Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju kontrolka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No tego nigdy nie bedziesz pewny czy to jest jedyna przyczyna, ta którą podałeś. Mozliwe ze cos jest nie tak, okaże sie z czasem :). Mam nadzieje ze zarzegnalem juz ten problem który u mnie występował.

Opublikowano

Ja w piątek musiałem niestety wyjechać i źle się to skończyło.Jak wracałem tuż przed domem zawory zaczęły dosłownie napierdalać.Nad ranem odpaliłem silnik i już niestety stukanie nie ustąpiło.Na biegu jałowym słychać lekkie klekotanie, a pod obciążeniem to jak wcześniej wspomniałem.Odkręciłem pokrywę zaworów i to się ukazało:

9r8n.jpg

Auto idzie w czwartek na warsztat.Spłaszczyło jedną krzywkę na wale rozrządu.Reszta jest nie naruszona.

R

Opublikowano

A no, jak nie raz było już powtarzane - przy problemach ze smarowaniem nie ma żartów bo chwila moment i mamy po silniku.

Opublikowano

Mam nadzieje że nic takiego mnie nie czeka...

Opublikowano

ja walek dostal tak mocno po tylku to wał głowny mogl jeszcze bardziej... ale badz dobrej mysli

Opublikowano

No Seba ja bym na Twoim miejscu zajrzal bardziej w glab silnika bo to moze byc nieciekawie. U mnie jak na razie cisza i spokoj. Dzisiaj walnelo 600 kilometrow od naprawy.

Opublikowano

Też niestety myślę że na naprawie góry się nie skończy.

Opublikowano

5w40 to olej do 1.8t, 5w30 byl stosowany w nowszych silnikach typu fsi

Opublikowano

Płukanka i olej 0w40 albo 5w40. Jak nie pomoże najprostszy sposób to trzeba diagnozować dalej.

Opublikowano

Ja bym na Twoim miejscu nie pchal sie w sama plukanke i olej bo może się okazać że jest to 200 zł w plecy. Ja oddalem do mechanika i za wymiane 2 wahaczy, poduszki pod silnikiem i pompy oleju skasowal mnie 150 zł. Szczerze? Nie chciałoby mi się siedziec i babrać z tym za 150 zł. Najwiecej kosztuje w tym wszystkim sama pompa. Musisz zdecydowac czy chcesz ją wymienić czy nie ale mysle że zdjęcie miski i wyczyszczenie jej powinienes zrobic. Ja bym się na Twoim miejscu zastanowił. Sama płukanka moze nie rozwiazac problemu a tracenie pieniedzy na olej i filtr mysle ze jest zbytecznie. Można lepiej zainwestowac te pieniadze.

Opublikowano

Tak jak pisaliście.. na naprawie góry się na pewno nie skończy.Po wymianie wałka i kilku szklanek silnik normalnie odpala,chodzi bardzo cicho jakby nic mu nie dolegało.Jednak po przekroczeniu 2tyś. obrotów słychać mocne stukanie,(jakby na tłoku?) zapala się olejarka.Co to może być?W środę mechanik będzie rozkręcać miskę,itp.Na dzień dzisiejszy już zapłaciłem za części 630zł+200zł robocizna.A miesiąc temu jeszcze rozrząd wymieniałem...Jak wyjdzie coś poważniejszego to nie wiem czy szukać nowego silnika czy naprawiać ten.Doradźcie coś.

Opublikowano

Pewnie dół dostał co nie byłoby dziwne. Kwestia jak mocno. Czy dostały same panewki - w co raczej wątpię jeśli już tak wali - czy wał i korby. W twoim przypadku ja osobiście już od początku wywalałbym silnik i sprawdzał zarówno dół i góre a nie robił to na raty. Wtedy miałbyś jasny obraz sytuacji co jest grane i co dalej robić. Gdybyś od razu stwierdził że dół też dostał i w jakim stanie to można by myśleć czy robić to czy szukać słupka. Teraz to będzie większy dylemat jeśli góra już zrobiona.

Opublikowano

Głośno nie wali, na zimnym powyżej 2tyś obrotów.Na gorącym już od startu słychać stukanie.

Opublikowano

Na zimnym ciśnienie oleju jest większe więc mniej to słychać. Jak dół dostał to spierdziela tam ciśnienie. Wraz ze wzrostem obrotów zwiększają się siły które działają na wał, korby itp a że jest tam większy luz niż powinien to zaczyna walić. Na rozgrzanym to już wiadomo, szybciej zacznie bo ciśnienie niższe. Niestety na 95% niestety myślę że dół oberwał.

Opublikowano

U mnie też stukało, po zdjęciu miski okazało się że jedna panewka się obróciła, pozostałe też się nadawały do wywalenia, co najmniej jedna korba do wymiany do tego wałek...Góry nie zdejmowałem, nie wiem co z tłokami i głowicą...Ja zamiast remontu kupiłem drugi słupek i wymieniłem...

Opublikowano

Obstawiam panewki.Przerabialem to samo u siebie.Problem z ciśnieniem i dziwne metaliczne odgłosy po 2000obr.Nowy wał,panewki i pompa.Od tamtej pory cisza i ciśnienie b.dobre.

Góra nie ruszana bo w dobrym stanie.

wysłane za pomocą tapki

Opublikowano

Dziwi mnie jeszcze jedno. Dlaczego była robiona góra bez uprzedniego usunięcia usterki która doprowadziła do takich zniszczeń. Przecież zdejmowanie michy i dobranie się do pompy oleju to podstawa w takim przypadku.

Opublikowano

Biały, kupowales wał uzywke i dawales do skrawania plus nowe panewki? Czy jakiś nowy

Opublikowano

Używany w dobrym stanie.Podobno był przeszlifowany raz pod nowe panewki.Panewki zmieniły trochę kolor na "gold" a jedna z nich się odkrztalcila.

Stary wał i panewki mi zostały na pamiątkę.Z wału może jeszcze by ktoś pożytek miał ale nie wiem na 100%.

I tak jak kolega Labiel pisze-u mnie od dołu zaczęła się robota.Po zmierzeniu ciśnienia,micha w dol i było widać wszystko.

wysłane za pomocą tapki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...