Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju ? jaki olej przy takim przebiegu? 2.0T


Arthoor

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie za 100pkt po co lać do seryjnej motorowni olej 5W50,jeśli auto nie jeździ po torach i nie jest upalane???Do TFSI tych po modach spokojnie wystarczy 0W40 lub 5W40,a do 100% serii to nawet 5W30 i nie mam tu namyśli żadnych 504/507 tylko normalny olej.Jeszcze jako ciekawostkę polecam obejrzeć filmiki z testów olejów https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA/videos

 

Edytowane przez Hołowczyc20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz za 120 pkt - to moja pierwsza benzyna, rozmawiałem z kilkoma raczej ogarniętymi ludźmi i polecili 5W40, albo 5W50 jezeli mam ciężka nogę i w związku z wirusem nie znam jeszcze auta. Nie zaszkodzi to motorowni a ja bede bogatszy o doświadczenie. Olej moge polecić, ale następny bedzie 5W40 bo masz racje, az takich parametrów nie potrzebuje. A auto jest upalane co jakis czas bo mieszkam na zadupiu w górach i mam warunki do piłowania. fbe045a46d9fb2d73834364cae9e2fbd.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, HOLMATRO napisał:

Odpowiedz za 120 pkt - to moja pierwsza benzyna, rozmawiałem z kilkoma raczej ogarniętymi ludźmi i polecili 5W40, albo 5W50 jezeli mam ciężka nogę i w związku z wirusem nie znam jeszcze auta. Nie zaszkodzi to motorowni a ja bede bogatszy o doświadczenie. Olej moge polecić, ale następny bedzie 5W40 bo masz racje, az takich parametrów nie potrzebuje. A auto jest upalane co jakis czas bo mieszkam na zadupiu w górach i mam warunki do piłowania. fbe045a46d9fb2d73834364cae9e2fbd.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

0W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli zle trafilem z tematem to mozna usunac albo mnie przekierowac. Panowie, musze zmienic olej bo poprzedni wlasciciel zalal jakiegos elfa. Wybor formy prosty dla mnie - motul albo millers ew lm. Jaki olej dobry na codzien dodo tych silnikow ? Wiadomo ze raz na jakis czas but ale ogolnie normalna jazda. Aha i moze lpg wjedzie niedlugo.

I jeszcze kedno bo gdzies znalazlem info ze kilku uzutkownikow sprawdzalo smoka w misce olejowej, co tam z Nim moze byc nie tak i jak go sprawdzic oczywiscie wiadomo, ze miske trzeba zrzucic. Chcialbym ew to zroboc przy wymianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, 

Mechanicy obeznani z 2.0 TFSI (EA113) polecają zastąpić zalecanego przez fabrykę Castrola 5W30 olejem 5W40 ze specyfikacją VW 501 00

Bolączką 2.0 TFSI 1 generacji są awarie nastawnika zmiennych faz rozrządu.

Podobno do problemów z tym ustrojstwem przyczynia się jeżdżenie właśnie na Castrolu Long Life 5W30.

Sugeruje zastosować płukankę przed zlaniem 5W30.

Istotne by wymieniać olej max co 15 tys.km.

Polecane oleje 5W40 o spec.VW 502 00: Millers, Motul X-Clean, Valvoline...

Pozdrawiam

 

Edytowane przez black4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, daglas napisał:

I jeszcze kedno bo gdzies znalazlem info ze kilku uzutkownikow sprawdzalo smoka w misce olejowej, co tam z Nim moze byc nie tak i jak go sprawdzic oczywiscie wiadomo, ze miske trzeba zrzucic. Chcialbym ew to zroboc przy wymianie oleju.

Problemem jest syf na sitku, co zmniejsza przepływ i powoduje problemy z ciśnieniem oleju. Po zrzuceniu miski porządnie wyczyścić zarówno sito smoka, jak i samą miskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, afroo. napisał:

Problemem jest syf na sitku, co zmniejsza przepływ i powoduje problemy z ciśnieniem oleju. Po zrzuceniu miski porządnie wyczyścić zarówno sito smoka, jak i samą miskę.

A czy miska jest uszczelniona jakas uszczelka ktora trzeba wymienic po demontazu czy silikon ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zaznacze ze to moje pierwsze poważne autko i chciał bym zalac je odpowoednim olejem, z tego co czytam to obecny olej nie jest za bardzo polecany (castrol 5w40). Przebieg okolo 125 tyś, wersja bwt. Jako ze naprawde jestem laikiem i nie znam sie wogole na wymianach oleju itp prosil bym o konkretne napisanie jaki olej, zebym mogl skoczyć gdzies do sklepu i po prostu powiedziec nazwe i zalatwione hehe. A jezeli chodzi o plukanki silnika to pojade do warsztatu powiem ze chce aby silnik zostal wyplukany i zalany tym olejem co kupiłem to bez problemu to zrobia czy jak to wygląda ? Kolejne pytanie jest moze glupie ale kozystajac z okazji je zadam a mianowicie jak wykasowac w komputerze wymiane oleju. 

