kt65c453 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 na kamień najlepszy Kamix , ale zbiorniczek zdemontuj żeby kamix nie dostał się do układu . Użyj gorącej wody
KINIAM Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Panowie a jak mam zbiorniczek już od kamienia taki rudy , Pojazd biegał na płynie gdzie brakowało inhibitorów korozji. Radzę przepłukać cały układ chłodzenia. Jak masz rudy osad i kamień w zbiorniczku wyrównawczym samo umycie zbiorniczka nie pomoże. Edytowane 22 Października 2016 przez KINIAM
rafałwol Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Pytania banalne... ale ile idzie plynu do mojego układu?? Wyczytalem że ok 6 l. Tylko jak to jest z tym spuszczeniem musi być nagrzany silnik żeby termostat się otworzył zeby wszystko zleciało?? Chcialem dziś wymienić silnik był tylko letni (3 km przejechane ) po odkreceniu zaworka na dole po lewej stronie zleciało max 3 l. ???
slawekk1980 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Odświeżając temat, mam pytanie odnośnie obecnie oferowanego w ASO płynu G 13. Lejecie to zamiast już nie produkowanego G 12? Pytam bo muszę wymienić termostat i przy okazji chcę zmienić też płyn. Dzięki.
Alko-maty Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Ja zalewam G12+ i wszystko jest w porządku, oczywiście mowa o koncentracie gdzie kupuje bankę 5L i rozcieńczam proporcjonalnie z wodą, proporcje masz podane na każdej bańce, dolewałem może z 1,5 L wody.
KINIAM Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Dnia 18.01.2017 o 20:53, slawekk1980 napisał: Odświeżając temat, mam pytanie odnośnie obecnie oferowanego w ASO płynu G 13. Lejecie to zamiast już nie produkowanego G 12? Pytam bo muszę wymienić termostat i przy okazji chcę zmienić też płyn. Dzięki. Jeśli stosowałeś G12++/silniki VW ok. 2004-2008/ to śmiało przejdź na G13 / silniki od roku 2008/ obydwa płyny mają krzemiany, podobnie jak G11 / silniki przed czerwcem 1996/. G12 i G12+ / 1996-2004/ nie zawierały krzemianów. 3 godziny temu, Alko-maty napisał: Ja zalewam G12+ i wszystko jest w porządku, oczywiście mowa o koncentracie gdzie kupuje bankę 5L i rozcieńczam proporcjonalnie z wodą, proporcje masz podane na każdej bańce, dolewałem może z 1,5 L wody. Zalewasz prawidłowo, choć to jakiś słaby koncentrat 5 litrów i 1,5 litra wody , chyba że jeździsz często na północ w zimne kraje. Ale tak do rzeczy jak się Twoja odpowiedź ma do pytania Kolegi i jego pojazdu i silnika ?.
maciej12312 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Również leje G12 + woda, żadnych problemów nie miałem dotychczas
KINIAM Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 (edytowane) Tytułem uzupełnienia płyn G11 zawierający krzemiany jest wykonany w technologii IAT, zwykle koloru zielonego lub niebieskiego, eksploatacja do 2 lata i nie jest mieszalny z płynem G12++ i G13 one również zawierają krzemiany ale są w technologii HOAT, zwykle kolor ciemnoczerwony, fioletowy, eksploatacja do 5 lat. a płyny G12 i G12+ są w technologii OAT i nie zawierają krzemianów, zwykle w kolorze jasnoczerwonym, pomarańczowy, eksploatacja do 5 lat. Płynów wykonanych w różnych technologiach NIE MIESZAMY. Edytowane 25 Stycznia 2017 przez KINIAM
gonzalez09 Opublikowano 14 Lutego 2017 Opublikowano 14 Lutego 2017 a trzeba czyscic caly uklad razem z chlodnica ??
