Dragon30 Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Strasznie ciężko pracowały mi wycieraczki i stawały na środku cyklu pracy tzn na środku szyby, pierwsza myśl silnik wycieraczek mówi do widzenia. Kolega z forum Masato podpowiedział mi że może jednak mechanizm się zatarł, postanowiłem to sprawdzić. 1. Demontaż wycieraczek z ramionami, czyli podwadzamy płaskim wkrętakiem kapsle maskujące nakrętki ramion wycieraczek, a następnie odkręcamy te nakrętki. Zdejmujemy wycieraczki z ramionami. 2. Demontaż podszybia 3. Jak już mamy cały mechanizm na widoku to nastąpił moment sprawdzenia czy silnik czy zatarty mechanizm przysparza nam problemów z poprawną pracą wycieraczek 4. Jeśli wiemy już co jest przyczyną to musimy wykręcić mechanizm z silnikiem. trochę trzeba się nagimnastykować żeby go wysunąć 5. Demontaż trzpienia z korpusu mechanizmu wycieraczek Czyścimy zarówno powierzchnie trzpienia i "bieżnie" w której się trzpień obraca (ja użyłem drobnoziarnistego papieru ściernego, następnie oczyściłem te powierzchnie z pyłu powstałego na skutek czyszczenia papierem ściernym, nasmarowałem, zmieniłem oring na nowy i złożyłem w odwrotnej kolejności mechanizm. Z drugim trzpieniem mimo że obracał sie swobodnie poczyniłem to samo. 6. Montaż mechanizmu do samochodu (ramie na wielowpuście silnika ustawiamy w tym samym położeniu). 7. Montaż podszybia 8. Montaż ramion wycieraczek (ustawiamy je w dolnym położeniu) 9. Sprawdzenie poprawności pracy 10. NIGDY WYCIERACZKI NIE PRACOWAŁY MI CISZEJ I TAK "LECIUTKO" 2
booster70 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 ile zajela cala operacja? chyba mnie to czeka niestety
skubiii89 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 sam przeprowadzałem taka operacje u siebie juz 2 raz raz w a3 a teraz w a4 mysle że z godzinkę powinienes sie uwinąć ja rozebralem wszystko i poskładałem na strych oringach przesmarowalem smarem grafitowym i chodzi jak zloto alle radze przesmarować oba trzpienie nawet jeśli tylko jedne jest zatarty tak w razie W. pozdrawiam
Dragon30 Opublikowano 28 Lipca 2013 Autor Opublikowano 28 Lipca 2013 no u mnie stary oring na zatartym trzpieniu nie nadawal się do ponownego założenia bo się wykruszyl u przez niego woda leciała pomiędzy korpus i trzpień. I tak jak kolega wyżej mówi oba trzpienie przesmaruj. Mi to zajęło godzinę z tym że musiałem się nameczyc z zatartym trzpieniem żeby go wybić bo stał w korpusem sztywno jak zaspawany. Jak masz pierwsze oznaki to zrób to a nie czekaj tak jak ja do momentu zatarcia. Ja użyłem nowych oringow i smaru do łożysk
Damian_1986 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Jestem na świeżo po operacji smarowania trzpieni. Jeżeli chodzi o ustawienie ramienia na wielowpuście silnika wycieraczek, wydaje mi się, że nie musi być ono aż tak dokładne. Można po złożeniu całego mechanizmu i podłączeniu go do silniczka, włączyć pojedynczy cykl pracy mechanizmu. Powinien się ustawić w pozycji początkowej i wtedy łatwo jest dopasować położenie wycieraczek na szybie.
czarny286 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 mogę dodać bardzo ważną uwagę bo przechodziłem to już w a4 i passacie B5 czyli jeśli zdemontujecie pokrywę od komputera-sterownika,całkowicie to pod dolną obudową jest uszczelka i mnóstwo syfu,należy to wyczyśćić-wiadomo i przy montażu uważać,żeby uszczelka się nie podwineła ! ja nie zauważyłem tego i miałem jezioro po deszczu w samochodzie i załatwiłem moduł komfortu,druga sprawa jeśli po montażu mechanizmu wycieraczki będą się żle układały przy pracy,żle ustawiały to należy wyjąć mechanizm i przestawić go albo o 180 stopni albo o 90 stopni nie pamiętam dokładnie ale raczej to pierwsze mam nadzieję,że pomogłem pozdrawiam
Dragon30 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Jestem na świeżo po operacji smarowania trzpieni. Jeżeli chodzi o ustawienie ramienia na wielowpuście silnika wycieraczek, wydaje mi się, że nie musi być ono aż tak dokładne. Można po złożeniu całego mechanizmu i podłączeniu go do silniczka, włączyć pojedynczy cykl pracy mechanizmu. Powinien się ustawić w pozycji początkowej i wtedy łatwo jest dopasować położenie wycieraczek na szybie. no Kolego żeby sobie oszczędzić problemów to lepiej zapamiętać. silnik wykonuje pełny ruch obrotowy 360 stopni. jeśli źle ustawisz ramie to jest możliwość że wycieraczki pojadą Ci najpierw w dół uderzając w maskę a potem w górę
Damian_1986 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Zgadzam się, dlatego najlepiej włączyć silniczek przed założeniem ramion wycieraczek. W takim wypadku jest bezpiecznie.
