BeyerBrown Opublikowano 7 Grudnia 2019 Opublikowano 7 Grudnia 2019 (edytowane) 9 godzin temu, marcin4x4 napisał: te przebiegi to jest kosmos, ostatnio oglądałem auto z grudnia 2017 i miało nalatane 240km po Polsce ! ale 10 letni TDI dalej ma 150 tyś Edytowane 7 Grudnia 2019 przez BeyerBrown
marcin4x4 Opublikowano 7 Grudnia 2019 Opublikowano 7 Grudnia 2019 i ? bo niezbyt rozumiem Twoje wstawki. Ja nie mówię o v'kach tylko zwykłych 2.0tdi a nawet 1.6 których z przebiegami 300tyś km nie brakuje.
Dev Opublikowano 7 Grudnia 2019 Opublikowano 7 Grudnia 2019 Koleś ma passtucha 1.9tdi AVF 1 120 000 Km nalotu, druga głowica, ale ori pierscienie, zużycie oleju ok litra na 10 000km Cały czas lata nim na Danię
BeyerBrown Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 7.12.2019 o 11:14, marcin4x4 napisał: i ? bo niezbyt rozumiem Twoje wstawki. Ja nie mówię o v'kach tylko zwykłych 2.0tdi a nawet 1.6 których z przebiegami 300tyś km nie brakuje. Te filmiki to taki "namacalny" dowód na to co pisałem wcześniej W dniu 7.12.2019 o 15:23, Dev napisał: Koleś ma passtucha 1.9tdi AVF 1 120 000 Km nalotu, druga głowica, ale ori pierscienie, zużycie oleju ok litra na 10 000km Cały czas lata nim na Danię Silnik dopiero do remontu... Edytowane 30 Grudnia 2019 przez BeyerBrown
Langista Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 No dobra, ale nie ma co porównywać silnika z woła roboczego, który był zaprojektowany do takich przebiegów, a silnika z samochodu osobowego.. Co nie zmienia faktu, że silniki od roku 2005 są już tak projektowane aby były do wymiany po przekroczeniu maks pół bańki. Komuś kieszeń trzeba przecież nabijać, aż przypomniał mi się materiał o audi q8 v12 co po 250k silnik powiedział papa
Dev Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 Silniki to się skończyły w 2000r, potem to już jednorazówki
BeyerBrown Opublikowano 1 Stycznia 2020 Opublikowano 1 Stycznia 2020 (edytowane) W dniu 30.12.2019 o 19:21, Langista napisał: Co nie zmienia faktu, że silniki od roku 2005 są już tak projektowane aby były do wymiany po przekroczeniu maks pół bańki. O autorze, gdyby ktoś się zastanawiał co to za typ:https://pl.linkedin.com/in/paweł-rygas-5ab205177 Edytowane 1 Stycznia 2020 przez BeyerBrown 1
Langista Opublikowano 1 Stycznia 2020 Opublikowano 1 Stycznia 2020 Nie jest to jednak cała prawda. Niestety teraz części robione są z 'gównolitu'. Uszczelki są dużo gorszej jakości i utylizują się poprzez płyny (lub w płynach jest za dużo chemii, której uszczelki nie wytrzymują), elektronika z określoną liczbą godzin pracy, tak można wymieniać bez końca. Upadła mechanika na łeb na szyję, teraz chcąc coś naprawić i tak robisz wszystko sam w miarę możliwości, bo wiesz co dostaniesz. Na moim przykładzie : pompa wspomagania, koleś w firmie regeneracji pomp powiedział mi, że one są jednorazowe, bo nie produkują nawet do nich części zamiennych. Albo wydam ponad klocka na nową, albo kilka stów na dosłownie dwa elementy, które są w niej do wymiany, oczywiście zlecenie dla firm zewnętrznych. Tak się żyje na tym świecie już.. 1
maciej_m Opublikowano 1 Stycznia 2020 Opublikowano 1 Stycznia 2020 Koledzy zrobiliście tu niezły OT. I chwała wam za . To zrobiło mi dziś wieczór. Cieszę się, że są jeszcze osoby, które oprócz wiedzy (szacunek Panowie) mają jeszcze trochę zdrowego podejścia do kwestii motoryzacyjnych najogólniej ujmując. Dzięki za namiar na ten kanał. PozdrawiaMM 1
BeyerBrown Opublikowano 2 Stycznia 2020 Opublikowano 2 Stycznia 2020 (edytowane) W dniu 1.01.2020 o 23:57, maciej_m napisał: Koledzy zrobiliście tu niezły OT. I chwała wam za . To zrobiło mi dziś wieczór. Cieszę się, że są jeszcze osoby, które oprócz wiedzy (szacunek Panowie) mają jeszcze trochę zdrowego podejścia do kwestii motoryzacyjnych najogólniej ujmując. Dzięki za namiar na ten kanał. PozdrawiaMM Tutaj (jeszcze) nikt nie usuwa off-topowych dygresji, jak ma to miejsce w kółkach wzajemnej adoracji, czyli w wątkach założonych w dziale "moje auto", chyba, że jesteś "swój" Edytowane 4 Stycznia 2020 przez BeyerBrown
Sebastiano87 Opublikowano 5 Stycznia 2020 Opublikowano 5 Stycznia 2020 Znowu musi się kończyć temat na 1.9 w gnojowicy... A4 b7 silnik 3.2 FSI V6 to silnik egzotyczny mało znany dla mechaników którzy potrafią go zdiagnozować poprawnie. Dostęp do części używanych jest utrudniony, bo mało ich jeździ po drogach. Spalanie jest małe jak na V6 gdy zamulamy. Przy 90 km/h 1900 obr./min fis pokazuje 7-8. Tiptronic wbija 6 i jedźmy jak dieslem. Auto jest ekonomiczne jak się jeździ w trybie D i bardzo wolno... tylko po co Tryb S - 6 sekund do setki o 100 do 200 jeszcze szybciej tak mi się wydaje Dźwięk tego potwora to poezja system bose nie jest w ogóle potrzebny. 1.8 T czy 2.0 TFSI to kosiarki. Jeżdziłem też a6 c5 3.0 V6 muł straszny b7 to rakieta... Życze sobie teraz aby kupić V8 bo raz sie żyje a ciagnikiem lub kosiarko jeżdzić to nie to samo... Ps. posiadam jeszcze 1.9 gnój ale jedzić tym to żadna przyjemność...
