FuThe Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Panowie mam pewien problem z wyjęciem turbiny... Podszedłem do sprawy trochę nie do końca profesjonalnie i próbowałem odkręcić dość zapieczone śruby łączące turbinę z kolektorem bez zbyt długiego pryskania penetratorem (raptem chwilę) - myślałem, że puszczą i niestety jedna śruba trochę się objechała (próbowałem oczkową 12tką). Konkretnie ta śruba z lewej strony od tyłu - kijowy dostęp. Reszty na razie nie próbowałem - z obawy przed kolejnymi problemami. Teraz moje pytanie jest takie - czy da się odkręcić kolektor wydechowy bez zdejmowania turbiny tak, żeby podejść do tych śrub już "na stole" i odkręcić je jakoś (palnik, penetrator itd) bezpieczniej - oczywiście później wymienię śrubę (nakrętkę) ale muszę to najpierw rozkręcić, a kręcenie w silniku jest mega niewygodne zwłaszcza przy już obrobionej śrubie:( Czy podejdę do wszystkich śrub kolektora z zamontowaną turbiną? Czy może turbina blokuje któreś śruby? Jeszcze jedno pytanie - na jednym z filmików dotyczącym demontażu turbiny widziałem, że turbina jest od dołu jeszcze przykręcona do "czegoś". Czy potwierdzacie taką informację? Jak się da do tego podejść? Od dołu? Jaka śruba? Generalnie trochę mnie temat przerósł za pierwszym podejściem i teraz chcę się zabrać do tego jeszcze raz - wyposażony w palnik - mam nadzieję, że temperatura zrobi swoje. Piszą niektórzy też o coca-coli na śruby - pytanie jak do tego podchodzicie? Wystarczy polać śruby czy jakoś na dłużej "zamoczyć"? Bo niektóre np z kolektora są w trudnym miejscu...nie? Przyjmuję wszelkie sugestie:) Pomocy:))
trepek Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Od dołu masz spływ oleju. Tak, ja generalnie zawsze odkręcam turbinę z kolektorem bo łatwiej i srub nie obrobisz.
FuThe Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Opublikowano 9 Maja 2013 Dzięki za odpowiedź. Czyli da się odkręcić kolektor z turbiną - super. To, że od dołu jest spływ oleju - to wiem - dwie śruby gwiazdki albo śruba w bloku silnika do odkręcenia... ale czy turbina jest jeszcze jakoś przykręcona od dołu? Jeśli tylko spływ oleju, to luz:)
trepek Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Turbina trzyma sie na wydechu i kolektorze. W sumie 7 srub plus zasilanie i splyw oleju.
FuThe Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Opublikowano 9 Maja 2013 7 śrub? 3 do wydechu, 3 do kolektora - chyba że coś przeoczyłem... Pytanie głównie dotyczy raczej tego czy da się odkręcić kolektor (8 nakrętek jeśli dobrze myślę) połączony z turbiną, bo odkręcenie turbiny od kolektora na moim samochodzie graniczy z cudem. Dlatego chcę odkręcić kolektor razem z turbiną a oddzielić to już na stole. Robił to ktoś w AFN? Bo z tego co widzę - trepek - Ty masz 1Z i tam lekko inaczej jest turbina (głównie gruszka). Czy w AFN nie będzie coś przeszkadzało? Rozbierał ktoś w ten sposób?
trepek Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 A no tak, AFN ma tylko 3 sruby wydechu a nie 4 - jak 1Z.
FuThe Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Opublikowano 9 Maja 2013 Ponawiam więc pytanie - czy w AFN odkręcę kolektor bez odkręcania od niego turbiny? Da się podejść do wszystkich nakrętek - zwłaszcza tych które są na wysokości turbiny (gruszki)?
grzegorzmen Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 od spodu masz jeszcze wspornik z jednej strony przykręcony do bloku a z drugiej do turbiny. ciężki dostęp ale jak nie odkręcisz nie wyjmiesz turbinki. No chyba że ktoś wcześniej po demontażu nie zamontował wspornika , u siebie widziałem pierwszy raz , a w innych już nie było. Jak montowałem turbinę na auto to też go nie zakładałem
FuThe Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Opublikowano 9 Maja 2013 Do tego wspornika trzeba podejść od dołu czy od góry się da jakoś go uchwycić?
