Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu - procedura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie , zasieję ziarno niepokoju , rozrząd jest ustawiony wzorowo , ale dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na dziwne odgłosy z jego okolic ?

Nie chcę Cię martwić , ale podejrzewam że jest złożony na kiepskich materiałach i pewnie trzeba będzie go robić jeszcze raz , jak się coś rozleci to koszty będą bardzo duże .

akurat czeka mnie wymiana rozrządu, jeśli możesz to podaj na jakich częściach najlepiej to złożyć, żeby nie było problemów. W Sulejówku polecają zestaw z Ruviille

z góry dzięki za odpowiedz

Opublikowano

skoro magik z Sulejówka ci taki poleca to musi być ok

Opublikowano

1. Aso ori - cena zabija , niestety.

2. Contitech , pompa Hepu , Doltz , lub cały zestaw Contitech.

3. Zestaw Gates z pompą .

RUWILE jest pakowaczem , ale części pakują dobre, też kiedyś zakładałem takie zestawy.

Opublikowano

wielkie dzięki :D

pogadam z chłopakami z Sulejówka żeby załatwili to co podałeś

Opublikowano (edytowane)

1. Aso ori - cena zabija , niestety.

Dzisiaj z ciekawości dzwoniłem do ASO w Poznaniu. Cena za wymianę rozrządu wraz z częściami to 3160zł. Cena samych częścto 1900 ale w tym jest też pasek wielorowkowy wraz z jego napinaczem. Co ciekawe godzą się również na przywiezienie własnych części ale wtedy dają gwarancję tylko na robociznę.

Osobiście dziś kupiłem zestaw ruvilla, pompę wody dolza z metalowym wirnikiem i pasek wielorowkowy gatesa

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano

Chcesz samemu wymienić rozrząd czy znasz specjalistę w okolicy Poznania co gwarantuje ustawienie wałków na 0,0,0,0 +/-1st. odchyłki?

Opublikowano

Chcesz samemu wymienić rozrząd czy znasz specjalistę w okolicy Poznania co gwarantuje ustawienie wałków na 0,0,0,0 +/-1st. odchyłki?

Nie mam warunków, blokad i czasu :wink: auto oddaję do warsztatu kuzyna w Poznaniu. Jest jeszcze jedna osoba w Biskupicach, która ustawia ten rozrząd. Pracował w ASO audi a teraz w mercedesie.

Opublikowano

W ETCE widnieje zestaw naprawczy rozrządu za ok.1200zł czyli mniej-więcej tyle samo co na rynku OEM, jednak zawiera w sobie mniej klamotów, min. brak w niej pompy wody.

A 1200zł brutto za robociznę w ASO to jeszcze nie jest tak źle... 900zł kiedyś dałem poza ASO... i to za niedoregulowany rozrząd :facepalm: - tym bardziej, że dają gwarancję 2 lata na wszelkie konsekwencje które wynikłyby np. z powodu pęknięcia paska :hi:

Szkoda tylko, że nie dają gwarancji na ustawienie wszystkiego na 0... a może się mylę i też doregulowują te wałki? :mysli:


Chcesz samemu wymienić rozrząd czy znasz specjalistę w okolicy Poznania co gwarantuje ustawienie wałków na 0,0,0,0 +/-1st. odchyłki?


Nie mam warunków, blokad i czasu :wink: auto oddaję do warsztatu kuzyna w Poznaniu. Jest jeszcze jedna osoba w Biskupicach, która ustawia ten rozrząd. Pracował w ASO audi a teraz w mercedesie.

A kuzyn lub ten gostek z Biskupic zna tajniki doregulowania wałków w tym silniku? :)

Kiedy jedziesz na wymianę?

Opublikowano

A kuzyn lub ten gostek z Biskupic zna tajniki doregulowania wałków w tym silniku?

Kiedy jedziesz na wymianę

O doregulowaniu nie wiem ale mogę spytać. Wymianę mam w przyszłym tygodniu, aktualnie fazatory u mnie stoją na -2.6 -2.6 -2.6 -2.6 a wg książki wymiana była robiona w ASO więc na 0 też nie trafili.

Opublikowano

Jak w grupie 093 masz takie kąty ustawione tylko wg. procedury ASO to jest i tak bardzo dobrze. U mnie dwa warsztaty nie były w stanie zejść na jednym z wałków poniżej 10, a ustawiali wszystko na porządnych blokadach (pierwszy warsztat wypożyczył je nawet z pobliskiego ASO).

Jestem zatem niezmiernie ciekawy jak Tobie ustawi kuzyn ten przeklęty mechanizm... :evil:

Opublikowano (edytowane)

Kolega ostatnio miał wymieniany rozrząd w tym silniku i przed wymianą miał wartości 6-8-12-9 a teraz ma 1-4-7-3 i z tego co mechanicy mu powiedzieli to żeby ustawić cztery zera itp to można i się dwa dni bawić. Ogólnie są to wartości zmienne i np. Ci co mają ustawione powiedzmy 0-1-0-0 po przejechaniu np 2 tys km już tych zer nie powinno być ( niech sprawdzą Ci co mają tak idealnie ustawione) te wartości mają tak samo widełki jak i wtryski itp. Są także tunerzy którzy potrafią zaforsować czujniki które zawsze będą pokazywać zero ;-) Cały myk ustawienia tych wałków polega na odpowiednim naciagnieciu wariatorów ( skręcenie na odpowiedni Nm) pewnie Ci z Sulejówka mają wypracowane wartości których się trzymają.

