jedrekx Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 ja w swoim B7 1.9 mam DPF-a przebieg 250 tys i jeszcze ani razu sie nie zapalila nie wiem czemu ludzie tak panikuja z tego powodu nie spotkalem jeszcze B7 1,9 TDi z DPF-em , nie zapali cie sie bo DPF-a nie masz ( chyba ze sie myle) :) mylisz się. oznaczenie BRB
lukas309 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 no to juz mnie naprostowaliscie :) tak reansumujac kolega z osiedla jezdzi seatem LEONEM ma DPF-a i jezdzi od 3 lat i nigdy jeszcze nic mu sie nie działo z nim a jezdzi tak jak ja 40 % trasa 60 % miasto w skali roku :) wiec juz sam nie wiem jak to w koncu z tym DPF-em jest jezeli chodzi o problemy cos mi sie wydaje ze maja je ludzie ktorzy lekcewaza oznaki wypalania badz jezdza tylko po miescie w 90 % w roku
gr8 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Ja bym rzekl, ze osoby, ktore jezdza na wysokich biegach przy niskich obrotach...
Damian_1986 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Przez zbyt niską temperaturę spalin przyspieszone jest zapychanie się filtra. Możliwe jest dopalanie filtra na postoju?
lukas309 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 mozliwe jest dopalanie filtra na postoju
Damian_1986 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Samochód może przejść samoczynnie w tryb dopalania na postoju czy należy go włączyć oprogramowaniem serwisowym?
lukas309 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 ja mialem wypalany filtr serwisowo ale podczas jazdy z laptopem a dlatego podczas jazdy poniewaz jest to podobno bardziej wydajny sposob wypalenia sadzy w filtrze aczkolwiek widzialem Q5 podczas wypalania na postoju duzo bialego dymu i wycie silnika czy dobre moim zdaniem lepiej podczas jazdy wywolac procedure dla przykladu u mnie 18g sadzy wypalone do 0g ( okolo 50 minut jazdy ) , przy 30g powinno dojsc do pelnej procedury wypalania filtra ponad 60g filtr do wyrzucenia tak sie dowiedzialem z zycia wziete :) samoczynnie na postoju moze dojsc do wypalania filtra
Dikson Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 A jak wymusza sie wypalanie podczas jazdy? I z jaka prędkością trzeba sie poruszać?
gr8 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Ale przeciez gdzies ktos pisal (tutaj na forum), ze wypalanie DPF'a z podlaczonym komp. podczas jazdy to juz ostatecznosc, bo pozniej przez to sa jakies problemy... czy szybciej sie filtr znowu zapycha... czy cos innego niedobrego... nie pamietam dokladnie, ale gdzies cos takiego tutaj widzialem.. hmm...
lukas309 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Ale przeciez gdzies ktos pisal (tutaj na forum), ze wypalanie DPF'a z podlaczonym komp. podczas jazdy to juz ostatecznosc, bo pozniej przez to sa jakies problemy... czy szybciej sie filtr znowu zapycha... czy cos innego niedobrego... nie pamietam dokladnie, ale gdzies cos takiego tutaj widzialem.. hmm... mi wypalali a wcale nie musieli bylo to spowodowane wymiana czujnika roznicy cisnien i dlatego wymuszono u mnie cala procedure i od razu mi mechanik pow ze wypali podczas jazdy a dlaczego tak tego nie wiem moze sugerowali sie przebiegiem, moze powodem byla wymiana czujnika nie wiem w kazdym badz razie pow ze wypalił sie wzorowo, w filtrze bylo 18g sadzy wiec jeszcze mozna bylo jezdzic i czekac az komputer w warunkach sprzyjajacych wymusi sam w naturalny dla auta sposob cala procedure A jak wymusza sie wypalanie podczas jazdy? I z jaka prędkością trzeba sie poruszać? ja tego nie robilem to Ci nie powiem aczkolwiek jak rozsadek wskazuje jednym kliknieciem wymuszamy procedure wypalania a co do predkosci w ksiazce wszystko pisze i jest tego mnostwo na necie
gr8 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Ponowie swoje pytanie tutaj, czy da rade i jak sprawdzic VCDS stan filtra ?
adrian998998 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Dopali sie w trasie a jak nie to trzeba uruchomić regeneracje awaryjna dopalania dpf. Najpierw odczytać kody błędów potem działać. Przeważnie siadały czujniki różnicy ciśnień. Na zdjęciu widać ze auto ma dpfa po czujniku różnicy ciśnień który widnieje w górnym lewym rogu.
kmink Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 I po wtyczkach od czujnika temp. i lambdy ;-)
dieselchip_ Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 oczywiscie ze vcds sprawdzi stan filtra ,w % ,gramach sadzy i itp. roznicy cisnien ,wiele czynnikow mozna sprawdzic dpf ma najwyższa skutecznosc w wypalaniu przy 2300 obrotow .... akurat w tym silniku silnikii 1.9 tdi 116 w b7 czesto wychodzily z dpefem ale roczniki 2006-2007 ,a i byly tez 2008 1.9 jezeli nie musisz to nie usuwaj dpfa -wyczysc go chemicznie ,chyba ze masz go juz serdecznie dosyc to wywal w cholere......
Andrzej07 Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 Witam to ja się podłączę na szybko:decayed: mam B7 05 rok 1.9 BKE czy mam już PDF-a jest może jakiś kod na wlepce:wink:
adrian998998 Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Zajrzyj pod maskę i zrób foto w okolicach turbiny i ze zdjętą osłoną silnika to Ci powiem.
wrclaguna Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Panowie ............ale temat dotyczy B8
kanu Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 ja w swoim B7 1.9 mam DPF-a przebieg 250 tys i jeszcze ani razu sie nie zapalila nie wiem czemu ludzie tak panikuja z tego powodu ty ale u Ciebie może jest nowy jak 3/4 auta :grin:
Rekomendowane odpowiedzi