KINIAM Opublikowano 14 Lutego 2017 Opublikowano 14 Lutego 2017 5 godzin temu, gonzalez09 napisał: a trzeba czyscic caly uklad razem z chlodnica ?? A z jakiego powodu ? masz "błoto" w układzie ? rdza ? przechodzisz na inny płyn ? Jak płyn regularnie wymieniany to żadne profesjonalne płukanie nie jest potrzebne. Jak na inny płyn to można samą wodą.
wujeklebek Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 siema czy moge zmieszac plyn hart g12 z plynem petrygo g12+ ? wymienialem czujnik g62 i nie kupilem plynu... zeszlo conajmniek tyle ile jest w zbiorniczku na plyn (jest prawie pusty)Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
KoWaL_89 Opublikowano 26 Października 2017 Opublikowano 26 Października 2017 W dniu 5.04.2017 o 20:37, wujeklebek napisał: siema czy moge zmieszac plyn hart g12 z plynem petrygo g12+ ? wymienialem czujnik g62 i nie kupilem plynu... zeszlo conajmniek tyle ile jest w zbiorniczku na plyn (jest prawie pusty) Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka G12 to zwykły płyn chłodniczy zaś G12+ to koncentrat który trzeba rozrobić z wodą destylowaną.
rs7 Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 W dniu 26.10.2017 o 13:41, KoWaL_89 napisał: G12 to zwykły płyn chłodniczy zaś G12+ to koncentrat który trzeba rozrobić z wodą destylowaną. Tekst suchar, ale napiszę żeby ktoś się nie sugerował głupotami kolegi KoWaL i nie rozcieńczył gotowego płynu..;) A więc G12+ może to być zarówno koncentrat jak i gotowy płyn - zależy co kupisz. G12 również. Plus wcale nie oznacza że to koncentrat. A G12 i G12+ mieszać można.
KierowcaTadek Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Może głupi jakiś jestem ale nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Czy do 1.9 TDI-PD 2000r mogę lać G13?
wyzyk83 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) można lać i można mieszać z poprzednimi koncentrat najlepiej ori Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez wyzyk83
KINIAM Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 4 godziny temu, KierowcaTadek napisał: Może głupi jakiś jestem ale nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Czy do 1.9 TDI-PD 2000r mogę lać G13? Do tego silnika zwykle zalewano płyny G12/G12+, na kwasach organicznych bez krzemianów ale możesz zalać G13 to taki płyn hybryda z kwasami i krzemianami. Co do mieszania płynów jeśli znasz skład to możesz mieszać. W niektórych płynach G12/G12+ zastępowano kwasy organiczne mniej agresywnymi związkami, które mogą nie korzystnie reagować z innymi składnikami płynu. Właściwości płynu mogą się pogorszyć lub mogą się wytworzyć wręcz agresywne związki, które potrafią sporo zniszczyć: bloki silnika, głowice, chłodnice i uszczelnienia. Tylko ten proces zachodzi bardzo powoli i mało kto obwini płyn chłodniczy dlatego spora rzesza producentów płynów marketingowo pisze "mieszalny ze wszystkimi płynami", takie po prostu łatwiej się sprzedają.
KierowcaTadek Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Co sądzicie o płynach i koncentratach K2 ? Tanie są, a ja bym z chęcią przed wymianą płynu, przepłukał układ ze 2 razy świeżą mieszanką, a to trochę płynu wymaga.
GRADIENT Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 (edytowane) Koncentrat ori g13 jest raptem po 20zł litr więc 3 butelki spokojnie wystarczą. Wynalazków bym nie lał przy tej cenie ori. G13 zapewnia lepszą wydajność bo ma 20% gliceryny. Przy rozcienczeniu 1:1 masz -37 stopni i wrzenie 114 stopni. Nie radzę lać samego koncentratu.Nie zaleca się stosowania mieszanek powyżej 70% obj. ze względu na fakt, że maksymalna ochrona przed zamarzaniem (-69°C) uzyskiwana jest już przy 68% obj. I też w starych silnikach unikałbym odkamieniania chyba że ktoś nosi się z zamiarem w razie czego wymiany chłodnicy i nagrzewnicy. Ja zawsze spuszczam płyn po 5 latach na gorącym silniku. Edytowane 6 Maja 2018 przez GRADIENT
Samsung19 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 G12 przestali produkować teraz robią G12+ twierdzą że to jest to samo co G12
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się