peem 4 Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Według mnie; układ chłodzenia odprowadza ciepło. Najlepszą "substancją " do tego jest woda.Wiadomo dlaczego na wodzie nie jeździmy, korozja , temp zamarzania itp. Koncentrat ma bardzo dobre właściwości przeciw zamarzające ale sam koncentrat bardzo słabo odprowadza ciepło. Najlepszym rozwiązanie jest połączenie wody z koncentratem w odpowiednich proporcjach. Taki kompromis pozwoli odprowadzić ciepło z silnika i spokojnie eksploatować auto w temp ujemnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1475 Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 No to Ci powiem ze kazde moje auto jezdzi tylko i wyłącznie na koncentracie, na niczym innym i spisuje sie doskonalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misza12 0 Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Dokładnie, na koncentracie szybciej zamarznie niż na rozrobionym koncentracie z woda destylowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peem 4 Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 (edytowane) Zamarzanie to jedno a odprowadzanie ciepła z silnika to drugie. Każdy ma prawo w swoim samochodzie jeździć na czym chce , Edytowane 25 Marca 2015 przez peem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Mam zalane koncentratem i tak w lecie jak i w zimie nie było żadnych problemów z temperaturą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszbyd 0 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) przecież w internecie są wszystkie informacje. tu sensowny opis składu i działania płynu. głupotą jest jeźdźenie na samym koncentracie http://motofocus.pl/technika/11516/plyn-w-ukladzie-chlodzenia-wiecej-niz-ochrona-przed-zamarzaniem fragment: "Uwaga: Nigdy nie należy stosować nierozcieńczonego, czystego płynu niezamarzającego, ponieważ zamarza już w temperaturze ok. -16° C i bardzo źle odprowadza ciepło..." Edytowane 29 Marca 2015 przez mariuszbyd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro877 0 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 Witam szykuje się do wymiany termostatu i przy okazji chce wymienić płyn kupiłem koncentrat g13 bo w sklepie facet powiedział że to to samo co g12 a g12 juz nie produkują i pytanie moje czy moge cały układ zalac tym g13? (wiadomo rozrobiony z woda nie sam koncentrat) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy705 0 Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Ja używam tylko płynu żadnego koncentratu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audicoman 13 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 kupiłem koncentrat g13 bo w sklepie facet powiedział że to to samo co g12 a g12 juz nie produkują Jakoś bez problemu ostatnio kupiłem G12 Hepu. Co do płynu, lepiej i taniej kupić koncentrat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkle 2 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Tak sobie czytam i przypomniałem sobie że po zakupie samochodu wymieniałem termostat i gość w sklepie zamiast Febi G12 sprzedał mi ten Febi 2374-żółty bo powiedział że ten jest nowszy i zastępuje G12 Zalałem tym, na szczęście szybko się zorientowałem w tragicznej pomyłce ( cytat z powyżej zamieszczonego linku: "wszystkie płyny niezamarzające febi są ze sobą mieszalne. Jedynym wyjątkiem jest czerwony płyn niezamarzający, którego nie wolno mieszać z płynem niebieskim (febi nr 01089) i żółtym (febi nr 02374)!") i po tygodniu przy okazji wymiany rozrządu kazałem mechanikowi spuścić ten zółty jak najdokładniej, przepłukać i zalać jak ma być G12. Nie wiem jak dokładnie to zrobił ale płyn na szczęście ma kolor taki jak koncentrat G12 bo z tego co czytałem po zmieszaniu z niewłaściwym robi się brązowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabkb 10 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Mozna mieszac rozowy płyn( nie wiem jakiej marki, podczas kupna auta juz byl taki zalany) z zielonym kulerem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat 6 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Jeśli chodzi o mnie, to kupiłbym ori koncentrat i zalał wodą destylowaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemox6 0 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 U mnie koncentrat Hepu + woda destylowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekqwerty 0 Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Ja ostatnio wymieniałem płyn chłodniczy właśnie na koncentrat (FEBI) do zmieszania z wodą destylowaną i używałem koncentratu także w innym moich autach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dam18t 0 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Pytanie, czy mogę płyn G12 zmieszać ze zwykłym różowym borygo np z tesco? I czy ktoś jeździ na takim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audicoman 13 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Raczej nie polecałbym. Butelka koncentratu 1,5 L G12 ok 25 zł = 3 litry płynu. Wiec nie wiem po co kombinować z borygo? Chyba że masz częste ubytki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COXymoX 2 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 (edytowane) Borygo to można do dużego fiata lać. Opinia w stylu "jedna pani drugiej pani" ...... masz jakieś argumenty na poparcie swojej teorii ? Aktualnie wszelkiej maści płyny do chłodnic to jedna blać Pytanie, czy mogę płyn G12 zmieszać ze zwykłym różowym borygo np z tesco? I czy ktoś jeździ na takim? Ja mam taką mieszankę. Po wymianie termostatu dolałem różowe Borygo i nie widzę żadnych skutków ubocznych Różowe Borygo Premium w karcie produktu ma dopuszczenie Audi. Oczywiście tak jak Koledzy piszą pozostaje kwestia ceny, bo koncentrat plus woda wyjdzie taniej Edytowane 9 Maja 2016 przez COXymoX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt65c453 0 Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 a ktoś się orientuje ile płynu do 3.0 asn wchodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghostveri 2 Opublikowano 7 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2016 Siemka. Skończył mi się termostat i chciał bym go wymienić (przy okazji płyn G12+). Na forum jest sporo opisów więc zdecydowałem się to zrobić samodzielnie w garażu (bez kanału). Zostało zakupienie części i płynu. Płyn jeszcze się zastanawiam czy w ASO czy może gdzieś na jakichś ipartsach albo alledrogo. Termostat natomiast chciał bym zakupić w ASO. Który polecacie w Warszawie? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orleando 0 Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Panowie a jak mam zbiorniczek już od kamienia taki rudy , to czym zalać żeby kamień puścił przed zalaniem zbiorniczka i odpowietrzeniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się