Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana dwumasy sprzegła


dawid771

Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie by był gdyby wypowiedział się ktoś kto ma multi

jutro odbieram auto po wymianie dwumasy. Napiszę ile ostatecznie mnie to kosztowało...

Więc tak: koszt koła dwumasy - 1100 zł w intercars. Robocizna 500 zł. Wszystko chodzi super :)
Cieszą mnie Twoje słowa, bo umówiłem się na poniedziałem:) jak czasowo zeszło Twojemu mechanikowi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii dziwnych szumów po wciśnięciu sprzęgła polecam poczytać http://a4-klub.pl/index.php?/topic/293048-po-wymiania-lozyska-wyciskowego-dalej-szumi/

Przy wymianie dwumasy trzeba zawsze wymienić też łożyska igiełkowe, których nie dostaniemy razem z zestawem dwumasy (więcej w temacie, do którego podałem link)

Koszt regenerowanego zestawu dwumas + sprzęgło z gwarancją 12 mc to 1100-1200 zł w sprzeglo-service

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się zmieniło? Bo jeszcze nie dawno wyczytałem, że dwumasy do B8 nie da się zregenerować.

edit: Ponoć największy problem jest z wyważeniem.

Edytowane przez black70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zależy jakiej firmy go masz. Sachsa nie regenerują chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :) a ja mam takie trochę nietypowe pytanko, czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć jak mają być podłączone piny do czujnika wstecznego biegu? Taki 3pin-owy na górze skrzyni, niestety dziś podczas demontażu skrzyni zahaczyła mi się owa wtyczka o coś i całkowicie ją wyrwałem (w sensie przewody z wtyczki) nie mam teraz pojęcia gdzie który przewód ma być :( ma ktoś jakieś schematy albo jakiś pomysł jak to rozwiązać? Może ktoś ma akurat zrzuconą skrzynię u siebie i byłby w stanie zobaczyć? Byłbym z góry bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :) Pozdrawiam. P.S. Dwumasa padła dopiero po 240tys :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam takie obiawy które zauważyłem po tygodniu użytkowania. Po delikatnym wciśnięciu sprzęgła szum a gdy całe wciskam to znika, podczas ruszania czasem szarpnie ale to może nie wyczute sprzęgło :decayed: . Kolejny obiaw, na biegu jałowym jak dodam gazu i zaczyna on schodzić do dolnych odrotów tak 13tys-9tyś słychać taki dzwięk jakby któraś osłona była niedokręcona i drgała. Czy to dwumas czy jeszcze cos innego. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten pierwszy objaw / szum / to pewnie łożysko , A co do tych drgań - trudno wyrokować , buda trzęsie przy wyłączaniu silnika? Jeśli tak to jeden z objawów końcówki dwumasy , ale nie jedyny. I tak do wymiany łożyska musisz wywalić skrzynię , przygotuj się aby w razie czego zrobić wszystko za jednym zamachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pada mi dwumasa i dodatkowi na biegu jalowym jak daje gazu to słychać jakby gdzies cos dzwonilo to z dwumasy?

na 99,99% :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem auto od mechanika po wymianie kompletu sprzęgła i w dwumasy poprzedni właściciel chciał chyba zaoszczędzić i wymienił tylko sprzęgło które sie uszkodziło przez dwumas wiec wymiana wszystkiego. Objawy były takie ze przy lekkim wciśnięciu pedału sprzęgła było słychać hałas przy pełnym wciśnięci było cicho po kilku miesiącach było słychać również na wciśniętym sprzęgle czasem zabujało budą po wyminie cisza zero drgań koszt 3250 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, kasuja za wymiane dwumasy jak w UK, tyle to ja tutaj zaplacilem.

Obecnie jest solid i tak na razie pozostanie ;)

Wysłano z i9305

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi:

Od niedawna zaobserwowałem że rano na zimnym silniku słychać delikatne metaliczne drgania (słychać nie czuć). Po trasie pokonanej do pracy ok 25km drgania-stuki ustępują. Nadmienię że auto ma już walnięte 207k w tym 30k z programem. Z historii wiem że ani sprzęgło ani dwu masa nie były wymieniane. Dodam że fizycznie nie czuję żadnych zmian na gorsze. Żadnego telepania czy uślizgu. A i lewa poduszka silnika wypuściła olej. Czy to już dwu mas się odzywa czy wina poduchy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszkę i tak musisz wymienić , więc zacznij od niej. Po wymianie zobaczysz i najwyżej wtedy będziesz miał ból głlowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszkę i tak musisz wymienić , więc zacznij od niej. Po wymianie zobaczysz i najwyżej wtedy będziesz miał ból głlowy

Dzięki za szybką odpowiedz :)

fakt...

jak coś się nakłada, trzeba jedno weliminować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam temat poruszany kilkukrotnie ale i ja zapytam dla pewności co potrzeba do wymiany dwumasy. Wiadomo komplet sprzęgła, dwumas, wysprzęglik i czy coś jeszcze zalecacie, coś czytałem o łapie w skrzyni... doradźcie jak możecie co jeszcze warto wymienić przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy! Na początku wszystkiego najlepszego w nowym roku :)

A teraz do rzeczy... Wymieniałem dwumasę w 2014 roku przy przebiegu 214 tyś km. Przebieg oryginalny, a także skrzynia i dwumasa była oryginalna co mnie ucieszyło.

Po nie całym roku auto szarpie przy ruszaniu pomimo delikatnej jazdy. Nie tłukło, ale postanowiłem to sprawdzić bo nie dawały mi spokoju wieczne szarpania. Ze względu na brak czasu auto powierzyłem mechanikowi do zerknięcia na sprzęgło.

Luz osiowy - "talerz"z przodu ok 10 mm lata przód tył, do tego luz na boki patrząc na wprost ok 3-4 mm.

Przejechałem na tym zestawie zaledwie 40 tyś km :facepalm: ... W niecały rok więc gwarancja jak się patrzy ale :kwasny:

Dwumasa została odesłana do Niemiec do serwisu Sachsa, który stwierdził wszystko w normie, wszystkie luzy są podawane w dziesiątych mm co dla mnie jest co najmniej śmieszne bo luzy można sprawdzić wsadzając palec pomiędzy tarcze dwumasy i korpus.

Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Dla mnie to co najmniej kpina wydawać około 4 tyś co 40 tyś przebiegu, nie z taką myślą kupowałem to auto :facepalm:

Jutro zadzwonię do Niemieckiego serwisu zapytać czy w ogóle to było u nich robione czy w pl po prostu tak wkleili żeby nie uznać gwarancji.

Mam zdjęcia i ewentualnie mogę zrobić kopie sprawozdania z serwisu, jeżeli ktoś uzna to za pomocne.

Dziękuję za odpowiedź, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy to jest możliwe żeby kompletny zestaw sprzęgła z dwumasą LUK do manuala z początku produkcji kosztował 2 tys zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś trochę tanio jak za nowe , 2-masę, docisk, tarczę i łożysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłby ktoś podać numery cześci do CAGA?

Wynalazłem że są dwa zestawy do CAGA, 600 0144 00 LuK RepSet DMF i 600 0156 00 LuK RepSet DMF i są zależne od VINu i nie bardzo wiem jak po tym VINie dobrać które do mojego auta idzie... Pomógłby ktoś??

Koledzy zapraszam do wątku http://a4-klub.pl/index.php?/topic/220447-kolo-dwumasowe-i-sprzeglo-a4-b8/page-3#entry4779384potrzebuje pomocy w ocenie luzu nowej dwumasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...