kajek Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 O ja pie...le, bylem przed chwila w sklepie zrobilem jakies 25 km silniczek 90 stopni wiec dalem troszke z buta do ok 5000rpm kilka razy na 2 i 3 biegu troszke muzyczki.... parkuje pod domem sciszam muzyczke czekam aby poczekac az ochlonie i co dziwny metaliczny dzwiek z silnika sie wydobywa. Stresik mam otwieram maske na wlaczonym a tu dzwiek z okolicy zaworow nigdy takiego nie bylo, co sie dzieje mam do zrobienia od soboty 5000km w kilka dni w tym trasa 2000 w jednej dobie. Ratunku samochodzik mam od miesiaca 168kkm na deseczce raczej bez cofki.Co mam robic.
pet3r Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 bardzo głośny ten dźwięk?? jaki olej? poziom ok?
kajek Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Opublikowano 24 Lipca 2008 NIe jeso glosny ale nieprzyjemny stan oleju w normie ale zaraz zerkne jak opadnie, jaki nie wiem bo samochod mam od miesiaca i pierwsza wymiane robie w polsce ale to za ok 4000km. Stresik mnie ogarnal Sprawdzilem stan oleju i jest ok tzn w normie
Cristoforo Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 hydrauliczne popychacze jak wala na rozgrzanym to juz problem miałem to samo w swoim ale juz po kłopocie poszła do innego sprawdz poziom oleju ewentualnie wymien olej na jakim jezdziłes? sprawdz na zimnym silniku czy nie stuka rozgrzej mocno silnik przypałuj nu do maxa zrób kilka km jesli sie powtórzy to spróbuj zmienic olej jesli to nie pomoze to masz jedno wyjscie jedz do mechaniora i niech sprawdzi co dokładnie jest. ja stawiam na hyrdaulike
kajek Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Opublikowano 24 Lipca 2008 NIe wiem jaki olej (ale ma kolor taki bursztynowo brazowy-czyli chyba po wymiance)ale moze uda mi sie jutro dowiedziec. poczekam az ostygnie i az sie boje potem pocisnac, ale jak trza to trza. Gdyby nie ustalo to co mam robic jechac czy nie czy od razu mechanik.
pet3r Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 hydrauliczne popychacze jak wala na rozgrzanym to juz problem miałem to samo w swoim ale juz po kłopocie poszła do innego bo się okaże, że temat krąży wokół tego samego auta... wracając do tematu - warto zmienić olej po kupnie auta, mogło być wlane jakieś gówno z Tesco a tu mamy niestety silnik z turbo. masz wskaźnik temperatury oleju?
kajek Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Opublikowano 24 Lipca 2008 Tylko temp wody, olej raczej nie powinien byc ciu...ty bo koles moze nie kozystal z wymian serwisowych od 130kkm ale po sprawdzeniu historii w serwisie(bo jest brak ksiazki) kupowal oryginalne czesci wiec raczej dbal o samochodzik. Samochod kupilem w Norwegi a tu mrozy duze i bardzo gorzysty teren wiec ojej musi byc dobry bo inaczej to lipa z jazdy.
adams78 Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 Wymień olej, najlepiej na zachodni markowy, co najmniej półsyntetyk. Miałem niedawno podobny problem. Hydraulika klekotała, bo wywaliło uszczelniacz i kilka dni jeździłem na zbyt niskim stanie. Po dolewce (Mobil1)problem minął. Sprawdź też przy wymianie rozrządu, w jakim stanie jast napęd drugiego wałka.
kajek Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Kur.. wymienilem olej na mobil1, wszystkie filtry i jeszcze gorzej. Generalnie stukanko słychac tylko przy mocno rozgrzanym silniku. Nie wiem co mam dalej robic (wlalem połsyntetyk 10W40).
