Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Alternatywa dla DRL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

Mam w swoim B6 bixenon ale nie mam modułu świateł dziennych. Zarniki xenonowe tanie nie sa a i nie ma potrzeby by swiecic nimi po oczach innym kierowcom w dzień. Dlatego początkowo chciałem zrobić DRL uzywajac modulu jak zostalo opisane na forum:

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/montaz-modulu-drl-swiatlach-drogowych-265895/

Ale obejrzałem kilka autek jak to wygląda i po prostu nie podobają mi się drogowe H7 świecące na pół gwizdka, wygląda jakby akumulator nie domagał. No ale o gustach się nie dyskutuje :) nie podoba mi sie i szukam alternatywy.

Odnalazłem opcję kodowania Kanadyjskiego - halogeny razem z postojówkami. Wypróbowałem kodowanie, działa i ta opcja mi pasuje bardziej (prawdopodobnie bym zamienił żarówki na jakieś LEDy, żeby nie oslepiac innych). Problem jest jednak taki: postojowe plus halogeny wlaczaja mi sie od razu po przekreceniu kluczyka - mimo ze wlacznik jest na pozycji 0. Fajnie by bylo miec jednak mozliwosc wyłączenia swiatel zupelnie - np zeby zminimalizować ilosc odbiornikow prądu podczas odpalania w siarczyste mrozy. Można to jakoś załatwić kodowaniem? Szukałem i sam nie znalazłem ale może ktoś przerabiał podobny problem?

I pytanie poboczne: czy w B6 to norma że tylne przeciwmgielne są tylko z lewej strony czy to moja wersja jest jakaś niepełna?

Pozdrawiam!

Opublikowano

Co do ostatniego pytania.

Tak,to norma i tak ma być.

NIe rób drugiego.

Pomyśl sobie że przed tobą w nocy w deszczu gość na takich jedzie a ty nie masz jak go wyprzedzić.

Opublikowano

Nie zamierzam robić drugiego, po prostu byłem ciekaw czy to norma :)

Co do DRL jeszcze: czy jest sens wymieniać żarówki na LEDy w halogenach? Standardowe żarówki będą za mocne?

Opublikowano

Przecież nie można jeździć na pozycji z halogenami

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Mozna - zmieniasz kodowanie na Kanadyjskie i halogeny swieca caly czas z pozycyjnymi

Opublikowano

Pytanie czy chodzi o przepisy ruchu drogowego czy o możliwości techniczne auta?

Opublikowano

Hmm fakt nie pomyslalem o tym. Jezeli chodzi o przepisy to halogeny odpadają raczej ze względu na to ze sa umieszczono za nisko by mogly pelnic role swiatel dziennych (wg przepisow musi byc 25cm do dolnej krawedzi lampy, halogeny sa jakies 22-23 cm) - licze jednak na wyrozumialosc sluzb mundurowych.

Oczywiscie jazda na halogenach w warunkach dobrej widocznosci rowniez jest niedozwolona (z punktu widzenia prawa). Dlatego zastanawiam się nad wlożeniem zarowek LED.

Opublikowano

Na wyrozumiałość nie ma co liczyć.

Walą mandaty za byle co by dziurę budżetową załatać.

Szczególnie za jazdę w dzień na halogenach.

Opublikowano
Mozna - zmieniasz kodowanie na Kanadyjskie i halogeny swieca caly czas z pozycyjnymi

I tak będą świecić, do pierwszego kontaktu z panem z lizakiem.

Opublikowano

Widać znajomość przepisów jest kiepska. Światła dzienne muszą spełniać wiele wymogów między innymi lampy klosze muszą być do tego przystosowane a na obudowie drl musi być symbol RL + homologacja E4. Jeśli włożysz led do halogenów nie spełniasz wymagań i po dowodzie. Na przeglądzie rejestracyjnym też będą problemy. Jeśli już chcesz mieć dzienne w halogenach to je zmień na drl halogeny schowaj do szafy i po problemie. Nikt ci nie powinien robić problemu o 2cm.

Opublikowano
Widać znajomość przepisów jest kiepska.

Dlatego pytam najpierw na forum a nie jeżdżę od razu na halogenach w dzień :)

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jedyną rozsądną opcją dla mnie jest wymiana halogenów na światła dzienne i kodowanie Kanadyjskie. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...