tomiqu Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Być może ten problem był już poruszany ale jak wiadomo każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie Otóż przy delikatnym ruszaniu ( bez gazu ) szarpie mi nieprzyjemnie ( tzw. kangurki ) ale tylko na zimnym silniku , zwłaszcza przy porannym ruszaniu. Problemu w zasadzie nie ma jak silnik nabierze już temperaturę optymalną. Szarpanie jest też mniejsze jak przy ruszaniu podwyższę obroty ale np przy manewrowaniu na ciasnym parkingu gazowanie w ogóle nie jest potrzebne. Szarpanie występuje w zasadzie od wymiany sprzęgła na nowe ( SACHS , 35 tys km temu ) myślałem, że sprzęgło się może ułoży ale nic z tego. Na starym sprzęgle też szarpało na zimnym , w w dodatku huczało łożysko oporowe dlatego zdecydowałem się na wymianę całego kompletu. A może to wina nie sprzęgła tylko czegoś innego? Czy np wybite poduszki skrzyni czy silnika mogą powodować szarpanie? Słyszałem też o opiłkach metalu w nastawnikach pompy wtryskowej ale to bardziej by falowały obroty na biegu jałowym albo szarpało podczas jazdy np na IV czy V biegu przy niskiej prędkości obrotowej , a u mnie to nie występuje. Może ktoś miał podobny problem i się nim uporał?
mysior1991 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 mam to samo i nie wiem jaka jest przyczyna tego . bede obserwował
ziomek0101 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Ja właśnie też mam takie szarpanie na zimnym silniku jak ruszan na 1 lub wstecznym bez gazu.. ale jak sie troche nagrzeje silnik juz tego szarpania nie ma;/ wymieniłem poszuszki silnika i nie pomogło.. A sprzegło miałem robione rok temu, tzn.wymienana tarcza sprzegłowa a docisk i łozysko zostało stare...
tomiqu Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2013 Tak myślałem, że z tym problemem będzie nas więcej...czyli wiemy już , że poduszki silnika odpadają.
ziomek0101 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Ja podejrzewam że może to być wina wysprzeglika tego przy skrzyni... Wymieniony miałem płyn hamulcowy na nowy i mogło sie cos rozszczelnić ze starosci...tylko dziwne że na ciepłym silniku tak nie robi;/ bo jak by to był ten wysprzeglik to cały czas by szarpało;/
tomiqu Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2013 A ubywa Ci płynu hamulcowego? Bo jeśli nie to raczej nie wysprzęglik. Może to coś z dawką paliwa albo kątem wtrysku? Ale gdyby coś było przestawione to by ciężko zapalał na zimno czy na gorąco ale u mnie pali bez problemów.
ziomek0101 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Własnie że nie ubywa. Miałem robiony też program i niby wszystko jest ok.Pali idealnie itp...
tomiqu Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2013 To pomysły na usterki już mi się wyczerpały. Myślałem jeszcze , że to poduszki skrzyni wybite ale to zawsze by szarpało, a nie tylko na zimnym...Chyba trzeba po prostu nauczyć się z tym żyć
ziomek0101 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Wina wtrysków tez to nie jest bo zmieniłem na inne i to samo robi...
Nelson Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Docisk, wysprzęglik lub zapowietrzony układ sprzęgła. Możliwe, że nie trzymają swoich parametrów. Diesel powinien ruszyć na samym sprzęgle bez dodawania gazu i jakichkolwiek "kangurków":wink:
ciahciah Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 może być za mała dawka jałowa na szarpanie przy ruszaniu pomaga wymiana wieszaków wydechu jak nie wymieniane od nowości
tomiqu Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2013 Docisk, wysprzęglik lub zapowietrzony układ sprzęgła. Możliwe, że nie trzymają swoich parametrów. Diesel powinien ruszyć na samym sprzęgle bez dodawania gazu i jakichkolwiek "kangurków":wink: To wiemy, że powinien płynnie ruszać ale dlaczego u mnie sytuacja się znacząco poprawia jak się przejedzie te 10 km? Po rozgrzaniu jest o niebo lepiej ( tylko mało wyczuwalne szarpnięcie ) Jak się odpowietrza układ sprzęgła?
ciahciah Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 tak samo jak hamulce, tylko pedał się nie cofa, trzeba ręką wyciągnąć go jest też drugi sposób, łączysz wężykiem zacisk hamulca z wyprzęgnikiem i pompujesz hamulcem płyn, nie polecam tego sposobu
vauxhall95 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Przypal sprzeglo 99,9999999% ze pomoze.
ziomek0101 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Koledzy ja też własnie słyszałem o przypalanieu sprzegła żeby sie ułożyło do docisku... Tylko jak to zrobić żeby nie pourywać czegos itp??? Ruszac z duzego gazu na pół sprzegła??
tomiqu Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2013 Przypal sprzeglo 99,9999999% ze pomoze. Pomoże ale tylko na chwilę, przerabiałem ten temat. Szkoda sprzęgła niszczyć. ziomek0101 nic nie urwiesz jak będziesz palił na III lub IV biegu z dużą ilością gazu , auto nie ruszy a zobaczysz i poczujesz dym z palonej tarczy ale nie polecam Ci tego sposobu.
Kukis Opublikowano 13 Czerwca 2013 Opublikowano 13 Czerwca 2013 kangur tylko na zimnym silniku? skąd ja to znam... dzisiaj wymienię poduszkę silnika przy belce przedniej, a jak nie pomoże to cały układ paliwowy muszę prześwietlić, bo bardzo możliwe, że gdzieś się zapowietrza, chociaż zawsze pali od strzała
janusz_stg Opublikowano 13 Czerwca 2013 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Ja zapytam tak w tej sprawie.Jakiej firmy macie sprzęgła? O ile wiecie a wiedzą Ci co wymieniali. Moim zdaniem to może być niska jakość samego sprzęgła. Ja wymieniłem na Valeo bo w dniu naprawy było jedynym dostępnym od ręki w moim mieście . Przez rok było ok. a teraz na zimnym mały kangur szczególnie na skręconych kołach przy ruszaniu na parkingu. Póżniej nie ma problemu. Podejrzewam ,że Valeo to słaby zamiennik i z tego chyba te problemy.
tomiqu Opublikowano 13 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2013 Ja wymieniłem komplet na SACHS bo wkładali to na I montaż ( stary docisk też był sachs jeszcze z logo audi, tarczę LUK ktoś już wymienił ). Ogólnie SACHS, VALEO i LUK to najlepsze firmy produkujące sprzęgła do normalnych osobówek więc nie wiem co można innego założyć. Mogłem założyć 2x tańszy STATIM bądź jakieś angielski zamiennik ale myślałem, że jak założę droższy oryginał to będzie bezproblemowo... Stare sprzęgło po rozgrzaniu łagodniej mi brało od samego dołu praktycznie, nowe zaczyna brać przy końcu i przez to gorzej się rusza, jest jakieś bardziej nerwowe. Wydałem w sumie 850 zł na naprawę i nie jestem do końca zadowolony. Niby leciutko chodzi i nie huczy już łożysko oporowe ale z tym ruszaniem to nie to czego można oczekiwać po nowym sprzęgle.
janusz_stg Opublikowano 13 Czerwca 2013 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Czyli rozumiem ,że rodzaj sprzęgła to ślepy zułek...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się