Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 ADR ADP Termostat


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem jest wszystko ok. Nie mam zadnych wahan temperatury. Poprostu przy wiekszej predkosci,przez chlodnice przeplywa wiecej zimnego powietrza,plyn chlodniczy wtedy zmiejsza swoja temperature i czujnik wyswietla mniej oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest wszystko ok. Nie mam zadnych wahan temperatury. Poprostu przy wiekszej predkosci,przez chlodnice przepływa wiecej zimnego powietrza,plyn chlodniczy wtedy zmiejsza swoja temperature i czujnik wyswietla mniej oC

:no4: taaa jak jest -50C chyba ... ma byc 90 i ani mniej ani wiecej ,niewze jak jedziesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to jest termostat aby utrzymać temp. płynu chłodniczego w właściwym zakresie, szybka jazda nie ma znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy moze miec na to wplyw ze nie mam oryginalnego grila tylko kamei z "plastrem miodu" i podczas jazdy powietrze wlatuje bez zadnych przeszkod prosto pod maske.. Przy predkosciach do 120-130 jest zawsze "pion" czyli 90stopni. Jak rozpedze auto do 150-220km/h temp mi spada, po zwolnieniu do predkosci normalnych temp rosnie spowrotem do 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a panowie ja dalej mam problem pisałem o tym wcześniej wymieniłem termostat na ori i odpowietrzyłem przez tą dziurkę co idzie do nagrzełnicy ale dalej temperatura na klimatroniku pokazuje mi 94 stopnie jak jade więcej niż 120 i ogrzewanie na HI to mam 93 i nie chce spaść do tych 90 a jak np jade pod górke to nawet wskoczy na 96 stopni na klimatronku a na blacie stoi na 90 czy to aby nie za dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki jest grill nie ma znaczenia, samochod powinien miec zawsze 90*C pomiajajac jakies skrajnie warunki jak -40*C czy +60*C w cieniu, masz walniety termostat.

Na blacie jest temperatura zaokraglana wiec to normalka. Wiadomo, ze uklad chlodzenia ma na tyle wolny czas rekacji (ile litrow plynu) i na tyle prosta regulacje (dwustanowy termostat) ze zawsze beda wahania temperatury. Zeby nie rozpraszac i nie zajmowac tym kierowcy jest wlasnie na blacie zaokraglona temperatura. U mnie tez czasami nawet wyskoczy minimalnie ponad 90, bo jak sie duzy obieg zalaczy to jednak troche minie zanim wychlodzi plyn, a jak wychlodzi to znowu musi on dojsc do czujnika. Zreszta to nie czlowiek ze jak jak 2-3*C wiecej to juz zle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak temp spada dopiero >150km/h to znaczy ze minimalnie puszcza termostat na duzy obieg i plyn wychladza sie przez chlodnice. Jak silnik sie wychladza przy duzych predkosciach to nie ma innej opcji.

no prosciej sie juz nie da :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xsystoff a jakie masz spalanie?

Teraz jak zrobilo sie zimno to zauwazylem ze po paru minutach mimo iz na wskazniku mam juz 90stopni i silnik obniza obroty do ok 800-900, to nie leci mi jeszcze bardzo cieple powietrze z dmuchawy, tylko jeszcze pare minut potrzebuje aby lecialo cieple nawet jak daje na HI. Mam do wymiany termostat czy cos jeszcze? Jakis czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, co to może być?, wskazówka na blacie podnosi się raz na jakiś czas, przy tem. -6 pokazała 70*C, no i znowu padła, na kanale 51 tem. 90 a na 49 max 65. ogrzewania prawie niema letnie powietrze. moje pytanie czy to termostat , czujnik tem. ale który, czy może nagrzewnica? proszę o pomoc bo zamarzam w moim autku

pozdro. ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomóżcie i mi zdiagnozować czy termostat mam do wymiany - a dokładnie to wygląda to tak:

Dziś rano przeprowadziłem test. Temp. na zewnątrz -5. Po odpaleniu auta temp. na kanale 49 i 51 systematycznie rośnie. Po kilku min. leci letnie powietrze z nawiewów. Następnie pojeździłem ok. 20 min i co zaobserwowałem to to, że na kanale 51 temp. się ustabilizowała na 90 i tak było już cały czas, zaś na kanale 49 temp. rosła (praktycznie analogicznie do wskazówki zegara) jednak max. temp. to 69 stopni. Na wskazówce temp. jest maksymalnie większa o ok. 3 stopnie od tego co pokazuje kanał 49. W trakcie jazdy (czy to w mieście czy na trasie przy prędkości 140-160 km/h) temp. nie wzrośnie powyżej tych 69 stopni a jeszcze się obniży do 66 stopni.

Dodatkowo co zauważyłem, po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu po kilku min. temp. na wskazówce rośnie do 80 jednakże w kilka sekund znów opada i się normuje na wskazówce na ok. 71 stopni. Zaś na kanale 49 temp. tak jak wcześniej maksymalnie dochodzi do 69 stopni (nawet gdy tak nagle wzrasta wskazówka do 80 i za chwilę opada).

Poza tym wydaje mi się, że auto dużo pali bo 16-16,5 l/100km. Z tym, że praktycznie tylko rano 4 km do pracy i po 8h powrót. Auto stoi pod chmurką i w nocy i w dzień. Dodatkowo powietrze z nawiewów nawet po dłuższej jeździe nie jest naprawdę gorące, ale dość ciepłe.

Potwierdźcie mnie czy to rzeczywiście termostat, a może też czujnik lub nagrzewnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, padł mi czujnik temperatury cieczy (G62), wymiana była "na partyzanta" czyli bez spuszczania płynu wyciągnąłem czujnik i założyłem nowy, oczywiście ORI i wtedy zaczęły się cyrki, sprawę chłodzenia miałem opanowaną, ale ten problem mnie pokonał :blink:

Układ chłodniczy tak zapowietrzyłem że auto nagrzewa się do 80-84 stopni, klimatronik, Vag i licznik pokazują to samo, problem tkwi w złym odpowietrzeniu, mianowicie po ściągnięciu węża do odpowietrzania NIE LECI płyn, tak jak by gdzieś w obiegu płyn nie przepływał :rolleyes:

odpowietrzałem na wiele sposobów i nic, wymieniłem też termostat i dalej to samo, nie wiem już co robić :wallbash:

Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po przejechaniu jak długiego odcinka wskazówka temp. powinna zacząć się w ogóle podnosić (w silniku ARG). Nie potrzebuję jakichś dokładnych analiz, ale mniej więcej dystans jaki Wy pokonujecie a wskazówka zaczyna się podnosić. Najlepiej sprawdzane przy takich temp. jak mamy teraz czyli ok. - 10*C i całkowicie zimny silnik. Chciałbym wiedzieć czy u mnie nagrzewa się szybko czy jednak za długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisaj u mnie -10 odpaliłem oskrobałem szyby auto chodziło max 4min odjechałem i po przjechaniu ok 7km miałem na klimatroniku na 51 kanale 88-89 stopni dodam iż mam zaslonięte 3/4 chłodnicy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisaj u mnie -10 odpaliłem oskrobałem szyby auto chodziło max 4min odjechałem i po przjechaniu ok 7km miałem na klimatroniku na 51 kanale 88-89 stopni dodam iż mam zaslonięte 3/4 chłodnicy :hi:

po co ? :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...