Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju kontrolka


rutek08

Rekomendowane odpowiedzi

W podstawie filtra oleju masz czujnik ciśnienia.

Wykrecasz go i wkrecasz manometr.

Gwint M10x1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze pewnie chodziło o co innego.Sprawdzaj na jalowym i drugi pomiar przy 3000obr/min.

wysłane za pomocą tapki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa.. :facepalm:

Tak samo na zimnym jak i goracym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev.........:hi:

Ps.Miales dac znac czy masz zaciski na tyl.

---------- Post dopisany at 19:04 ---------- Poprzedni post napisany at 19:02 ----------

Koledze pewnie chodziło o co innego.Sprawdzaj na jalowym i drugi pomiar przy 3000obr/min.

wysłane za pomocą tapki

Dziekuje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się nie odzywałem, ale auto jeszcze u mechanika :D.Tak wyglądał wał i panewki po wyjęciu z silnika:

x5ko.th.jpg 0d1r.th.jpg8i0y.th.jpg

Komentarz zbędny. Mechanik wykręcił wał i panewki z silnika 125km są w idealnym stanie i wstawi do mojego.Na środę czwartek auto powinno być gotowe.Wtedy będę wiedzieć jaki to koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gładź cylindrów sprawdzona? Żeby nie było że złożysz wał a za chwilę się okaże że cylindry dostały też po d*pie i żre oleju tyle co beny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy w 1.8 nie było słabszych panewek... zebys się nie przeliczyl z tymi uzywkami

---------- Post dopisany at 18:56 ---------- Poprzedni post napisany at 18:54 ----------

jednak to samo sprawdziłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz wszystko rozebrane to zrób jeszcze głowice

uszczelniacze gniazda zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze ja opisze swoja sytuacje. Silnik 1,8t ANB kupilem samochod z przebiegiem 209tys , olej zmienany co okolo 30tys. W pierwszych dniach jezdzilem samochodem szybciej kontrolka od cisnienia zapalila sie z 2-3razy silnik zaczal glosniej pracowac ale zgasilem pojezdzilem spokojnie i kontrolka juz sie nie zapalala. Tydzien pozniej zmienilem rozrzad jakies pierdoly olej i filtr (motul 5w40) i czujnik cisnienia oleju ( nie orginalny). Po tym wszystkim kontrolka zapalila sie z 2razy mi moze i pozniej przez 2miesiace spokoj , ale czytalem forum i pytalem sie roznych specow i profilaktycznie zdjalem miske i smoka olejowego i faktycznie w misce bylo sporo z koksowanego oleju i w smoku tez troche bylo. Pomoglo to na jakis tydzien ( aha olej ponownie zmienilem na 5w40 motula) gdzie katowalem samochod itp i byl spokoj po tym czasie kontrolka zaczela sie zapalac juz prawie caly czas na cieplym silniku ( ale silnik pracowal w sumie normalnie nie byl glosniejszy nie klekotal itp.) , wiec pojechalem na ponowne sprawdzenia cisnienia oleju i cisnienie niby bylo ale juz jak silnik nagrzal sie porzadnie wskazowka od manometru zaczela chodzic lewo prawo gdzie przy cisnieniu okolo 7barow odchylka juz byla okolo 1bara. Wiec miska zostala znowu sciagnieta i w misce ponownie pojawil sie z koksowany olej ale juz mniej bylo i zostala rozkrecona pompa oleju mechanik (specialista vw audi) mowil , ze musiala ona byc zmieniana pare lat wczesniej na nowa z aso bo wygladala jak nowka sztuka , takze miska zalozona nalalem stary olej z plukana i zmienilem ponownie na 5w40motula , po nagrzaniu silnika kontrolka zaswiecila sie znowu dwa razy ale pozniej znikla i jezdze juz 1dzien i sie nie pali. Ktos wie co to moze jeszcze byc? w ogole podejrzewam gdybym nie sciagal tej miski to kontrolka by mi sie nie swiecila.. Poki co moim jedynym pomyslem jak problem bedzie sie dalej pojawial kupie znowu nowy czujnik oleju tym razem ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie w misce bylo sporo z koksowanego oleju i w smoku tez troche bylo.

A co się dziwić jak olej zmieniany co 30tyś.

A tak po za ty jakie w końcu miałeś ciśnienie tego oleju po mocnym nagrzaniu na wolnych obrotach i jakieś przy 3tyś obrotów bo to jest ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co Wy nie napiszecie zeby co 10tys zmieniac? Nie moja wina ze w aso leja jakies gowniane long lify i niemiec tak robil...

Cisnienie na wolnych chyba okolo 2barow a przy 3tys cos okolo 6-7? Zreszta przed drugim sciagnieciem miski ten syf co w niej byl nie chce mi sie wierzyc zeby mial wplyw na palaca sie kontrolke , pytanie co zrobic dalej jak zacznie sie zapalac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo oczywiście zależy od stylu jazdy. Pałowanie i krótkie trasy 7,5k, długie trasy przy spokojnej jeździe powiedzmy nawet niech będzie to 15k ale nie 30k. Są niby oleje jakieś tam specjalne co można wymieniać co 30k ale ja w akie cuda nie uwierzę tym bardziej przy silniku z turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ale nie w 1.8T.

w 1.8t, ale tak naprawdę jak chcesz możesz olej i co 2000 wymieniac ale nie pisz ze powinno się co 7500 max gdy motor jest w 100% sprawny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z kolei taki problem że klekocze nie zawsze przy odpalaniu jak zimny,i czasem jak zrobię ze 300,400 km to zapali się olej na desce i po wyciągnięciu bagnetu i odkręcenia korka kontrolka gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z kolei taki problem że klekocze nie zawsze przy odpalaniu jak zimny,i czasem jak zrobię ze 300,400 km to zapali się olej na desce i po wyciągnięciu bagnetu i odkręcenia korka kontrolka gaśnie

Nie rzyga olejem? Może odma zapchana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...