derantis Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Witam. Moj problem wyglada mianowicie tak :: odałem turbo do regeneracji wszystko ładnie pieknie do momentu odebrania auta turbo gwizda sobie delikatnie jak karetka przy dodawaniu gazu obojetnie od obrotów.A ja człowiek nerwy i dosc pedantyczny:kox: nie chciałem tego odebrac. to kolesie z zakładu zrobili mi wszytskie logi ,sprawdzili doładowanie itp nawet po tyg jeszcze raz ja wyciagneli i mejstry mowia tak"do turbiny nie maja zastrzeżen zadnych z ich strony wszystko zrobione na tip top turbo gwizda bo juz tak ma" nie bierze oleju idzie jak burza ale gwizda pomocy chłopacy co moze byc przyczyną?? aha układ wydechowy sprawny i szczelny i cały układ IC te. POmocy wiem ze jestem upierdliwy ale ten typ juz tak ma dla mnie wcale jej nie powino słychac nie wiem od czego zaczac.pozdro
Piotrek98igo Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 chcac nie chcac,ale goscie maja racje i one tak gwizdaja jak "pogotowie" masz katalizator?przy wycietym slychac glosniej
robertjudi Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Przecież ten dzwięk jest uwielbiany przez niektórych Sprawdz pozim oleju często gwiżdże jak jest mało.
derantis Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2013 katalizator jest okey olej tez jest .. kurcze mi to gwizdanie karetki nie pasuje ma ktos jakis sposoby na pozbycie sie tego:facepalm: licze na fachowe podpowiedzi ---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 17:44 ---------- moze macie jakies konkretne namiary na mechaniorów co by ten temat ogarneli bez problemowo w pomorskim
Piotrek98igo Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 napisz do garretta od odszkodowanie z tytulu gwizdajacego turba
ciahciah Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 gwizdanie nie jest niczym dziwnym w używanych turbinach zdrowo odmulonych, po regeneracji na częściach słabej jakości turbo może wydawać wszelakie dźwięki, im głośniejsze tym gorzej, tym szybciej padnie, tym gorzej wstaje, tym więcej auto pali, tobie zostaje wymiana turbo na inne lub podgłaszać muzykę, możesz jeszcze przejrzeć muszle zimną i sprawdzić czy wirnik jest idealnie na środku, czy nie ma z jeden strony większej szpary niż z innej, jak będzie poluzuj muszle i ustaw tak by wirnik był idealnie na środku
derantis Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Kolego powiedz mi czy da sie to zniwelowac ? Ogulnie czy jest to mozliwe bez ponownego regenowania całosci?? czy da sie cos ustawic i powinno byc ok
ciahciah Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 już napisałem co można zrobić, ponowna regeneracjia może nie przynieś efektu
Kuklex Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Co prawda mam AHU i turbo bez VNT ale z powodu zużycia już gwiżdże (jakby dźwięk małego odkurzacza ). U mnie pomogła zmiana oleju, po rozgrzaniu pracuje trochę ciszej więc może to coś pomoże. Pozdro
derantis Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Olej wlewam motula full syntetic takze zabardzo na nic lepszego nie zmienie ...Ciekiawi minie tylko czy jest mozliwe usuniecie tego gwizdania . w jakis ludzki sposob bez wymieniania bebechów turbo.. Pozdro jak ktos cos doradzi wielkie dzieki pozdro . Narazie z tym jeżdze
Aron21 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Może Ci gdzieś łapie lewe powietrze choć w to wątpie że przez to może bardziej gwizdać turbo . A czy napewno masz wkład kata ?? Sprawdzałeś ? Bo może być tak że w środku już go nie bo się mógł wypalić i dlatego gwizda .
derantis Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2013 kat jest ok szczelnosc sprawdzana 2 razy. NA 100% gwizd dochodzi z turbo....