Langista Opublikowano 5 Stycznia 2020 Opublikowano 5 Stycznia 2020 I ja swoim 3.0 potrafię poniżej 9 zejść jak jadę 100/h. V8 to trochę porywanie się z motyką na słońce, bo to niestety nie motor na duże przebiegi a na jeżdżenie w niedzielę. Po prostu części szybciej się zużywają i serwisowanie tego przy użytkowaniu jako zwykły samochód to spore koszta, a też coraz to mniej części jest dostępnych na rynku do tych naszych a4, także.. V8 ma boski wydźwięk, chociaż Mercedes bardziej mi się podoba (taki bardziej agresywny wydźwięk) no ale..
BeyerBrown Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) W dniu 5.01.2020 o 21:58, Sebastiano87 napisał: Jeżdziłem też a6 c5 3.0 V6 muł straszny b7 to rakieta... C5, szczególnie w starym automacie (5HP19), zabija ten silnik, ma wtedy prawie 9s do setki... https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a6/pdf/a6c5/2003_03_a6_c5_30_30quattro.pdf https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a4/pdf/a4b7/2005_03_a4_b7_32fsi.pdf Edytowane 7 Marca 2020 przez BeyerBrown
pila24 Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) Nie wiedziałem że występuje 3,2 w b7 z multilotkiem. Ale przełożenie na 7 biegu to masakra,przy 2 tys obr na taką samą prędkość jak przy 4 tys obr manualu na 6tym biegu ? Ok sprawdziłem przełożenie dyfr sporo się różni i na 7mym biegu multi 128km/h 2000obr,manual 6 bieg 76km/h 2000 obr Poza tym skrócili pierwsze 2 biegi w tipie b7,w połączeniu z mocniejszym motorem nie ma już takiej różnicy jak w b6/c5 przy sprincie do 100 tip vs manual. Edytowane 7 Marca 2020 przez pila24
BeyerBrown Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) No właśnie stary tip (5HP19) ma duże straty w sprincie 0-100 wzgl.manuala właśnie przez 1 i 2 bieg przez co narosło wokół niego nie do końca prawdziwe przekonanie, że zamula auto. Mierząc elastyczność (60-100 lub 80-120) tej różnicy już nie widać. 5HP19: 100km/h@2050rpm 120km/h@2500rpm 140km/h@3000rpm Ciekaw jestem jak ma tip 6-biegowy... Edytowane 7 Marca 2020 przez BeyerBrown
pila24 Opublikowano 8 Marca 2020 Opublikowano 8 Marca 2020 (edytowane) 23 godziny temu, BeyerBrown napisał: No właśnie stary tip (5HP19) ma duże straty w sprincie 0-100 wzgl.manuala właśnie przez 1 i 2 bieg przez co narosło wokół niego nie do końca prawdziwe przekonanie, że zamula auto. Mierząc elastyczność (60-100 lub 80-120) tej różnicy już nie widać. 5HP19: 100km/h@2050rpm 120km/h@2500rpm 140km/h@3000rpm Ciekaw jestem jak ma tip 6-biegowy... Dla kół 17" 225/45 masz na zdjęciach. A 140km/h przy 3000rpm to mam u siebie w manualu 6b skrzynia gdx. A multilotek z 3.2 przy 3000rpm 191km/h..... Edytowane 8 Marca 2020 przez pila24
Dev Opublikowano 8 Marca 2020 Opublikowano 8 Marca 2020 cos tam zle liczy, 3.2 w multi przy 3000 obrotach ma o wiele, wiele mniejsza predkosc niz podałeś
pila24 Opublikowano 8 Marca 2020 Opublikowano 8 Marca 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Dev napisał: cos tam zle liczy, 3.2 w multi przy 3000 obrotach ma o wiele, wiele mniejsza predkosc niz podałeś Dobrze wyliczył ten kalkulator dla tipa,w manualu jaki mam też wcześniej sprawdzałem i się zgadzało,dla multi tutaj masz wyliczenie dla przelozenia mechanizmu różnicowego 4,877 i 7my bieg (innych nie wklepywałem) z przełożeniem 0,381 - czyli tak jak z danych technicznych audi b7 3.2 dla poszczególnych skrzyń. Na yt na filmik co prawda z b6 2.4 i tam przy 3200rpm jedzie 160km/h ale nie wiem jakie ma przełożenie multi z b6. Edytowane 8 Marca 2020 przez pila24
Dev Opublikowano 8 Marca 2020 Opublikowano 8 Marca 2020 mam Q5tke 3.2 na warsztacie z tipem to zobacze jakie ma predkosci
pila24 Opublikowano 8 Marca 2020 Opublikowano 8 Marca 2020 Podaj oznaczenie skrzyni to się sprawdzi od razu jakie prędkości dla obrotów wyliczy kalkulator.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się