Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Trzy miesiące temu wymieniłem termostat i znowu faluje mi temp na wskaźniku i klimatroniku, ale gdy było oki to tak ok 7 km trzeba było przejechać przy obrotach ok 2000 aby się nagrzał do 90 stopni.

Chyba że czujnik temperatury mi poszedł, jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci pływa wskaźnik to czujnik masz walnięty.

Niekoniecznie.

Jakiś czas temu miałem u siebie podobne objawy - temp. na wskaźniku pływała pomiędzy 90°C a 50°C .

Po sprawdzeniu temperatur w 01-Engine grupa 007 , oraz w 17-Instruments grupa 003 :

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 --> Podstawowe procedury diagnostyczne --> termostat oraz G2/G62

... doszedłem do wniosku, że winny jest G2

Zacząłem się już rozglądać za nowym, ale najpierw postanowiłem sprawdzić połączenie we wtyczce czujnika.

I to był "strzał w dziesiątkę"!

Po psiknięciu specjalnym płynem do styków KONTAKT GOLD 2000, oraz parokrotnym wpięciu i wypięciu wtyczki wskazania się uspokoiły.

Teraz po nagrzaniu silnika wskazówka stoi jak drut na 90°C

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w ostatnich dniach wolno nagrzewa mi się samochód.

Temp otoczenia +5*C

Aby osiągnąc 85*C musze przejechac prawie 10km spojonie tocząc się po mieście bez korków z obrotami deko ponad 2 tyś obr/min.

Jak jest u Was też to tyle trwa?

Wymieniłem term wiosną i teraz czujnik na ori.

jaki masz silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisze swój przypadek, na klimatroniku pokazuje mi przewaznie 86-87st, jak go przegazuje na trasie troche to temperatura na chwile dochodzi do 88-89st ale spada do tych wczesniejszych wartosci, podczas postoju spada nawet do 82 i tak trzyma póki nie zaczne jeżdzić, zrobiłem logi dynamiczne 007 i tam pokazuje 82-83st mimo że w tym samym czasie klimatronik co innego pokazuje

Na liczniku nie mam wahań wskazówki, ładnie po ok 10km dobija do 90st i tak trzyma, dodam ze nie mam w ogóle EGR

Termostat do zmiany :mysli:

W tamtym roku zakładałem nowy ori z ASO jakos w pażdzierniku i jeśli juz padł to ja nie widze róznicy pomiedzy zamiennikiem a ori :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie na Climatroniku k.49 temp. waha się miedzy 82-87 , 90 osiąga jak mocno przycisnę na trasie , na blacie trzyma równe 90 czy tak samo jak i u kolegi wada może być termostat ? dziękuje za odpowiedz pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam znowu tak że jak było ok 10 stopni rano to łapałem 90 stopni po przejechaniu ok 5km znowu teraz jak jest ok 4 stopni rano po 12km czasem nie mam pionu - tak wiec czy termostat jest do wymiany? Po jakim czasie auto powinno zawsze łapać 90, bo 12km to chyba troche zaduzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np. dziś jechałem o godz. 5:00 rano do roboty , było +4oC, od domu mam ok. 10 km i temp. do jakiej silnik się zagrzał to ~ 75-80oC , termostat mam sprawny na 100% (czujnik też) przyzwyczaj się - to Diesel :wink4:

(albo dorezaj webasto) :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam znowu tak że jak było ok 10 stopni rano to łapałem 90 stopni po przejechaniu ok 5km znowu teraz jak jest ok 4 stopni rano po 12km czasem nie mam pionu - tak wiec czy termostat jest do wymiany? Po jakim czasie auto powinno zawsze łapać 90, bo 12km to chyba troche zaduzo?

mam dokładnie to samo też się zastanawiam czy termostat do wymiany ale jeszcze poczekam i zobacze czy nie będzie gorzej z tym nagrzewaniem i z spadkami temperatury na postju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

steve69 Dzięki, spróbuje dziś wyczyścić, popsikać, może to taki sam przypadek jak i u Ciebie.

A jeszcze mam pytanie. Na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu powinienem zatrzymać wisko ręką? Wczoraj próbowałem jak miałem 37* i nie mogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam znowu tak że jak było ok 10 stopni rano to łapałem 90 stopni po przejechaniu ok 5km znowu teraz jak jest ok 4 stopni rano po 12km czasem nie mam pionu - tak wiec czy termostat jest do wymiany? Po jakim czasie auto powinno zawsze łapać 90, bo 12km to chyba troche zaduzo?

mam dokładnie to samo też się zastanawiam czy termostat do wymiany ale jeszcze poczekam i zobacze czy nie będzie gorzej z tym nagrzewaniem i z spadkami temperatury na postju.

