest sprawny to VAGa możemy sobie za przeproszeniem w d... wsadzić ponieważ nic nim nie zrobimy w liczniku i w sterowniku kontroli żarówek ponieważ nie jest diagnozowany (dotyczy B5 sterownik znajduje się w skrzynce bezpieczników nr 387 i bierzmy pod uwagę że on też może być uszkodzony). Na sterowniku opisane jest dokładnie o jakich mocach żarówki obsługuje dla świateł mijania, tylnych pozycyjnych, oraz stopu.

Kontrola żarówki działa na zasadzie pomiaru spadku napięcia na odcinku przewodu (czyt. ścieżki wewnątrz sterownika) jeżeli wszystkie żarówki mamy dobre o odpowiedniej mocy to należy sprawdzić dokładnie wszystkie połączenia przy sterowniku, łączenia wiązki przewodów aż do świateł oraz oczyścić zaśniedziałe oprawki żarówek.

Ominięciem problemu jest podanie masy na pin 19 we wtyczce od FIS-u(pin3 w sterowniku - dotyczy licznika 2x32 pin z zegarkiem analogowym) w przypadku innych liczników rozpiska pinów jest na forum. Mam nadzieję że to komuś pomoże w rozwiązaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam lepszy przypadek,niemiec od którego kupowałem autko powiedział,ze BREMSLICHT zaczęło mu sie świecić po wymianie lamp ze zwykłych na diodowe!,na dodatek powiedział,ze jest tutaj system,który sprawdza czy jakaś żarówka sie nie przepaliła,dalej nie wiem jak to wykasować;/,pokazuje ciągle przekreślona żarówke pomocy,ktoś już rozwiązał ten problem????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież nic w tym dziwnego jeżeli lampy na diodach to oczywiste ze pokaże spaloną zarówkę bo pobór prądu jest za mały, trzeba wpiąc dodakowe rezystory i będzie ok, było już wielokrotnie wałkowane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak?to poproszę o link jak to zrobić.

Kolego troszke zaangazowania jeszcze nikomu nie zaszkodzlo. Jest wyszukiwarka na forum a temat byl juz duzo razy poruszany wiec napewno znajdziesz jak poszukasz. Dla chcacego nic trudnego :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak?to poproszę o link jak to zrobić.

Kolego troszke zaangazowania jeszcze nikomu nie zaszkodzlo. Jest wyszukiwarka na forum a temat byl juz duzo razy poruszany wiec napewno znajdziesz jak poszukasz. Dla chcacego nic trudnego :wink4:

Co mam wpisać w wyszukiwarce bremslicht,rezystor,rezystory,????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% masz padnięty przekaźnik 301 odpowiedzialny za kontrole oświetlenia. Miałem to samo z postojówkami - świeciły a fis widział spalone żarówki, po wymianie od razu ok. przekaźnik jest pod kierownicą, trzeba odkrecić osłonę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , mam ten sam problem z bremslicht, kupiłem wszystkie nowe żarówki i problem nie zniknął i nadal świeci. Więc wziąłem się za włącznik stopu nad pedałem hamulca, rozebrałem go i tam jest wszystko ok, nie rozumiem co się tam może zepsuć :?: dla pewności przetarłem styki papierem ściernym. Oczywiście poodciskałem wszystkie wtyczki. A ciekawostka bo jak popiołem go pod kompa dałem skrzynia biegów to wywala mi tam błąd czujnika stopu. Ale odkąd auto kupiłem to go wywalało cały czas, a BREMSLICHT nie świeciło. Podpowiedzcie coś bo mnie już szlak trafia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie masę na pin 16 i 19 w czerwonej kostce od fisa w liczniku i napisu nie będzie.najlepiej bezpośrednio do blachy .miałem taki sam problem,napis świecił się nawet po daniu bezpośrednio masy na piny no i okazało się ze licznik był padniety.wymieniłem na inny jest szyk.

Edytowane przez booolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...