Vego Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 w koncu to jest TDI... ten gwizd to oznaka zdrowego turba ;d gwizd aniech gwizda zostaw to w spokoju
przemek4net Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 mam 3ciego tdi i zadne nie gwizdze... wiem, ze takie dzwieki czasem sa ale u mnie nie ma wiec nie ma czegos takiego jak "ten typ tak ma" czy "zdrowe turbo zdrowo gwizdze" - o tym gwizdzaniu kiedys gdzies ktos napisal ze tak jest jak wirnik jest delikatnie gdzies nadszczerbiony (dmucha, T wstaje, nie przeladowuje ale gwizdze).... nie wiem jak z dojsciem do turbo u Ciebie jest ale moze lusterkiem czy kamerka endoskopowoa mozna bez demolski dokldanie to ogladnac? Przemek
ciahciah Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 jak ktoś jeździ spokojnie to turbo i cały wydech zamulony wiec nie będzie słychać gwizdania/wycia, a jak ktoś gniecie gwizdanie/wycie jest i trzeba to olać bo to normalne i jeździć aż turbo padnie, moje seryjna afn do puki nie gniotłem nic nie wyło tylko było ledwo słyszalne syczenie powietrza w okolicy 2000-2500obr, zacząłem codziennie upalać do odcięcia na 5 biegu zaczęła wyć i to bardzo głośno, kat jest po dziś dzień, odgłos jak karetka na sygnale z wielu metrów było słychać, turbo zmienione na mocniejsze przy 250tys km i po ponad 10latach eksploatacji, turbina igła wgniatała w fotel od 1400obr, zmieniłem na mocniejszą bo na więcej jak 155km to turbo nie pozwalało, turbo dmuchało ~2200mbar kilka lat i tak wygląda pomimo ekstremalnego traktowania ale z głową!: http://img844.imageshack.us/img844/3769/z1a6.jpg http://img34.imageshack.us/img34/4523/itze.jpg przy przebiegu 200tys km turbo nie miało w ogóle luzu, zero, kolejnym turbo było awx które koło kompresji miało w "wizualnie" złym stanie:) http://img543.imageshack.us/img543/7328/k0va.jpg http://img196.imageshack.us/img196/38/raiy.jpg wyszczerbienia i masa czarnego olejowego osadu, nie bez powodu wkleiłem obie strony turbo, gruby pełny wałek wirnika i fabrycznie roztoczony wylot spalin, to jest nie zniszczalne awx, 2450-2500mbar nie męczy tej turbin i w dodatku wstaje z dołu rewelacyjnie, oczywiście warunkiem koniecznym jest wymienianie oleju w terminie i nie dopuszczanie by oleju było poniżej nim na bagnecie, odpowiednie ciśnienie oleju idącego na turbo i sam olej, pisany wyżej motul może.. być jak zmiany się robi max co 8tys km i się nie katuje i silnik jest na tyle zdrowy że ciśnienie oleju jeszcze trzyma na poziomie, ja w ramach testów na x8100 zrobiłem 40tys km i mam bardzo złe zdanie o tym oleju, turbinie krzywdy nie zrobił ale dół silnika szlak trafił, nie odwracalnie więcej o 0,5L/100km auto zaczęło palić i pracować jak sieczkarnia, na pół syntetyku mobil turbo wyło jak na zimnym gniotłem, na motulu turbo wyło głośno ale mniej niż na pół syntetyku, potem zmiana na inny nie wychwalany pod niebiosa sporo droższy olej uciszyło o połowę turbo i rozwalony dół silnika, pomimo ciśnienia oleju poniżej dopuszczalnej normy z turbinami nie działo się nic kolejnym turbo było regenerowane brd kkk bv43 od 170km 2.0TDI z kołem kompresji caha http://img823.imageshack.us/img823/3408/pnwo.jpg z początku turbo cisza jak każde poprzednie, ale jak tylko poczuło mój styl jazdy zaczęło wyć, im bardziej gniotę tym bardziej potem jest słychać odgłos karetki na sygnale, a jak przez 100km po jeżdżę spokojnie wycie cichnie, to turbo w przeciwieństwie do poprzednich nie jest wyżyłowane bo dmucha tyle co w serii a mimo to już wyje, ma jeszcze