Tak sie zastanawiam i chyba wymienie termostat - moze bedzie lepiej. Koledzy z forum VW gdy miałem golfa jeszcze pisali ze auto powinno łapać pion po przejechaniu niewiecej jak 6km jeśli wszystko jest sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolego dobrze rozumiem na kanale 49 powinno byc caly czas wartosc 90 ? , na desce kreska stroi piwonowo na 90 i nie drgnie a borykam sie duzym problemem spalania i szukam moze tu jest przyczyna [br]Dopisany: 02 Październik 2010, 14:46_________________________________________________??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam znowu tak że jak było ok 10 stopni rano to łapałem 90 stopni po przejechaniu ok 5km znowu teraz jak jest ok 4 stopni rano po 12km czasem nie mam pionu - tak wiec czy termostat jest do wymiany? Po jakim czasie auto powinno zawsze łapać 90, bo 12km to chyba troche zaduzo?

mam dokładnie to samo też się zastanawiam czy termostat do wymiany ale jeszcze poczekam i zobacze czy nie będzie gorzej z tym nagrzewaniem i z spadkami temperatury na postju.

Tak sie zastanawiam i chyba wymienie termostat - moze bedzie lepiej. Koledzy z forum VW gdy miałem golfa jeszcze pisali ze auto powinno łapać pion po przejechaniu niewiecej jak 6km jeśli wszystko jest sprawne.

Nie wymieniaj na chwilę obecna tego termostatu tylko sprawdź sobie dobrze VAG-iem temp. w dziale diagnostyka masz to dobrze opisane. To, że Golfem 90 stopni miałeś już po 6 km to do audi nie ma co porównywać ponieważ podobnie jest w octavii może ma na to wpływ inne ułożenie silnika brak wiskozy :mysli:. Mój AFN przy temp. powietrza + 5 stopni, 90 łapie po przejechaniu ok 10-11 km i w dużej mierze zależy to od obrotów im szybciej jadę to szybciej rośnie temp na wskaźniku dochodzi jeszcze klimatronik który ogrzewa kabinę. Ponadto z tego co wiem samochody sprowadzone np z Francji, Włoch nie mają montowanego dodatkowego dogrzewania płynu chłodzącego i w naszych warunkach klimatycznych ciężko się dogrzewają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem ostatnio ni stąd ni z owąd wskaźnik temperatury płynu chłodzącego zaczął pokazywać cuda. Jakiś miesiąc temu po przejechaniu 40km i po postoju ok 1 godz, wsiadam do auta, przejeżdżam kawałek i wskaźnik zatrzymał się na piewszej kresce za 50 stopniami. Poźniej autko stało znowu 2 godz i już wsiadam i wybuieram się do jakiegoś speca a tu ładny pion 90 st. Na drugi dzień wybierałem się w trasę ok 1000km i cały czas pion 90 st. Po kilku dniach znowu wariuje wskaźnik - dochodzi do 90 i spada naraz do 70 st. Wziąłem kontakt spray i przeczyściłem styki we wtyczce i czujniku. Miesiąc jeżdzeńia i nic-idealny pion. Dodam , że jakiś rok temu wyskoczył mi sporadyczny błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego-poruszałem wtyczką, wykasowałem błąd i było ok. Być może jest tylko problem ze stykami? Ostanio tydzień temu jechałem, wskaźnik osiągnął 90st i nagle spadł do tej pierwszej kreski. Wczoraj na rozgrzanym silniku ( około 30km trasa) znowu pokazywał wskaźnik jakieś 60 st, zmierzyłem miernikiem z sondą temp temperaturę silnika i w okolicach lokalizacji tego czujnika (z tyłu korpusu silnika) pokazywał jakieś 78 st.(trzeba doliczyc jakieś starty temp na odcinku przewodu łączącego sondę z miernikiem ok 1mb). Zrobiłem następnie test vagiem i w panelu engine kanał 007 pokazywał temp. 83.9 st dla czujnika G62 a w panelu instruments kanał 003 mniej (nie pamiętam dokłądnie ile - około 68st) dla czujnika G2. Potem poruszałem wtyczką od tego czujnika, bo chciałem ją zdjąć i nagle wskaźnik ustawił się idealnie pionowo 90st. Zrobiłem tes vagiem i wskazania były następujące: dla G62 - 83.8 st, dla G2 - 83st. Już sam nie wiem czy jest coś do wymiany czy tylko problem ze stykami. Nie wyciągałem tego czujnika więc nie wiem jak wyglądają dokładnie te styki w czujniku. We wtyczce z kabelka wiem - po oglądałem je podczas czyszczenia. Natomiast styki czujnika tylko spryskałem sprayem i ich nie oglądałem bo dojście z tyłu jest kiepskie. Nie wiem czy można jakoś inaczej sprawdzić termostat? Proszę o jakieś rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sprawdzić termostat to rozgrzej samochód tak aby wskazówka nie była na 90 tylko przed. Zatrzymaj się na parkingu macha w górę i macasz za przewód idący od termaostatu do chłodnicy. Powinien być zimny jak lód. Jeśli taki nie jest termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...