Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzechotka metaliczny odgłos po rozruchu 3.0 TDi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To wymiana oleju nic nie zmieni, bo ja też zmieniałem na 5W40 Motul i dalej było tak samo! :kwasny:

Opublikowano (edytowane)

Staram się wysłać filmik bo nagrałem, ale niewiem jak wyslac

To jak wymiana oleju nie pomoże to co?

Edytowane przez cukier1988
Opublikowano

Są sytuacje, że po wymianie rozrządu i tak po jakimś czasie zaczyna grzechotać!

A byłeś przy wymianie i widziałeś co robiono, bo może wymienili tylko napinacze górne!

Opublikowano

Nie było mnie przy wymianie i żałuję teraz. Będę jeździł narazie jak będzie jeszcze gorzej to wtedy będę musiał drugi raz robić.

Opublikowano

I weź bądź tu mądry... Jednym nie dzwoni, a rozrząd ulega uszkodzeniu. Innym dzwoni, a dojeżdżają bez problemu do przebiegów rzędu 350-370k km. Jedni zrobią samą górę i jest cisza, inni zrobią całość i za chwile znów hałasuje...

Opublikowano

I to jest chore, bo nie ma jednoznacznej teorii czy wymieniać, czy nie! :facepalm::kwasny:

Opublikowano (edytowane)

I to jest chore, bo nie ma jednoznacznej teorii czy wymieniać, czy nie! :facepalm::kwasny:

no właśnie.. chociaż chcąc autem jeździć długo mając spory przebieg i tak bym wymienił, kasa nie jest straszna.

To wymiana oleju nic nie zmieni, bo ja też zmieniałem na 5W40 Motul i dalej było tak samo! :kwasny:

ale on jeździ na castrolu....

Ja przed robotą bardzo zwlekałem z wymianą oleju, był Motul LL to se myślałem pożyje. Finalnie olej wymieniłem zgodnie z planem po 17 miesiącach i 11tyś km. Kilka tygodni przed wymianą wzrosło spalanie (prawie 2L), auto zaczęło dymić i osłabło, starałem się go nie używać. Po zwaniu flaków w kanałach olejowy był jeden wielki SYF, o miskę nie pytajcie. Co się dało zostało rozebrane i wyczyszczone ręcznie, po poskładaniu świeży najtańszy olej + płukanka, zmiana oleju na właściwy + pro tec. I wszystko wróciło do normy.

Nie ważne ile się jeździ, ważne jak długo. Nie wyobrażam sobie jak można olej zmieniać co 2 lata... a znam takich co wymieniają jeszcze rzadziej.

Nie było mnie przy wymianie i żałuję teraz. Będę jeździł narazie jak będzie jeszcze gorzej to wtedy będę musiał drugi raz robić.

a o ręcznym i przeciwległym biegu pamiętałeś ? Zmień ten olej.. tańszy biznes... może tam ktoś poleciał w kulki (mi się zdarzyło)

Moim zdaniem wychodzi stara głupia szkołą "zostaw auto na biegu, ręczny zbędny", nie jedno DSG i nie jeden rozrząd na tym poległ.

Nie było mnie przy wymianie i żałuję teraz. Będę jeździł narazie jak będzie jeszcze gorzej to wtedy będę musiał drugi raz robić.

jeśli się zdecydujesz zwal szybciej górę sprawdź luz i napinacze, jak polecisz z resztą niech sprawdzą czy części zostały wymienione. Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Marcin wiem, że na Castrolu:), ale domyślam się, że chce zmienić na inną markę i gęstość!

Ja też miałem Castrola i zmieniłem na Motul i nic to nie dało!

A też podzielam Twoje zdanie, by zajrzał na góre i sam zobaczył jak sytuacja wygląda!

Opublikowano

Cały czas pale auto na biegu jałowym i bez wciskania hamulca. Olej wymienie jak wrócę na urlop, ale pytanie na jaki? Producent kazał lać Castrol.

Opublikowano (edytowane)

chodzi o zostawanie auta na biegu, naciągasz łańcuch i wciskasz olej z napinaczy. nie tylko w TDI przez takie parkowanie lecą rozrządy i nie tylko w VAG'u. Odpalanie nie ma żadnego znaczenia.

Nie jestem miłośnikiem literatury ale nie widziałem by VAG gdziekolwiek kazał lać olej danej marki, w ASO też jest różnie... kwestia umowy. Kiedyś polski castrol był tragiczny, na kilometr było czuć rozpuszczalnik, a z wlewu między innymi spaleniznę kilka lat temu poprawili receptę i zapach już nie jest tak wyczuwalny. Z tego co mi wiadomo bazy olejowe to latria, co lina produkcji to inne parametry ile w tym prawy nie wiem (w końcu to tajemnica). Castrol produkowany na rynek niemiecki to bardzo dobry olej, ...tam obowiązują normy i nikt sobie w kulki nie leci.

Na co.. standardowo Motul, Valvoline (ostatnio są w dobrych cenach), Gulf, Millers oil czyli to co leją szkopy ;] nie jedno auto przewleczone z DE ma sympatyczne naklejki. Jak masz dojście to Castrol (z DE), jak chcesz po taniości to np shell, bardzo dobrze czyści i najtańszy w stawce.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Po taniości nie chce, wole zapłacić trochę więcej i wiedzieć że będzie wszystko ok.

Opublikowano

przez przysadek znalezione..

2012_audi_a6_105_1024x768.jpg

Opublikowano

Teraz ta grzechotka występuje tylko jak juz silnik jest zagrzany, gdy tylko chcem zapalić to słychać. Może ktoś zna w woj opolskim dobrego i uczciwego mechanika??

Opublikowano

A co chcesz zrobić?

Opublikowano

W opolskim mogę pomóc z wymianą rozrządu.

Opublikowano

Dokładnie sprawdzić dlaczego występuje te dziwne grzechotanie.

I jak będzie trzeba to wymienić rozrzad DRUGI RAZ, gdzie około 40 tys km temu był wymieniony kompletny.

I jak będzie trzeba to wymienić rozrzad DRUGI RAZ, gdzie około 40 tys km temu był wymieniony kompletny.

Opublikowano

To jak chcesz sprawdzić?

Chyba, że bez wyjmowania silnika bądź skrzyni tylko górne napinacze - oczywiście wizualnie i manualnie luz łańcuchów!

Opublikowano

Niewiem dlatego pisze na forum żeby ktoś mi pomógł, to jest moje pierwsze audi chcem zrobić wszystko żeby było ok.

Opublikowano

A jak wygląda sytuacja odnośnie wymiany łańcuchów, czy także wymieniałeś?

I czy sam kupowałeś kompletny rozrząd?

Opublikowano

Tak wymieniałem, sam kupowałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...