taki świst powietrza w momencie jak złapie pełny ciąg, powietrza przepompowuje sporo wiec ma prawo wydawać takie dźwięki ale wiadomo im ciszej pracuje turbo tym zdrowsze ale to że wydaje dzięki nie koniecznie musi świadczyć o tym że się kończy, tylko nie mylmy gwizdania z wyciem, świstem powietrza i piskiem trącego wirnika o ścianki, bo kto potrafi te 4 dogłosy odróżnić od razu się pozna czy ma do czynienie ze zdrową turbina czy z trupem w którym wirnik jest wyszczerbiony i ma bicie które go wykończy lub ma nadmierne luzy i trzeba o muszle i jest kwestią czasu kiedy urwie się fragment wirnika i zmieli cały wirnik:) warto w porę zlikwidować nadmierne luzy, odchodzi koszt wyważania i mamy dalej wytrzymały wirnik ori a nie zamiennik na którym wstawanie turbo i żywotność będzie gorsza, jako ciekawostkę dodam że minimalny luz wzdłużny tez może być no ale żeby prawidłowo określić trzeba się na tym znać, jeżeli przy lekkim ruszaniu nie ma a przy mocniejszym jest luz jest ok, a poprzeczny taki by nie tarł o ścianki przeginając wirnik i kręcąc nim choć tu tez siła nacisku jest ważna
AudiArek Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Witam, Moja turbina zaczęła niedawno delikatnie gwizdać, nie przeszkadza mi to, ale problem jest taki ze autko nie ma przyspieszenia, tak jakby turbo nie dzialalo. jade, przekraczam 2tys obrotów, 2,5tys i nic, zadnego pociagniecia, tylko najwazniejsze..zmienilem skrzynie biegów na taka z dluzszym przelozeniem..czy to powod? nie moge wyprzedzic samochodu ktory jedzie przedemna 80 km/h. wyprzedze go ale to troche trwa, az strach wyprzedzac..
marcin4x4 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Tobie szumi nieszczelność a nie turbo. Zdrowe turbo musi szumieć, im większe ciśnienie tym daje głośniej. Niektóre szumią bardzo cicho bo albo są zamulone albo mają zbyt niskie parametry pracy.
_Bumier_ Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Tobie szumi nieszczelność a nie turbo. Zdrowe turbo musi szumieć, im większe ciśnienie tym daje głośniej. Niektóre szumią bardzo cicho bo albo są zamulone albo mają zbyt niskie parametry pracy.
peres100 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Witam U mnie problem z gwizdaniem pojawił sie ostatnio jak sparciala uszczelka pod chlodniczka olejową i wywalilo mi caly olej w czsie jazdy i wydaje mi sie ze turbina dostala po d*pie bo po zrobieniu i zalaniu nowego oleju tylko ze mechanik nie miał Castrola gtx 15W40 i wlał 10W40 po odpaleniu auta i chwilowym rozgrzaniu po przegazowaniu dzwiek jak sygnal policyjny jak jest zimne auto to bardzo ja slychac a jak sie zagrzeje to troche ciszej chodzi czy zmiana oleju mogła wpłynąć na ten odgłos jak sygnal policyjny
adifek Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Jesli turbo przed regeneracja nie gwizdalo a po regeneracji gwizda to powod jest prosty. Zrobiles je w nie odpowiedniej firmie po prostu dostales slaby zestaw naprawczy a na dodatek nie zostala dowazona na wysokoobrotowce. Oddawaj na gwarancje i popros o certyfikat dowazenia. Jesli bedziesz mial z tym jakies problemy to zapraszam na prv Jesli turbo przed regeneracja nie gwizdalo a po regeneracji gwizda to powod jest prosty. Zrobiles je w nie odpowiedniej firmie po prostu dostales slaby zestaw naprawczy a na dodatek nie zostala dowazona na wysokoobrotowce. Oddawaj na gwarancje i popros o certyfikat dowazenia. Jesli bedziesz mial z tym jakies problemy to zapraszam na prv
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się