Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Zaślepić EGR w 1.9 TDi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam! Chcę zaślepić EGR w Audi z silnikiem AHU. Trochę to wygląda inaczej niż w AFNie choć dużej różnicy nie ma. Czy możecie doradzić w któych dokładnie miejscach zaślepiać i co z rurką?? U mnie wygląda to tak:

3d5dcbfca6a1bd50med.jpg

00c862e190390bd2med.jpg

03178c244d4e51c5med.jpg

Opublikowano

zaślepka na wydechowy i ssący, sterowanie w sumie możesz zostawić

Opublikowano

Czyli rozumiem że w tych miejscach zaznaczonych teraz na zielono?:

852fe1005488f077med.jpg

Opublikowano

Tak ;)

Dzięki:) Czasem człowiek takie głupie pytania zadaje mimo iż odpowiedź sama się nasuwa ale zielony jestem w te klocki więc proszę o wybaczenie :grin: . Takie pytanko jeszcze: jak dokładnie zaślepić ten wężyk co dochodzi do EGR i czy faktycznie auto będzie chodziło duzo głośniej??

Opublikowano

Czy głośniej? Ja u siebie nic takiego nie zauważyłem. Jak zaślepić wężyk? Dobierz sobie śrubkę żeby się ładnie w niego wkręciła i dodatkowo skręć cybantem. Ja u siebie ten wężyk zaślepiłem mniej więcej nad skrzynią żeby go nie było widać ;)

Opublikowano

W zasadzie to jaki jest sens zaślepiania wężyka?? Przecież może zostać jak jest bo i tak zawór będzie zaślepiony...

Opublikowano

w tym przypadku raczej nie ma, co innego jak zmieniamy kolektor ;)

Opublikowano

Też chciałem zaślepić EGR ale nie udało mi się i poproszę o pomoc...

Sprawa wygląda tak: zaślepki kupiłem fabryczne (po 16 zł) i okazało się, że rozstaw otworów jest zbyt duży. Było wiięc sporo piłowania w otworach. Zamontowałem zaślepkę na górze, przy kolektorze. Pozostałych złączy nie mogłem odkręcić. Po tym samochód już nie chciał odpalić. Po zdemontowaniu zaślepki pali.

Następna sprawa, to cięgno sztangi. Przy zwiększaniu obrotów jest tylko słabo wyczuwalne drgnięcie - może wcale się nie porusza, tylko mam takie wrażenie.

Wymieniłem też część wężyków podciśnienia.

Zacząłem to wszystko, bo ob4roty 3 tys osiągam tylko na luzie. Mam skrzynię automatyczną, więc nie mogę pogonić na niższych biegach.

Proszę poradźcie coś bo nie wiem co dalej...

Opublikowano

Tez mam ASB i żaden problem podkręcić silnik do 3 tys i więcej na każdym biegu.

Opublikowano (edytowane)

Tez mam ASB i żaden problem podkręcić silnik do 3 tys i więcej na każdym biegu.

To podpowiedz jak na każdym biegu, bo mam z tym problem.

U mnie biegi "wskakują" automatycznie i wystarczają obroty mniejsze niż 3000.

Edytowane przez zibol48
Opublikowano

Wcisnij mocniej pedał gazu i powinno zmieniać biegi na wyższych obrotach.

Opublikowano

Chyba nie zrozumiałeś problemu. Biegi wskakują po dodaniu gazu - tak to działa - normalka..

Chodziło o to jak utrzymać wysokie obroty ale by nie wskoczył wyższy bieg ponieważ jest wtedy mniejsze obciążenie silnika.

Mi wysokie obroty wchodzą tylko na luzie a chciałem się przekonać do jakiego obciążenia uzyskam np. 4000obr.

Czy teraz się rozumiemy?

Opublikowano

Mocniej depnij na gaz i wtedy wyżej zakreci zeby bieg zmienić. Ewentualnie pod D na wybieraku masz 3 2 1 więc tez po wrzuceniu np na 2 zmieni tylko 1 na 2 i dalej obroty beda rosnąc.

Zresztą nie ten temat na takie rozmowy. Sory za OT.

Opublikowano

Panowie przeczytałem wątek i trochę się pogubiłem...

Co jest lepsze:

- zaślepić oryginalny kolektor z AFNa zaślepkami z ASO - koszt max 30 zł

- czy wymienić cały kolektor od AWX i dokupić flanszę - z tego co się orientuję kolektor to 70-100 zł, flansza 90 zł? - całość max 200 zł?

Czy kolektor z AWX da coś więcej? Bo koszt jest diametralnie większy.... :)

Opublikowano

Kolektor z AWX.

Wiecej powietrza daje.

Od razu kanały w głowicy wyczyść,i kolektor wypal z nagaru.

Opublikowano (edytowane)

nie przepłacaj za kolektor z AWX, szukaj z AUY czy AVF z sharana, galaxy czy alhambry, są takie same, tylko mają w innym miejscu mocowanie osłony silnika, czego w naszych nie potrzeba, koszt ok. 20-30zł

zaślepkę możesz zrobić z rurki, którą i tak wywalasz

sama zmiana kolektora nie podniesie osiągów silnika

Edytowane przez Trzesio
Opublikowano

Czyli rozumiem że w tych miejscach zaznaczonych teraz na zielono?:

852fe1005488f077med.jpg

A jeżeli zaślepię tą rurkę ale w dwóch miejscach ( na rysunku zielone po lewej na dole oraz czerwone pośrodku) to będzie to spełniało swoją rolę?

Opublikowano

zaślep oba kolektory, czyli zielone miejsca, zawór możesz całkiem wywalić, bo i tak nie potrzebny

Opublikowano

zaślep oba kolektory, czyli zielone miejsca, zawór możesz całkiem wywalić, bo i tak nie potrzebny

Ok, dzięki. Pytam się dlatego, bo zamówiłem dwie zaślepki o gr.ok 4mm. i rozstaw otworów pasuje tylko na miejsca, które podałem. W górnym kolektorze jest mniejszy i zaślepka już nie pasuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...