Dodam ze autkiem jezdze glownie tylko w weekendy poniewaz pracuje za granica, raczej go nie upalam. Wiadome czasami przycisne ale raczej na odcince nie chodzi heh z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hasir123 napisał:

 A jezeli chodzi o plukanki silnika to pojade do warsztatu powiem ze chce aby silnik zostal wyplukany i zalany tym olejem co kupiłem to bez problemu to zrobia czy jak to wygląda ? 

O ile masz zaufany warsztat, mechanika to tak możesz zrobić.

Na jakim paliwie biega ten silnik BWT ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, KINIAM napisał:

O ile masz zaufany warsztat, mechanika to tak możesz zrobić.

Na jakim paliwie biega ten silnik BWT ?.

Z tym zaufanym warsztatem moze byc ciezko... 

Wyczytalem gdzies ze powinien na 98 wiec taka tez leje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Hasir123 napisał:

Z tym zaufanym warsztatem moze byc ciezko... 

Wyczytalem gdzies ze powinien na 98 wiec taka tez leje 

To płukanie i zalanie oleju  pod własnym nadzorem.

Tak ale w stopce swego pojazdu masz ON ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zbliża mi się wymiana oleju. Przebieg to 206.000. Czytając ten temat dowiedziałem się niemalże wszystkiego. Moje pytanie brzmi który z nich: Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tec czy Millers Oil 5w40 Nano Drive? Dodam iż silnik to 2.0t Q, zrobiony na 260km. Auto niedawno zakupione. Do tej pory serwisowane, zalewane  niestety castrolem 5w30. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc kup cokolwiek i monitoruj jak się sprawuje motor, jakie zużycie zalanego oleju, jak szybko zmienia kolor. To są oleje wyższej klasy i każdy będzie dobry. Ja jeździłem na Motulu, teraz zmieniłem specyfikację, za 10 tyś zaleję Millersa, za następne LM. Każdy ma coś swojego ulubionego, a motor będzie wdzięczny za cokolwiek z tej gamy olejów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę. Tak właśnie zrobię. 

Mam jeszcze jedno pytanie. Jestem nowy na forum jak i posiadaczem audi. Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś sklep w którym kupię pewny olej? 

 

Edytowane przez Loudness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Loudness napisał:

Dzięki za poradę. Tak właśnie zrobię. 

Mam jeszcze jedno pytanie. Jestem nowy na forum jak i posiadaczem audi. Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś sklep w którym kupię pewny olej? 

 

@dzik - Pro choice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także zaopatruję się u dzika. Dobre ceny, trochę zamotany czasem szybciej robi, wysyła niż zdążę powiedzieć, ale jestem bardzo zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Loudness napisał:

Witam. Zbliża mi się wymiana oleju. Przebieg to 206.000. Czytając ten temat dowiedziałem się niemalże wszystkiego. Moje pytanie brzmi który z nich: Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tec czy Millers Oil 5w40 Nano Drive? Dodam iż silnik to 2.0t Q, zrobiony na 260km. Auto niedawno zakupione. Do tej pory serwisowane, zalewane  niestety castrolem 5w30. 

dlaczego niestety Castrolem. Każdy jedzie po Castrolu. Ja w sumie tez go unikam ale brat kupił po leasingowego Superba nalatane niał 280000km. Serwis LL oczywiście Castrol. Po zakupie została z ciekawości  ściągnięta pokrywa zaworów i zero szlamu, silnik czysty. Profilaktycznie została zalana płukanka i potem znów Castrol. Więc wcale Castrol nie jest taki zły jak o nim się mówi. Byle olej był pewny. To samo tyczy się filtrów Filtrona. Nagonka,że są złe bo polskie (chodź już dawno nie polskie). Ja stosuje filtry MANN, Knecht Bosch i Filtron i różnicy oprócz ceny nie widzę. Biore to co aktualnie jest na stanie w sklepie i auto jeździ. Akurat miałem raz problem z filtrem powietrze z Knechta bo był za duży i nie chciał wejść. 

Co do sklepów to pewny towar masz u Dzika pro-choice.pl. Ja czasem  też biorę z filtrytotu.pl bo mają często darmową wysyłkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...