Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koncentrat czy płyn ? wymiana G12 G13


SonGoku

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a jak mam zbiorniczek już od kamienia taki rudy ,

Pojazd biegał na płynie gdzie brakowało inhibitorów korozji.

Radzę przepłukać cały układ chłodzenia.

Jak masz rudy osad i kamień w zbiorniczku wyrównawczym samo umycie zbiorniczka nie pomoże.

Edytowane przez KINIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania banalne... ale ile idzie plynu do mojego układu?? Wyczytalem że ok 6 l. Tylko jak to jest z tym spuszczeniem musi być nagrzany silnik żeby termostat się otworzył zeby wszystko zleciało?? Chcialem dziś wymienić silnik był tylko letni (3 km przejechane ) po odkreceniu zaworka na dole po lewej stronie zleciało max 3 l. ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżając temat, mam pytanie odnośnie obecnie oferowanego  w ASO płynu G 13. Lejecie to zamiast już nie produkowanego G 12? Pytam bo muszę wymienić termostat i przy okazji chcę zmienić też płyn. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewam G12+ i wszystko jest w porządku, oczywiście mowa o koncentracie gdzie kupuje bankę 5L i rozcieńczam proporcjonalnie z wodą, proporcje masz podane na każdej bańce,  dolewałem może z 1,5 L wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.01.2017 o 20:53, slawekk1980 napisał:

Odświeżając temat, mam pytanie odnośnie obecnie oferowanego  w ASO płynu G 13. Lejecie to zamiast już nie produkowanego G 12? Pytam bo muszę wymienić termostat i przy okazji chcę zmienić też płyn. Dzięki.

Jeśli stosowałeś G12++/silniki VW ok. 2004-2008/ to śmiało przejdź na G13 / silniki od roku 2008/ obydwa płyny mają krzemiany, podobnie jak G11 / silniki przed czerwcem 1996/.

G12 i G12+ / 1996-2004/ nie zawierały krzemianów.

 

3 godziny temu, Alko-maty napisał:

Ja zalewam G12+ i wszystko jest w porządku, oczywiście mowa o koncentracie gdzie kupuje bankę 5L i rozcieńczam proporcjonalnie z wodą, proporcje masz podane na każdej bańce,  dolewałem może z 1,5 L wody.

Zalewasz prawidłowo, choć to jakiś słaby koncentrat 5 litrów i 1,5 litra wody , chyba że jeździsz często na północ w zimne kraje.

Ale tak do rzeczy jak się Twoja odpowiedź ma do pytania Kolegi i jego pojazdu i silnika ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytułem uzupełnienia płyn G11 zawierający krzemiany jest wykonany w technologii IAT, zwykle koloru zielonego lub niebieskiego, eksploatacja do 2 lata

i nie jest mieszalny z płynem G12++ i G13 one również zawierają krzemiany ale są w technologii HOAT, zwykle kolor ciemnoczerwony, fioletowy, eksploatacja do 5 lat.

a płyny G12 i G12+ są w technologii OAT i nie zawierają krzemianów, zwykle w kolorze jasnoczerwonym, pomarańczowy, eksploatacja do 5 lat.

Płynów wykonanych w różnych technologiach NIE MIESZAMY.

Edytowane przez KINIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, gonzalez09 napisał:

a trzeba czyscic caly uklad razem z chlodnica ??

A z jakiego powodu ? masz "błoto" w układzie ? rdza ? przechodzisz na inny płyn ?

Jak płyn regularnie wymieniany to żadne profesjonalne płukanie nie jest potrzebne.

Jak na inny płyn to można samą wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema czy moge zmieszac plyn hart g12 z plynem petrygo g12+ ? wymienialem czujnik g62 i nie kupilem plynu... zeszlo conajmniek tyle ile jest w zbiorniczku na plyn (jest prawie pusty)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2017 o 20:37, wujeklebek napisał:

siema czy moge zmieszac plyn hart g12 z plynem petrygo g12+ ? wymienialem czujnik g62 i nie kupilem plynu... zeszlo conajmniek tyle ile jest w zbiorniczku na plyn (jest prawie pusty)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

G12 to zwykły płyn chłodniczy zaś G12+ to koncentrat który trzeba rozrobić z wodą destylowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2017 o 13:41, KoWaL_89 napisał:

G12 to zwykły płyn chłodniczy zaś G12+ to koncentrat który trzeba rozrobić z wodą destylowaną.

Tekst suchar, ale napiszę żeby ktoś się nie sugerował głupotami kolegi KoWaL i nie rozcieńczył gotowego płynu..;)  A więc G12+ może to być zarówno koncentrat jak i gotowy płyn - zależy co kupisz. G12 również. Plus wcale nie oznacza że to koncentrat. A G12 i G12+ mieszać można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupi jakiś jestem ale nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.  Czy do 1.9 TDI-PD 2000r mogę lać G13?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można lać i można mieszać z poprzednimi koncentrat najlepiej ori

 

 

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, KierowcaTadek napisał:

Może głupi jakiś jestem ale nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.  Czy do 1.9 TDI-PD 2000r mogę lać G13?

Do tego silnika zwykle zalewano płyny G12/G12+, na kwasach organicznych bez krzemianów

ale możesz zalać G13 to taki płyn hybryda z kwasami i krzemianami.

Co do mieszania płynów jeśli znasz skład to możesz mieszać.

W niektórych płynach G12/G12+ zastępowano kwasy organiczne mniej agresywnymi związkami, które mogą nie korzystnie reagować z innymi składnikami płynu.

Właściwości płynu mogą się pogorszyć lub mogą się wytworzyć wręcz agresywne związki, które potrafią sporo zniszczyć: bloki silnika, głowice, chłodnice i uszczelnienia.

Tylko ten proces zachodzi bardzo powoli i mało kto obwini płyn chłodniczy dlatego spora rzesza producentów płynów marketingowo pisze "mieszalny ze wszystkimi płynami", takie po prostu łatwiej się sprzedają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o płynach i koncentratach K2 ? 

Tanie są, a ja bym z chęcią przed wymianą płynu, przepłukał układ ze 2 razy świeżą mieszanką, a to trochę płynu wymaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncentrat ori g13 jest raptem po 20zł litr więc 3 butelki spokojnie wystarczą. Wynalazków bym nie lał przy tej cenie ori. G13  zapewnia lepszą wydajność bo ma 20% gliceryny. Przy rozcienczeniu 1:1 masz -37 stopni i wrzenie 114 stopni. Nie radzę lać samego koncentratu.Nie zaleca się stosowania mieszanek powyżej 70% obj. ze względu na fakt, że maksymalna ochrona przed zamarzaniem (-69°C) uzyskiwana jest już przy 68% obj.   I też w starych silnikach unikałbym odkamieniania chyba że ktoś nosi się z zamiarem w razie czego wymiany chłodnicy i nagrzewnicy. Ja zawsze spuszczam płyn po 5 latach na gorącym silniku. 

Edytowane przez GRADIENT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...