Dawid88 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post w związku z czym proszę o wyrozumiałość jeśli coś niejasno opiszę. Od jakiegoś czasu zauważyłem w lusterku wstecznym chmurę czarnego dymu po dodaniu gazu. Ponadto przy 2,5 tys obrotów czuć jakby turbina się wyłączała (nagły spadek mocy). Poniżej logi: Dynamiczne Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Statyczne Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Statyczne BS Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Z góry dziękuję za wszelkie opinie
vauxhall95 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Obadaj dolot bo bedzie gdzies w nim dziura.
gregor10 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Dziura jest koszmarna w dolocie, uszczelnij dolot i ponownie logi.
rakud29 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 po czym koledzy stwierdziliscie dziure w dolocie
Dawid88 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2013 muszę od tego zacząć sprawdzanie... podpinam się pod pytanie kolegi, po czym stwierdziliście, że jest dziura w dolocie?
Ossek Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Po dużej masie powietrza mierzonej przez przepływomierz i jednocześnie niskiej wartości rzeczywistego ciśnienia doładowania.
Sztomel Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 W tym konkretnym przypadku wystarczy spojrzeć tylko na log dynamiczny grupy 010 (jeśli oczywiście na pamięć znana jest użytkownikowi wartość zadana ciśnienia doładowania w grupie 011 własnego auta czyli wartość 1948 mbarów). Grupa 010 pokazuje wartość rzeczywistą masy zasysanego powietrza czyli Mas Air Flow (w tym przypadku ponad 850 mg/skok czyli ponad wartość zadaną i tu byłoby wszystko OK gdyby ciśnienie rzeczywiste doładowania było równe wartości zadanej ciśnienia doładowania czyli wartości 1948 mbar ale tak nie jest), kolejna kolumna pokazuje wartość ciśnienia barometrycznego (Barometric Pressure) mierzonego przez czujnik F96 wewnątrz sterownika silnika (wartość ta jest prawidłowa i podczas logu powinna być stała - i tak jest), w kolejnej kolumnie czyli Manifold Pressure (ciśnienie rzeczywiste w kolektorze ssącym) wartość znacznie odbiega od wartości zadanej czyli 1948 mbar i jest zaniżona wskazując zaledwie 1672 mbary jako wartość najwyższą czyli o praktycznie prawie 300 mbarów mniej niż powinna turbina dmuchać i to właśnie wskazuje, że jest nieszczelność w dolocie bo faktycznie turbo kręci się szybciej niż powinno, więcej zatem zasysa powietrza zmierzonego przez przepływkę ale część ciśnienia i tak przez nieszczelność ucieka w komorę silnika zamiast do kolektora ssącego. Gdyby nieszczelności w dolocie nie było to przy takim niedoładowaniu turbo (widocznym np. w grupie 011 dynamicznej czy też tej 010) wartość masy powietrza zasysanego w grupie zarówno 010 jak i 003 powinna być sporo niższa od wartości zadanej 850 mg/skok czyli powinna pokazywać okolice 700 mg/skok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się