divers09 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 do wspornika masz super dostęp od dołu jak ciężko Ci będzie odkręcić przy turbinie to odkręcisz cały wspornik trzyma się chyba na 2 śrubach
marjon Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 i tak musisz wlezc po auto zeby odkrecic splyw oleju, przynajmniej ja wchodzilem bo od gory nie moglem
matyss___ Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 odpowiadam na pytanie: odkrecisz sam kolektor bez ściagania turbiny a tutaj masz mój opis który kiedyś komus wysyłałem odnośnie delmontazu turbiny moze sie przyda : "odkrecasz krzyzakiem lapacz powietrza i wyciagasz go z puszki powietrza,odpinasz przepływke, wezyk od puszki powietrza , nastepnie waż który idzie do puszki powietrza(wszystkie opaski najlepiej odkrecac 7mka),wyciagasz góre puszki powietrza z lewej strony odkrecasz śróbke(chyba 10) i wyciagasz cała puszce powietrza......wchodzisz do kanału i od dołu odkrecasz 17stka w 3/4te długości auta złaczke rury wydechowej i tłumika koncowego...nie sciagaj gum dasz rade odepchnac reka tłumik w tył i ci wyskoczy rura...bedac na dole odkrec od razu waz "s" (od belki do turbo idzie) teraz od góry...odkrec 3 śrubki miedzy wydechem a turbina (12).. pchnij je nizej , zeby Ci nie przeszkadzały(najlepiej nowe uszczelki wydechu kup) odłacz wezyk podciśnienia od gruszki na turbinie, odkrec 3 śrubki od turbiny od góry ...zejdz na dół i długimi przedłuzkami(około 40cm) + nasadka 10 wykrec 2 śrubki z turbiny(uwazaj na uszzcelke która albo spadnie albo zostanie przy turbo...no i na olej moze troszke kapnac) od gory odkrec 2 17stkami rurke olejowa turbiny...nastepnie siegnij lewa reka za turbo na dole jest jeszzce śrubka (mala grzechotka , przedłuzka i 13stka)..i wyciagaj turbine..wsio ...o czyms pany zapomnaiłem ?/ (aku raz odłaczalem raz nie ale chyba to nie istotne)"
wasand Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Do tych śrubek polecam 12 w wersji banan, jeżeli jest za późno to kluczyk samozaciskowy do małych rur. Od spodu powinien być wspornik jeżeli go odkręcisz od silnika to samą turbinę z małą gimnastyką wyjmiesz. Z kolektorem nie próbowałem wyciągać.
Bartollo Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Jak robilem turbo kumplowi w pasku (AFN) nie było opcji zeby wyciągnąc z kolektorem,w audi pewnie tez się nie da. A szkoda:/ bo czeka mnie demontaż mojej:/
Bedzial Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Da sie wyciagnac bez kolektora bo ja wyciagalem, fakt ze niezbedny jest kanal(albo podniesione auto) zeby odkrecic srubke od wspornika ale da rade.
FuThe Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Opublikowano 14 Maja 2013 Skoro się "da" to rozumiem, że nie ma problemu z podejściem do śrub (nakrętek) tych dolnych kolektora wydechowego? Bo jak próbuję tam wymacać gdzie śruby są (póki co bez rozbierania) to powiem szczerze, że mam pewne obawy... ale skoro mówicie, że się da...? Wiadomo że pewnie będzie łatwiej jak będzie odkręcony filtr, kolektor ssący, rurka od EGR itd... ale i tak tam chyba ciężko podejść...
Bartollo Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Wszystkie sruby idą w miare dobrze ale łatwo obrobić 2 jedna z lewej strony turbo a druga z prawej. Mówię o srubach łączących turbo z kolektorem. Łatwiej by było jak by wyszła suszareczka z kolektorem. spróbuje w audi wyciągnąc jakoś z kolektorem, moze odkręce poduszke silnika i jakoś wyjdzie,bo w sumie jak przypomina mi się kumpla pasek i kombinowanie z tymi dwoma srubami to az mi się płakać chce
marjon Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 ja przez tydzien codziennie wieczorem grubo podlewalem wd-40 i wszystko poszlo elegancko:naughty:
bj330 Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 Mam pytanie.po wizycie u mechanika stwierdzono ze jest wyciek z turbo na kolektor i czuc spalonym olejem,ja oczywiscie nic nie czuje.Auto nie kopci zachowuje sie normalnie egr mam przylany ale był od poczatku taki jezdze juz 2 lata.Mechanik stwierdził ze trzeba turibine zregenerowac.Chce tym autem zrobic w wakacje 3tys km.I teraz nie wiem co robic czy jest taka usterka mozliwa czy tylko wymysł mechanika,a i olej w silniku jest w poziomie czesto sprawdzam i nic.Doradzcie cos w tym temacie
Bartollo Opublikowano 16 Maja 2013 Opublikowano 16 Maja 2013 Jaki tam masz motor?? tzn oznaczenie kodowe?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się