Normano1973 Opublikowano 28 Marca 2014 Opublikowano 28 Marca 2014 Dzieki za fotorelację!!!Dziś zregenerowałem i u mnie dwa trzpienie mechanizmu.Objawy miałem w mocne upały.Mechanizm ledwo dawał radę poruszać wycieraczkami. Gdy się schładzało była pozytywna poprawa i w sumie zimę jeszcze przejeździłem aż do dziś. Jeden trzpień był w środku jako tako ok, ale drugi to tragedia.Ręcznie miałem problem by nim poruszyć i szczęście,że nie spalił się silniczek! Po demontażu dosyć trudnym wyjęciu(trzeba zdjąć pokrywę kompa) wyczyszczeniu z rdzy i brudu(podkładki i oringi u mnie były ok) i nasmarowaniu trzpieni (dałem smar do łożysk)oraz kolanek(lubrykant w sprayu) mechanizm odżył lekkością ruchu.Tak jak pisaliście wyżej ja ustawiałem ostatecznie położenie wycieraczek bez montowania ich na trzpienie. Po włożeniu włączałem mechanizm (włączyć pojedynczy cykl) i ustawiłem tak jak było na początku. Później próba z założonymi wycieraczkami i składanie wszystkiego do kupy. No i już cieszy świadomość wykonanej pożytecznej regeneracji
tomek71wzw Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Panowie a wiecie jakiego rozmiaru jest ten oring? Czeka mnie w weekend operacja z tego wątku i chciałbym się przygotować wcześniej.
A4ZSW Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Panowie a wiecie jakiego rozmiaru jest ten oring? Czeka mnie w weekend operacja z tego wątku i chciałbym się przygotować wcześniej. Dołączam się do pytania w weekend czeka mnie to samo
animavili Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 W bliźniaczym temacie o wycieraczkach w b6 ktoś podawał jaki to oring.też mnie czeka naprawa a nie mogę tego znaleść.przylaczam się więc do prośby. Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2
szybki34 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 U mnie jak zaczęły się zatrzymywać to użyłem płynu hamulcowego i już drugi rok działają bez zarzutu.
animavili Opublikowano 20 Czerwca 2014 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Przerobilem temat u siebie wczoraj.Mam kilka uwag: - Nie ruszamy nakrętki 13 na silniku.Wystarczy podważyć cięgna wchodzące na ten trzpień i wychodzą ładnie do gory.Ponieważ nie są juz spięte razem łatwiej manewrować całym mechanizmem. - Odkecenie pokrywy od komputera daje większą swobodę do manewrowania kluczami. -nie trzeba wyciągać silnika.cięgna które zdjelismy z jego OŚKi dają nam dostęp do tych trzech śrub.można je od kręcić i wyjąć sam mechanizm. -jeśli chcemy wyjąć z silnikiem odkrecamy dwie śruby od obudowy komputera.chyba 8mm ale na długich szpilkach. Wystarczy niewiele luzu aby mechanizm wyszedł z silnikiem.tu przydał by się odkurzacz bo syfu za kompem jest sporo,a trzeba to ładnie później spasowac bo pod spodem jest uszczelka żeby woda nie ciekła do środka. Nie trzeba zapamietywac ustawień silnika ,przed wciśnięcie cięgien na trzpień należy włączyć wycieraczki aby silnik zrobił jeden cykl,sam się ustawi. Pzdr
kanaper Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Poradnik + uwagi w komentarzach i nawet Ja sobie poradziłem Nie obyło się jednak bez przygód... Prawy trzpień był tak zardzewiały że żadną siłą ani specyfikiem nie dało się go ruszyć... A jak to mówią uczeni bez młota to nie robota.. jak pomyślał tak zrobił i niestety z gwintu na trzpieniu mało zostało... Pozostało ponowne gwintowanie Ale już wszystko śmiga. Dzięki i pozdro
skubiii89 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Dlatego przed pukaniem po gwincie warto nakretke nakręcić zeby go nie poj@#%() :-)
Raf_kk Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Wczoraj byłem zmuszony skorzystać z poradnika bo wycieraczki stanęły, ale już po problemie...smiga aż miło 2,5h razem z walką z zapieczonym sworzniem jednego z ramion.
marzol Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Ja już dwa razy musiałem rozbierać swój mechanizm i widzę, że czeka mnie kolejny raz. Za każdym razem wymieniałem o-ringi i z początku wszystko fajnie chodzi, ale pojeżdżę pół roku i wycieraczki już ledwo się ruszają Może używam złych o-ringów? Ktoś zna prawidłowe wymiary?
PARAF Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Ja natomiast chyba użyłem złego młotka. Po wytarganiu mechanizmu musiałem pomagać sobie młotkiem, żeby wybić sworzeń od str. kierowcy. Nakręciłem nakrętkę i jazda! Z początku delikatnie, ale nie dawało to żadnego efektu - nie wysunął się nawet o 1mm No to walnąlem z większą siłą i... ...uyebałem gwint trzymający ramię wycieraczki. Jutro kurier przywiezie nowy mechanizm i wszystko wróci do normy. Mam nadzieję.
konus Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 tam gdzie jest pokazane żeby podeprzeć przy wybijaniu to na dwa razy. ja tam podparłem jebłem i urwałem całe ucho id przykręcania mechanizmu bo jest kruche też musiałem rznąć po drugi mechanizm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się