kiblos Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 u mnie było to samo silnik się rozgrzał i pukało patrzę oleju mało no to dolałem samochód wystawiam rano i zapalam pierwsze 30 s. głośno zalał sie olejem popychacz i cisza ale jeśli u ciebie nie pomaga to jedynie pozostała wymiana popychaczy
Musashi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 jezeli silnik pracuje jakby diesel, to byc moze naped drugiego walka. napedza lancuch oraz napinacz od pierwszego walka. potrafia niezle stukac.
create2fight Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 pojezdzij troche autem moze przejdzie u mnie tak było poprzedni własciciel ( czlowiek bez pojecia) odstawil auto te mechanika i ten mu zmienił olej na nie wiadomo co , ja zaraz po zakupie wymienilem na Mobil 1 polsyntetyk i dalej chodzil troszke nie fajnie ale dzieki temu ze jest to dobrzy olej o wlasnoscia czysczacych zdolal "przepłukac" hydraulike i popychacze jak reka odjał przestaly grac moze i u Ciebie to pomorze:)
adams78 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Kur.. wymienilem olej na mobil1, wszystkie filtry i jeszcze gorzej. Generalnie stukanko słychac tylko przy mocno rozgrzanym silniku. Nie wiem co mam dalej robic (wlalem połsyntetyk 10W40). Nic nie rób, jeździj. Po każdym pałowaniu przejedź spokojnie ~1km, schłodzisz nieco silnik, a szczególnie turbinę. Jeśli chcesz zgłębiać temat, to zostaje wymiana łańcucha napędu drugiego wałka. Możesz mieć taż zużyte wałki (luz osiowy), przy dużym przebiegu i zaniedbaniu wymian oleju.
kajek Opublikowano 4 Września 2008 Autor Opublikowano 4 Września 2008 No to palnąłem sobie kolejne 4kkm i problem niestety pojawia się dalej (przy rozgrzanym motorze)pełna wymiana rozrządu planowana jest na 198kkm według stickera z ostatniego pełnego przegladu w ori serwisie. Wychodzi na to, że albo kaska popłynie albo konto w banku się zasili po sprzedaży niuni. Jednak może jest warto wymienić w/w elementy i bedzie cacy. Orientujecie się jakie mogą być koszty i czas wymianki.
xandmar Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 heh miałem wczoraj to samo jechałem na spota i dałem buta,wracałem to zalałem v-power racing -znowu but ,zajeżdżam do mcdrive'a otwieram szybkę i co słyszę-spod maski diesel rano sprawdzę olej i zobaczymy
lukaszek13ns Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 koszt co do czesci to tak popychacze okolo 50 zl za sztuke zalezy z jakiej firmy mozna kupic nawet i po 24zl za sztuke, wiadomo ile ich trzeba w komcu to 20V, do tego uszczelniacze okolo 10zl sztuka, uszczelka pod glowice okolo 120zl, no i pasowalo by juz rozrzad wymienic bo i tak trzeba go zciagnac do demontazu glowicy, chyba ze nie dawno byl zmieniany, kapletny rozrzad z paskami osprzetu orginal to okolo 700-900zl, oprucz tego jak przebieg ci sie zbliza do 200tys, dobrze by bylo zmienic lancuszek walkow i napinacz, ze by nie placic za robote puzniej drugi raz, lancuszek 100zl napinacz 400zl, planowanie glowicy i sprawdzenie cisnieniowe 150zl. Co do robocizny to troche roboty jest mysle ze koszty robocizny to 500-600zl a jesli chodzi o czas to juz zalezy od fachowca mysle ze w ciagu 10 godzin na spokojnie powinien sie wyrobic majac wszystkie czesci na miejscu.
wesz82 Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Łukasz a popychacze o jakich pisales sa ori?
lukaszek13ns Opublikowano 5 Września 2008 Opublikowano 5 Września 2008 no co ty za 50-70pln mozna kupic juz dobrej firmy a orginalne to pewnie ze 150 zl za sztuke jak nie lepiej.
xandmar Opublikowano 6 Września 2008 Opublikowano 6 Września 2008 sprawdziłem olej i nie jest go za dużo,zobaczymy czy pomoże dolewka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się