Edytowane przez Kodzak33
Opublikowano

To mi daliście do myślenia z tymi rolkami INA mam dopiero co kupiony rozrząd z ASO z wybitym logo OOOO i napisem INA jeszcze przed wyjmiana ale w kwietniu będzie robiony co prawda tylko rolki INA ale teraz sam nie wiem co o tym myśleć :kwasny:

Opublikowano (edytowane)

żeby ustawić cztery zera itp to można i się dwa dni bawić. Ogólnie są to wartości zmienne

Z tego co mi wiadomo obcykany mechanik jest w stanie ustawić wszystko precyzyjnie w ciągu jednego dnia.

A druga sprawa, to jakoś u mnie po przejechaniu 20tys.km wciąż widnieją te same wartości i ani drgną... (OK, jedno z okien w gr. 093 pokazuje czasem 12 a czasem 13st.) Dlaczego więc miałyby się rozjechać wałki ustawione idealnie na zero? Jakby te wartości się rozjeżdżały w czasie o więcej niż +/- 1~2st. to wg. mnie świadczyłoby to albo o zużyciu paska albo o poluzowaniu się kół wariatorów... chyba nawet na forum ktoś opisał taki przypadek.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

To mi daliście do myślenia z tymi rolkami INA mam dopiero co kupiony rozrząd z ASO z wybitym logo OOOO i napisem INA jeszcze przed wyjmiana ale w kwietniu będzie robiony co prawda tylko rolki INA ale teraz sam nie wiem co o tym myśleć :kwasny:

Przecież to wszystko robi jedna-dwie fabryki tyle, że jeden jest sygnowany logo ruvila czy innego "dobrego" sprzedawcę a Twój audi i zapłaciłeś za niego dwa razy więcej za znaczek :wink:

Ci co mają ustawione powiedzmy 0-1-0-0 po przejechaniu np 2 tys km już tych zer

Ale faramzony wypisujesz. Odkąd mam to auto cały czas fazatory stoja na -2.6 -2.6 -2.6 -2.6

RUWILE jest pakowaczem

Tak samo jak

1. Aso ori

:grin:

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano

Jednak się nie zgodzę z tym . Zrobiłem już sporo tych silników na różnych zestawach , jest spora różnica , najlepszy jednak ori .

Posłuchaj dokładnie jak pracuje silnik na ori zestawie , a po zamontowaniu jakiegoś zamiennika przysłuchaj się jakie dźwięki będą się wydobywać z okolic rozrządu .

Dodam tylko że rozrząd logowany INA demontowałem po 200 km. przebiegu , tek jęczał że strach było jeździć ,

Opublikowano

najlepszy jednak ori .

Bo ma znaczek oooo? W większości podzespołów audi nie ma nic wspólnego z ich produkcją bo części dostarczają im różni producenci komponentów TRW, valeo i inni tyle, że sygnują to znaczkiem danej marki. Podobnie robi ruvil, conti czy gates.

Opublikowano

Jednak ten znaczek OOOO zobowiązuje do jakiejś jakości .

Proponuje położyć na stole rozrząd ori i zamiennik , porównać wykonanie , nawet głupie napisy w ori są wykonane dokładniej .

Demontowałem ori rozrządy o przebiegach po wyżej 150tys i szczerze one niejednokrotnie lepiej , ciszej pracowały niż nowy zamiennik dobrego producenta.

Opublikowano (edytowane)

Ech.... to spytam inaczej @Robero321 w tym OEMowym rozrządzie jakiej firmy są łożyska?

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano

Kurde, znaczyłoby to, że dyrektywę unijną GVO można o kant tyłka potłuc? :facepalm:

Albo inaczej - są różnice jakościowe pomiędzy częścią oznaczoną jako "O" a "Q"? :mysli:

http://www.innovation-group.com/pl/us%C5%82ugi/bran%C5%BCa-motoryzacyjna/dyrektywa-gvo-najcz%C4%99%C5%9Bciej-zadawane-pytania/

Rozporządzenie (GVO) wprowadza klasyfikację części stosowanych w naprawach:

O - oryginalna część zamienna dostarczona w opakowaniu producenta samochodu (w dokumentach unijnych OEM);

Q - oryginalna część zamienna z sieci dystrybucji jej producenta, np. produkty Bosch, Magneti-Marelli, Valeo, Hella, itd. w ich opakowaniach (w dokumentach unijnych OES od „Original Equipment Supplier”);

PC/PT – część zamienna o porównywalnej jakości, która dodatkowo posiada certyfikat jakości od niezależnej jednostki badawczej (certyfikującej), np. brytyjskiego Institute Thatcham, hiszpańskiego Centro Zaragoza, a także uwzględnia tu się niemiecki TÜV;

P - część o porównywalnej jakości;

ZJ - zamiennik o podwyższonej jakości, polecany przez dostawcę lub dystrybutora;

Z - pozostałe zamienniki.


Jednak się nie zgodzę z tym . Zrobiłem już sporo tych silników na różnych zestawach , jest spora różnica , najlepszy jednak ori .

Posłuchaj dokładnie jak pracuje silnik na ori zestawie , a po zamontowaniu jakiegoś zamiennika przysłuchaj się jakie dźwięki będą się wydobywać z okolic rozrządu .

Dodam tylko że rozrząd logowany INA demontowałem po 200 km. przebiegu , tek jęczał że strach było jeździć ,

A to nie jest czasem wina paska? Brat serwisuje na co dzień traktory John-Deere (Merc wśród traktorów :D ) i mówi, że jest słyszalna różnica pomiędzy paskiem oryginalnym a zamiennikiem. Co prawda chodziło mu o pasek wieloklinowy a nie zębaty... :hi:

Opublikowano

BB zakładałem paski Ina , Gates, Conti i na wszystkich jęczy , na Conti najmniej .

Mam gdzieś zdjęcia 3 różnych rozrządów , różnice w wykonaniu widać gołym okiem.

Montować można wszystkie , jeżdżą , ale najciszej silnik pracuje na ori zestawie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...